/spanien/barcelona/forum/16776.aspx/spanien/barcelona/forum/16776.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Maestro-V
2009-10-22 21:10
Om inte Ruben Kazan går vidare i Champions League vilket jag verkligen också hoppas på, så tar dem och vinner Euro League. Det är ett lag med kvalite. De vinner sin liga också troligen
.
Kul med okända lag som kommer in som "underdog" och skräller. De behövs inom fotbollsvärlden.
Barcelona The Reporter
2009-10-22 21:06
Jag är väldugt krtisk att det inte finns några prestige matcher kvar i La Liga förutom el clasico. Derbyna har inte lika mycket prestige som den engelska tex Arsenal-Totenhamn som smäller nästa vecka. Då lovar jag att ni ser prestige som innehåller allt.
Barcelona Barcanist
2009-10-22 21:04
DM1982

Tror dem mötte Everton :-P. Iallafall, Benfica vann med hela 5-0! Saviola 2 mål och som sagt Keirrison inte ens med på bänken.

Alle #8

Ja, jag såg matchen igår. Milan hade väldigt mycket tur. Tre straff-situationer för Real Madrid, en av dem var helt klart solklar.
Sen undrar jag om DU såg Barca matchen? Barcelona spelade bra och försökte men Kazan försvarade mycket bra. Kazan spelade 1-1 mot Inter. Inter, som utklassade Milan i derbyt. Ja du, bara för att Rubin Kazan är (var) ett okänt lag innan dem kom till Champions League gör dem inte dåliga.
Och med den backlinjen Milan har så hade nog Kazan gjort ett par mål till.

Men men, det är bara vad jag tror. Hoppas att Kazan går vidare tillsammans med Barca och att dem lottas mot Milan (som jag tror vinner deras grupp) så får vi se :-)
Alle #8
2009-10-22 20:57
Ämne: Hhahaha.. Rubin Kaza....
Barcanist

Man undrar ju om du kollade på matchen igår? Milan var inte bra? Kazan är bättre? Bara för att Kazan spelade bra försvarsspel och vann mot ett loj och nonchalant Barca som kan så mycket bättre tror du att Kazan är värsta laget eller? Dessutom så avvaktade Milan ganska mycket i första halvlek och var taktiskt försiktiga eftersom man skulle nöja sig med 1p på borta plan men i andra halvlek började de spela offensivt fick till ett mål och tillskillnad från andra Italienska lag backade dem inte hem utan dem attackerade när Real minst anade det och fick till ett mål varje gång. Dessutom dömdes ett mål bort felaktigt för Milan.

Att Milan spelade taktiskt sett bra och vann med 2-4 (egentligen) på borta plan, på Bernabeu när de har varit hyfsat dåliga säger bara att det är positivt. Undra hur det hade sett ut om de hade värvat spelare och förstärkt deras svaga positioner? Mm precis.

Barca kan göra så mycket bättre ifrån sig och det var på tiden att den här förlusten kom. Hellre att den kom nu än senare så laget kan vakna upp lite grann. Dessutom så är Real Madrid inte det svåraste laget säger att Kazan är bättre än Madrid spelmässigt.
Barcelona FC-Barcelona
2009-10-22 20:39
Rambla fixade lite fakta för några dagar sendan om K9 och han var visst skaddad så kanske fortfarande en lite anledning varför han inte är med i bänken
Barcelona Barcadinho.
2009-10-22 20:33
Nej, inget straff. Cardozo, Weldon, Saviola och Nunu Gomez står förre K9 i valet för tränaren Jorge.
Benfica spelar förresten mot Everton.

En totalt misslyckande affär.
Barcelona DM1982
2009-10-22 20:01
Benfica spelar Uefa-cup mot Lazio och Keirrison är inte ens avbytare. Har han spelat någon match över huvud taget? Kan inte riktigt förstå vad han har där att göra, är det ett straff eller?
Barcelona Barcanist
2009-10-22 18:30
Hhahaha.. Rubin Kazan skulle utklassa Milan.
Igår var Milan inte bra, men Real Madrid var än sämre.
Barcelona Fotbollen mot döden ? (MQUC3)
2009-10-22 18:15
Ämne: K.Benzema, Jaha men ....
Tack Criff!

Fyfan vilket bra motargument.
Barcelona Hetfield
2009-10-22 17:57
Bra tränare för Atletico vore Juande Ramos eller Schuster, båda vet hur man drillar ett lag till att spela stabilt
Barcelona BlueRed
2009-10-22 17:29
Jag satt och läste lite om Portugals landslag och tittade även in statistik över vissa spelare, nuvarande och gamla. Kom över Abel Xavier och såg en bild på honom. Sjukt lik Alves faktiskt. Läskigt.
-----------------

Laudrup verkar vara aktuell som tränare för Atletico. Frågan är om det är tränare som måste bytas eller försvarare...
Barcelona Viva Rafa
2009-10-22 16:59
/ Bluered

Stojkovic, en gammal storspelare. Ganska ironiskt att han blir utvisad för det där.
Barcelona Vampíro
2009-10-22 16:50
Dagens mest talande bild.
Barcelona el Flaco
2009-10-22 16:47
Jag vet inte om den här länken redan har visats här inne, men jag gör det igen ändå. Det är ett kort klipp från försäsongen i år, där Pep ger sina spelare instruktioner om hur de ska agera i fasta situationer.
Barcelona NoGo™ - Gracias por todo, Samuel Eto’o
2009-10-22 16:33
BlueRed//

Hehe snyggt!

Angående Alves skada, det var skönt att det var två veckor ist för 3 lr mer. Men man är ju inte så förvånad att skadan kommer menar han spelar i princip alla matcher hela tiden. Såklart det sliter på kroppen men skönt att det inte var en så allvarlig skada.
Barcelona Okkapokka
2009-10-22 16:27
Ämne: Jag vet inte om denn....
Och ännu häftigare att göra mål på volley från avbytarbänken!

Gillar hans reaktion efter fullträffen också :-)
Barcelona Mojito
2009-10-22 16:09
Bluered

Riktigt snyggt!
Barcelona BlueRed
2009-10-22 16:03
Jag vet inte om denna har varit uppe. Lite häftigt att göra mål från avbytarbänken. Se länk. :)
Barcelona ★Barca★
2009-10-22 15:35
Riiio!!

Han skulle bli borta 3 veckor. Men idag kom dom fram till att han blir borta 2 veckor.
Barcelona Abbe -
2009-10-22 15:32
Ämne: Vet någon hur det gi....
Läs drygt åtta inlägg under ditt egna, så har du svaret.
Barcelona Riiio!!
2009-10-22 15:31
Vet någon hur det gick med Dai Alves nu senast? han byttes ju ut mot Busquets för att ha grinat illa efter ett ryck eller vad det va. Någon?
Barcelona Abbe -
2009-10-22 15:14
Ämne: Abbe -

Så usel är....
Visst, man kan inte ta ifrån honom att han hade en betydande roll i vändningen mot Roma, ett mål och en assist. Men att han skulle vara Milans viktigaste spelare den här säsongen får mig att fundera på om du verkligen följt laget.
Barcelonistas
2009-10-22 15:11
Abbe -

Så usel är han inte som ni vill få de till.I ligan har han varit milans viktigaste spelare hittils! och man kan se att han blir bättre o bättre efter varje match me milan.
Barcelona Abbe -
2009-10-22 15:06
Ämne: Ronaldinho behöver f....
Ska han ens bli en duglig spelare och tillhöra ett lag med ambitioner att vara bäst i Italien så krävs det nog mycket mer än att bara spela fler matcher.
Barcelonistas
2009-10-22 15:01
Ronaldinho behöver fler matcher för att komma igång tro mig.Han kan bli mycket bättre men inte lika bra som han en gång var.Men 06/07 klassen kan han nå igen om han spelar fler matcher!
Barcelona Trippeln
2009-10-22 13:56
Jag har känn på en riktig kross mot zaragosa.Killarna kommer vara taggade till max och vi kommer få se 08\09 tiki taka :)
Barcelona HenryIbraMessi (Barcainfluensan)
2009-10-22 13:13
Tror ändå Xavi har bäst kondition i Barca =)
Barcelona ★Barca★
2009-10-22 13:07
Okkapokka

Underbara nyheter! Den killen blir aldrig trött. Han är en maskin. Undra om inte han har den bästa konditionen i Barca:D

Barcelona Okkapokka
2009-10-22 13:02
Goda nyheter från Sport i alla fall, som rapporterar att Alves ska återhämta sig inom två veckor, och inte tre veckor som det talats om tidigare.
Barcelona šBarcaš
2009-10-22 12:51
Heywood Jablome

Ok tack! Det är bra nyheter. Kolla in vilken teknik killen har.

Ronaldinho du är Kung!
Annons: