/spanien/barcelona/forum/16774.aspx/spanien/barcelona/forum/16774.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambo~
2009-10-23 16:51
Ämne: Trippeln:

Varför ....
Dubbelmoral? Oj menar trippel moral ena dagen sågar du Kviborg andra dagen skyddar du honom tredje dagen dumförklarar du honom ? Intressant beteende, sånt gillar vi.

Trippeln: Läs inte det han skriver bara , jag slutade läsa allt som har med honom att göra för ett bra tag sen!
Barcelona Rambla - K9
2009-10-23 16:33
Trippeln:

Varför överdriver du? Inte på något sätt har han skrivit att Rubin Kazan körde över Barcelona. Han skrev att de gjorde en bra insats och lyckades tämja Barcelona på Camp Nou. Det är väl inget att hymla med. Det är ju sant.
Barcelona Trippeln
2009-10-23 15:53
Vilken ständig pajas denna Svampkorg är,jag undrar på vilket sätt Rubin Kazan körde över oss på?som han tydligen vill få till det som.

Pajas på hög nivå!
Barcelona Mojito
2009-10-23 15:44
Fotbollskanalens kortnotiser meddelar att Dani Alves är borta 3 månader (!). Bra koll.

Skönt att Chyg tränar med resten av laget nu i alla fall.

Någon som har koll på om Maxwell kan spela högerback?
Barcelona Barcadinho.
2009-10-23 15:36
Mycket bra beslut av Puyi.
Jag var nästan säker på att han skulle förlänga. Jag trodde inte så mycket på argumentet att han skulle välja byta klubb på grund av lite speltid. Hans speltid kommer kanske att avta med tiden, men laget spelar ju så många matcher.
Det är inte så stor skillnad om man till slut får 35 matcher på en säsong eller 30. Alla är medvetna om att en rotation gynnar alla.

Men jag var bara nästan säker och inte hel säker. Jag trodde att han kanske skulle byta för att prova något annat, lite för nyfikenhets skull. Ibland vill man bara prova något nytt (för att inse att gräset hos granne inte alls är grönare…, hehe, jag skämtar).

Men bra att Puyi tar rätt beslut. Titta, många spelare byter klubbar från vänster till höger hela tiden och båda de, klubbarna och fansen förlorar sin identitet. Det skadar inte alls att involvera också sina känslor på sin arbetsplats. Att tycka om var man är, arbetskamraterna och jobbet man gör. Inte bara pengarna och lön som tickar i slutet på månaden.
Han är en äkta fan av klubben och fansen ger honom respekt. Hans lön kommer nog inte vara ett problem. Så vad behöver man mer?

Chyg sägs vara helt friskförklarad och är tillgänglig mot Zaragoza.
Ja du Puyi, ser du? Det går att spela ihop. Chygs tillkommande betyder inte en direkt konkurrens om en enda mittbackplats. Det betyder inte att man petas till bänken. Allt kan hända och rotationen är viktigt i olika positioner.
Frågan är hur Chygs form är. Han har varit skadat nu tre veckor och spelat annars väldigt lite. Han bör vara lite trög som Marquez precis efter skadan.

Henry sägs också vara nästan spelklar, men det verkar som att Pep riskerar inget. Han kommer att få speltid i CdR på onsdag istället. Han kommer kanske vara tillgänglig på bänken nu på söndag, jag vet inte.

Annars är det båda Iniesta och Xavi som dementerade totalt snacket om ”kris” i truppen.
De kallade det för struntsnack.
Barcelona Saman.
2009-10-23 14:42
Vad frågar reportern honom och vad säger Pique i slutet? :P
Barcelona el Flaco
2009-10-23 14:21
Ämne: Denna gillar jag ska....
LOL när han snubblade vid 0:16.
Barcelona Heywood Jablome
2009-10-23 14:05
Denna gillar jag skarpt. Pique är en komiker. :-)
Barcelona Plaza_Catalunya
2009-10-23 13:55
Har ingen aning om denna video varit uppe här på forumet, men den var väldigt underhållande. Naturligtvis Alves och Pique som är igång med sina upptåg under Usa-turnen i somras:)
Barcelona Saman.
2009-10-23 13:35
Härligt.

Dessutom måste jag bara säga att jag verkligen ser fram emot vinterns värvningar om det nu blir några.
Barcelona el Flaco
2009-10-23 13:25
På den officiella hemsidan står det att klubben och Puyol har nått början till en överenskommelse om att förnya kaptenens kontrakt till 2013. Guardiola och Puyol själv gick ut till medierna och meddelade nyheten strax innan dagens träningspass och de övriga lagkamraterna gratulerade Puyi för det här beskedet. Det sägs att det nya kontraktet kommer att skrivas på inom de närmsta dagarna.

Mer info kommer dyka upp inom kort på fcbarcelona.com
Barcelona ihefsu
2009-10-23 11:51
Ämne: Ronaldinho behöver f....
05/06 var han väl ändå som bäst...?
Barcelona Maestro-V
2009-10-23 11:31
Man tittar in och allt som skrivs i Les Rambles
har numera anknytning till Milan. Har inte Milan ett eget forum? Eller är det Milanisterna som har tagit över? Mycket ointressanta diskussioner.
Barcelona HenryIbraMessi (Barcainfluensan)
2009-10-23 10:32
Alle #8

Åttondelsfinalerna lottas och lag från samma land kan inte mötas då, först vid kvartsfinal kan man möta lag från samma land.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-10-23 06:16
malique

Eh anledningen till vårt offensiva spel? :S

Barca har spelat så i 20 år sedan Cruyff tog över och lärde ut det holländska spelet..

Iaf, idag drar man till Barcelona och imorn fyller man år, Kan det bli bättre? :)
Barcelona malique
2009-10-23 05:33
tråkigt att folk pratar skit om ronnie, efter vad han gjort för barca så lite respekt måste man ha, han är anledningen att barcar era började, han är anledningen till barcas 4-3-3 spel, han är anledningen till barcas offeniva spel som guardiola bara kopierade rakt av Rijkard!!!!!!
Barcelona ★Barca★
2009-10-23 00:56
Legenden:)
Alle #8
2009-10-22 23:51
Ämne: DM1982

Tror dem m....Barcanist

Var någonstans får du tre straff situationer ifrån? Nu överdriver du. Den första kapningen på Benzema var straff ja, men bortsett från idiot målet Dida gav bort till Raul så fick Milan ju ett helt korrekt mål bortdömt så vad spelar det för roll? Även så vet vi inte om RM hade sattit den där straffen för dem hade ju inte sin kära straffskytt på plan plus Dida är väl usel nu men han har visat att han kan rädda straffar så 50 50.

Jag såg en stor del av Barca matchen ja. Tyckte du att Barcelona spelade bra? Nu tycker jag att du förolämpar Barca lite grann. Ifall Barcelona hade spelat bra så hade inte Kazan klarat sig. Det är visserligen ett väldigt bra lag, de är trots allt ryska mästare och ryska lag är underskattade MEN om Barcelona spelade "bra" som du nu säger så hade inte Kazan klarat sig. Messi var inte så bra, Marquez, Iniesta var inge vidare inte heller Xavi. Dem enda som höll klass var väl Toure och Zlatan. Ja Inter utklassade Milan i derbyt, undrar vad de sysslade med. Säkert blackout eller vadå? Hur som helst får Inter nog glädjas med det hehe för de verkar aldrig kunna vinna ute i Europa juh. Nej inte riktigt! En Nesta som är skadefri är enligt mig en av världens bästa mittbackar om inte den bästa och Silva är duktig med sedan så är ytterbackarna inte lika bra men men inte så dålig backlinje inte. Men men nu släpper vi detta!
Barcelona Hetfield
2009-10-22 23:24
Saman

Hur ska t.ex: Bojan, Jeffren osv. få ordentligt med speltid då?

I mina ögon så är det skönt med Copa Del Rey, det är bara synd att vi har en så pass tunn trupp
Barcelona Saman.
2009-10-22 22:57
Usch gillar inte Copa del Rey. Lag som spelar ute i Europa borde få slippa den.
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-10-22 22:46
om man värvar en 20-åring för 14milj euro så borde han ta en startelvs plats när man lånar ut...waste of money..bättre att ha han på vår bänk i såfall..

Btw härligt med cdr snart:P..får man se lite ynglingar för hoppningsvis..kanske något liknande:
pinto
montoya marquez chyg maxwell
Touré
jds jeffren
pedro bojan henry

hade vart lite skojj:P
Barcelona FCBMessi_10
2009-10-22 22:39
Håller med Mojito!! Jag tror det är fysisk utmattning Messi o Dani Alves lider av darför blev Dani skadad i senaste matchen o för att inte riskera för mycket så låt han vila denna match för får vi Messi också skadad så har vi ett problem... Messi kommer komma tillbaka när som bara han skakar av sig tröttheten o alla jävla journalister som kritiserar honom ;)
Barcelona Mojito
2009-10-22 22:17
Om Messi känner sig fysiskt sliten ska han vilas i en match likt den som kommer nu. Hemmamatch mot ett överkomligt motstånd.

Är han däremot inte sliten, utan lider av mentala hinder, anser jag att han ska spela. För ett mål och några fina dribblingar - vips så är vår Messias tillbaka på rätt nivå.

Jag är övertygad om att det mesta är mentalt kopplat till varför han inte presterat på sistone som vi är (för) vana vid.

Samma sak med Xavi för övrigt.
Barcelona ★Barca★
2009-10-22 21:17
Match nu på Söndag. Skulle gärna vilja se Messi vila en halvlek vad tycker ni Cules?

Barcelona Maestro-V
2009-10-22 21:10
Om inte Ruben Kazan går vidare i Champions League vilket jag verkligen också hoppas på, så tar dem och vinner Euro League. Det är ett lag med kvalite. De vinner sin liga också troligen
.
Kul med okända lag som kommer in som "underdog" och skräller. De behövs inom fotbollsvärlden.
Barcelona The Reporter
2009-10-22 21:06
Jag är väldugt krtisk att det inte finns några prestige matcher kvar i La Liga förutom el clasico. Derbyna har inte lika mycket prestige som den engelska tex Arsenal-Totenhamn som smäller nästa vecka. Då lovar jag att ni ser prestige som innehåller allt.
Barcelona Barcanist
2009-10-22 21:04
DM1982

Tror dem mötte Everton :-P. Iallafall, Benfica vann med hela 5-0! Saviola 2 mål och som sagt Keirrison inte ens med på bänken.

Alle #8

Ja, jag såg matchen igår. Milan hade väldigt mycket tur. Tre straff-situationer för Real Madrid, en av dem var helt klart solklar.
Sen undrar jag om DU såg Barca matchen? Barcelona spelade bra och försökte men Kazan försvarade mycket bra. Kazan spelade 1-1 mot Inter. Inter, som utklassade Milan i derbyt. Ja du, bara för att Rubin Kazan är (var) ett okänt lag innan dem kom till Champions League gör dem inte dåliga.
Och med den backlinjen Milan har så hade nog Kazan gjort ett par mål till.

Men men, det är bara vad jag tror. Hoppas att Kazan går vidare tillsammans med Barca och att dem lottas mot Milan (som jag tror vinner deras grupp) så får vi se :-)
Alle #8
2009-10-22 20:57
Ämne: Hhahaha.. Rubin Kaza....
Barcanist

Man undrar ju om du kollade på matchen igår? Milan var inte bra? Kazan är bättre? Bara för att Kazan spelade bra försvarsspel och vann mot ett loj och nonchalant Barca som kan så mycket bättre tror du att Kazan är värsta laget eller? Dessutom så avvaktade Milan ganska mycket i första halvlek och var taktiskt försiktiga eftersom man skulle nöja sig med 1p på borta plan men i andra halvlek började de spela offensivt fick till ett mål och tillskillnad från andra Italienska lag backade dem inte hem utan dem attackerade när Real minst anade det och fick till ett mål varje gång. Dessutom dömdes ett mål bort felaktigt för Milan.

Att Milan spelade taktiskt sett bra och vann med 2-4 (egentligen) på borta plan, på Bernabeu när de har varit hyfsat dåliga säger bara att det är positivt. Undra hur det hade sett ut om de hade värvat spelare och förstärkt deras svaga positioner? Mm precis.

Barca kan göra så mycket bättre ifrån sig och det var på tiden att den här förlusten kom. Hellre att den kom nu än senare så laget kan vakna upp lite grann. Dessutom så är Real Madrid inte det svåraste laget säger att Kazan är bättre än Madrid spelmässigt.
Barcelona FC-Barcelona
2009-10-22 20:39
Rambla fixade lite fakta för några dagar sendan om K9 och han var visst skaddad så kanske fortfarande en lite anledning varför han inte är med i bänken
Barcelona Barcadinho.
2009-10-22 20:33
Nej, inget straff. Cardozo, Weldon, Saviola och Nunu Gomez står förre K9 i valet för tränaren Jorge.
Benfica spelar förresten mot Everton.

En totalt misslyckande affär.
Annons: