/spanien/barcelona/forum/16773.aspx/spanien/barcelona/forum/16773.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Piquénbauer
2009-10-21 15:03
Alves borta 3 veckor.. :(
Puyol känns väl sådär som ersättare..
Barcelona petersays
2009-10-21 15:01
Om någon missat det så gick Txiki förra veckan ut och gjorde ett uttalande där man hoppades på att förlänga Keirrisons lån till Benfica ett år till. Ska han ha på moppen eller???
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2009-10-21 14:55
Visst jag är också arg o besviken efter matchen igår men egentligen så behöver vi inte oroa oss för mycket! Vi är inne i en liten formsvacka just nu men jag tror att Pep kommer att snacka me grabbarna så allt fixar sig.

Det jag tycker att vi behöver är att värva eller låna en spelare i Januari. Även om jag inte brukar vilja ha en ny spelare i januari så inser jag att det behövs nu då truppen är VÄLDIGT tunn och det räcker inte med att flytta upp någon från ungdomarna.
Så Robinho eller Luis Suarez skulle va perfekt!

VISCA BARCA Y VISCA CATALUNYA!!!
Barcelona HenryIbraMessi (Barcainfluensan)
2009-10-21 14:37
Vem är Thiago liksom? Han har aldrig fått spela någon tävlingsmatch förr varför skulle han få göra det nu. Räcker med Bojan,Pedro,Busquets och Jeffren inga flera minderåriga nu tack vi behöver rutin längtar tills Henry kommer tillbaka.
Barcelona Barcadinho.
2009-10-21 12:36
Det finns tydligen åtminstone två barcafans som börjat dra ner ambitionerna eller förväntningarna från den här säsongen.
Titta vilket samtal jag hade imorse.

P1 - ”Vad tycker du är bättre, att förlora i en CL semifinal eller vinna europaligan”?
P2 - ”Svår fråga, men jag tror en titel räknas alltid högst, men vad tänker du på”?
P1 –”Ja du vet, om Barca hamnar trea, då spelar vi i europaligan och jag kommer att bli riktigt nöjd om vi tar hem den”.
P3 – ”Jag med, jag väljer helst titeln”
P2 – ”Det är inte så lätt den heller, Milan ville gärna förra säsongen, Bayern innan, men det gick inte”.

Hehe. Det kan man kalla för ”minskning av målsättningarna”.
Det behövs kanske ibland, men jag hoppas verkligen inte, inte än i alla fall.

Chocken från igår lever kvar i minnen.
Vi hoppas på att det dyker upp trevligare tankar i huvud runt klubben snart.
Barcelona Hetfield
2009-10-21 12:30
Vi kan tyvärr inte rotera allt för mycket pga. vi har en väldigt tunn trupp, och i ärlighetens namn så består bänken av väldigt gröna spelare (tacka råttan Txiki för det)

Sen vill jag bara säga att det är löjligt hur bortskämda vi är, vi leder trots allt ligan och gruppen i CL.
Hur går det för de andra topplagen?

Liverpool förlorade igår

Juventus kryssar gång på gång i ligan

Inter kryssar också i CL

Milan- Ja, behöver inte utveckla

Chelsea- De förlorade ligamatchen

Real- Är alldeles för ojämna

Slutsats?

Jo, don't worry
Barcelona tano
2009-10-21 12:12
Som sagt bekymmersamt är det. Men barcas staff bör väl ha koll på att vila sina stjärnor och behandla dem? För inte var det väl bara tur att skadorna uteblev förra säsongen?

Kanske har oturen bara visat sitt ansikte nu i början av säsongen, men lite jobbigt är det att vara orolig över spelarna hela tiden. Men är spelarna slitna och spelar match KOMMER skadorna komma. Helt naturligt, så människokroppen fungerar. Så hoppas hoppas stjärnorna får vila nu. Som sagt ta in atletic spelare, gör så bra resultat som det går. Om det blir någon förlust låt så vara. Man måste se längre än närmaste matchen i sådana här lägen.
Barcelona petersays
2009-10-21 11:56
Och ang. Bojan som kantspelare så tror jag inte alls på det. Han har inte de egenskaperna som krävs. Han är helt enkelt inte bra nog på att dribbla och göra sin gubbe. Enda gången han glänst var när han fyllde som striker under Eto'os skadesäsong 07/08.

På kanten tycker jag att Jeffren/Pedro gör ett mycket bättre jobb. Undrar vad Jeffren gör fel under träningarna för att inte få Peps stöd. Tycker han sett sjukt bra ut under både denna och förra försäsongen. Men nu måste jag sluta tjata om Jeffren :P

Hoppas Thiago återkommer från skada snart också.
Barcelona petersays
2009-10-21 11:39
Jahapp, då står vi utan högerback. Antar att herr Puyol kommer att vikariera på platsen om inte Pep väljer att kalla upp någon yngling. Puyol på höger är ok, till vänster - inte ok. Nu har inte Alves varit i toppform denan säsong men vi kommer förlora ännu mer offensivt med kaptenen där. No pun, men han är inte lika bra offensivt. Hans rusningar framåt är mer av Klas Ingesson-karaktär. Kul att titta på, men inte så effektivt.

Han, så att säga, "älgar" fram.
Barcelona Cúles
2009-10-21 11:11
Zizou_spars

håller med dig dära, det saknas knappast spelare som kan avgöra på egen hand. Det hela handlar om, skulle jag tro, ett slitet, småskadat lag, i en svacka.
Barcelona Mojito
2009-10-21 11:02
En titt på skadorna so far;

Zlatan - skadad under försäsong samt en fotskada
Henry - skadad för en tid sedan
Iniesta - skadad under försäsongen, matchas nu in
Xavi - fotproblem under landslagsspelet
Chyg - skadad, vilat 3 veckor
Bojan - skadad, vilar 3 veckor
Marques - skadad under försäsong, matchas nu in
Maxwell - skadad kortare period
Puyol/Piqué -småskavanker
Alves - nu borta 3 veckor

Det är bara att inse att förra säsongen hade vi tur med skadorna. Visst hade vi Henry/Iniesta borta, men inte samtidigt.
Nu är det kanske läge att plocka upp ungtupparna från Atletic, ev ta ett par förluster och låta startelvan få läka själ och kropp.

Fontás, Muniesa, Dos Santos och Jeffren bör få speltid nu, och fan ta Pep om han kör med A-laget i Copa del Rei.
2009-10-21 09:54
Orka namn thiefa :P
Real Madrid Zizou_spars
2009-10-21 09:54
BarcaFTW

Inte för att vara den som är den. Men menar du det du säger?
För mig består väl i stort sett hela Barcelonas offensiva första elva av spelare som kan komma in och röra om eller ändra en match på egen hand? Är knappast nya spelare som behövs.. Bara åter finna gnistan och rytmen, konstigare än så är det inte
HenryIbraMessi
2009-10-21 09:35
Någon som ska på El Classico i novembver?
Barcelona Klint
2009-10-21 09:17
HenryIbraMessi (Barcainfluensan)

Skulle gissa på att han är med i truppen, men börjar på bänken.
2009-10-21 08:20
Vet någon om Henry är spelklar till helgen?
Barcelona BarcaFTW
2009-10-21 08:07
Detta var som ett slag mot ansiktet, vi behöver verkligen nytt blod i laget, en spelare som kan komma in i matchen och röra om helt och hållet. Tyvärr har vi ingen speciell sådan idag. Besvikelse igår men all ära till Rubin Kazan, underbart hjärta och vilja hade dem!
El_Capitano
2009-10-21 07:28
Jag är besviken och kunde inte sova efter matchen men det är fotboll och ett lagspel.
Sen blev jag förbannad på "nya" cules som visade känslor efter matchen här på forumet, folk tror att det är Fifa10 på xbox!
Alla spelarna är också människor precis som oss och alla lag har bra och dåliga dagar.
Jag håller med (Andreas-) vi är i en svacka just nu men orolig borde vi inte vara, vi leder ligan och gruppen i CL.

Grattis Rubin Kazan.
Andreas-
2009-10-21 05:57
Fan sysslade grabbarna med under landslagsuppehållet?

Skämt åsido, vi har kommit in i en svacka. Det gör alla lag någon gång och med handen på hjärtat är jag inte orolig. Vi leder vår CL-grupp med smått otroliga fyra pinnar och har fortfarande allt i våra händer. Kazan o Kiev är iofs inga roliga bortamatcher men ska vi vinna CL då ska vi köra över dessa lag på deras hemmaplan. Jag hade iaf varit mer orolig om jag varit Internista. Det här kommer vi greja. Vi är som sagt inne i en svacka, en sådan kommer alla lag in i. Ändå lyckas vi greja 0-0 mot Valencia borta under "svackan", säger en del om hur bra vi är.

För övrigt väldigt pinsamt o se folk klaga på laget, plötsligt ska halva truppen bytas ut. What? Som någon här inne sa, undra hur många av er tänkte under tiden Gaspart-eran. Då var man typ glad om vi "bara" torskade med 2-0 mot jumbon..

Så skippa gärna snacket om att byta spelare hit o dit, vi har världens bästa lag o är solklara favoriter till CL-segern!

Visca el Barca!
Barcelona Squez
2009-10-21 01:57
Det jag störde mig främst på var att den höga pressen från vår sida som vi har vant oss vid att se var som bortblåst. Flera gånger skrek jag till tvn (med förhoppningen att de skulle höra mig) att de skulle stressa motståndarna så de inte får tid. Sen störde jag mig också på att när vi väl hade bollen så tog det för lång tid innan passen slogs, vilket är ett resultat av att vår rörlighet var låg. Men vafan, jag tror på Guardiola och alla spelare i laget. Jag är säker på att vi vänder denna negativa trend! Vi reser oss gubbar, kom igen!
Real Madrid Marre_
2009-10-21 01:40
Tycker många här inne tar förlusten lite väl hårt kanske. Detta var givetvis en match många hade räknat som 3 enkla poäng och en match som Barca ska vinna 9/10. Men man bör ha i åtanke att Rubin Kazan spelade över sin förmåga och gjorde en enastående prestation, vilka krigare! Var längesedan jag såg ett sådant uppoffrande försvarsspel som de visade upp ikväll.

Kan mycket väl ha varit en del underskattning från Barcas sida också. Tvivlar på att matchbilden kommer att se likadan ut i returmötet. Men då måste givetvis spelare som Iniesta rycka upp sig. Nåja, en fruktansvärt underhållande match var det i vilket fall som helst. Bättre lycka nästa gång.

Hala Madrid.
Barcelona Criff
2009-10-21 00:58
Vi hade våra lägen idag, Zlatans ribbträff borde varit mål, och samma med Toures nick.

Hade varit värre om vi inte skapat chanser.

Tror nog att de flesta spelarna är allmänt sletna, speciellt Messi.

Men med den tunna bänk vi har, så kan vi heller inte vila spelare. Vi hade behövt minst en kantspelare till. inte en Robinho eller Suarez då vi inte hade råd med det, men en Guily typ. Pedro & Bojan i all ära, men dem är för små och orutinerade än för viktiga matcher. Man såg det på Pedro i Valencia matchen, idag var han bättre men med en äldre och mer rutinerad spelare tror jag det hade blivit bättre.
adil,
2009-10-21 00:33
Barcadinho

Den höga pressen var ju enormt positiv för vårt spel, så man undrar ju vart den tagit vägen. Om det inte är direktiv ifrån Guardiola är det ju uppenbart att det tyder på en viss "mätt" mentalitet. Hoppas och tror att vi snart kommer återgå till normalen!
adil,
2009-10-21 00:29
Emadinho

Menar du att konkurransen blir för stor för Barca i år då eller?
Jag vill påstå att följer Barca sin fotbolls filosofi helhjärtat, är inte konkurransen alltför stor. Du har rätt i att spelarna är inga robotar, men LAGET är snudd på robot-liknande, när maskineriet väl stämmer. Så jag har stora förhoppningar även denna säsong.

Bara vörja be och böna att vi får en skadefri November/Decembermånad. Och att förstärkning kallas in under uppehållet.
Barcelona Barcadinho.
2009-10-21 00:26
Det är ok för mig att en del försöker se det positiva. Att en sådan förlust kan ge en positiv effekt. Och att man kan skylla den dåliga prestationen mest på slitage.

Men efter tre dåliga matcher i rad, inte en, så måste man fundera på om inte problemen är djupare en så.

Särskilt två problem –
Motivation – mycket svårt att behålla motivationen på topp när man har vunnit allt det går. Mycket svårt att bli fascinerad av en tränare andra säsong i rad. Allt nytt som Pep har kommit med förra säsongen är inte längre nytt. Hur kan man hitta tillbaka glädjen hos gruppen?

Genomläst spel – Alla vet precis hur vi spelar och det finns knappt några överraskningar. Tätt försvar, markera Xavi och två/tre stycken på Messi när han får bollen. Det räcker i princip att stoppa oss. Och vänta på kontringar. Barca använder för lite kantspel, för mycket går centralt. Mycket sällan långa skott mot mål. Lång tid tills man kommer till avslut.

Utan den höga och aggressiva pressen från förra säsongen och betydligt flera individuella prestationer av särskilt Messi, så vet jag sjutton inte hur vi ska klara oss i framtiden.
Motståndarna kan oss in och ut.

Förlusten kom inte alls i rätt tillfället. Risken är för stor att vi inte går vidare. Och om det verkligen händer så kommer stormarna och ”knivarna” visas sig betydligt tydligare.

Men vad kan man göra?
Det är bara att hoppas på att man har helt fel och att svackan är över snart.
Ni som inte varit med länge med kärleken till fotboll kan lära sig en sak –
Att älska sitt lag innebär båda glädjestunder och besvikelser. Oavsett, vem man hejar på.
De som inte älskar ett fotbollslag vet inte heller vilken härlig livstids resa de missar.

I natt smakar det surt och mitt huvud är tomt, men godnatt i alla fall.

Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-10-21 00:20
Å fan, det var nog kanske den sista spelaren man ville få skadad. Nu får Puyol visa upp sina goda kvaliteter som högerback.
Barcelona Rambla - K9
2009-10-21 00:18
Alves bort i 3 veckor. Just vad vi inte behövde. Alves som annars aldrig är skadad. :(
Barcelona Criff
2009-10-21 00:18
3 veckor för Dani Alves, nu kommer den tunna truppen sättas på prov!
Real Madrid EL-Gonzalez
2009-10-21 00:15
Emadinho

Amen to that.
Barcelona stefano 85
2009-10-21 00:14
ni minns förra året hur de va i början på säsongen? vad hände sen? kross efter kross.. tack att väckarklockan kom just idag.. då är de dags börja om krossa allt å alla..
Annons: