/spanien/barcelona/forum/1677.aspx/spanien/barcelona/forum/1677.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR
2015-11-17 23:55
Rambla~ Läste igår att en utredning pågår... Med det sagt så kommer dokument försvinna och bevis förstöras
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2015-11-17 23:54
Borbalan utsedd till domare i el Clasico. Var det inte han som varnade Messi när han fick en flaska i huvudet? Hur gick det med den där utredningen om de hotade linjemännen som eventuellt skulle ingå i domarteamet? Rann väl ut i sanden som allt annat antar jag.
Barcelona neymar JR
2015-11-17 23:53
Eh orka ens sitta här inne När man kan njuta av spelaren om 60 min istället
Barcelona neymar JR
2015-11-17 23:52
Haha jisses Anledningen till att vi är där vi är ; ÄR VÅR INKOMPETENTA LEDNINGEN Dom ville ro hem neymar ett år tidigare än planerat. Dom sprang över santos och fifflade med siffrorna – Fansen kan slappna av. Neymar stannar i Barça. Vi behöver inte förhandla något med Barça för han har fortfarande tre år kvar på sitt kontrakt, säger Neymar Sr till Cuatro. Visst är det ett pengakåt beteende när man inte ens har bråttom att förhandla om en nytt kontrakt...
Barcelona Katalano
2015-11-17 23:49
Leo y Cesc

Bra poäng där faktiskt. Neymars pappa är anledningenb där vi befinner oss i problem idag i just den affären. Han borde faktiskt tänka på vad han säger.
Barcelona Rambla~
2015-11-17 23:40
Jag tycker ni ska lugna er lite nu. Neymar själv har ju inte ens sagt något. Vad hans farsa anses ha sagt skiter jag blanka fan i. Neymar kommer fortsätta i Barcelona under många år till. Bartomeu kommer att förnya med Qatar och Neynars kontrakt kommer då förnyas.
Barcelona Leo y Cesc
2015-11-17 23:34
@Erik Satie:

Hans pappa har sagt: löser man inte skatten så lämnar Neymar, dvs att man ska höja rätt så ordentligt.

Är man pengakåt då kan herr Neymar(pappan) ta sin son och åka till Qatar där han får sin drömlön utan att ens behöva betala skatt.

Man fuckade klubben riktigt ordentligt när dom begärde pengar under bordet.

Räcker det inte nu eller?
Barcelona Andresito
2015-11-17 23:34
@enkos:

För att folk känner större koppling till civila i ett konfliktfritt land från västvärlden.

Hur som helst så är det inget ämne att diskutera här inne.
Barcelona Vampíro
2015-11-17 23:33
Håller med, tycker vissa överdriver å det grövsta när det gäller Neymar. Det är ednast hans farsa som försöker pressa klubben på högre lön, visst är det inte snyggt men det har alltid sett ut så hos agenter och liknande. Får knappast intrycket att han skulle vara någon legoknekt som vissa försöker måla upp honom till. Han har gjort mycket för att komma över till Barcelona och anpassat sig exemplariskt. Han sa ju ganska nyligen också att folk inte ska vara oroliga över hans framtid i Barça. Nej, jag tror att vi kan lägga detta under kategorin "en höna av en fjäder".
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2015-11-17 23:32
@enkos:
Det är nog att global media chockas av händelserna i Paris då också attacker i östvärlden är mer av en "norm" folket får lida.
2015-11-17 23:31
@neymar JR:

Jag tycker synd om Neymar jr för att det är ganska tydligt ett spel från farsan.
Detta har säkert pågått sedan killen slog igenom i Brazilien.
Nu är det mer pengar på spel som Senior förmodligen vill få sina händer på.
Barcelona enkos
2015-11-17 23:29
Varför är det en tyst minut för offer i Paris men inte för 100 döda i Ankara , 40 döda i Libanon eller 224 döda i rysk flygplan? Någon som kan förklara?
Barcelona neymar JR
2015-11-17 23:28
Låt mig lista ut detta nu, neymar får kritik för något hans far/agent/rådgivare har sagt och för något vår ledning fifflat med? Det enda neymar själv har sagt är att HAN VILL VARA KVAR I BARCELONA I MÅNGA ÅR. Dock att alla skatteåtal påverkar en mentalt Tvivlar på att det är hans ansvar det Men ja han signar ens sko under en uppvärmning, han är ett riktigt praktsvin och skall säljas Han dribblar för mycket, sälj youtube liraren Han lever i messis skugga, vilken amatör Han presterar och leder laget, men hans pappa sa det nu måste vi sälja honom... Det är väl just personligheten som gör spelaren neymar?! Lekfulla brassar som lever livet och bjuder på show är inget för Barcelona...
Barcelona koeman92
2015-11-17 23:23
Fast det där med att Neymar enbart spelar för pengar är väl ändå att ta i lite? Inte för att jag tror att han likt Stoichkov, Cruyff eller Eto'o brinner för klubben på samma sätt, men den dag vi köpte honom hade han alltså två kontraktsförslag på bordet: ett från oss med en årslön på €7 miljoner, och ett från Real Madrid med en årslön på €15 miljoner. Neymar har dessutom, om jag inte misstar mig själv under ett och annat uttalande sagt att han den dagen valde fotbollen före pengarna. Vad han menar exakt med detta kan vara ganska abstrakt, beroende på om man tolkar det som att han kom för titlarna eller för klubben. Dock tror jag verkligen inte att Neymar är en sk "mercenary" som vissa här beskriver. Jag kan missta mig, saker och ting kan ha förändrats. Men Neymar hade, liksom Rakitic, Suárez m.fl valet att gå till Real och tjäna mer pengar, men valde att spela i blårött istället. Med detta sagt vill jag gärna tro att Neymar Sr:s uttalande snarare handlade om Neymar-gate härvan som vi uppenbarligen inte har löst än.
Barcelona Gabriel
2015-11-17 23:15
Kröjf

Jag har alltid försvarat fotbollsspelaren Neymar och det gör jag fortfarande, du har varit hårt kritiserande mot honom som även FOTBOLLSSPELAREN och det är den diskussionen jag minns mig ha tagit. Om jag har tagit en diskussion gällande hur han är som person eller gällande hans kärlek för klubben så är det bortom mitt minne, och då jag vet att du sitter på ett super minne så får du gärna påminna mig om det (då det är ett fenomen du behärskar galant).

Jag ser helt enkelt inte hur ditt inlägg till mig ska vara relevant kring vad jag tidigare har sagt och reagerat på kring Neymars kritik här inne. Kritiken jag reagerat på har snarare varit att man underskattat hans fotbollskvalitéer, inget annat. Men som sagt, du vet bäst, rätta mig om jag har fel.
Barcelona Gabriel
2015-11-17 23:12
För att fortsätta på föregående inlägg, jag tycker fortfarande att det smartaste för Barcelona som klubb är att förnya och höja Neymars lön till den grad att han blir nöjd. Rent sportsligt är det självmord att sälja Neymar med tanke på den nivå han presterat på den här hösten och med tanke på att vi en dag i en väldigt, väldigt skrämmande framtid kommer att stå utan Messi på plan.

Neymar är den givna ersättaren som ledare i Messis frånvaro, och det är också en otrolig förlust rent PR-mässigt för oss att sälja Neymar. Visst, 190M€ i inkomst för att sälja Neymar är inte lite pengar, men i dagens marknad är det inte direkt en rättvis summa för hans värde när man tänker på att Martial köps för 80M€ osv. Sen ser jag inte heller vilken eller vilka spelare vi hade kunnat köpa för att komplettera den förlusten. Neymar är unik, inte Messi unik, men unik på det sätt att man kan bygga ett lag kring honom och låta han ta ledar rollen, sånna spelare säljer man inte då det är de spelarna som ser till att man vinner titlar.

Ja, vi har Messi nu och vi kommer att "be fine" så länge Messi spelar på den här nivån, det är upp till han själv. Men som jag redan sagt, dagen kommer tyvärr då vi inte längre har Messi och det är en framtid som reserverats för Neymar. Rent sportsligt sätt är det alltså tänkt att han ska föra oss vidare. Så nej, vi bör inte sälja Neymar, men jag kommer aldrig att kunna känna den kärleken för honom som jag hoppades på att känna för honom dagen vi köpte honom.

Väldigt tråkigt och synd, han har sjönkt ordentligt i mina ögon. Vi bör utnyttja hans bästa år och sedan sälja honom så fort det bara går till första desperata klubb.
Barcelona Vampíro
2015-11-17 23:11
Tror det var Åslund som tog upp det i EuroTalk, Ibra blev aldrig lika bra som Messi och Ronaldo men när det kommer till personlighet så är han fan nummer ett. Att komma på alla oneliners som han gjort under karriären är fan genialisk, skicka hela Danmark i pension haha.
Barcelona Kröjf
2015-11-17 23:08
@Gabriel:

Gabriel

För ett tag sen gick till hård attack mot oss "harar" härinne, som inte visade Neymar nån större uppskattning. Och du ansåg att vi antingen helt saknade förmågan att se talang hos en fotbollsspelare, alternativt att att vi hade svårt för honom som person. Du valde att gissa det senare. Nu behöver du inte gissa längre. Du har själv svarat.
Barcelona Barcelona ViV
2015-11-17 23:06
@BlackPanther:
Zlatan är för fasiken född i Sverige, herregud. Håll politiken borta från fotbollsforum tack. Zlatan kung!
Barcelona Mido
2015-11-17 23:02
Be calm and pass Zlatan ibrahimovic, vilken show, den enda kungen i Sverige
Barcelona Neymar N11
2015-11-17 22:53
Zlatan -De (Danmark) skulle skicka mig i pension, men jag skickade hela deras land i pension. Kung Ibrahimovic.
Barcelona Gabriel
2015-11-17 22:49
Usch, dessa uttalanden av Neymars pappa. Visserligen inte så chockad av det men man får verkligen en bitter smak i munnen gällande Neymar. Han är liksom långt ifrån en culé, han spelar för pengarna och inget annat. Att han däremot är en jäkla bra fotbollsspelare och säkerligen trivs som fisken i vattnet i Barcelona är det ingen som tvivlar på, samt att hans relation med hans klubbkamrater, i synnerhet Messi och Suarez är fläckfri. Men nej, Neymar är en mercenary. Nu är det liksom inte på det sättet att jsg förväntar mig samma typ av klubbkänsla och kärlek för färgerna av inköpta utländska spelare som jag gör av våra egna produkter och talanger, men det har fortfarande funnits spelare som blivit stora ikoner och legendarer inom våran klubb som verkligen tagit till sig allt vad vår klubb står för - och som även senare kommit att bli stora ambassadörer för Barcelona. Cruyff, Stoichkov, Rivaldo, Eto'o, Abidal mfl är några som kommer upp direkt i huvudet, det är de spelarna man alltid älskar även efter deras karriärer. Inte pga av deras snygga frisparksmål osv eller vad de uträttat på planen, utan snarare för att de tagit till sig varenda andetag i luften som varit barcelonismo. Jag förstår att spelare alltid är ute efter mer pengar och bättre kontrakt men jag har så sjukt svårt för spelare som hotar på det sätt som Neymar gör. Dessutom tror jag inte på något sätt att det är ett tomt hot, bilden och uppfattningen jag fått av Neymar är att pengar är otroligt viktigt för honom och det är struntsumma att han redan är mångmiljonär, man kan alltid tjäna mer och det är allt som spelar någon roll. Jag är fullt beredd att sälja Neymar om det skulle gå så långt, visst rent sportsligt vore det en förlust med tanke på Neymars kvalitée som spelare men det är mer en principsak. Jag har bara så svårt för sånt liksom, det irriterar mig. Gå till regniga England och Manchester och se om de extra pengarna där verkligen kommer göra dig lyckligare i Barcelona, grovt tvek på det. Han kan ju glömma guldbollen direkt under ett par år iaf om han drar dit, United är långt ifrån de lag de var och de lär dröja en stund innan de når dit igen - det krävs mer än Neymar. Vi får väl se vad som kommer hända men min kärlek för Neymar blir mindre o mindre för varenda sånt här uttalande jag hör. Ska börja se Neymar som, jag vet att många andra ser honom som, en spelare vi betalar för att uträtta ett jobb - helt enkelt.
Barcelona Junta Dimision
2015-11-17 22:47
Hade Zlatan gjort ett mål till hade han ju varit favorit till Ballon D'or, Zlatan har ju faktiskt vunnit titlar till skillnad från en viss Ronaldo 2013.
Barcelona Barcadinho.
2015-11-17 22:45
Hur många viktiga mål han har gjort fenomenet - Zlatan till President-
Barcelona Rambla~
2015-11-17 22:37
Mikheil Nej, "the Beckham law" finns inte längre. Det är ca 50% skatt som gäller nu för tiden.
2015-11-17 22:35
Fast nu är det Neymar Sr som har gått ut och snackat, inte junior.
Barcelona the cameroonians
2015-11-17 22:34
@the cameroonians:

Verkar nu som att det handlar om alternativ 1.
De är alltså inte nöjda med att de kommer bli av med hälften av de €40 miljoner som de fick vid transfern, och nu vill de därför ha kompensation för detta genom en förhöjd årslön i stället.

Så kan det gå när man inte har koll på de avtal man skriver. #Bartomeu
Barcelona Rambla~
2015-11-17 22:34
Helvete, kan inte ens hålla ut och vinna matchen. Typiskt coachning av Hamrén.
Barcelona Erik Satie
2015-11-17 22:33
Leo y Cesc

Vad har han sagt/gjort nu?
Barcelona Leo y Cesc
2015-11-17 22:31

Neymar ska nog lugna sig med alla krav, för att i en annan klubb lär han bli lika bra som Robinho. Lugn och fin och tänk på hur många guldbollar du kan vinna i framtiden om du spelar i Barca.

Eller som sagt välj och dra för mer pengar och spola bort din karriär?
Annons: