/spanien/barcelona/forum/16765.aspx/spanien/barcelona/forum/16765.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep.G
2/16/2010 13:37
Hetfield

Måste hålla med där. Jag börjar bli smått nervös med tanke på alla skador vi har. Nu hade det inte skadat med Guddy & Hleb på bänken.
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2/16/2010 13:34
"Y tampoco faltará Sergio Busquets, de quien erróneamente informamos ayer que causaría baja por acumulación de tarjetas. Con la que vio el domingo, todavía está a una de cumplir el primer ciclo de cinco amarillas."

EMD skriver idag att de rapporterade fel igår om att Busquets är avstängd mot Racing. Tydligen är Busi tillgänglig för spel denna helgen då han är ett gult kort ifrån avstängning.
Barcelona Hetfield
2/16/2010 13:32
Förstår inte varför folk blir så förvånade över skadorna som droppar in här och där, det är bara så enkelt

Vi tar t.ex: Xavi, han har ingen som avlastar honom, han kör ständigt (dessutom i 90 minuter), det är snarare mirakel att han blir borta i en så kort tid, vi kommer tyvärr att få se samma sak med Messi och Iniesta snart

Jag är väldigt besviken på Pep och Txiki över att de inte tog läget och köpte i alla fall en mittfältare som kan just avlasta Iniesta och Xavi, men nej, de vill tydligen ha "det ska vara harmoni i laget, ingen ska känna sig utanför"

Vad är det för dagisfasoner? Det tillhör spelet att man får sitta på bänken då och då, det är löjligt hur familjärt allt ska bli
Barcelona Rambla~
2/16/2010 13:12
6 muskelskador på 8 dagar, helt otroligt. Vad är oddsen på det? Barca har nu en halv ordinarie startelva på sjukbänken. Nu gäller det verkligen att hoppas och tro på laget och dess karaktär.
Barcelona tarrak
2/16/2010 12:51
Ämne: Ämne: Inför n....
Henrique får spela mot oss, han gjorde ju ett halvt självmål (som Zlatan fick) i den förra matchen. De där fegisklausulerna är mest något Madrid har sysslat med.
Barcelona Rambla~
2/16/2010 12:44
Om vi ska vara ärliga då. Jag har inget emot att slippa en snabb och djupledslöpande Tchité trots att han allt som oftast besitter ett träben till avslutningsfot. Munitis är alltid jobbig och honom slipper jag gärna också. Colsa är en karaktärspelare och lägger aldrig några fingrare emellan i närkamperna. Dessutom så springer han nog mest av alla under en match.
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2/16/2010 12:42
Ämne: Inför nästa ligamatc....
Herreegud riktigt positiva nyheter.
Henrique får väl inte lira mot oss*?
Skulle vara ännu godare nyheter för att han är en av deras bästa back :D
2/16/2010 12:36
Ämne: Ämne: Inför n....Just nu snöar det i Malmö. Jag skyller även det på Villarato... :)
Barcelona Rambla~
2/16/2010 12:31
Ämne: Inför nästa ligamatc....
Det måste bero på Villarato. :P
2/16/2010 11:18
Inför nästa ligamatch kommer även Racing att ha en massa tunga avbräck.

Munitis, Colsa och Tchité är alla avstängda inför mötet på Camp Nou.
Barcelona el Maestro!
2/16/2010 11:04
Ämne: Ämne: Var det....
Atletico Madrid presidenten har självdistans och kan skämta då och då till skillnaden från Perez som ser ofta ut som en tråkmåns för att inte tala om han innan, den vikarierande presidenten, vad han nu hette.

Räkna med att Atletico Madrid tar minst en poäng i Barnebeu. I förra säsongen var de väldig nära till att ta hem hela tre poängen på slutet. Men det slutade med delade poäng.
Barcelona Rambla~
2/16/2010 08:46
Ämne: Ämne: Var det....
Det var därifrån jag först fick det, i någon spansk tidning. Fast ju mer jag tänker på det så inser jag att påståendet/skämtet är totalt felaktigt. Det blir inte 9p försprång utan 3p. Barcelona kan inte påverka eller tappa poäng av att Real Madrid och Atlético möts. De har ju sina egna matcher då och påverkar själva utgången av de matcherna.
Real Madrid Shi
2/16/2010 01:24
Ämne: Var det inte någon s....
HAHAHA, det där var klockrent, så pass klockrent att jag kryper till korset och köper Ramblas påstående att Real Madrid börjar säsongen med 9 poängsledning. Om till och med Atleticos president säger det så kan jag inget annat än o acceptera det. :D
b36
2/16/2010 00:30
Reklam, spärrad! /Mod
Barcelona Bmannen
2/16/2010 00:07
Var det inte någon som skämtade om detta igår? (länktips)
Barcelona Barca4eva
2/15/2010 23:58
Nästa tisdag spelas matchen mot Stuttgart
Barcelona3
2/15/2010 23:53
När spelar barca mot Stuttgart?
Vilken dag?
Barcelona Bmannen
2/15/2010 23:46
Ämne: Någon som kan fixa f....Abbe hann före

Barcelona Abbe.
2/15/2010 23:43
Ämne: Någon som kan fixa f....
Länktips!

Andoni Zubizarreta heter han för övrigt.
Barcelona Trippeln
2/15/2010 23:33
Någon som kan fixa fram bild eller video när Real gör Pasillo i 90 talet,jag kommer ihåg att legendmålvakten var kapten glömde hans namn nu också.
Barcelona Gonzalez_Barca
2/15/2010 22:36
Ämne: Varför sänder tv 4 s....
Kolla länktips
Barcelona Larsson1333
2/15/2010 22:32
JAg ser verkligen ingen framtid i chyg, samma med vissa andra av de utlånade spelarna henrique etc.

Hoppas vi säljer dom, satsar på en bra spelare eller kanske två framåt och släpper fram egna spelare mer, dos santos tror jag kan utvecklas mycket kommande säsong med mer speltid
Barcelona Joan Gamper 1899
2/15/2010 22:32
Varför sänder tv 4 sport Tenerife - Mallorca ?
Barcelona petersays
2/15/2010 21:59
Såg att madridredaktionen gjort en "utvärdering" och poängsatt nyförvärven hittills.

Undrar hur vår skulle se ut?

Chygrinskiy - 1
Sorry, men så är det. Han har inte gjort en enda vettig sak som någon annan inte hade gjort bättre. Men jag tror ändå på honom i framtiden. En legendariskt usel första säsong bara.

Zlatan - 3.5
Gjort många mål, men känns absolut inte som en i laget. Fortfarande för sur och grinig.

Maxwell - 2.5
Godkänd, inte mer. Har gjort några riktigt bra halvlekar, men minst lika många menlösa. Framstår mer och mer som att det var en kompisvärvning till Zlatan.

Jahapp, det var det.
Barcelona petersays
2/15/2010 21:53
Tänk om vi skulle spöka till det RIKTIGT i helgen och spela Messi på mitten?
---------Valdes-------
Bartra-Puyol-Pique-Maxwell
Messi--Marquez--Iniesta
Pedro--Zlatan--Jeffren
Barcelona L.A.M. Nr 10 - ZN14
2/15/2010 21:49
---------Valdes-----------
Bartra-Puyol-Pique-Maxwell
----JDS---Marquez---Iniesta
Messi----Zlatan----Henry

Så ska vi spela mot Racing. Det känns tryggt med Puyol och Pique som mittbackspar. Sedan så var Bartra grym igår. Han tog verkligen sin chans. Det som är synd är att vi har så många(för många) backar på väg upp vilket gör att han nog aldrig kommer att ta en startplats.

Mittfältet känns inte så starkt. Inget ont om Marquez och J2S. Men det känns lite bättre med Toure och Xavi tillsamans med Iniesta. Men det här är enligt mig i alla fall de bästa vi kan ställa upp med.

Messi är i storform, Zlatan kanske är på väg in i form och Henry vet vi alla att hans högstanivå är grym. Jag skulle i och för sig vilja att Jeffren, Bojan eller Pedro får chansen men när vi har så många borta så vill jag gärna att vi ställer upp med bästa möjliga startelva.

Det var dagens inlägg, godnatt!
Barcelona Barca4eva
2/15/2010 21:13
Ämne: Trippeln

Hahaha t....
riktig bra samling :D
Barcelona Trippeln
2/15/2010 20:35
Underbar,kolla 1.37
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2/15/2010 20:32
tycker vi ska spela med denna elva mot racing:
VV
Bartra puyol pique maxwell
Chygrynskiy
JDS Iniesta
Messi Ibra Henry

Chygrynskiy kan ju kännas lite woot, men jag tror guardiola väljer honom som Dm..Och jag litar på honom..på Camp Nou mot Racing känns den elva hyffsat trygg, sen kommer grymma elvan (möjliga)mot stuttgart:
VV
Alves Puyol Pique Maxwell
Busquets
Touré iníesta
messi Ibra Henry

´men Touré kommer nog inte guardiola chansa med. men så hade jag vilja se elvan.

SLarsson
2/15/2010 20:27
BlaugranaBarcelona

Haha, ja den är riktigt rolig :)
Annons: