/spanien/barcelona/forum/16764.aspx/spanien/barcelona/forum/16764.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2/15/2010 13:37
Nu är också Xavi borta 15 dagar. Vad är det som händer egentligen?
Barcelona Qanii
2/15/2010 13:36
Ämne: Hetfield:

Du slin....
Det va inte så att jag klaga på valdes eller något sånt försökte bara förstå hur han tänkte.. all kred till simao och valdes som försökte
Real Madrid Studeny
2/15/2010 13:35
Beklagar förlusten alla b*rca fans, lycka till i fortsättningen

Hala Madrid
Barcelona Rambla~
2/15/2010 13:32
Hetfield:

Du slingrade dig där. Ja, jag håller med dig att han borde kanske bidra på andra sätt. Kanske gör han det också? Jag menar, vi ser honom inte på träning, han är inte i bild helt tiden under matcherna osv.

Qanii

Simao är en bra frisparkskytt och kan också med lätthet skruva den över muren. Det har han gjort vid fler tillfällen. Valdes är inte den första målvakten som tvingats/lurats att ta det där steget åt fel håll precis när en frispark slagits. Det är kredit till Simao istället.
Barcelona Qanii
2/15/2010 13:26
Jag förstår inte riktigt vad ibra har med förlusten igår att göra? Även om jag inte är stor fän av ibra så tycker jag att han förtjänar all respekt i världen och att han ska få lite tid på sig att komma in i laget! Jag tycker att ibra har presterat mer eller mindre första månaderna var han hur grym som helst! Men sen efter de så har hans formkurva börjat dala ner åt.

Hade ja fått bestämma hade ibra inte fått komma till barca men nu är han här och man får ge han all support man kan! Sen är de väldigt oroväckande att vi har så många spelare skadade hoppas de tar sig tillbaks snabbt och laget börjar komma på fötterna! De va bara en förlust de inte hela världen och vi visste ju att för eller senare skulle den förlusten komma eller hur?

Sen vid 2-0 målet förstår jag inte riktigt vad valdes gör? Han tar en sidleds för flyttning till höger vilket gör att han omöjligen hinner till bollen som går till vänster om honom. Var de en chansning eller kände han att han va tvungen att chansa på en sida för att hinna rädda bollen?

Hetfield

Om du nu har följ ibra under hans karriär så borde du veta att han är väldigt stilla stående spelare till skillnad ifrån eto´o,villa etc! I inter var han ju mer en fram spelare som gick ner i banan för att hämta boll. Såg honom sällan ta djup led eller kriga och pressa motståndare han är inte sån typ tyvärr! Dock kanske han blir till en sån spelare..
Barcelona Hetfield
2/15/2010 13:19
Barcelonistas

Jag vill inte ha bort Zlatan, han är en av mina favoriter, men jag har SKYHÖGA krav på honom efter att ha följt hans karriär

Rambla

Det jag försöker säga är att även om man är i en svacka, så kan man iallafall bidra på andra sätt , man kan springa ett par extra meter när spelet låser sig istället för att stå som en fågelskrämma, sen är jag säker på att han kommer tillbaka
Barcelonistas
2/15/2010 13:16
Hetfield

ja men ibra har ju presterat. början av säsongen många mål, assist. han avgjorde el clasicot, nu är ibra i en svacka och och ni kritiserar honom och vill ha bort honom. nej de är totalt absurt och obefängt så som ni tänker!
Barcelona Rambla~
2/15/2010 13:15
Ämne: Rambla

Om man köp....Han presterade också direkt så jag förstår inte varför du felaktigt påstår motsatsen. Presterade han inte över förväntan de första månaderna?

Istället kan du väl säga som det är bara. Du stör dig på att spelare kan komma in i svackor som Zlatan gjort de senaste matcherna. Det händer tyvärr alla spelare.
Barcelona Hetfield
2/15/2010 13:12
Rambla

Om man köper en ung talang så kan man ge honom den tiden han behöver för att mogna och utvecklas (Benzema, Suarez, Aguero, Pato osv)

När man köper en världserkänd spelare för 70 miljoner euro, när han tjänar så ohyggligt mycket så får den spelaren oftast inte den tiden han behöver för att anpassa sig, det handlar om att prestera direkt

Visst är vi tuffa mot Zlatan, men som sagt, blir man av med en målsprutare, samtidigt som man betalar så mycket för en spelare så SKA han prestera. Det som gör mig irriterad med Zlatan är inte att han är så dålig nu, utan det är hans brist på entusiasm och energi (som faktiskt smittar av sig), Eto'o och Ronaldinho bidrog med energi i laget, så det handlar inte ENBART om spelet , det handlar om lagmoralen
Barcelona Rambla~
2/15/2010 13:12
Calavera

För att klargöra vissa saker. Jag var en av dem som var tveksam till en värvning av Zlatan, jag hade hellre valt Villa.

Däremot anser jag det vara lite orättvist att nästan enbart koncentrera sig på honom efter gårdagens insats. Det var flera andra spelare som även de föll ur ramen. Fast det är tydligen helt normalt att de får ha en dålig dag. Samtidigt är det lite jobbigt att i en samma diskussion få läsa om att Zlatan inte var bra igår och pga det vända diskussionen till att handla om huruvida han passar in i Barcelona eller inte. Det är en helt annan diskussion anser jag. När det väl har funkat för honom då? I höstas var han het, gjorde fler mål än vad många förväntade sig han skulle göra. Passade han inte in då heller?

Med tanke på hur mycket han kostade så ska han prestera lika bra som Xavi, Iniesta och Messi säger du? Min motfråga blir då. Ska han göra det på direkten anser du? Xavi, Iniesta och Messi har faktiskt tillbringat sitt fotbollsliv i klubben Barcelona. De har fått lära sig spelsättet, klubbens värderingar, klubbens filosofi från grunden. Något knappast Zlatan har fått göra och därför borde det och vara naturligt med en anpassningstid för honom.

Ingenting är förbjudet, alla får tycka precis som de vill. Precis som jag själv som tycker att det hela är lite väl överdrivet och uppförstorat.
Barcelonistas
2/15/2010 13:09
cammen

1månad
Barcelona cammen
2/15/2010 13:09
Hur länge beräknas Keita bli borta?
Barcelonistas
2/15/2010 13:06
Calavera ´

du skojar?
Barcelona Calavera
2/15/2010 13:00
Rambla~
Det är väl ganska naturligt att man diskuterar en av världens dyraste o högst avlönade spelare när han inte kommer upp i den nivå man kan förvänta sig?

Okey jag vet att han har en massa stora sponsorer som inte vill att man kritiserar eller ifrågasätter honom, men jag tycker inte att Zlatan utvecklas som han borde med tanke på sin talang.

Med tanke på hur mkt Zlatan kostade borde han prestera lika bra som Messi, Iniesta o Xavi men det är ju långt kvar dit. Får man säga så eller är det förbjudet?
Barcelona Rambla~
2/15/2010 12:46
Jag begriper inte varför ni just måste disktuera Zlatans insats igår när det var så uppenbart att så många andra också underpresterade.

Huruvida Zlatan passar in eller inte i Barcelona är kanske lite väl tidigt att slå fast? För det första så har inte hela laget peakat tillsammans ännu. Låt oss vänta och se tills alla är i topptrim och de får chansen att spela några matcher i rad tillsammans.

Det lustiga från matchen igår är ju annars att under hela veckan så har alla experter uttalat sig om betydelsen av alla skadade spelare och hur det ska gå mot Atlético. Nu visade det sig att det var de mest rutinerade (med något undantag) och nyckelspelarna som underpresterade istället för de orutinerade ersättarna.
Barcelonistas
2/15/2010 12:38
nej ni är ute och cycklar på hal is. vadå ibra inte passar in i barca? början av säsongen så gjorde han otroligt mycket mål och assist. och spelmässigt var han lysande!
Barcelona Calavera
2/15/2010 12:35
Elvis:
OK, du är inne på "alla-som-inte-tycker-som-jag-förstår-inte-fotboll"-gimmicken? Blir bra diskussioner av den.

Du kan ta en tur bland spanska tidningar idag och upptäcka att ingen av dem "begriper sig på fotboll". Zlatab förtjänar beröm när han är bra, men han får inte bli untouchable. När han uppträder som igår ska han ha kritik, och generöst med kritik. Problemet är att det gullats så mkt med honom att han aldrigt blivit den spelare han kunde blivit.
Barcelona Hetfield
2/15/2010 12:33
tarrak

Det kan väl knappast komma som en "surprise" att Zlatan är väldigt bekväm av sig? I Inter så var han den som skapade lägen åt andra, eller fick han det serverat på silverfat, så han är inte den typen som springer i onödan

Det är just därför jag ifrågasätter Zlatan, han är en grymt skicklig spelare, men alla passar inte in i spelet, nu med facit i hand så hade det kanske passat bättre med en mer "Eto'o" liknande spelare, men så är livet
Barcelona tarrak
2/15/2010 12:29
Elvis

Anledningen till att Zlatan inte "får" några bollar är att han inte rör på sig och därmed inte är spelbar. Visst kan exempelvis Messi vara väl egoistisk, men han både vinner bollar på egen hand och rör sig så att hans medspelare har en rimlig chans att hitta honom med passningar.

Jag tyckte att Goal summerade Zlatans insats bra med: Lazy performance.

Hetfield

Håller med om att man borde använt Zlatans targetkvaliteér mer igår. När inte en passning går rätt är det väl lika bra att bara slänga in bollen mot boxen och hoppas på det bästa.
Barcelonistas
2/15/2010 12:27
men början av säsongen så spelade ibra väldigt bra vette fan va som hänt me han nu.
Barcelona Hetfield
2/15/2010 12:23
Jag måste nog ifrågsätta Pep's val av att köpa en stark targetplayer som Zlatan

Om man har en så bra targetspelare som Zlatan, varför försöker man inte variera spelet? "Tiki-taka" grejen funkar bara när mittfältet lyckas "länka" ihop försvaret och anfallet, men när det inte funkar så ser det bara löjligt ut

Varför inte försöka variera spelet genom att slå ett par långbollar på Zlatan, som kan ta ner bollen, och skicka den vidare? Varför måste ALLT gå igenom Messi? Det funkar bara till en viss gräns

Tyvärr så blir det lättläst ibland, variera spelet! Visserligen så hade vi enorma skadeproblem, men vi ska väl inte vara så harmlösa mot de?
Barcelonistas
Ronaldo-TheKing

var lyon bättre än oss när vi vann cl och ligan 05/06 skojar du?
men ja kan hålla me om att dom var ett bättre lag då än va dom är nu!
Mallorca Elvis A. Presley
Ämne: Elvis:
Du måste skä....
Om man anser att Zlatan, förutom målet, var planens sämsta spelare är den sorgliga sanningen att man inte förstår sig på fotboll. Zlatan var en ständig oroskälla för AM, men han får för få bollar från sina mer egoistiska medspelare.

Samtidigt som att Zlatan är Sveriges populäraste fotbollsspelare är han också en person som många ogillar. Till den kategorin hör uppenbarligen Calavera. Men igår var Zlatan helt OK i ett i övrigt lamt och osäkert Barca.
Barcelona Pep the King
2/15/2010 12:18
Tyvärr så passar Zlatan inte in i Barca. Ok han är stor stark kan hålla i bollen.

Barca behöver spelare som Etoo.

Känns som Zlatan segar upp allt.

Barcelona tarrak
2/15/2010 12:07
Jag tycker också att Zlatan såg lika seg och oinspirerad ut som han gjort den senaste tiden. Igår var han varken sämre eller bättre än någon annan, men rent generellt skadar det Barcas spel, när vi har en så totalt orörlig nia på planen. Jag förväntar mig inte att han ska jaga boll på Eto'o-vis, men han måste göra sig spelbar oftare och framför allt på ett smartare och mer varierat sätt.
Barcelona Calavera
2/15/2010 11:55
Elvis:
Du måste skämta, Zlatan var fruktansvärt seg och långsam. Hade han inte gjort målet hade han varit planens klart sämsta spelare.
Mallorca Elvis A. Presley
2/15/2010 11:52
En av de få spelare i Barca som visade klass igår var Zlatan. Vackert mål och många bra ingripanden. Men laget i övrigt var oinspirerat och Messi och Xavi har jag sällan sett så dåliga.
Barcelona Calavera
2/15/2010 11:43
Grymt besviken på Zlatans insats igår. Varje gång han verkar vara på väg att ta steget till världsspelare så dyker det upp en sån här match där han går omkring och segar...

Han ska revanschera sig i CL i år, visa att han verkligen är förtjänt av alla hyllningar och alla ekonomiska uppoffringar som klubben har gjort för honom. För en månad sedan tyckte jag Barca gjort den bästa affären i somras, men efter en match som den igår börjar jag ifrågasätta det.
Barcelona The Reporter
2/15/2010 11:11
Är Marc Bartra egen produkt?
Real Madrid Gonzalo Gerardo Higuaín
2/15/2010 11:09
Ämne: Till er alla madrid ....
just för tillfället är real madrid det bättre laget, det beror mycket på skadeläget osv. hur som helst spelar det ingen roll. den som står som etta när ligan är slut är det bästa laget.
Annons: