/spanien/barcelona/forum/16752.aspx/spanien/barcelona/forum/16752.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pedrito
2010-01-19 16:34
Jag tror inte på några värvningar i januari och hoppas heller inte på några, Vi har ingen anledning att värva! VI är inte real
Dock kan man ju fantisera.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-01-19 16:34
Canaletes

Håller med dig, nästan så man vill hålla sig borta från Ramblan.

Någon som vet om gårdagens "misstag" på FCB´s hemsida var ett misstag? Jag talar om dessa "rykten" om att Villa nu är klar i och med att Barca har skrivit in honom som Barca spelare på hemsidan.
Canaletes
2010-01-19 16:31
Fyfan va det snackas om värvningar här inne..
Nästan samma nivå som Marca.com
Barcelona Allan14
2010-01-19 16:27
Pedrito//

Han som gjorde mål i helgen Merida eller vad han heter nu igen. Om du menar honom så tycker jag han är väldigt lovande talang. God framtid skulle jag kunna tro.
Barcelona Allan14
2010-01-19 16:25
Jo om vi skulle värva Rooney skulle vi behöva sätta honom på Henry's plats, för att jag skulle inte vilja att han peta Zlatan, om han äns skulle kunna göra det.
Barcelona Pedrito
2010-01-19 16:25
Vad tycker ni om arsenals senaste barca talang då?
Merida heter han.
Barcelona Pedrito
2010-01-19 16:24
Ingen tackar väl nej till att ha Rooney på kanten men det känns som en onödig och dyr värvning. Varför skulle vi behöva värva?
Barcelona BOJAN...
2010-01-19 16:24
Men om rooney tar henrys plats, vad händer då med pedro? Han har varit kanon hittils och om rooney skulle spela där istället får han väl bara 5-6 matcher till den här säsongen. Det skulle ionte va schyst mot han. Rooney? Nej tack!
Barcelona Pep the King
2010-01-19 16:15
Jag ser hellre David Villa än Rooney. Men nu får vi inte glömma att vi har Zlatan i Barca.

Zlatan kommer inte lämna Barca på ett bra tag.
Barcelona Pep.G
2010-01-19 16:15
Pedrito

I detta fall Henrys plats.
Barcelona Pedrito
2010-01-19 16:13
Rooney? Var skulle vi spela han? Skulle han ta zlatans startplats eller henrys och pedros? Hanterar han verkligen de positionerna?
Barcelona Pep.G
2010-01-19 16:03
Barcadinho.

Av vad jag har sett hos Rooney, så är han tvåfotad, jävligt snabb, har en underbar kondition. Han springer konstant.

Vissa klagar på att vårt presspel har försämrats nu när Etoo inte finns tillgänglig, jag kan garantera dig att om vi får Rooney så skulle den t.o.m bli bättre än när Etoo var här.

Lägg därtill att han är stark som en oxe och har ne fin bollbehandling. Sanna mina ord, Rooney skulle vara lösningen på våra "problem" i dagens Barca.
Barcelona Hetfield
2010-01-19 15:28
Jag förstår om Pep vill lämna fotbollen eller laget , det är svårt att toppa det han gjorde

På tal om Muniesa, han är väl vänsterfotad , han kan väl spela på kanten , det är kanske nått att ha ifall Abidal går sönder
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2010-01-19 15:25
Skönt att se att Marc Muniesa fått a-lagskontrakt. Riktigt bra spelare, hoppas han så fort som möjligt får lite speltid också.
Barcelona Mojito
2010-01-19 15:01
Jag tror precis som Rambla att Pep vill avvkta och se om styrelsen kan enas kring EN presidentkadidat och samtidigt också invakta de andra kandidaternas kampanjer. Allt för att se hur det skulla påverka hans framtid och möjligheter som tränare nästa säsong.

Grejen är att Pep är en person som inte ger sig in i något halvhjärtat utan verkligen löper linan ut i de saker han antar sig.
Då är det förståeligt att han väljer att noga överväga sina val och sin framtid.

Det enda negativa med detta är att det fortsätter skrivas om honom och rykten kommer florera kring hans framtid. Detta i sig kan skapa en viss turbulens i spelartruppen, men jag är också överrtygad om att Pep kör med raka puckar internt hur han känner för saken.

Räkna med än mer politik framöver alltså och ännu fler rykten. Räkna också med Guardiola 2010/2011!?
Barcelona Rambla~
2010-01-19 14:23
Jag har full förståelse att Pep inte har någon brådska att förlänga kontraktet. Det viktigaste för honom är spelarna och den pågående säsongen. Det är det han lägger fokus på. Han vill säkert helst skriva kontrakt med en ny president och styrelse. Kanske så vill han prova på något nytt eller helt enkelt ta ett paus från fotbollen.

Samtidigt måste han ju själv förstå att klubben behöver få ett svar i rimlig tid vad han tänker göra för de ska ju få en chans att kunna få fram en duglig ersättare om det nu visar sig att han inte är sugen på att fortsätta.
Junior Sthlm
2010-01-19 14:22
Det snackades här igår om att matchen på lördag inte kommer visas. Enligt sefotboll kommer TV4 Sport visa den.
Länktips: sefotboll.se/
Barcelona Hetfield
2010-01-19 14:08
Barcadinho

Det handlar bara om politik, Pep vet vad han gör. Det finns ingen chans i världen att han försvinner, om nu inte styrelsen pissar på honom, men annars så ser jag inte varför han skulle byta klubb när hans lön kommer att höjas

Rambla

Fan ta engelska skvallerblaskor! Nu blev man otroligt sugen på Rooney, han skulle vara perfekt för oss

Snabb, stark, bra skott, och det viktigaste är att hans kondition är enorm, så han orkar ta onödiga löpningar (varken Zlatan eller Messi gör det), så i mina ögon så är det helt klockrent att värva honom
Barcelona Barcadinho.
2010-01-19 13:58
Jag förstår inte hur Rooney kan ersätta Henry.
De gånger som jag har sett Rooney spelar så var det antigen centralt eller högerkanten, men aldrig vänster.

(daxs att fortsätta jobba)
Barcelona Barcadinho.
2010-01-19 13:55
På tal om alla rykten som cirkulerar överallt, samt önskemål som var och en har.
Jag gillar inte att lägga i mig i sådana diskussioner, eftersom det ofta finns knappt substans på saker och ting. Det blir så mycket onödigt grubblande.
Men jag förstår att folk älskar sånt.
Det är klart en del av tjusningen med att följa fotboll.

Annars:
Pep verkar inte vilja ge ett klart besked om framtiden, trots lovande artiklar om det förra veckan i emd och Sport.

Jag tycker att det är tråkigt. Och det finns lite ansvarslöshet samt självcentrering kring hans sätt att hantera situationen. Det är klart som bara det kan vara klart att Laporta vill vara klar med den här saken, innan han packar sina väskor.
Alla i ledningen och de allra flesta av supportrarna vill ha ett besked.
Det påminner mig på ett sätt allt gnäll och media propaganda om ”Henke till landslaget” som täckte hela Sverige för att få honom tillbaka. Vad mer ska man behöva säga?

Spelarna själva lever i ovisshet och det är inte så bra. De fram för allt behöver mer än alla andra en känsla av kontinuitet – att man vet att det jag gör idag kan leda till något positiv om ett år. Och den här ovissheten kommer att bli en frustration ju längre in vi är i säsongen.

Alla vet att presidentvalet kommer att skaka föreningen på något sätt. Det verkar som att valet kommer att gå ovanligt smidigt (peppar, peppar) men med tiden kommer rösterna höjas.
Alla vet att en ny president betyder en del mobiliseringar och förändringar.

Det kunde vara skönt för spelarna och alla inblandade och veta att åtminstone gänget och tränaren är kvar.

Hur mycket kärlek behöver man få för att säja ett ”Ja”?
Barcelona Rambla~
2010-01-19 13:47
Hetfield

Att någon presidentkandidat kommer att ta upp Rooney under sin valkampanj skulle inte alls förvåna mig. Pep hade nog också kunnat säga ok till en sådan värvning. Fast att den nuvarande ledningen har det som prio i dagsläget ser jag som så gott som otänkbart. Tidningar vill dra igång rykten och speciellt rykten där Barca och Madrid slåss om spelarens signatur.
Barcelona Hetfield
2010-01-19 13:34
Rambla

Det är visserligen en skit tidning, men det låter inte allt för dumt nu när jag tänker på det

Alla vet att vi måste hitta en bra ersättare när Henry lämnar (vi kan nog garantera att han gör det)

Rooney är väl inte så illa, och om jag inte är helt ute och cyklar så har jag hört Pep säga väldigt bra saker om Rooney, så varför inte?
Barcelona ocbgb
2010-01-19 13:28
Ämne: Rambla

Om det han....
precis, och även om bojan känns som han står still en aning så har vi inte ens sett början på pedro ännu, zlatan kommer komma mer in i spelet för att inte tala om formen iniesta börjar visa upp. vi behöver inga värvningar, det tycker jag busquets har visat efter alla ropade efter mer mittfältare i yaya/keitas frånvaro. skulle busquets gått sönder hade vi la masia som knackar på dörren i form av dos santos den yngre och thiago och nu verkar vi ha keita tillbaks som än en gång visat prov på sin storhet med sitt frisparksmål. nä barca är en liten men välbalanserad trupp med ungdomar som visat sig kunna ta tillvara på de chanser dom fått. känns onekligen underbart, som vanligt, att vara culé. i synnerhet när vi tänker på de långa kontrakt nuvarande startspelare har och vilka talanger som är på g!
Barcelona Rambla~
2010-01-19 13:25
Hetfield

Jag ifrågasätter inte huruvida klubben har råd att betala hans lön eller inte. Det jag var inne på hur pass mycket sanning det låg i det här sk ryktet. Det kommer från en brittisk skvallertidning. Jag tror inte att Laporta och ledningen kollar på vilka spelare de ska värva från PL i dagsläget utan snarare försöker de se till att Pep får ett nytt kontrakt. Samtidigt som de försöker komma överens om en gemensam kandidat till det kommande presidentvalet.
Barcelona Maestro nr. uno
2010-01-19 13:10
Ämne: Namn: Morran Span....
Tack. Skickar ett PM.
Barcelona Hetfield
2010-01-19 13:09
Rambla

Om det handlar om pengar så kan vi mycket väl få hit Rooney, även om hans lön är enorm

Men om vi blir av med Henry så redan där har vi nog med resurs för att kunna betala Rooneys lön

Man måste komma ihåg att killen är 24 år, och är förmodligen Englands viktigaste spelare, så oavsett hur mycket vi betalar i lön för honom så är han värd det

Men å andra sidan så hämmar det Pedro och Bojans utveckling, Rooney är ingen spelare man bänkar bara sådär
Barcelona Rambla~
2010-01-19 13:05
Namn: Morran Spanien Komplett medlemsprofil » Svara på inlägg
Hemort: Centralredaktion
Sänt: 2010-01-18 10:02:34

Namn och tid på inlägget.
Barcelona Rambla~
2010-01-19 13:03
Maestro nr. uno

Jag förstår din frustation, jag blev själv spärrad igår för att en vilsen valenciasupporter inte kunde ta motargument. Till råga på allt så skickade han sen dryga PM på det. Om du läser bakåt lite så hittar du en person från centralredaktionen som visade sig här på forumet och som hävde min spärr. Om du PM:ar honom så hjälper han dig säkert.
Barcelona Maestro nr. uno
2010-01-19 13:00
Jaha, någon har lyckats spärra mig. Säkert någon moderator från en annan redaktion.
Kan någon här hjälpa mig att häva spärren? Det gäller hemdatorn.
Jag brukar aldrig bryta regler men det finns tydligen en och annan som inte tål kritik i debatten. Debatt, det är vad forumet är till för. Jag brukar försöka hålla den på någorlunda hyfsat nivå på mina inlägg.
Barcelona Rambla~
2010-01-19 12:59
Ämne: Tror ni verkligen på....Som sagt, jag tror inte ens att Barca är intresserade Rooney. Den nuvarande ledningen med Laporta i spetsen tittar knappast på vilka utländska cracks de ska värva till nästa säsong. De sitter ju själva inte ens kvar efter presidentvalet. Det enda de kan vara med och påverka är att se till att våra nuvarande stjärnspelare stannar i klubben, vilket de också gjort genom att förlänga och förbättra många spelares kontrakt.

Ryktet om Rooney kommer från brittisk media och beror enbart på att tidningarna de senaste dagarna har skrivit väldigt mycket om Uniteds ekonomiska situation och hur dess amerikanska ägare driver klubben. Jag förstår inte varför ni ens tror att det ligger någon sanning i detta.
Annons: