/spanien/barcelona/forum/16747.aspx/spanien/barcelona/forum/16747.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
2/24/2010 20:49
assist av Eto'o :D

Hetfield
Kolla inte då? haha
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
2/24/2010 20:49
Vilken framspelning av Samu Eto'o :D

Fan vad det gör ont att se honom i en annan tröja än Barcelonas
Barcelona C.Andrés
2/24/2010 20:48
Fan vad jag saknar Eto'o.
Barcelona Rambla~
2/24/2010 20:48
Haha, Milito goal

framspelad snyggt av Samu. :D
Barcelona Rambla~
2/24/2010 20:46
Ämne: Rambla

Oroa dig i....
Drogba filmar vid första bollkontakten. Ut med Chelsea säger jag.
Barcelona Hetfield
2/24/2010 20:44
Rambla

Oroa dig inte, Prandelli är en mästare på att skapa en trygg miljö för spelarna, se bara på spelare som Mutu, Gilardino, Frey som var rätt så iskalla i respektive klubb, men titta på de nu, väldigt bra (ja, Mutu får väl ursäktas)

Inter-Chelsea är väldigt jobbig att titta på, ogillar de exakt lika mycket, svårt att titta på matchen och njuta, kommer att må illa oavsett vilket lag som vinner, men Inter är snäppet vassare pga. att lejonet är där
Barcelona Rambla~
2/24/2010 20:39
Ämne: Pato gjorde mål för ....Milan hade tur, förtjänade verkligen inte segern. Lika mycket som inte vi förtjänade oavgjort igår. Fast det är klart, när Fiorentina bjuder på bägge målen får de så klart skylla sig själva. De kunde dock ha fått en straff som Milan får 99 gånger av 100 i samma situation.

Det var inte lätt för Keirrison som kom in vid 60:e min i 2:a halvlek just som Fiorentina började dra sig tillbaka för att försöka hålla sin ledning. Det enda han kunde hoppas på var inlägg från kanterna som nästan aldrig nådde fram till målområdet. Det märks också att han är rätt ringrostig pga obefintlig med speltid under hösten. Hoppas att han får mer speltid nu under våren.
Barcelona ★Barca★
2/24/2010 20:34
Visca Etoo!!
Canaletes
2/24/2010 20:27
och där räddade Palop Sevilla igen... grym form
Barcelona BOJAN...
2/24/2010 20:26
Pato gjorde mål för Milan mot Viola på övertid nu..
Alltså förlust för K9
Barcelona lameG^
2/24/2010 20:16
Om man tittar på hur K9 spelar så verkar han vara en spelare som är i boxen och hugger men samtidigt pressar försvaret. Gillar det!!
Canaletes
2/24/2010 20:10
14 minuters lång interviu av BBC med självaste ZLATAN!!

länk
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2/24/2010 20:06
Sjutton | Milanista

Tack för påminningen!

Barcadinho.

Håller med, alla har skött sig bra. Men frågan är, hur länge håller det här? Bäst och njuta av stunden. :)
Barcelona Sjutton | Milanista
2/24/2010 19:57
Kerrison lirar nu mot oss så ni vet grabbar. Har för mig att vissa av er är nyfikna när det kommer till K9s speltid osv.
Barcelona Pedrito
2/24/2010 19:16
Fina trljor de har Sevilla, De är enbart för CL eller? Hoppas de håller detta.
Real Madrid Madridistas AntiCules
2/24/2010 19:12
Abbe.

ja rigtigt skönt hoppas dom håller det nu sevilla :)
Barcelona Qanii
2/24/2010 19:03
Saknar verkligen Abidal han har vart helt outstanding denna säsong! Han är inte den typ av spelare som syns lika mkt som messi,ibra eller för den delen alves men han är ju så grym i år. Hoppas på Samuel önskar han lycka till! Det verkligen synd han passar inte i Inter anser jag men, de tar ju sin tid att acklimatisera sig!
Barcelona Abbe.
2/24/2010 19:01
Negredo har satt dit 1-0 för Sevilla.
Barcelona Barcadinho.
2/24/2010 18:51
Jag måste bara ge er en eloge för dagens huvuddiskussion (Ibra bra för Barca eller inte). Ni har lyckats diskutera under dagen utan att vara arga och arroganta mot varandra, tros det att folk har olika åsikter om saken. Mycket bra, tycker jag.

Jag vill också skriva några korta meningar om saken (ni har redan tagit upp alla synvinklar nästan).
Jag kan berätta om känslorna istället.
När Z värvades var jag riktigt positiv, utan att gå in i detaljer till varför. Vi hade också många diskussioner om saken hemma och vi var inte alls överens. Under hösten gick jag hemma som i en dröm med tanke – ”Yes, yes, jag visste att det skulle funka”. Jag tyckte att Z har smält in riktigt bra för att vara debutant i blaugrana.

Målet i el Clasico var toppen eller grädden på tårtan. Det är egentligen ett otroligt tekniskt nummer det här målet. En volly från 13 meter med den svagaste foten.

Men känslorna har börjat få en annan riktning efter juluppehållet. Spelet funkade inte för honom, inga mål, dålig inställning osv.
Jag tänkte först – ”haha, för mycket skinka och ledighet betyder en inkörningssträcka på nytt”. Lite senare, när jag märkte att skinkan är kvar i kroppen, har jag försökt övertala mig själv att det bara handlar om en svacka.
Nästan alla spelare och alla lag går genom en sån period. Men den oforian från hösten försvann plötsligt och det var tråkigt lite grant.

Men det börjar kännas ljusare nu igen efter målet mot Atletico och igår. Z gör dessa två mål genom en mycket bra placering. Viktigt för självförtroendet och bra erfarenhet till framtiden. Han har kanske lärt sig bättre nu att vara i boxen i rätt tid för att avsluta. Han ska göra mål och inte bara dela ut passningar.

Jag har inte alltid heller tålamod under en match. Men efter när lugnet kommer tillbaka så börjar man tänka lite annorlunda. Det går inte att säga – ”jädra var bra” ena matchen och ”pajas” nästa match.
Man bör se helheten och för det bör vi vänta tills säsongen är slut. Och kanske tom vänta en säsong till innan vi bedömer.
Zlatans slutbetyg kommer tyvärr att koppla till om Barca vinner titel/titlar eller inte.

Om den taktiska – kanske senare. Jag älskar att snacka om fotboll, men det finns också annat i livet.

Jag håller tummarna för Samu idag. Jag vill verkligen att han ska lyckas.
Och lycka till för Sevilla mot CSKA som för övrigt hade Juande Ramos som tränaren under bara 45 dagar(!). Han missade alltså chansen att återvända till Ramon Sanchez.
Barcelona Pedrito
2/24/2010 18:35
Hoppas på Sevilla ikväll. Tror faktidkt att de kan gå långt till CL
Barcelona ★Barca★
2/24/2010 18:27
Om 5 minuter så möts Fiorentina Vs Milan. Hoppas vi får se K9:)
Barcelona Mrfaariis
2/24/2010 18:08
Asså det handlar inte om Zlatan är bättre än etoo eller inte. Zlatan är Riktigt grym spelare. Men jag tycker inte att han passar i Barca tyvär. Samma sak med etoo fast han passar inte heller i inter .
Barcelona The Reporter
2/24/2010 17:50
H.Alavi - Triangulo Magico!

Jag blir bara så sjukt arg när de skriver massa skit där tex Barca har så tur, de andra kunde avgöra med de chanser de hade. Kommer från rätt käft lixom.

Men ska försöka lyssna på din råd :)
Barcelona NoGo™
2/24/2010 17:50
H.Alavi

Blir WORD på det :p, bra skrivet.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2/24/2010 17:48
The Reporter

De flesta här inne vill helst inte veta vad som skrivs i Puertan, dom har all rätt och tycka vad de vill. Ta inte åt dig, radera bort adressen ur historiken på din webbläsare.

Ett bra råd från mig till dig, Ramblan är det enda stället du behöver vara på.
Only God Can Judge Me
2/24/2010 17:45
Blir nog skönt och se Barcas gamla spelare möta varandra drabbningen mellan Inter-Chelsea.

Deco-Belleti VS Eto'o-Motta

Men osäkert om Deco och Belleti spelar. Men hoppas dem gör det. 4 spelare från Barcelona. Kul det blir. Önskar dem all lycka ikväll.
Barcelona The Reporter
2/24/2010 17:39
Såg att Valdebebas inne på puertan skrev att Maxwell inte har något i barca att göra. Va fan gör Arbeloa i Real då?

Barcelona Barcaholic
2/24/2010 17:07
Varför nämner ingen Pedro i sina startelvor? Pedro lyckas ju med mer än vad Henry & Zlatan gör när han får spela. Så länge han presterar såhär så är Henry långt ifrån startelvan.

Sen Marquez herregud killen var sämst igår. Han är helt slut han har bra känsla i foten och bra huvudspel men sen har han absolut inget annat. När han spelar mot bra motstånd betyder det att barca släpper in minst ett mål. Såg ni vilken skillnad när Milito kom in.

En till som verkligen var dålig igår var ju Busquets och förstår inte varför Yaya Toure får vila men Busquets spelar hela matchen när han är sämre på allt. Märks att det är Peps favorit.
Barcelona Rambla~
2/24/2010 17:05
H.Alavi

Tyvärr men, Pep vill till varje pris att man behåller bollen inom laget. För så fort de tappar bollen är man felpostionerad när det gäller att försvara sig och att försöka ta tillbaka bollen. Alltså, i uppspelsfasen är ytterst viktigt att vi inte tappar bollen och får upp den högt upp i banan. Det måste man ha stort tålamod med. Jag, det kan se tråkigt ut ibland men det får man tyvärr leva med i det här spelsystemet.
Barcelona Pedrito
2/24/2010 16:55
Ämne: Enligt mig ska vi ha....
Är Alves någotlunda hel tycketr jag vi ska chansa med. Vi behöver verkligen få lite fart framåt.
Håller med dig om MIlito istället för Marquez. MIlito imponerade igår.

Busquets var ju förfärlig igår och betedde sig dessutom som en barnunge. Blev väldigt besviken på han. Tycker du inte vi ska starta med Yaya?
Annons: