/spanien/barcelona/forum/16744.aspx/spanien/barcelona/forum/16744.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-01-19 20:20
Från Everton till United är det stor skillnad för en engelsk spelare, men Rooney är den största stjärnan där, laget är byggt runt Rooney, han är blivande kapten och den populäraste spelaren i United efter Giggs. Han har precis fått ett barn och har en fru som trivs väldigt bra i Manchester.

Glazers lånade 5 miljarder när de köpte klubben och har svårt att betala tillbaka, nu ligger skulderna på 8 miljarder. Trots att de sålde Ronaldo. Men Ronaldo ville lämna själv, Rooney vill inte lämna själv.
Barcelona Rambla~
2010-01-19 20:18
Hetfield

Klubben är belånad av ägarna om jag förstått det rätt. För pengarna de fick för Ronaldo fanns det nog många hål att täppa igen. När det dessutom skrivs att familjen tagit ut pengar från klubben för privat bruk eller för andra affärer så blir man ju inte förvånad att det kan finnas ekonomiska problem där.
Barcelona Rambla~
2010-01-19 20:15
Barcelonito

Jag tror också att han säkert skulle smälta in i Barca hur lätt som helst. Han själv har ju sagt att han verkligen beundrar Barcelonas spel och att för honom så är Iniesta världens bästa spelare. Jag kan inte heller se honom lämna United om han inte tvingas göra det. Nu skrivs det ju att han vill ha en saftig löneförhöjning eftersom hans kontrakt ska förlängas. Självklart passar hans rådgivare på att klämma ut så mycket det bara är möjligt, speciellt med tanke på att han nu är laget klart viktigaste spelare sen Ronaldo lämnade. Detta spär ju självklart på ryktet ytterligare.
Barcelona Hetfield
2010-01-19 20:15
Barcelonito

Rooney var väldigt snabb med att byta klubb när mäktiga Man U knackade på dörren...

Förstår mig inte på Man U, de sålde ju C.Ronaldo för 1 miljard, och de är fortfarande i skiten...
2010-01-19 20:11
Även om Glazers skulle vilja sälja Rooney så tror jag att han själv skulle tacka nej att flytta och fortsätta på sitt kontrakt. Rooney är en lojal spelare och han skulle aldrig svika sitt lag eller Ferguson i svåra tider. Jag gillar Rooney som spelare och älskar hans karaktär, han skulle passa perfekt i vilket lag som helst, men han lämnar inte United.

Enda sättet att få honom att lämna klubben är om Sir Alex slänger ut honom.
Barcelona Rambla~
2010-01-19 20:07
Jag skriver det igen. Det är en brittisk skvallerblaska som skrivit detta och tror sig samtidigt veta exakt hur mycket Barcelona är beredda att ge Rooney i lön. Det är inte ens någon presidentkandidat som har lovat att värva Rooney. Detta påhitt kommer inte ens från Barcelona/Katalonien/Spanien. Så varför sitter ni och spekulerar om detta som om det vore på gång att Barca är på gång att värva honom? Jag begriper verkligen inte det.

Det har de senaste dagarna skrivits mycket i brittisk press om att Uniteds ägare, familjen Glazer, vansköter klubben och dess ekonomi. Klubben har stora lån tacka vare denna ägarfamilj. Det är endast därför som tidningarna har börjat skriva rykten om att United nog måste sälja spelare pga ekonomin. Självklart drar de till med klubbar som Barca och Real Madrid.

Jag hoppas verkligen att Txiki eller Laporta går ut och dementerar detta icke-rykte. Fast det ska de egentligen inte ens behöva göra då de aldrig har nämnt något om Rooney.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-19 20:03
Grym match idag City-United!
2010-01-19 20:02
Om jag minns/förstått det rätt så har inte Laporta rätten eller makten att värva någon spelare efter det här transferfönstret. Eller om det är 2 månader innan han lämnar sin post. Jag tror inte ett skit på Rooney-snacket. Tycker att Laporta och Txiki ska dementera ryktena så fort som möjligt innan Ferguson börjar prata skit om klubben i media. Men det är faktiskt engelska tidningar och inte katalanska som har tryckt dessa nyheter.

Nu när jag har sagt allt det där: Rooney, Zlatan, Messi. Fy fan.
Real Madrid Sherminator
2010-01-19 19:53
Zizou_spars

Helt fantastisk kommentator! Finns det nån chans att man skulle kunna få in GolTV på sin box?

EDIT: Eller är det en streaming sida?
Real Madrid Zizou_spars
2010-01-19 19:45
Sherminator
Ray Hudson där. Ska man maximera en fotbollsmatch från TV-soffan ska man sätta på GolTV och Ray+Phil. De är helt otroligt bra, dessutom lika entusiastiska och opartiska inför var match de kommenterar, oslagbart.

RimuZ
Precis, att man inte ska kunna kontrollera sina drifter :-)
Barcelona RimuZ
2010-01-19 19:27
Man har råd och köpa Rooney. Vi har pengar det är jag säker på speciellt när valet nu ska komma. En värvning av Rooney vore inte så dum men den är inte nödvändig. Jag är väldigt fäst vid Pedro och Jeffren men man kan inte alltid räkna med att de ska blomma ut helt eller att de kommer att stanna. Andra klubba kommer visa sitt intresse och gör det. Jag tycker om att vi satsar så mycket på våra talanger men man får inte heller tappa perspektivet.

Zizou_spars

Ja du vad ska man ta sig till. Vet inte vad som är störst, driften att ha de bästa eller driften att inte vilja ha de hos den största antagonisten (=
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-01-19 19:14
Att döma av det man har fått läsa de senaste dagarna så har mötena mellan Godall och Ferrer inte varit lyckade och de har ännu inte lyckats komma överens om en gemensam kandidatur.

De kan tydligen inte enas om vilka som ska bilda den nya styrelsen. Ferrer vill inte att Joan Oliver ska fortsätta som general direktör medan Godall vill inte att vicepresidenten Perrín ska ingå i det nya projektet.

Igår gick Jaume Ferrer ut i radiostationen Ona FM och medgav att det förmodligen kommer bli två kandidaturer från den nuvarande styrelsen. Förödande i sådana fall för deras chanser att vinna valet.
Real Madrid Sherminator
2010-01-19 19:12
Mes que un club R10

Som kommentatorn säger;
"How would you describe genius? Why even bother... When You got Ibrahimovic to show you!"

Barcelona Smogen
2010-01-19 18:58
Skönt att man skrivit kontrakt med Muniesa, hoppas verkligen man snabbt förlänger med Gai, Jeffren, Thiago och Dos Santos nu också. Alla deras kontrakt går ju ut i sommar, gör mig illamående att bara tänka på att vi kan bli av med alla dessa spelare.
I så fall är det oförlåtligt....fattar inte att man inte förlängt tidigare.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-19 18:43
Hur ska man ha råd med Rooney ? killen är fantastisk och jag tror inte att han skulle lämna Man Utd, istället ska vi egna oss åt Agüero.

länk* Rooney
Real Madrid Zizou_spars
2010-01-19 18:32
RimuZ

Hehe, visst känns det lite så.. Det finns en hel del otroligt bra yngre spanska spelare, som man nästintill vet kommer att byta klubb inom en snar framtid. Dock så känner man att det inte finns plats i ens egen trupp för tillfället, MEN, man vill ändå försöka norpa åt sig spelaren i fråga för man är rädd att Barcelona och i ert fall Madrid ska ta honom före.

elbraco
2010-01-19 17:59
hoppas verkligen inte att barca köper rooney, alldeles för dyrt köp när vi ändå har pedro och förhoppningsvis snart jeffren. Dessutom kommer kommer det ge krydda åt köpelagsstämpeln,,,
Barcelona kallesiete
2010-01-19 17:58
Ämne: måste ses från min 5....

"Zlatan är en flopp."

...............

:)
Barcelona petersays
2010-01-19 17:37
Två bra nyheter, Keita redo till i helgen och Jeffren på väg tillbaka från skadan.

----

Marquez kommer nog ta hand om pivotérollen nästa match. Keita har bara gjort en, meningslös, match som pivoté i barca. Marquez lär väl lätt ha spelat på den positionen 40-50 matcher? Han är trögstartad vår käre Kaiser men förra matchen tycker jag att han var rätt bra och jag ser fortfarande hellre honom än Keita på den positionen.
Barcelona Mes Que Un Club R10
2010-01-19 17:29
måste ses från min 5 till 10.. Ibra power
Barcelona RimuZ
2010-01-19 17:20
Så mycket fotboll som Barca spelar så tror jag inte det blir något problem med speltid. Henry är slut efter den här säsongen. Pedro - Zlatan - Messi är ett saftigt anfall men ta bort en av de och det blir hälften så dåligt. Rooney kan spela i mitten och skulle nog klara det bra på kanten också. Visst skulle Pedro och Bojan få mindre speltid men rotationen skulle öka då man kan välja att vila Messi och Zlatan då och då. Barca sattsar alltid stort så det blir minst 3 turneringar. Skulle inte vara en så dålig värvning. Dock så tror ja man missar chansen att ta hem Fabregas för ännu en säsong vilket inte spelar någon roll så länge inte Madrid lyckas norpa honom.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-01-19 17:07
Är det någon som vet om Keita kan komma tillbaka till helgen. Även om han kan det, så måste han kanske få lite vila eftersom dom spelar match var tredje dag i AFC.

Om han inte kan spela matchen så har vi ett problem. Då måste troligen Marquez spela där.
Barcelona Pep the King
2010-01-19 17:05
Rambla~

Han är en Barca spelare:D
Barcelona Rambla~
2010-01-19 16:44
Messi (FCB) 14 18 28
Villa (FCB) 14 18 28

Ser ni? Det enda han/hon behövde byta ut var Villa mot Messi när sista raden lades till. För övrigt står det fortfarande fel på hemsidan.
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2010-01-19 16:43
Hetfield

Jo, har också för mig att han är vänsterfotad så ja, ett alternativ till abidal, men tycker maxwell också är rätt bra.
Barcelona Rambla~
2010-01-19 16:41
Ämne: Canaletes

Håller ....
Snälla, det var en lista om vilka spelare som låg bäst till att vinna guldskon denna säsong. Om ni lade märke till namnet före Villa så var det Messi (FCB). Personen som redigerade websidan gjorde antagligen det klassika att göra en copy + paste, och upptäckte sen inte sitt misstag. Mer än så är det nog inte.
Barcelona Pedrito
2010-01-19 16:37
Ämne: Canaletes

Håller ....
Har de blivit hackade?
Barcelona Pedrito
2010-01-19 16:34
Jag tror inte på några värvningar i januari och hoppas heller inte på några, Vi har ingen anledning att värva! VI är inte real
Dock kan man ju fantisera.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-01-19 16:34
Canaletes

Håller med dig, nästan så man vill hålla sig borta från Ramblan.

Någon som vet om gårdagens "misstag" på FCB´s hemsida var ett misstag? Jag talar om dessa "rykten" om att Villa nu är klar i och med att Barca har skrivit in honom som Barca spelare på hemsidan.
Canaletes
2010-01-19 16:31
Fyfan va det snackas om värvningar här inne..
Nästan samma nivå som Marca.com
Annons: