/spanien/barcelona/forum/1674.aspx/spanien/barcelona/forum/1674.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona A good coach is everything!
2015-12-23 20:16
Hahaha Vissa Pep fantaster här inte är bara för mycket. Näst intill patetiska.. Kolla med Bayern supportrarna vad dom tycker om att Pep ska lämna. Inte så nämnvärt mycket faktist det förstår att Pep är bra men långt ifrån oersättlig! Exempelvis Heynckes var bättre än Pep i Bayern sina sista år trots en mycket sämre trupp !! Pep är bra men snälla sluta överdriva det hela.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2015-12-23 20:11
Ali G - Lucho har alla möjligheter att bli en bättre tränare än Pep. Vinner han trippeln i år är Lucho historiens bästa tränare.
Barcelona Barcelonistas
2015-12-23 20:11
Ali G - Lucho har alla möjligheter att bli en bättre tränare än Pep. Vinner han trippeln i år är Lucho historiens bästa tränare.
Barcelona Barca4life98
2015-12-23 20:06
Ali G Asså driver du eller? Alla har rätt att tycka som dom vill.
Barcelona Liatzo
2015-12-23 20:01
At the request of Luis Enrique, Barcelona are not considering to let centre back Marc Bartra (24) leave in January. [sport]
Barcelona Ali G
2015-12-23 19:57
@Kebabtraume in der Mauerstadt:

Om du verkligen tror att Lucho är en bättre tränare en Pep så kan jag rekommendera tennis för fotboll är verkligen inte något för dig. Pep är världens bästa tränare. Punkt slut!
Barcelona DM1982
2015-12-23 18:30
[QUOTE=Amo.38]Pep verkar vara helt klar för city! Ska bli otroligt roligt att få se honom i PL. Detta är verkligen hans chans att bevisa sig som den bästa tränaren för dom som klankar ner på honom ;) [/QUOTE] Han behöver inte bevisa något för någon, han är en mycket bra tränare.
Barcelona Barclasico
2015-12-23 18:25
The players didn't like that Ter Stegen didn't celebrate the Club World Cup final although they understand he wanted to play [md] Jag förstår han till 100%!
Barcelona Amo.38
2015-12-23 18:08
Pep verkar vara helt klar för city! Ska bli otroligt roligt att få se honom i PL. Detta är verkligen hans chans att bevisa sig som den bästa tränaren för dom som klankar ner på honom ;)
Barcelona Amo.38
2015-12-23 18:08
Pep verkar vara helt klar för city! Ska bli otroligt roligt att få se honom i PL. Detta är verkligen hans chans att bevisa sig som den bästa tränaren för dom som klankar ner på honom ;)
Barcelona enkos
2015-12-23 15:50
FC Barcelona's big Christmas gift arrived early this year, and it came in the form of a Club World Cup title, the team's fifth championship of 2015. Back from Japan, they players can now enjoy some rest and relaxation, albeit not for long. Head coach Luis Enrique has given his team a well-earned Christmas break, but they'll be back in the saddle come 27 December, when preparations for their final game of the year will begin. Barça face Betis in La Liga action at Camp Nou on 30 December. Kick off is set for 8.30pm.

Here's a look at the team's calendar once they get back from their midseason holidays:

Sunday 27

6:00pm: Training at the Ciutat Esportiva

Monday 28

11:00am: Training at the Ciutat Esportiva

Tuesday 29

11:00am: Training at the Ciutat Esportiva

Wednesday 30

8:30pm: Week 17 of La Liga. FC Barcelona v Betis at Camp Nou
Barcelona enkos
2015-12-23 15:46
Folk ville ha bort Blatter men när den nya Fifa vill ha lite ändringar så är folk negativa till det och vill att det ska bli som förr ..
Barcelona enkos
2015-12-23 15:41
Ingen i Sverige ens nämner om att franska liga är ett lags liga så länge Zlatan spelar där.. stör mig på den hyckleri som råder i detta land.. Det gäller i stället att hylla Zlatan till skyarna och få läsarna att tro att han spelar i en av världens bästa ligor.. Sen hycklare och Pep besatta väljer att skriva som rubrik att Wenger sågar Pep när det egentligen handlar om att folk inte respekterar van gaal. . Alltså hur man väljer att förvränga saker och ting det kan bara svenska hycklare med AB i spetsen göra
Barcelona LegendenN10
2015-12-23 14:40
[QUOTE=Davids3]Monaco som ligger tvåa i franska ligan är närmare nedflyttningsgränsen än första platsen. Ska man skratta eller gråta? Vem minns tiderna när Lyon dominerade franska ligan, och de ansågs vara ett ganska tufft motstånd när de var med i CL. Minns att vi fick de sjukt ofta, men vi slog ut de vartenda gång :D [/QUOTE] Medan Lyon i sin tur slog Real flera gånger i åttondelen.
Barcelona Davids3
2015-12-23 14:15
Monaco som ligger tvåa i franska ligan är närmare nedflyttningsgränsen än första platsen. Ska man skratta eller gråta?
Vem minns tiderna när Lyon dominerade franska ligan, och de ansågs vara ett ganska tufft motstånd när de var med i CL. Minns att vi fick de sjukt ofta, men vi slog ut de vartenda gång :D
Barcelona LeoMessi
2015-12-23 14:15
Kebabtraume Det får du mer än gärna göra, motivera gärna varför:)
Barcelona Kebabtraume in der Mauerstadt
2015-12-23 13:50
Skulle snarare argumentera för att Luis enqirue är en bättre tränare än Pep. Men det får man nog inte säga här inne.
Barcelona Gabriel
2015-12-23 13:43
Inte för att jag är något stort fan utav Bartra men nog fan borde Lord Marlboro vara den första som ryker isånnafall.
Barcelona Vampíro
2015-12-23 13:11
Är inget jättefan av Bartra men hur jävla dumt är det att släppa honom i januari när man garanterat inte kommer värva en ersättare? Inte ens Barça kan vara så tröga. Vermaelen kan spela max en match/månad och sen har vi Marlboro, enough said.
Barcelona Z_Z
2015-12-23 12:43
@Nemesis 10:

Skulle dock inte säga att vi riktigt hade en transferban då. Han fick köpa in samtliga spelare han vill ha förra sommaren. Jag ser det som extremt osannolikt att han hade valt att förstärka med något under vintern oavsett.
Barcelona DM1982
2015-12-23 12:27
Official: Uefa have rejected Barcelona's appeal in 'Catalan independence flags and chants' case, Barcelona will now appeal to CAS #fcblive
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-12-23 11:24
@Neymar N11:
Precis! dom 12M kommer lucho förnya marlboros kontrakt med. Fc Välgörenhet. spela bajs och få kontrakt. kommer säkert också sälja ter stegen för att förnya adrianos kontrakt.
Barcelona Neymar N11
2015-12-23 10:18
Barcelona willing to listen to 12M for centre back Marc Bartra (24) this summer. Juventus, Milan, Inter and Fiorentina interested. [sport] Tycker vi bör göra oss av med Matheiu istället men det lär inte hända så länge Lucho är tränare.
Barcelona Nemesis 10
2015-12-23 07:20
Jag förstår inte varför vissa vill förminska Luchos betydelse för det här laget, han tog trots allt en trippel under samma säsong som vi hade en transferban. Försvaret har blivit bättre av sig självt? Det tror jag knappast på, som någon nämnde innan om att Lucho har infört lite rakare spel med långbollar över motståndarnas back linje och snabba kontringar, precis det som vi behövde under Peps sista säsong då lag började läsa Barcas spel.
Det låter på vissa som att vi lika gärna kan spela utan en tränare.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-12-23 01:39
Riyad Mahrez: "Barca are the best team in the world. Real Madrid's 10-2 win changes nothing. Barca is Barca."

Men sånt här gillar man läsa.
Hoppas han fortsätter att utvecklas. Det farliga med hans uttalande är att han från med idag har hamnat på listan Vilka R.Madrid ska värva.
Barcelona Robért
2015-12-23 01:17
Xaviesta - Har också tänkt på det där med skador. När en spelare skadas och de tre bytena redan är gjorda är det såklart tråkigt att en ny spelare inte kan bytas in. Men att av den anledningen tillåta ett fjärde byte (som bara sker utöver de tre andra) är jag emot, delvis då såna situationer uppstår väldigt sällan, men också på grund av de anledningarna vi nämnde nedan. Ogillar generellt avbrott i matcher och med ytterligare ett eller två byten extra för varje lag hade det blivit irriterande många byten i min värld. Men med "catchen" i behåll så kanske det funkar? Du har bara tre byt-tillfällen på dig, och vill du byta fyra spelare måste ett av bytena vara ett dubbelbyte. Tycker personligen att det hade varit den bästa lösningen att testa inledningsvis
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-12-23 01:06
Liverpool have contacted Ter Stegen for a move to the club. The player is willing to leave if he's playing time doesn't increase.(CAT Radio)

Sånt här gillar man inte läsa.
Hoppas att det är bara ett sätt för dem att sälja tidningar eller få publicitet...
Barcelona Xaviesta
2015-12-23 00:54
Robért Great feedback min vän. Sådär på rak arm känner jag att en tränare måste få ha möjligheten att förändra en matchbild fullständigt om instruktionerna man gemensamt kom överens om inte spelas ut som man tänkt riktigt. Tränaren måste få chansen att rätta till balansen i en match han känner att laget håller på och tappar. Vidare känner jag precis som dig att ett av problemen som uppstår med 5 byten är att gruppdynamiken ändras men man får ha i åtanke att dessa 5 byten endast är en nyckel till ett shackdrag som kan förändra en matchbild eller vända på steken, man måste ju inte tvunget använda sig av dom vecka ut och vecka in. Och ibland kanske nöden kräver det helt enkelt och då behöver det inte ens handla om taktiska skäl, det kan vara pga två olyckliga skador inom loppet av några minuter, det kan vara på en söndag mot Valencia borta när man behöver vila några inför Bayern-semin på tisdagen men vill ändå använda sig av dom på Mestalla osv. Helt klart en intressant diskussion som behöver experimenteras och testas först i sann vetenskaplig anda. Det finns säkert mer som både du och jag missat som blir kontraproduktivt iom ett 5-manna byte men föranalysen av en sådan regel kittlar rätt bra.
Barcelona Mdawg
2015-12-23 00:15
@Liunil Masse:

Exakt!

Ska bara flika in med en länk som säger ett och annat när folk påstår att Barcelona åker ju på "pisk" mot något motstånd, och därav påstås ibland även att tränaren/laget ska vara något av en "bedragare", vilket är helt absurt.

Så fort Barcelona åker på en mina så ältas detta så otroligt mycket, man kan höra det även säsongen efter, eller år efter, och man förstår ju varför, det händer ju inte så ofta. Otroligt konsekventa i sin dominans om inte annat, och personer som hela tiden ska påminna oss om dessa minor bör göra rent bakom sin egen tröskel först, to say the least.
Barcelona Robért
2015-12-22 23:52
Xaviesta - Har tänkt på det där tidigare faktiskt, alltså att utöka antalet möjliga byten per match. Jag håller med dig i egentligen allt du skriver - framförallt för att det hade varit positivt för matchtempot, men också för att det öppnar upp fler möjligheter för bänkspelare. Sen är det mer diskutabelt huruvida det är bra eller inte att tränaren får en ökad möjlighet att påverka matchbilden. Jag vet faktiskt inte vad jag tycker angående det...

Tyckte det var kul att du också lade till en "catch" på Fifas förslag, för den idén har jag också haft tidigare. Tänk bara hur en match hade kunnat bli ännu mer "sönder-bytt" när ett lag försöker förstöra matchrytmen med ett gäng byten i slutet av en viktig match. Fyfan vad irriterande det hade kunnat bli med fyra byten de sista 7-8 minuterna när ens lag ligger under. Men den problematiken hade undvikits helt med att endast tillåta tre "byt-tillfällen" sammanlagt för varje lag, oavsett om man väljer att införa fyra eller fem byten.

Jag tycker personligen att fyra byten räcker dock. Ytterligare ett byte hade inneburit att nästan halva laget (halva laget om man räknar bort målvakten som nästan aldrig byts ut) hade kunnat bytas ut. Jag tycker det är sjukt tråkigt att se träningsmatcher till exempel när laget i första och andra halvlek inte är i närheten av samma lag, så som det ofta ser ut på försäsongerna. Med fem byten ökar risken för att lagdynamiken i en match totalt "rubbas" och att kvalitén på fotbollen helt enkelt försämras markant.

Intressant men svår fråga hur som helst!
Annons: