/spanien/barcelona/forum/16738.aspx/spanien/barcelona/forum/16738.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2009-12-13 23:34
Ronaldinhoism

Han är Loserfool fan.

Och han snackar om vårat spelidé haha :P

Innan du klagar på andras spelidé ska du nog checka in ditt egna, ta det som ett gott råd.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-12-13 23:29
AhmedBulle

"Vi behöver ett nytt spelsystem"

Eftersom du har en marängtröja bredvid ditt namn antar jag att du är ett fan av Real?

Eftersom du skriver "vi" behöver ett nytt spelsystem måste jag rätta dig.

Ni BEHÖVER ett spelsystem rättare sagt en spelidé. Ingen med en marängtröja bör ens ha mage till att komma in till ett Barca forum och säga till dem att de ska ändra spelsystem.

Ironi i hela ditt inlägg.
-------------------------------------------

Det pratades nyförvärv här nedan tidigare. Silva, Ribery, Gourcouff (Stavning?).

Är det bara jag som tycker att man skulle kunna spela Iniesta som vänsterytter på heltid och kanske köpa in Cesc till mitten? Kan bara hålla med Rivaldo_gudarnas gud "Tror aldrig så många spelare med sådana överlägsna spelsinnen samverkat på en fotbollsplan förut."

Agree !
Barcelonistas
2009-12-13 23:29
lokmaniinhoo

efterblivna supportrar.casillas är en spelare som man måste respektera. han o raul är dom enda som jag har stor respekt för i real madrid!
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-12-13 23:15
ahhaha tkr synd om casilias
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-12-13 23:06
Ämne: Njut av världens bäs....
Riktig grym video!

Vad heter låten ?
Barcelona Rambla - K9
2009-12-13 23:04
Ämne: Jag tycker att Guard....
15 matcher

12-3-0

Var det något mer?
Barcelonistas
2009-12-13 22:54
AhmedBulle

vi leder ligan är vidare i cl o tro mig hittar barca den magiska formen runt januari/februari så vinner barcelona cl iår igen. ligan är jag 100% säker på att vi tar hem.
Barcelona BlueRed
2009-12-13 22:51
AhmedBulle

Vad menar du med spelidé och ett nytt spel? Ändra om helt och spela som ett annat lag? För det kommer inte hända, Barça är trogna sin spelstil - Tikitaka. Den funkade bra under Cruyff, Rijkaard och den funkar bättre än någonsin nu under Pep.

Man kan se ganska tydligt att vissa av spelarna inte är 100%, Iniesta, Messi och speciellt Henry är dem som visar det som mest.

Med tanke på att laget gav allt förra säsongen och har ett ganska tätt spelschema nu så är det förståeligt. Spelet kanske inte flyter på som förra säsongen, men faktum kvarstår att Barça inte har förlorat någon match ligan. Vann dessutom CL gruppen.
Barcelona la_arnesson
2009-12-13 22:46
härlig seger igår!
Barcelona Klint
2009-12-13 22:45
AhmedBulle

Varför? Vi leder ligan, vann vår grupp i Champions League och har dessutom inkasserat två titlar. Det är svårt att åstadkomma mycket mer på en halv säsong.

I darwinistisk anda bör väl snarare fler lag försöka spela som Barcelona för det har på senare tid visat sig vara tämligen framgångsrikt, med spanska landslaget som ett praktexempel.
Sevilla AhmedBulle
2009-12-13 22:38
Jag tycker att Guardiola nu borde dra slutsatsen att något verkligen är fel med laget & spelet. Spelarna är bra, men laget spelare dåligt. Något måste ske med laget. Fler spelare, tom med bättre kvalitet, kommer inte att hjälpa. Det handlar snarare om att utveckla ett nytt spel och en ny spelidé. I darwinistisk anda handlar det om att förändra sig i en föränderlig värld.

Vi behöver ett nytt spelsystem
Barcelona Rambla - K9
2009-12-13 22:21
Botía briljerar ibland med krossbollar som de Piqué slår.
Barcelona Klint
2009-12-13 22:09
Kul att se Valiente. Än roligare är det med Botía. Lirar som ordinarie mittback i ett hyfsat Sporting. Ser faktiskt honom som en potentiell truppspelare i ett framtida Barcelona. I min mening är han en bättre spelare än Henrique.
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-13 21:59
Njut av världens bäste Lionel Andrés Messi!

En av dom bästa fotbolls videon jag sett *länk*
Barcelona Rambla - K9
2009-12-13 21:31
La Masia-produkten Marc Valiente fick just göra ett inhopp för Sevilla i matchen mot Sporting. Kul att det framåt för honom.
MF Doom
2009-12-13 21:09
Tv-Matchen hemsidan är ibland sega ute med information kring matcher på svensk-tv. Hoppas verkligen att det sänds på svensk tv, drygt att streama ju.
Barcelonistas
2009-12-13 20:30
hoppas henry kommer igång nu under vm klubblag!
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2009-12-13 20:25
Ämne: någon som vet hur må....
Beror på.

Vinner vi mot Atlante så spelar vi en match till och då blir det sammanlagt 2 matcher (semifinal+final).
Barcelonistas
2009-12-13 20:21
någon som vet hur många matcher de spelas i klubblags vm?
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-12-13 20:16
Shiiit det går ba för barca atletico :D 8 raka fan
Barcelona BlueRed
2009-12-13 20:14
Joan Gamper 1899

Nej, såvida dem inte lägger till den 'sista minuten'. Se länk.
Länktips: tvmatchen.se/
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-13 20:12
Kommer svensk TV sända Barcas matcher under klubblags VM ?

Svara snälla!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
2009-12-13 20:09
Rambla - K9

Jo det var under CL-sändningen som teamet i studion visade upp röntgenbilder på Riberys ben, det var inga vackra bilder, håller med dig.
Jag tycker att det är tråkigt att en spelare som Ribery inte kan spela en lång period utan skador, detsamma gäller Robben, Torres mm.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
Hetfield//

Fabregas hade funkat lika bra som Iniesta brevid Xavi. Likt Iniesta så är han sylvass i djupled och är lika bra på att transportera boll. Han är som en blandning mellan Iniesta och Xavi. Två så inteligenta spelare som Cesc och Xavi som är mångsidiga hade vetat hur man skulle förhålla sig gentemot varandra. Med Messi,Zlatan,Iniesta,Fabrega och Xavi hade vår spelinteligens på plan varit omatchad i fotbollshistorien. Tror aldrig så många spelare med sådana överlägsna spelsinnen samverkat på en fotbollsplan förut. Det är dock ett misstag att jämföra Fabregas/Xavi med dom mer primitiva Gerrard/Lampard.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
Barcelona BlueRed
2009-12-13 20:08
Nu ser det ut som det ska, 1-1 ATM - VLL.
----
Jag vet inte vad ni tycker, men jag har aldrig sett storheten i Rossi. Tappar alldeles för mycket boll och gör det så oerhört svårt för sig själv.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-13 20:03
Hetfield & H.Alavi

Jag har för mig att det var under CL-sändningarna i veckan (lite osäker) där man i studion visade ett reportage som handlade om Riberys skador. De visade bla en massa röntgenbilder och jag kan ju säga att det var inga trevliga saker som visades. Skadorna kommer snart förstöra hans karriär om det inte blir en bättring. Jag anser att hans höga prislapp inte är berättigad. Det hade jag även tyckt utan alla dessa skador. Den klubb som värvar honom och om det blir en hög summa, tar verkligen en stor risk.

Hetfield, om målfarlighet är det viktigaste kriteriet på spelaren som ska ersätta Henry, är nog Luis Suarez rätt person. Dessutom kan han spela på alla offensiva positioner i ett 4-3-3. Jag säger inte att han är mitt val på något sätt, utan snarare om det handlar om målfarlighet.
Barcelona Maestro -generation 87
2009-12-13 20:01
Ämne: Ett par fantomräddni....Åh, Villarreals försvar har inte heller imponerat mig idag. Det är rena hönsgården, känns det som. Djupledsbollarna glider förbi försvaret gång på gång.
Man får hoppas att de agerar på samma sätt mot Barca i början av januari.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
2009-12-13 19:57
petersays

Jösses vilket läge Maxi hade vid slutet, den bollen måste han ha kontroll på.
Barcelona petersays
2009-12-13 19:10
Ett par fantomräddningar av Asenjo redan. Som vanligt går anfallarna rakt igenom Atleticos försvar.
Annons: