/spanien/barcelona/forum/16733.aspx/spanien/barcelona/forum/16733.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
MF Doom
2009-10-26 21:16
Ämne: Sänds inte cupmatche....
Verkar inte som det, tror dock att Tv4 Sport fixar matchen på tv till slut men eftersom Ibra är borta så kanske vi får streama denna match. Brukar annars alltid ha koll på dom flesta matcherna på sidan jag länkar till.
Länktips: www.tvmatchen.se
Barcelona Dinho
2009-10-26 21:13
Sänds inte cupmatchen i veckan? Någon som vet?
Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-10-26 20:27
Nesto/

I samband med när nyheter om Puyols kontraktsförnyelse läckte ut för några dagar sen, passade även Txiki på med att kommentera Rafa Marquez situation. Sportchefen sa att de ska försöka nå en överenskommelse för att förlänga mexikanens kontrakt inom den närmsta tiden, innan jul ungefär.
Barcelona Nesto
2009-10-26 20:01
Ämne: Ämne: Problem....
Håller med dig, han är väl inte den smartaste backen.
Undra vad som kommer att ske grabben. Juve verkar inte vilja ha honom och vi har ju redan Puyol,Chygi,Milito,Pique och Rafa.. har svårt att se att han konkurrerar ut någon av dessa.

Har Rafa förnyat sitt kontrakt än?
I länken finns lite minnen från Cáceres tid i Barça
Barcelona The Reporter
2009-10-26 19:56
Shit, Franco vilken mupp, han verkade vara ondare en Hitler :D haha skämt o sido
Barcelona Fotbollen mot döden ? (MQUC3)
2009-10-26 19:31
Före världskrigen alltså.
Fan hur sjukt är inte det. Och dom tjatar om sina titlar, hahaha.

Hälften av dom kom ju när Jesus levde.
2009-10-26 19:23
The Reporter/

Real Madrid vann över oss med 11-1 på Bernabéu i returmötet i spanska cupen, 1943. Vi hade vunnit första mötet med 3-0 på Camp Nou och i returen så hade Francos säkerhetsansvarige gått ner till Barças omklädningsrum och varnat spelarna att den enda anledningen till att de fick vara kvar i landet och spela, berodde på regimens "generositet". Med andra ord, generalen sa indirekt att matchen var avgjord på förhand och att Barcelona skulle förlora. Det var därför Madrid vann med så stora siffror, spelarna märkte att det var inte lönt att kämpa. T.o.m. domaren var med på Francos noter och hade också besökt Barcelonas omklädningsrum och sagt till de att inte spela fult och gå in i närkamperna.

Vår största seger över Real Madrid kom säsongen 1950/51 på hemmaplan i ligan då vi vann med 7-2. Deras största seger över oss i ligan är 8-2, säsongen 1934/35.
Barcelona The Reporter
2009-10-26 19:19
Jag hittar inte på barcas hemsida :/
Barcelona Saman.
2009-10-26 19:13
Kolla där. Står att det blev 11-1 sen vet jag inte om det är sant. Kolla respektive lags officiella hemsida.
Barcelona The Reporter
2009-10-26 19:10
En fråga som jag kollat upp men inte hittat, Min kompis som är real-supporter (sherko heter han inne på puertan) sa att dom vunnit med 11-0 över oss, är det sant? Vad är rekordet som vi vunnit över dom och dom vunnit över oss?
Barcelona BlueRed
2009-10-26 19:05
Rambla

Nu saknas bara en tidsmaskin från dig som gör så att man åker tillbaka i tiden så man kan se matchen live igen. Tack för torrenten, målen och bilderna. :)
MF Doom
2009-10-26 18:50
Ämne: Matchen i 720p HD-kv....
Tack så mycket. Känns bra att några av nyckelspelarna får ledigt inför cupen. Många av dom behöver vila. Sen behöver fler andra speltid också. Ser gärna att Chyg får lite mer speltid, han såg lite rostig ut igår.
Barcelona Rambla - K9
2009-10-26 18:37
Matchen i 720p HD-kvalité från ESPN2. Engelska kommentatorer.
Barcelona Rambla - K9
2009-10-26 18:33
Målen i fin kvalité.
Barcelona Rambla - K9
2009-10-26 18:26
37 fina foton från matchen igår.

En sak bara när det gäller Piqués och Chygros snabbhet, eller snarare bristen på den. Arizmendi springer nog ifrån varenda mittback i ligan när det gäller längre löpdueller. Bara så ni vet. Troligen också Ewerthon.
Barcelona ihefsu
2009-10-26 18:16
Ämne: Jag hoppas verkligen....
Jag tycker att OM man ska ersätta Henry så ska man antingen försöka roffa åt sig Ribéry eller försöka ersätta "gamlingen" med en "yngling".

Annars kanske Ibra kan ta en Henryroll... Verkade fungera hyfsat igår vid 3-0...
Barcelona ihefsu
2009-10-26 18:12
Någon mer än jag som igår såg stora likheter med förra årets Sporting-urladdning?
Zaragoza Nina (Red.)
2009-10-26 18:08
Ämne: Problemet med Cacere....Barcadinho/

Att Ewerthon inte spelat mer beror på två saker:

1.) Han hade fortfarande fyra matchers avstänging kvar att avverka för sitt huvudtapp mot Cordoba. På grund av avstängning och uteblivna träningar har han inte fått upp sitt matchtempo

2.) Han har under sommaren bråkat mycket med Zaragozas ledning om sitt kontrak och man har fortfarande inte nått någon lösning. Ewer will förlänga med fem år (!), Zaragoza med högst 3, och fortfarande har vi inte beslutat huruvida han kommer att säljas i vinter eller inte, eftersom han annars är fri att gå vart han vill i juni. Alltså vet inte Marcelino huruvida han ska räkna med honom eller inte.

Men en mer komplett spelare än Arizmendi är han. I grund och botten.
Säger inte att Ariz är dålig därmed.

EDIT: stavning.
Canaletes
2009-10-26 17:47
Robinho är rolig :P

Man kan bli världens bästa i Barca. Förr var de i City.
Nu i Barca haha!
Barcelona Barcadinho.
2009-10-26 17:42
Problemet med Caceres är att han är fööörrr hysterisk i sin spelstil.
En mittback måste vara lugn. Inte hetsa upp sig för inget.
Vissa tycker att han är kämpig och ger järnet. Visst är han det, men han spelar inte smart. Han stressar sig själv och kamraterna och tar för hastiga beslut, när såna egentligen inte behövs.

Han påminner mig med sin stil Heinze. För mycket huller och buller. Och Heinze är en vänsterback. Att vara så som mittback är värre.

Och det är svårt att veta om saken blir bättre med tiden. Vissa karaktärer hos människor är mycket svåra att ändra på.

Det är lite därför jag är lite emot Robinho. Han har alltid spelat osmart. Han vet inte hur han ska utnyttja den fenomenala tekniken han har. En spelare behöver ha en kombination av att spela med fötterna och tänka med huvud. Vissa har svårt med den andra biten.
Det kan finnas spelare som har sämre teknik än Robinho, men som kan göra mer nytta för laget i helhet.

Nina+ el Flaco.
Jag kommer ihåg att ni skrev fina ord om Ewerthon och klantade Arizmedi.
Tydligen så håller inte tränaren med.
Den första är en avbrytare som hoppats in i fyra matcher hittills (ca 110 spel minuter totalt) och den andra har spelat nästan alla 8 matcher.

Barcelona la_arnesson
2009-10-26 17:12
vilken slakt de blev igår!
2009-10-26 17:09
Fotbollen mot döden ? (MQUC3): "Ronaldo och Zlatan är som du säger båda, fantastiska fotbollsspelare. Man kan ogilla dessa om man nu vill det men att påstå att dom är kassa är bara löjligt."

Alle #8: "Man behöver inte gilla personen men man ska vara objektiv när det kommer till självaste fotbollsspelaren..."

Co-signar bägge dessa två uttalanden.
Alle #8
2009-10-26 17:01
Äsch det spelar ingen roll om man har lite attitydsproblem eller inte. Klart att Messi, Iniesta och Xavi har en annan typ av respekt men det är för att de är så ödmjuka om man säger så. Zlatan har ju haft lite attityd (Malmö-Juve) men jag tycker att han har mognat rejält och växt upp sedan Inter tiden. Man kan inte säga att Zlatan idag är Zlatan i Juve tiden eller hur?

Cristiano har väl fortfarande attitydsproblem men det ska fan väl inte ha med spelaren och göra? Man behöver inte gilla personen men man ska vara objektiv när det kommer till självaste fotbollsspelaren så är det sen skiter jag i allt annat.
Barcelona H.Alavi - R.I.P -
2009-10-26 16:45
Ämne: H.Alavi/

Jag tyck....
Tror att du har rätt i de du säger, lite märkligt är det minsann.

Tarrak

Cáceres är en grym mittback, förstår inte varför han inte får chansen. Hans glidtacklingar är något underbart och skåda!
Barcelona tarrak
2009-10-26 16:38
Angående Cáceres så verkar det gå riktigt tungt i Juve. Jag trodde att det skulle funka bättre i ett lag där han inte har samma höga krav på kreativitet med bollen som i Barca. Men så här långt har han bara startat två matcher och nu sågas han ordentligt av Moggi, som anser att Juve borde skicka tillbaka honom efter säsongens slut.
Barcelona Messidinho_10
2009-10-26 16:36
Alle #8

De är falska Z och Cr, kolla istället på Messi Xavi Iniesta vilka lirare dem är ingen talar illa om dem.

Minns du läget Messi brännde igår trots det så ställde sig publiken upp och sjöng Messi Messi det är stort, Respekt!
Barcelona Fotbollen mot döden ? (MQUC3)
2009-10-26 16:28
Alle #8

Länge lever Svenska Avundsjukan.
Ronaldo och Zlatan är som du säger båda, fantastiska fotbollsspelare.
Man kan ogilla dessa om man nu vill det men att påstå att dom är kassa är bara löjligt.
Alle #8
2009-10-26 16:19
Det är så sjukt att vad än Zlatan och Cristiano Ronaldo gör så hatar folk och snackar skit. Jag fattar ej? Det är helt sinnessjukt. Majoriteten i Sverige uppskattar och älskar ju Zlatan men jag menar varför ska det finnas en minoritet överhuvudtaget? Dem flesta som uppskattar Zlatan och så satte alla s.k "haters" på plats igår för det är inte mycket hatarna kan komma med nuförtiden eftersom han spelar ganska så bra och vem hade trott att han skulle spela så bra redan vid det här skedet? Man trodde ju att han skulle börja smälta in och börja komma igång nu (efter 7-8 ligamatcher) men han smälte in redan från 2:a ligamatchen. Efter 8 mål, 4-5 assist på 10 matcher även då kan folk hitta på anledningningar?

Målet var en tabbe! Eller han kan inte prestera i landslaget eller han blir serverad eller ja sådana sjukt idiotiska saker! Vad fan har landslaget med Barcelona att göra? Är man professionell fotbollsspelare så spelar man för en klubb och det är det han gör och han gör det utmärkt och sedan om man gör bra ifrån sig i landslaget är bara plus. Jag kan inte komma på många spelare i yppersta världstoppen som Zlatan och Cristiano Rnoaldo som gör grymt ifrån sig i landslaget? Speciellt dem som kommer från "små" fotbollsnationer som Zlatan där det är jävligt ovanligt att en sån spelare skapas.

Samma sak med Cristiano Ronaldo. En riktigt grym spelare visst har han lite attitydsproblem och så men inte fan ska man börja klanka ner spelaren han är? Vissa säger att han suger hit och dit bla bla. Börjar bli faktiskt lite jobbigt. T.e.x kolla på Aftonbladet's Zlatan artikel där vissa bittra gammlingar säger att Zlatan är sämst och så vidare man blir ju galen! :P
Zaragoza Nina (Red.)
2009-10-26 16:18
el Flaco -

Jag kommer till det i Batalla de Aragón.
Med tanke på hur vi spelade i Segunda (vann utan att briljera, utan plan) så tror och tycker jag att man helt enkelt bara delat ut det till tränaren för det större laget. Gynnat Zaragoza och Marcelino lite på andras bekostnad.
Zaragoza Nina (Red.)
2009-10-26 16:16
Ämne: HAHAHHA!!!

Kolla ....
Menar du att det på något vis kan kallas felaktigt?

Jag tyckte jag var väldigt rättvis i min bedömning, nästan lite för snäll.
Annons: