/spanien/barcelona/forum/1673.aspx/spanien/barcelona/forum/1673.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-11-20 15:07
Är inte direkt positivt inställd till matchen då jag tror det är sjukt öppet i frågan om vem som tar hem det. Dock tror jag det var riktigt bra att vi fick det där sköna försprånget. Vi kan därmed slappna av och spela vårt spel då Real i egenskap av hemmaplan och andraplats är i störst behov av en seger. Tror nyckelorden imorgon blir balans, lugn och taktisk noggrannhet. Vi måste kunna variera hög press med att sjunka ner och låta Real spela runt bollen i för oss rätt ytor. Benitez är taktiskt skicklig och kan nog komma att göra en del drag för att neutralisera oss och hota mot våra svaga punkter. Det gäller då att Lucho kan läsa detta och noga tänker igenom hur vi bäst kan såra Real. Slutligen ska vi vara lugna med bollen. Jag älskar att vi nu alltid är ett hot i offensiva omställningar då vi kan slå den avgörande passen direkt efter bollerövring men imorgon måste vi verkligen kunna värdera lägena. Man måste kunna hålla i boll och inte jaga för mycket för då tappar man taget om matchen och sjunker för långt ner i banan. Men vi måste också attackera när chansen ges då detta Real är bättre defensivt organiserat och inte längre kompromissar med ett stabilt försvar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR
2015-11-20 13:54
Haha fråga real fans angående det ------ Jag själv är knappt nervös, så oerhört skönt att vi fick 3 poängsledningen. Laget kommer spela lugnare och avslappnade och det gynnar oss förhoppningsvis Madrid däremot känner pressen, troligtvis leder till att dom tappar huvudena Om el classico börjar som det har gjort senaste gångerna med 1-0 tidigt för oss, då kommer mål efter mål rulla in för oss. Luften kommer gå ur Madrid och deras helvete börjar
Barcelona Liunil Masse
2015-11-20 13:43
Stoichkov: "“Right now, Barcelona are the best and three points clear and another important thing is if Messi returns from injury” [RAC1] Stoichkov: "Real are under pressure because if they lose theyll fall 6points behind & then must win at CampNou. It could be hell for Madrid" Stoichkov: "Messi, Neymar and Luis Suarez should be on the Ballon d’Or podium in January" Stoichkov: "Now that Sepp Blatter isn’t there, he can’t manipulate the votes. All the trophies went to Barcelona last season..." Stoichkov: "Messi wants to play, but he has to think calmly...Maybe he will come on in the second half and score a golazo..." Den här mannen går inte att ogilla.
Barcelona zigazaga
2015-11-20 13:38
Jag satt och tänkte lite på Pique och hans uttalande i våras och undrar hur Madrid publiken kommer att ta emot honom. Det skrivs lite om att de ska göra en 'figo' mot han imorgon. Hoppas busvisslandet triggar igång honom och att han håller sig cool och inte tappar huvudet. Annars känner jag inte sån nervositet inför imorgon. Jag är än så länge ovanligt lugn men nervositeten lär sätta igång imorgon bitti. Vi vet att Madrid är starka, och det gäller att vi inte gör misstag som vi gjorde förra året på Bernabeu. Vi hade 1-0 och bjöd in de med straffen och bjudningen vid 2-1 målet.
Barcelona WalterWhite
2015-11-20 11:49
@ElRaval:

Tur att det är ett spel för i verkligheten kommer Halilovic gå om alla de nämnda talangerna i ditt inlägg.

Jag antar att de programmerade allting i somras innan La liga började i så fall. Nu är det andra teorier. Uppdateras det inte på steam i efterhand? Funderar på att handla spelet.
Barcelona Soda Popinski
2015-11-20 11:10
Juste. Kanske skulle ha skrivit att det inte var min Elva. Inget snack om att det är ett bra lag. Zidane är ett frågetecken. Samma med Ronaldo.
Barcelona enkos
2015-11-20 11:03
Iniesta förre Zidane alla dagar i veckan. . Zidane har inget att göra i EL clasico 11
Barcelona enkos
2015-11-20 11:02
Nu är det bekräftat att Messi är med i truppen mot Real. Även Rakitic är med. . Härligt !!
Barcelona Cule4life
2015-11-20 10:52
Etoo måste vara med istället för penaldo
Barcelona neymar JR
2015-11-20 08:27
Nu förstår jag absolut inte vad zidane gör i en all time el classico elva, för så långt minnet sträcker så har han inte gjort något avtryck i dom kamperna alls för den delen Och bort med ramos och in med hierro
Barcelona Katalano
2015-11-20 08:17
Soda Popinski Jag klarar inte av att skapa och motivera en sådan elva då det finns alldeles för många bra spelare att välja mellan. Jag menar Iniesta, Ronaldo, Figo, Maradona och Pep Guardiola för att nämna några som inte platsar i din elva. Edit: Har förstått nu i efterhand att det inte är din elva utan den som nämns av Goal.
Barcelona Soda Popinski
2015-11-20 06:22
Vad anser ni om all time clasico elvan? Casillas D.Alves Puyol Ramos R.Carlos Sergio.B Xavi Zidande Ronaldinho Messi Ronaldo
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-11-20 03:26
@Davids3:

Killen med Argentinatröja längst upp i bild skrattar i smyg. xD
Barcelona Liunil Masse
2015-11-20 01:04
@Davids3:

Messi be like (länktips)
Barcelona Davids3
2015-11-20 00:49
Hur kan man vara så respektlös mot en sådan spelare ? fattar inte
Barcelona ElRaval
2015-11-19 23:47
I nya Football Manager är Ödegaard, Martial och Tielemans de ända spelarna som har potential att nå 190, d v s Messi/Ronaldo-status. 160 motsvarar spelare som typ Oscar och där hittas spelare som Sergi Samper och Kovacic. Kul att Sergi rankas högt även på spelet. Konstigt dock att Halilovic inte anses ha högre potential. Han borde ligga på Samper-nivå åtminstone.
Barcelona Liunil Masse
2015-11-19 23:09
Gervinho har skadat sig och missar matchen mot oss nästa vecka. Även Salah missar.
Barcelona Davids3
2015-11-19 22:26
Romero (Argentine): “The quickest player has to be Messi. He's shown over the years how quick he is with the ball at his feet.”

Romero: “Thank goodness I've always played with Messi and not against him because he's very difficult to stop.”

Romero: “Best passer I ever teamed up with? Messi, without a doubt!”
Barcelona enkos
2015-11-19 22:06
Ni har kanske hör/läst det men här kommer det..
Chiles förbundskapten beskrev förlusten mot Uruguay så här trots att Chile hade 73% bollinehav:

"En kväll gick jag till en kafé och träffade en tjej. Vi pratade hela natten, skrattade och flörtade. Jag bjöd henne på en del drink också. Klockan 5 på morgonen kom fram en kille till henne, tog henne i handen och gick med henne på toalett där de hade sex, sen försvann hon med honom. Det visade sig inte ha någon betydelse att jag hade större innehav " :)))

Barcelona zigazaga
2015-11-19 21:49
De ska slå 30 pass utan att de i ringen lyckas ta den. När de lyckas, så tar man upp bollen och applåderar. :)
Barcelona B-Guden
2015-11-19 21:42
@MrKnowledge:

För att nån blev grundlurad kanske och man hyllar personen som gjorde det, och förnedrar personen som blev ägd.
Barcelona MrKnowledge
2015-11-19 21:40
Kanske en dum fråga men har alltid undrat när barcelona kör rondo på träningen varför dom ibland tar upp bollen med händerna och klappar?
Barcelona enkos
2015-11-19 21:15
Ronaldinho är på väg till Turkiet och Antalya och bli klubbkamrat med Samuel Etoo. Kunde inte han vara en Larsson i Barcelona idag? :)
ps. även Pirlo är på väg till samma klubb och ska för 8 matcher få 20 miljoner kronor..
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-11-19 20:37
JUNO Jag var till Barcelona för några år sedan för att kolla på Barca mot Valencia och det såldes massor med biljetter på La Rambla och det var av Barcas egna officiella kiosker/stånd. Jag gjorde misstaget att jag köpte från nån sida i Sverige och fick betala 2500 kr/biljett men när jag fick biljetten stod det 120 euro på den. Det här var i början på september och mot Valencia. Åker du nu i november/december så kommer du garanterat hitta biljetter.
Barcelona Vampíro
2015-11-19 20:34
Känns som om det vore igår men det är idag tio år sen.
Barcelona the cameroonians
2015-11-19 19:52
JUNO

Säkraste sättet är såklart att köpa i luckorna utanför stadion eller i någon av Barcelonas officiella butiker på flygplatsen (Terminal 1) eller PLaza Catalunya.

Men det bästa är att köpa via hemsidan (länktips) för då kan du välja platser efter eget behag. Du kan skriva ut biljetterna hemma direkt efter att köpet är klart, eller hämta ut dem på plats vilket då kräver ID/pass.

Lär finnas många lediga platser, tror inte att det blir mer än runt 70.000 på läktarna. Undvik att sitta alltför långt ner/upp eller i kurvorna.
Själv anser att man får bäst överblick om man sitter på "andra ring", men det är såklart en smaksak.

Trevlig resa!
Barcelona JUNO
2015-11-19 19:30
Hej! Nästa månad ska jag iväg till Barca och kolla på matchen mot Deportivo. Var kan jag hitta biljetter på lättaste och säkraste sätt? Och vilka sittplatser ska man undvika?
Barcelona Junta Dimision
2015-11-19 18:29
Guillem Balague har gjort en hypotes över vilka Barcelona och Real spelares egenskaper den ultimata fotbollsspelaren ska ha, läsvärd. Rambla Personligen tycker jag att Castilla har en väldigt medioker trupp med spelare som är lite för gamla för att spela där, så jag tycker det är svårt att döma hans förmåga utifrån det. Han var ju nära på att skriva på för Bordeaux istället för Castilla och där hade man nog kunnat se prov på hans förmåga istället för i Castilla. Måste säga att jag blir väldigt förvånad om Rafa Benitez sparkas vid El Clasico förlust då det är hans blott andra förlust på hela hösten. Hela den anställningen var dock väldigt konstig från hela början med tanke på att han var timmar ifrån att skriva på för West Ham. Om han nu sparkas såpass tidigt så blir det antagligen för att han har tappat omklädningsrummet.
Barcelona påfågeln
2015-11-19 17:18
Vampiro: Munir eller Messi. Verkar som de försöker mörka lite hur väl han återhämtar sig, men jag få känslan av att Messi kommer att spela, och då är det mycket möjligt att han faktiskt startar, även om jag personligen tycker att det räcker att låta honom avgöra sista 30. Fast ser nu att the cameroonians skriver att Messi och Rakitic verkar starta på bänken. Och i så fall håller jag med om att det är bättre att starta Munir istället för att spela dubbel-pivote, även om Busquets i den offensiva rollen kommer att övervägas.
Barcelona Rambla~
2015-11-19 16:33
@Junta Dimision:
Det kanske låter klyschigt jag vet, men det är bara en känsla jag får. Kollade och läste en del under förra säsongen när han tränade Castilla. Tyckte inte han imponerade speciellt. Jag kan ju så klart vara helt ute och cykla. Han kanske är grym som tränare som växer med uppgiften. Det får framtiden visa.
Annons: