/spanien/barcelona/forum/16729.aspx/spanien/barcelona/forum/16729.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bernie
2009-11-01 17:47
petersays

Står det 2-0 där, ser du någe bättre?
Barcelona H.Alavi - R.I.P -
2009-11-01 17:21
petersays

Haha bättre än ingenting.

Pierre13#

Puyol och Pique är inte bäst i världen, dock en av de bästa.
Pepe och Albiol har nog en bit kvar till toppen, no offence men så är det bara.
Varför måste du ta upp Zlatan i det hela också?
Ni madridistas snackar ju mer om han än vad vi gör, är ni avundsjuka eller?
Lägg ner skiten. Ursäkta språket.
Barcelona petersays
2009-11-01 17:02
Alltså streamen till barca b-matchen...jag döööör. Nån som ställt upp en kamera och filmar sin TV. Nu ringde det till honom så han sitter och snackar i telefon. Idioter... :P
Real Madrid Pierre13#
2009-11-01 16:34
tarriik#16

Kan förstå att det är svåt att fatta. SER sämre ut inte GÖR. Lär dig läsa rätt och förstå.

Sen snacket om bättre en Pepe och albiol tänker jag inte gå in på. Som att prata med en vägg. Förvånar mig inte om du tror puyol och pique är bäst i värden. Bara lönlöst. Skulle inte förvåna mig om att du inte ens vet varför du inte gillar Madrid utan du bara gör de för alla hobby supportrar. Jag gissar på Messi&Zlatan. hade Zlatan vart i madrid hade du säkert vart en maräng.
Ktoor^,^
2009-11-01 16:30
Hetfield

Om du menar bet365 så fungerar det inte .
Barcelona Hetfield
2009-11-01 16:25
Jag vet att frågan har ställts minst 1 biljon gånger, men vet någon hur man får fullskärm när man streamar genom Bet24?

Skulle underlätta en hel del
Barcelona Barcadinho.
2009-11-01 16:09
Jäkla poäng förlust som har gjort att jag har en huvudvärk hela dagen. Väldigt klantigt sätt att släppa in mål det sista anfallet, två tabbar efter varandra.

Men att börja kritisera försvarsspelet och backlinjen som helhet och mer allmänt verkar lite konstigt.

Barca har släppt in 5 mål på 9 matcher i ligan hittills.
Det är betydligt mer än godkänt.

Men surt och besvikelse efter matchen är det.

Tre poäng mot Rubin är så viktiga nu.
Jag är faktiskt nervös inför matchen på onsdag. Det krånglade rejält efter förlusten hemma.
I gruppspelen i Cl är det bara 6 matcher som alla vet. Det finns inte så mycket utrymme att rätta till misstagen.
En rejäl miss mot Rubin på Campn Nou, men man har inte råd att bjuda motståndarna på flera poäng. Tåget "åker fort" i CL.
Barcelona petersays
2009-11-01 15:48
Om nån är intresserad så spelar Barcelona Atletic match klockan 17.00 och det finns faktiskt en länk på rojadirecta.org.
Barcelona tarriik#16
2009-11-01 15:41
Ämne: Pique tycker jag är ....
Va snackar du om Pique gör så att Puyol blir sämre ?

Dom 2 var dom 2 bästa ifjol av backarna.
Bättre än Pepe&Albiol
Barcelona C.Andrés
2009-11-01 15:41
Vårt 3e ställ är sjukt snyggt! Fattar inte vad de tänkte på angående det normala borta stället dock,det är hemskt.
Barcelona petersays
2009-11-01 15:28
BlueRed
Ahh..ok. Reagerade bara för att jag tycker det är det fulaste vi nånsin haft. Varför hade man inte det vanliga bortastället tro? Well well...
Barcelona BlueRed
2009-11-01 15:24
petersays

Det är vår tredje ställ.
Barcelona Tibidabo
2009-11-01 15:20
Har inte läst alla inlägg angående poängtappet igår, men tycker det är lite fel att klaga på någon enskild spelare, hitta en syndabock. Isåfall en taktiskt miss, tränarens kanske?
Helt o.k. insats, men man skulle inriktat sig på att behålla 1-0, de sista två minuterna. Satsat allt på att spela på resultatet.För annars kan man inte säga att det viktigaste är att ta 3 poäng i varje match. Man får skylla sig själva, och lära av misstagen.
Barcelona petersays
2009-11-01 15:19
Varför hade vi förra säsongens bortaställ igår?
Barcelona Maestro-V
2009-11-01 15:09
Är det någon annan än jag som hejar på IFK idag?
Jag som hejar på BP vill givetvis att IFK ska snuva guldet på AIK.

Tobias Hysèn avgör matchen!
United_Europe
2009-11-01 14:52
el Flaco - E.F.R.: inget illa menat men jag ser sådana saker i Man Uniteds forum med. "Sälj han där köp han där osv". Lite av medgångsfan kan man tycka om det inte låter för grovt.
Barcelona Hetfield
2009-11-01 14:51
Jag gillar att se Puyol och Pique bredvid, det blir en så perfekt balans mellan Puyols nästan "Pitbull" aktiga stil, och Piques majestätiska sätt att försvara

Köpen under "Pep" tiden har inte varit klockrena, men när man pungar ut så mycket pengar på en back, så antar jag att de vet vad de köpte

Ge Chyg lite tid, så ska det fixa sig
Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-11-01 14:50
C.Andrés: "Herregud. En oavgjord match och detta forum blir till ett dagis. Sälja/Bänka spelare för att de misslyckas i en match? Att det saknas HJÄRTAN hos spelare i klubben? Det här börjar bli värre än puertan."

Jr. Honken: "Ja...Tror nästan inte att nivån kan sänka sig ytterligare nu alltså! Senaste 16-18 timmarna här inne har varit katastrofala!"

Har sagt det förr och jag säger det igen; undrar hur detta forumet hade sett ut under Gaspart-eran?

Jag var också naturligtvis missnöjd och bitter efter matchen igår, men vissa av reaktionerna här inne var chockerande.

United Europe/

På onsdag.
United_Europe
2009-11-01 14:50
btw vilken dag spelas matchen mot rubin kazan? tisdag eller onsdag.
Barcelona Jr. Honken
2009-11-01 14:42
Ja...Tror nästan inte att nivån kan sänka sig ytterligare nu alltså! Senaste 16-18 timmarna här inne har varit katastrofala!

Kanske dags att fokusera på nästa match istället! ;S
Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-11-01 14:38
United_Europe: "Känns som att Barca är mer beroende av en back som kan sköta uppspel än en back som är snabb"

Co-sign.
United_Europe
2009-11-01 14:35
Maestro-V: Som du säger , snabbhet för mittbackar är inte så extremt vikitigt i dagens fotboll. Känns som att Barca är mer beroende av en back som kan sköta uppspel än en back som är snabb
Barcelona Maestro-V
2009-11-01 14:32
Ämne: Herregud. En oavgjor....De bästa backarna i Europa är stora, långa och mindre snabba. Det är inte bara snabbheten som avgör om en back ska vara bra eller inte.

Titta på Man Uniteds duo, två av världens bästa backar. Är de snabba? Vad är det som har gjort att sir Alex har valt ut dem? Deras framgång i klubben?
Piqué är som någon skrev den typiska moderna backen. Likaså kan Chyg bli. Han har potentialen.
Barcelona_94
2009-11-01 14:28
messi är ass självisk ju, visst han är bäst men ?
Barcelona C.Andrés
2009-11-01 14:22
Herregud. En oavgjord match och detta forum blir till ett dagis. Sälja/Bänka spelare för att de misslyckas i en match? Att det saknas HJÄRTAN hos spelare i klubben? Det här börjar bli värre än puertan.

Och Jay-z, att Pique saknar det "viktigaste" som mittback enligt dig är snabbhet säger i princip allt man behöver veta om dig för att slippa ta dig på allvar. Jävla troll.
United_Europe
2009-11-01 14:21
Jay-z: Håller med att Pique är klumpig men att säga att en back (i detta fallet mittback) viktigaste egenskap är snabbhet låter riktigt rent ut sagt dumt. Självklart är det ett plus att en mittback är snabb men om man kollar på dagens mittbackar är de flesta rätt så slöa. Tar ett exempel i United där Ferdinand är inte särskilt snabb mellan löser allt pga bra positionspel, intelligens (veta innan vad måtstånderen försöker göra) och rutin. Om man har som i Piques fall intelligens och positionspel så behöver man faktist inte vara särskilt snabb. Sure , han ser jävligt seg ut i vändnigarna ala Vidic men ändå så fungerar han väldigt bra. Tycker att du tar upp ett konstigt resnoemang
Barcelona Jay-z
2009-11-01 14:14
Pique är en smart back men man ser på pique att han är klumpig. Att vara en klumpig är nog de värsta som back, han gjorde att antal fel förra säsongen också. Men fick speltid och laget prestera på topp ingen utmaning. Pluss att Pep gav han fötroende som back fast att han gjorde bort sig. De klart man blir bra om man får tränarens fulla förtroende.

lustigt att folk här inne säger att han ska säljas. Jag har inte sakt att han ska säljas. Säger bara att de är hans fel, på vilket sätt är de där någon annas fel visst Marques gjorde bort sig men de ska endå inte vara självmål där!!!!
Puyol är utantvekan den bästa mittbacken vi har. Han är snabbare starkare mer explosiv bra postionspel finns ingen Puyol saknar. Pique saknar de viktigaste som back snabbhet.

Förra säsongen bästa back utan tvekan Alves
United_Europe
2009-11-01 14:12
måste säga att jag har blivit mäkta imponerad av Pique. En del här inne vill att han ska säljas? Kom igen nu. Han fick som han ville förra sommaren och det var Barca. SAF lät honom dra till sin moderklubb som han ville så¨hemskt mycket. Känns ändå att vi släppte honom lite för billigt , men det var ju ändå utav respekt. Sedan så skulle Jonny Evans aldrig få chansen om Pique inte hade sålts. Till alla ni som kritiserar Pique har jag bara en fråga. Vilken mittbakc i laliga är lika bra som Pique förutom Pepe? Finns ingen mer lämplad för den rollen Pique har i Barca.
Barcelona Bernie
2009-11-01 13:54
Jag tycker att vi gjorde en helt klart godkänd insats igår mot Osasuna som historiskt sett alltid har varit en klurig moståndare för oss. Det är olyckligt att vi tappar 2 poäng i slutskedet men sån är fotbollen. Det man måste inse som supporter är att det inte alltid kommer att gå vår väg hur mycket man än vill det. Till alla er som klankar på Leo, ingen av er hade sagt något om vi kom undan med 3 poäng igår. Visst ska vi kräva mycket från världens bästa kanske, men ifall man förstår sig på fotboll så resonerar man inte som vissa här o forumet gör.
Barcelona tarrak
2009-11-01 13:31
Ämne: Messi dribblar fanta....Messi har gjort fem assist, vilket placerar honom tvåa efter Xavi i den interna assistligan. Samma placering fick han förra säsongen med sina 16 målpass på 41 matcher. Inte så pjåkigt av en spelare som enligt vissa är divigheten och egoismen personifierad.
Annons: