/spanien/barcelona/forum/16726.aspx/spanien/barcelona/forum/16726.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2/26/2010 19:09
Xavi11

El Madrigal :) tror jag
Barcelona Xavi11
2/26/2010 19:00
ad heter Villareals hemarena nu igen:P
Barcelona Barca4eva
2/26/2010 18:49
Skulle DEFINITIVT komma om jag inte bodde så jävla långt bort...varför kmr ingen på något sånt här hos mig?!alltså i mitt område. här e det bara jag som har idéer!

Barcelona Pep - El Míster
2/26/2010 18:39
Allvarligt, finns det inget intresse för supporterträff i Göteborg? Kom igen nu, ju fler desto roligare.

Som jag skrev tidigare så kommer biljard(gratis) och billig dricka att finnas.

PM:a eller skriv här i forumet!
adil [blaugrana]
2/26/2010 17:49
Chygrynskiy är en mittback av rang. Han var den främsta backen i Ukrainska Premier League, som ändå klassas bland de främsta ligorna i Europa. Det är inte fel att påstå att spelaren är som skräddarsydd för att passa in i Barcelona, med tanke på hans egenskaper han visade upp i sitt tidigare lag.

Onekligen är man som cule besviken på Chyg. Jag trodde att han skulle anpassa sig snabbare med tanke på att han var en så pass etablerad mittback i Shaktar Donetsk, särskilt med tanke på hans färdigheter. Fast i detta skede kan vi konstatera att han i Blaugrana tröjan framstått som en långsam och trög back, med medelmåttigt tillslag på bollen. Huvudspelet, som sägs vara en av hans starkare sidor, har i många fall visat sig vara tvärtom.

Jag minns tillbaka när vi mötte Shaktar i Supercupen, vilken fantastisk back Chyg var. Han var hur bra som helst då, och gjorde skäl för sitt namn med fina crossbollar. Forumet sprudlade av glädje då vi visste att han skulle följa med hem till Barca nästan direkt.

Pep har sagt att han ser något speciellt i Chygrynskiy, och då får man väl visa tålamod. Vi är trots allt inte i behov av en formtoppad Chyg ännu, utan han har tid på sig. Dock besitter han innerst inne klassen för att ingå permanent i Barcas elva. Det får man inte glömma, sådant kan inte bara försvinna.
Barcelona Hetfield
2/26/2010 17:35
El Flaco

Det är synd att han försvann, för med tanke på hur säsongen utvecklade sig med en iskall Ronaldinho, och en ständigt petad/skadad Deco så skulle han få bra med speltid, men han gjorde det han var tvungen att göra för att utvecklas

Det är bara synd att han försvann, han gjorde något som ingen i Barcelona gjorde/gör , det är nämligen att gå på djupled (Keita får väl vara undantaget), sen så är jag övertygad om att om klubben hade satsat på VB så hade han stannat kvar

En person som lägger så mycket tid och energi för att lära sig språket och kulturen älskar nog klubben på allvar, så med lite övertygelse så...
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2/26/2010 17:32
Hetfield/

"likt VB , som jag aldrig förstod varför vi släppte".

Anledningen till varför vi sålde Van Bommel berodde på att Bayern garanterade honom en plats en startelva och speltid på ett konstant basis, något han inte hade i Barça. Holländaren uttryckte till klubbledningen att han ville lämna och då fanns det ingen poäng att hålla kvar honom här.

Men jag håller med dig om att det var synd att Van Bommel försvann efter blott en säsong. Han var en nyttig spelare på mittfältet, dessutom som han, precis som du nämner, tog sig tid för att lära sig språket.
J.Janerique - Viva la Becks
2/26/2010 17:24
Personligen ; Notera att detta är en "Madrid åsikt" men det kommer att bli Vidic för Real i sommar. Tänk er; Vidic - Pepe.
Ni har då ett köp att göra, ett .s.k valfläsk från den nye presidente futuro. Men vi ska komma ihåg att Barca oftast värvat kvantitet i backlinjen i alla fall (Alves undantaget, men det var en segdragen historia som Chelseas agent lika väl kunnat vinna)...

Det största och Absolut viktigaste är att Ni får hem Fabregas. Den förlorade sonen.

Henry får nog nöta mera bänk nästa år. Och fortsätt satsa på Pedro, men tro inte för en sekund att Pedro är Global star redan nu, det såg jag med egna ögon i höstas....
Barcelona Hetfield
2/26/2010 17:05
Rambla & Westinho & Kallesiete

Kom igen, han är bara 24 år, han kommer ifrån en liga där det är ibland brutalt fysiskt spel, nu har han kommit till varma Spanien där allt ska vara finlir och snyggt, det är en enormt stor skillnad, med tiden så kan han bli hur bra som helst

Det som imponerar mig är att han försöker verkligen komma in i den katalanska andan, han försöker verkligen lära sig språket och kulturen (likt VB , som jag aldrig förstod varför vi släppte) , i min bok så är det värd all kred

Jämför Chyg med Hleb, killen FÖRSÖKTE inte ens lära sig katalanska/spanska, och titta på Chyg som behärskar språket på bara ett par månader
Barcelona Rambla~
2/26/2010 16:52
westinho

Även jag har svårt att förstå vad Pep såg i Dima som rättfärdigade den transfersumman. Han verkar vara en envis jäkel den där Pep.
Barcelona Rambla~
2/26/2010 16:49
Precis som Hetfield är jag också orolig över Marquez form. Han verkar ju helt under isen i vissa matcher och det känns som om han förlörat i löpstyrka, även om han knappast var någon raket tidigare. Tidigare kunde han ju åtminstone löpa framåt med boll och starta uppspel men nu står han mest still och hamnar väldigt ofta ur position. Dessutom så förlorar han en massa dueller trots att det ser ut som att han har kontroll på situationerna. Vilket innebär att han drar på sig onödiga frisparkar som leder till varningar.
Barcelona westinho
2/26/2010 16:48
Rambla

Jag förstår ändå inte varför han köper in en svindyr relativt okänd mittback, när vi har Fontás som är en stor talang och som snart är redo för A-lagsspel.

Jag menar, det är väl lättare att fortsätta satsa på Fontás och Muniesa, som redan kan barcas spel, än att köpa in någon som bara är några år äldre som behöver väldigt lång tid att anpassa sig. Jag har sagt det flera gånger, men jag tror Chyg-värvningen var en fail. Även om han är värvad för framtiden.
Barcelona Rambla~
2/26/2010 16:44
Ämne:
Jag har verkligen ....
Dima fyller 24 i november. Enligt Pep är han värvad för framtiden. Pep vill forma honom och lära honom Barcas spel från grunden. Därför verkar Pep ha stort tålamod med honom och verkar inte bry sig om kritiken från fans och andra experter.
Barcelona kallesiete
2/26/2010 16:26

Jag har verkligen svårt att förstå köpet av Chyg. Jag tror säkert att han är bra och kan bli ännu bättre men vi har så många mittbackar. Det känns tidigt. Hur gammal är han? Kunde vi inte ha hittat någon yngre/lika gammal till ett bättre pris.
Barcelona DM1982
2/26/2010 16:25
Ämne: L.A.M/

Det fanns ....
På slutet var Intertoto-cupen en turnering som gjorde att man kvalade in till Uefa-cupen så det var verkligen lag i den nedre halvan av ligan som spelade där. Sedan kunde man även få en fair-play plats som gick till laget som som hade fått minst kort i ligaspelet. Överlag var Intertoto-cupen en väldigt lågt rankad cup.
Barcelona Barca o Mort!
2/26/2010 16:05
Hej alla på Les Rambles! Var några månader sen man var här. Tog för mycket av min fritid :P

Underbart att Piqué har förlängt! Hade inte så farligt mycket mera att säga egentligen :D Nu fattas bara de ungas kontrakt!
Barcelona Abbe.
2/26/2010 15:23
Kul också att Jonathan dos Santos har tagit plats i Mexikos landslagstrupp som ska möta Nya Zeeland.
2/26/2010 15:02
Ämne: Ämne: Det är ....
Jag har läst att det ska vara Dani Alves tur att förlänga sitt kontrakt nu när Piqués är klar. Men jag hoppas precis som du att klubben snart förlänger ynglingarnas kontrakter. Hade varit surt att se de försvinna.
Barcelona Barcadinho.
2/26/2010 15:00
L.A.M/

Det fanns tidigare (fram till 2009 tror jag) en extra tävling som heter Intertoto cupen.
Europa hade alltså tre turneringar i gång (CL, Uefa och Intertoto).

Intertoto turneringen var inte så populär, även om den gav små lag möjligheten att tävla mot andra europeiska lag.
Väldigt ofta var matcherna framför ganska tomma läktare och lagen skickade ofta en del reserver. Intertoton spelades mest under sommaruppehållet, vilket inte var så lockande.

"Små lag" har ibland andra saker att tänka på som t ex – att inte hamna under nedflyttningsstrecket, kanske kommer de långt i cupen, kanske är de nära att slå sig en EL plats. Det finns ganska mycket nerver för de här lagen i alla fall

Men visst händer det ofta att mittentabells lag har inget att spela för, särskilt när säsongen närmar sig sitt slut.
Vissa sådana lag anklagades förut för att genomföra "lägg matcher". Det är inte så bra att sådana lag är inblandade i viktiga matcher för topp eller botten lag, men de är inte riktigt så motiverade att ge järnet.
Ja, vad göt man för att lösa det här problemet?

Hur som helst så var det mycket gnäll från klubbarna själva att spela inertoton.

Lägg märke till att man har ökat antal lag i den nya Europa liga för att kompensera lite grant Intertotos försvinnande.
Barcelona Abbe.
2/26/2010 14:49
Ämne: Det är nu officiellt....
Härliga nyheter. Hoppas Txiki kan göra ett lika bra jobb när det gäller att förlänga ynglingarnas (Thiago, Jonathan, Gai) kontrakt.
2/26/2010 14:44
Det är nu officiellt att Piqué har förnyat sitt kontrakt med Barça till 2015. Hans utköpsklausul, som tidigare låg på 50 miljoner euro, har även höjts till 200 miljoner euro.

Under dagens presskonferens hyllade Pep den katalanske mittbacken ("Jag tror inte det finns någon annan spelare ute i Europa vid den åldern som är lika bra som honom") och berömde dessutom Txiki för att denne köpte tillbaka Piqué ("Det var ett historiskt beslut. Txiki var briljant").
Barcelona Barca4eva
2/26/2010 14:43
Ämne: Jag kom bara på en i....
Det skulle faktiskt varit kul MEN problemet är...spelschemat. Det kan bli jäkligt tufft för topplagen, och även de under top-5 i ligan, att spela så många matcher. Barca t.ex hade ganska mycket problem med Cl,CDR och ligan...med ännu en turnering så skulle spelarna låta så här:

¤&#¤&%#¤&%%!"%#54h5456@@@!!!
Barcelona Abbe.
2/26/2010 14:30
Spanska landslagstruppen är nu ute. Den ser ut enligt följande:

Målvakter: Iker Casillas (Real Madrid), Pepe Reina (Liverpool), Diego Lopez (Villarreal).

Backar: Sergio Ramos (Real Madrid), Alvaro Arbeloa (Real Madrid), Joan Capdevila (Villarreal), Carlos Marchena (Valencia), Raul Albiol (Real Madrid), Gerard Pique (Barcelona), Carles Puyol (Barcelona).

Mittfältare: Xabi Alonso (Real Madrid), Sergio Busquets (Barcelona), Cesc Fabregas (Arsenal), Andres Iniesta (Barcelona), Xavi (Barcelona), Marcos Senna (Villarreal).

Anfallare: David Silva (Valencia), Fernando Torres (Liverpool), Daniel Guiza (Fenerbahce), Alvaro Negredo (Sevilla), David Villa (Valencia), Juan Mata (Valencia), Jesus Navas (Sevilla).

Bara jag som hade förhoppningar om att få se Pedro i truppen?
Barcelona Hetfield
2/26/2010 14:24
Skeppa bort Marquez, ta in Henrique eller Caceres , då kommer det att gå alldeles utmärkt, Marquez har verkligen inte imponerat på mig på något sätt. Han har blivit alldeles för seg, och alldeles för nonchalant i vissa lägen

Det vore skönt för Chyg om Marquez försvann, då hamnar han högre i pyramiden
Barcelona L.A.M. Nr 10 - ZN14
2/26/2010 14:04
Jag kom bara på en idé nu. Skulle det inte kunna vara något om man gjorde ännu en europaturnering förutom Champions League och Europa League?

I Spanien t. ex så skulle kanske lagen 7-8 vara med och kanske 9-10 få kvala. Det skulle göra att det skulle betyda mycket mer och att man kunde kriga om platserna på övre halvan. Just nu så spelar det ingen roll om man kommer 8:a eller på sjuttonde plats.

För oss svenskar skulle det också betyda mycket, då då våra topplag skulle ha en betydligt större chans att gå långt i den turneringen än de andra.

Jag vet inte vad ni tycker om den. Ni får gärna kommentera!
Barcelona Pep - El Míster
2/26/2010 13:49
Jag tänkte höra med Er angående en sak.

Hur många här inne i från Göteborg är intresserade av en liten supporterträff framöver? Jag har möjlighet att använda en stor lokal med biljardbord, billig öl(kaffe, läsk) och projektor som vi kan se en match på ?

Jag behöver veta intresset så jag kan planera i så fall. Skulle vara oerhört kul!

PM:a mig om detta eller skriv kort här i Les Rambles
Barcelona Abbe.
2/26/2010 13:39
Vi kan åtminstone konstatera att det här är anledningen till att Ronaldinho inte är med i brasiliens trupp ;-).
Real Madrid Madridistas AntiCules
2/26/2010 13:37
Barcelona Abbe.
2/26/2010 13:36
Ämne: Helt sjukt att Dani ....
Det handlar om spelsystem. Maicon passar helt enkelt bättre som högerback på det sättet Dunga vill spela.

Barcelona Pedrito
2/26/2010 13:34
Helt sjukt att Dani alves som är världens kanske bästa högerback inte är startspelare i landslaget. Hur kan dunga hålla maicon före honom?
Annons: