/spanien/barcelona/forum/16724.aspx/spanien/barcelona/forum/16724.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Saman.
2009-10-30 18:48
##adidas##

Thats what she said. Hejdå.

Edit: Antar att du inte vågade ha kvar inlägget eller så var en moderator smart nog att ta bort det.
Barcelona Saman.
2009-10-30 18:44
Vore det inte bäst att låsa in de på flygplatsen eller någon random tåg/tunnelbanestation och sen plocka upp det efter matchen?
Barcelona Mr Smoketoomuch
2009-10-30 18:39
Hej! Har en liten OT-fråga, ifall här finns någon van Camp Nou-besökare. Jag ska se Mallorca machen nästa lördag o det är så ont om tid att jag inte hinner checka in på hotellet innan matchen. Vet någon ifall det finns nån typ av skåp där man kan låsa in väskor i närheten av arenan, eller ifall säkerhetskontrollen är lite slapp så man rentutav kan ta med sig 2 resväskor in. Vet att det låter som lite knäppa frågor, men med tanke på att planet landar 50 minuter innan matchstart så får jag se till att planera minutiöst.

Svara helst via PM. tack!
$herlock
2009-10-30 18:11
Blir gött med matchen imorrn, vi har en viss press på oss i CL i veckan faktiskt men vi ska kunna slå Kazan utan problem. Va tror ni andra?
Barcelona ★Barca★
2009-10-30 17:48
Pique är kung!
Barcelona ihefsu
2009-10-30 17:25
Ämne: Barca_4_lajjf

He....Grejen är ju att Barcelonas spel lever på en aggressivitet i omställningsspelet från off. till def. såväl som def. till off., och således lever varken försvararna eller anfallarna på de andra - de lever på sig själva och varandra.

Det kallar jag lagbygge. Smack.
Barcelona H.Alavi - R.I.P -
2009-10-30 16:28
Mojito

Haha.

el Flaco - E.F.R.

Du fortsätter med att dela med dig av de goda nyheterna som du läser på nätet, varje forum behöver en "gubbe" som dig :)
Keep up the good work!
Barcelona Mojito
2009-10-30 16:26
Haha, nej du, jag avstår det bytet.

hade du kontrat med Messi eller Xavi så... :-p
2009-10-30 16:24
Mojito

Jag firar min tillsammans med Joaquin, lust och byta? ;)
Barcelona Mojito
2009-10-30 16:09
Ämne: Mojito

Grattis på....
Tack!

Många fina presenter, började ju redan i tisdags, haha!

Härligt att mittbackarna skrivit på nya kontrakt, känns verkligen som en bra sak för klubben.

Delar detta datum med Maradona, förr var man lite stolt över det, men nu vet i f-n om man känner samma sak. (Även Glenn Hysén fyller år idag...)
Barcelona Maestro-V
2009-10-30 16:07
Apropå på försvar och Real Madrid.
Jag ser verkligen framemot hur en viss kille vid namn Pepe agerar mot Getafe på lördag.
Vi vet alla vad som hände senaste gången lagen möttes. Har han kommit över det som hände mellan honom och spelaren i Getafe eller kommer han att bryta ihop igen?

Det ska bli intressant som sagt att se på den matchen. I matcher kan det ibland förekomma psykningar mellan spelare, speciellt när det handlar om derby.
Kommer han då att klara av det om någon av Getafes anfallare gör bort honom ett antal gånger och sätter en eller två bollar bakom Casilla?
Vi får väl se, som sagt.
2009-10-30 15:58
Mojito

Grattis på födelsedagen! :)
Jag antar att du har fått din present från Barca, dvs att Puyol och Marquez skriver på nya kontrakt.
Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-10-30 15:55
Det är nu officiellt! Puyol har skrivit på sina nya kontrakt som binder honom till Barcelona tills 2013.
sebbaa
2009-10-30 15:54

Ja för had....
Ojdå.
Barcelona Mojito
2009-10-30 15:53
Ojojoj, risk för pajkastning...
Men jag fyller år idag, så jag får bjuda på ett inlägg till... paj är ju nästan som tårta...

##Adidas##

Om du överhuvudtaget följde Barca förra säsongen såg du kanske att de flesta uppspel startades i backlinjen av en viss Gerard Piqué...
Med tanke på hans passningsskicklighet så var det en viktig ingrediens för att Barca kunde bygga anfall. Och därmed göra mål och vinna...

Givetvis finns det andra spelare som betyder mer för laget, men det är helt olämpligt att förringa Piqués kvaliteter och nyttighet för lagets prestation.

Jag vet att många maränger inte kan förstå/acceptera detta faktum, men å andra sidan tycker jag inte dessa personer överhuvudtaget ska kommentera något kring försvarsspel med tanke på att något sådant inte förekommer i den egna klubben numera.

Tvålen Valdes valdes ju framför er Casillas till vinnare av Zamoran förra säsongen och har gjort det sååå mycket bättre på sista tiden.
Så innan du uttalar dig kanske det gäller att ha lite mer att komma med.

Som många andra maränger gillar du att leva på gamla meriter/prestationer, och det är ju förståeligt med tanke på den senaste tidens resultat.
2009-10-30 15:52
##adidas##

Lägg ner din smutsiga diskussion, du är bara ute efter spärr känns det som.
Om du vill diskutera, gör det på en vettig nivå.
Annars så finns det säkert (om du har tur) ett dagis som tar emot dig.
Barcelona C.Andrés
2009-10-30 15:37

Ja för had....
Ja för casillas har ju VERKLIGEN presterat iår. Jäkla clown.
Real Madrid ##adidas##
2009-10-30 15:20
Mojito

Ja för hade ni inte haft Pique så hade ni väl aldrig vunnit trippeln va?
"Tvålen" Valdes ska vi inte snacka om. Han är ju världens bästa målvakt enligt Laporta.
Zero Pulse
2009-10-30 15:19
Jag brukar sällan hoppa in i en diskussion som håller sandlåde-nivå. Men jag gör nu ett undantag i vad gäller Zlatan vs Henke...

Zlatan: Total ordinarie i Barcelona. Bland dem första av dagens barca -spelare man plockar in i startelvan.

Henke: En duktig avbytare som sällan gjorde en besviken. Dock fortfarande bara en avbytare. Till och med lille Giuly kom före Henke en plats i startelvan.

Summasummaro: Henke har aldrig haft Zlatans potential. Zlatan är fortfarande hästlängder en bättre fotbollspelare än då Henke var som bäst.

Tack för ordet.
2009-10-30 15:14
el Flaco - E.F.R.

Härligt, tack för svaret! :)
Barcelona Mojito
2009-10-30 15:09
adidas

knyt ihop skonsnörena, för nu har du tunnlat dig själv med ett uttalande som inte har någon substans.

Antar att det är samma sak med Piqué i landslaget eller?
Det är konstigt att Barcelona släpper in så lite mål när de har dåliga backar och en "jättedålig" målvakt.

Bara tur va?

Piqué är en modern back, och gör själv samma jobb under en match som hela Reals backlinje gör under en säsong.
2009-10-30 15:04
##adidas##/

"Pique hahahaha. Där kan man väl säga att den spelaren är katastrof, precis som alla andra försvarare i Barca."

*Skakar på huvudet*
Barcelona pleomessi
2009-10-30 15:04
Gööt att Henry är tillbaks i truppen.
Daniel Alves är tillbaka lagom till bortamatchen mot Kazan. Väldigt viktigt att få tillbaka honom.

Tycker faktiskt att Barca börjar få igång sitt spel väldigt bra, mot Zaragoza var det ju rena utspelningen av världklass.
2009-10-30 14:59
H.Alavi/

Henry har fått klartecken för spel och är uttagen i den preliminära listan över de uttagna spelarna som ska åka till Pamplona imorgon.
Real Madrid ##adidas##
2009-10-30 14:54
Barca_4_lajjf

Herregud!! Du visar mig ett klipp där Pique spelar mot det sämsta Real Madrid på 19 år. Varför inte erkänna att Barcas försvarare endast lever på Barcas offensiv? När offensiven blir dålig det är då vi kommer få se hur bra Pique och gänget är.
Barcelona C.Andrés
2009-10-30 14:47
adidas

När det väl gäller i viktiga matcher så är nog alla överens(förutom inbitna maränger) att BARCAS backlinje är ett antal gånger bättre än er. 0-4 mot Alcorcon säger en del men grundar inte enbart mitt beslut där. Eller det kanske FORTFARANDE krävs mer tid för att madrids backlinje ska fungera tillsammans? Saluda alcorcon.

För övrigt så ta och se på länken och dess magnifika innehåll. Nästan så att Xavi borde vinna ett antal priser senare iår.
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-10-30 14:47
##adidas##

Jag ber dig, titta på mitt länktips!
2009-10-30 14:46
##adidas##

Du är rolig du!
Kritisera Pique hur mycket du än vill, Barca har ett försvar som duger mot ett division 4 lag.

OT: Någon som vet hur det går för T.Henry?
Jag saknar hans prestationer på vänsterkanten.
Real Madrid ##adidas##
2009-10-30 14:42
C.Andrés

Pique hahahaha. Där kan man väl säga att den spelaren är katastrof, precis som alla andra försvarare i Barca. Dessa försvarare lever endast på den goda offensiven som Barca har för tillfället. Skulle dessa försvarare spela i tex ett mittenlag så skulle dom vara totalt värdelösa. Utan den höga press som Barca har så skulle dessa försvarare se ut som pojkar.
Barcelona C.Andrés
2009-10-30 14:30
Att kaka lever på gamla meriter är inget nytt,suck. Totalt värdelös om man jämför med Pique som var en av Europas bästa backar förra året.

Personerna bakom listorna är ett jäkla skämt.
Annons: