/spanien/barcelona/forum/16722.aspx/spanien/barcelona/forum/16722.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona V.Valdes (MQUC3)
2009-11-01 22:44
Västernorrlands regemente:

Hahahahahahahahahaha, ni skulle inte ens platsa i Segunda B.
Brukar inte kolla på Allsvenskan men gjorde ett undantag idag och det slog mig hur långt efter Sverige verkligen är. Herregud.
Barcelonistas
2009-11-01 22:28
Seriöst dommarn igår var sämst hela spanskadommarkåren är sämst! Vi/Barca har fan haft flera straff situationer som varit solkara men inte fått en enda straff utav dom.Inte bara matchen igår flera matcher nu som dommaren inte blåser straff när den är solklar.elller solklara utvisningar som har varit solklara men dommarn bara står o kollar som en blind kosa.Seriöst va ska krävas för 1 straff? att spelarna bryter benet?
AIK Västernorrlands regemente
2009-11-01 22:24
Ditt inlägg bidrog inte till något annat än tjafs och låg nivå härinne. Spärrad! /moderator
Barcelona petersays
2009-11-01 20:42
Tycker det är svårt att jämföra spelare överlag, ofta går jag mer på en gut feeling. Det handlar ju så otroligt mycket om vilken sorts fotboll laget spelar, om laget anfaller eller försvarar mest. I Barcelona är bollbehandlingen livsviktig eftersom uppspelet kommer från mittbackarna och för att vi tenderar att ha extremt stort bollinnehav. Caceres t.ex. är en jäkel på att glidtackla, och är säkert en riktig tillgång i ett lag som måste försvara sig, men i barcelona passade han inte in eftersom han brast just i bollbehandlingen. Just för Barcelona är kombinationen av Pique-Puyol alldeles perfekt. En som gör grovjobbet (puyol) och en som dirigerar uppspelen (pique/marquez).

Med det sagt så måste jag säga att jag verkligen är imponerad av Branislav Ivanovic form i Chelsea just nu. Riktigt löpstark, bra brytningar och visar enorm kämpagjädje. Dessutom tycker jag faktiskt att han påminner om den gode Puyol rent spelmässigt.
Barcelona ★Barca★
2009-11-01 20:36
V.Valdes (MQUC3)

Håller med dig Gourcuff är en jävla våt dröm! Han vill man se i Barca.
Real Madrid Zizou_spars
2009-11-01 20:13
Såg diskussionen nedan angående mittbackarna. Tyckte den var intressant och ville därför lägga min åsikt på det hela, ingen provokation utan bara en simpel åsikt.

Vilket par som är bäst utav era och våra mittbackar låter jag vara, det leder ingen vart.
Men, jag tycker ni rankar Pique-Puyol (även i jämförelse med era mittbackspar under tidigare upplagor) lite väl högt. För mig är anledningen till att Barcelona släpper in få mål deras fantastiska press och positionsspel - främst från mittfältarna.

All respekt åt Puyol och Pique, men det finns par runt om i världen som är bättre, flertalet par. Men det finns inget mittfält som i sina bästa stunder försvarar så bra genom press och positionsspel, det är unikt bra.

Någon som håller med?
Barcelona BlueRed
2009-11-01 20:06
Tackar nej till Gourcuff, även fast han är grymt bra. Ger hellre någon yngling chansen (Thiago - JdS).
Barcelona V.Valdes (MQUC3)
2009-11-01 20:03
Suarez eller Gourcuff, någon av dom spelarna måste bara spela i Barca nästa år. Fantastiska spelare.
Barcelona Toure+Xavi+Iniesta+Messi+Ibra+Henry=Magi
2009-11-01 20:01
Tre frågor:
1. Missade nästan hela matchen igår,
hur var Ibra och Messi?
2. Hur går det med Suarez?
3. Vem tycker ni har vart våran bästa spelare under säsongsinledningen?
Barcelona C.Andrés
2009-11-01 19:13
Herregud vad jag längtar tills matchen om 28 dagar!
Barcelona ★Barca★
2009-11-01 19:12
Synd att City inte släpper honom nu i Vinter.
Barcelona Gio Style
2009-11-01 19:09
Snälla red spärra dessa människor som inte bidrar med något bra, utan bara en massa pinsamheter.

Herregud! Sälja Pique, dummaste jag hört någonsin.
Vår bästa mittback för tillfället.
Och dem som påstår att han är långsam, han är inte det. Han har en helt ok snabbhet, ni blandar nog ihop honom med chyg eller marquez.
Han är inte klumpig eller klantig, han är en väldigt stabil back med en hög och jämn nivå.
Ni som började följa barca iår, man kan faktiskt förlora. Och då ska man inte skrika om att sälja någon, så funkar inte vi i barcelona, så ni får gärna flytta över till något annat lag som tänker på sådant sätt så ni är på rätt plats och skriver "rätt" saker.
Barcelona Koeman!!
2009-11-01 18:23
Jag spyr på dem som säger att Pique ska säljas. Han är ju redan bland de bästa mittbackarna barca någonsin har haft.
Barcelona Kung Yaya Touré
2009-11-01 18:13
N(N)//

Det du vill få bort är den kultur som rådit inom klubben hur länge som helst. Och det som gett oss kulthjältar såsom Rivaldo,Romario,Ronaldinho och Messi idag.

Stjärnor behandlas som just stjärnor. Ju större dom är ju mer får dom också veta att dom är speciela. Tål du inte sånt. Så föreslår jag att du håller dig till svensk fotboll.

Kan också lova dig att när det väl går dåligt så är det också stjärnorna som får mest skit. Så någon tid att bli bekväma har dom bannemig inte. Det är bara att kolla på Ronaldinho och den kritik han fick utstå när han slutade prestera.
Barcelona tarriik#16
2009-11-01 18:05
Pierre13#

Stick tillbaka till din egen sida.
Barcelona tarriik#16
2009-11-01 18:04
Pierre13#

Även om Ibra skulle spela i real skulle han inte va likadan som nu i barca.

Aldrig aldrig i mitt liv att ja ska va en madrista!
Real Madrid N(N)
2009-11-01 17:58
Det jag menar är att:

Messi är världens mest talangfulla fotbollsspelare

MEN

Barcelona behandlar honom felaktigt. De uppfostrar honom till att bli en grinig bortskämd skitunge.

Det är fakta. Han ska inte stå som större än klubben.
Barcelona Bernie
2009-11-01 17:47
petersays

Står det 2-0 där, ser du någe bättre?
Barcelona H.Alavi - R.I.P -
2009-11-01 17:21
petersays

Haha bättre än ingenting.

Pierre13#

Puyol och Pique är inte bäst i världen, dock en av de bästa.
Pepe och Albiol har nog en bit kvar till toppen, no offence men så är det bara.
Varför måste du ta upp Zlatan i det hela också?
Ni madridistas snackar ju mer om han än vad vi gör, är ni avundsjuka eller?
Lägg ner skiten. Ursäkta språket.
Barcelona petersays
2009-11-01 17:02
Alltså streamen till barca b-matchen...jag döööör. Nån som ställt upp en kamera och filmar sin TV. Nu ringde det till honom så han sitter och snackar i telefon. Idioter... :P
Real Madrid Pierre13#
2009-11-01 16:34
tarriik#16

Kan förstå att det är svåt att fatta. SER sämre ut inte GÖR. Lär dig läsa rätt och förstå.

Sen snacket om bättre en Pepe och albiol tänker jag inte gå in på. Som att prata med en vägg. Förvånar mig inte om du tror puyol och pique är bäst i värden. Bara lönlöst. Skulle inte förvåna mig om att du inte ens vet varför du inte gillar Madrid utan du bara gör de för alla hobby supportrar. Jag gissar på Messi&Zlatan. hade Zlatan vart i madrid hade du säkert vart en maräng.
Ktoor^,^
2009-11-01 16:30
Hetfield

Om du menar bet365 så fungerar det inte .
Barcelona Hetfield
2009-11-01 16:25
Jag vet att frågan har ställts minst 1 biljon gånger, men vet någon hur man får fullskärm när man streamar genom Bet24?

Skulle underlätta en hel del
Barcelona Barcadinho.
2009-11-01 16:09
Jäkla poäng förlust som har gjort att jag har en huvudvärk hela dagen. Väldigt klantigt sätt att släppa in mål det sista anfallet, två tabbar efter varandra.

Men att börja kritisera försvarsspelet och backlinjen som helhet och mer allmänt verkar lite konstigt.

Barca har släppt in 5 mål på 9 matcher i ligan hittills.
Det är betydligt mer än godkänt.

Men surt och besvikelse efter matchen är det.

Tre poäng mot Rubin är så viktiga nu.
Jag är faktiskt nervös inför matchen på onsdag. Det krånglade rejält efter förlusten hemma.
I gruppspelen i Cl är det bara 6 matcher som alla vet. Det finns inte så mycket utrymme att rätta till misstagen.
En rejäl miss mot Rubin på Campn Nou, men man har inte råd att bjuda motståndarna på flera poäng. Tåget "åker fort" i CL.
Barcelona petersays
2009-11-01 15:48
Om nån är intresserad så spelar Barcelona Atletic match klockan 17.00 och det finns faktiskt en länk på rojadirecta.org.
Barcelona tarriik#16
2009-11-01 15:41
Ämne: Pique tycker jag är ....
Va snackar du om Pique gör så att Puyol blir sämre ?

Dom 2 var dom 2 bästa ifjol av backarna.
Bättre än Pepe&Albiol
Barcelona C.Andrés
2009-11-01 15:41
Vårt 3e ställ är sjukt snyggt! Fattar inte vad de tänkte på angående det normala borta stället dock,det är hemskt.
Barcelona petersays
2009-11-01 15:28
BlueRed
Ahh..ok. Reagerade bara för att jag tycker det är det fulaste vi nånsin haft. Varför hade man inte det vanliga bortastället tro? Well well...
Barcelona BlueRed
2009-11-01 15:24
petersays

Det är vår tredje ställ.
Barcelona Tibidabo
2009-11-01 15:20
Har inte läst alla inlägg angående poängtappet igår, men tycker det är lite fel att klaga på någon enskild spelare, hitta en syndabock. Isåfall en taktiskt miss, tränarens kanske?
Helt o.k. insats, men man skulle inriktat sig på att behålla 1-0, de sista två minuterna. Satsat allt på att spela på resultatet.För annars kan man inte säga att det viktigaste är att ta 3 poäng i varje match. Man får skylla sig själva, och lära av misstagen.
Annons: