/spanien/barcelona/forum/1672.aspx/spanien/barcelona/forum/1672.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona shalit
2015-11-18 08:40
Nej, aldrig haha. Endast straffar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2015-11-18 07:33
Straight out of Barca Det har han, men aldrig i ligaspelet.
Barcelona Stright outa Barca
2015-11-18 02:02
Har Ronaldo aldrig gjort spel mål mot oss i Santiago Bernabeu eller? läst i sport att alla mål han gjort mot där är straffar.
Barcelona Liunil Masse
2015-11-18 01:45
Alves är ju helt slut.... Måste bänkas.
Barcelona Davids3
2015-11-18 01:24
.
Barcelona Davids3
2015-11-18 01:24
Kommande El Classico är den första på 15 år utan varken Casillas eller Xavi.

Barcelona Stright outa Barca
2015-11-18 01:20
Brasilien är så jävla usla måste vara tidernas sämsta Brasilianska landslag assså
Barcelona Gabriel
2015-11-18 00:55
Kröjf Det är sent i nattmössan och jag är inte allt för klar i huvudet, det med en aning ångestfylld känsla av att jag fyller år idag (snart är man fan gubbe) så gör det att mitt fokus försvinner och jag har rätt så svårt att hänga med på vad du menar. Jag ville hur som helst aldrig påbörja en "du sade/Jag sade - ät nu upp dina ord" diskussion, utan snarare att min känsla för stunden är besvikelse när ämnet Neymar tas upp (istället för att prata hans fotbollskvalitéer). Mitt minne må inte vara lika gott som ditt, så du får som sagt väldigt gärna rätta mig om jag har fel, men om jag inte missminner mig så har du sagt ngt i stil med att Neymar snarare lever på Messis storhet i att kunna förvalta hans räkmakor (se smörpassningar). Med det sagt så kan man ju i så fall konstatera att det hitills varit ett felaktigt påstående eftersom Neymar varit den som faktiskt burit laget på sina axlar i Messis frånvaro (dåligt motstånd eller inte). Nu var det som sagt inte det fotbollsmässiga kring Neymar jag ville diskutera men det blev så trots allt då ditt inlägg till mig gjorde att jag kände mig illa tvungen att försvara mitt tidigare försvarande av brassen. Sen förstår jag inte riktigt vad skribenten "Neymar JR" har med vår diskussion o göra men det kanske går upp för mig när jag fått några timmars sömn. Nu är det läggdags som gäller för mig, väl mött amigo!
Barcelona Barcelonistas
2015-11-18 00:51
Folk kan inte släppa Pep eran. Jag orkar inte ens skriva ner mina tankar då jag har gjort det 100 tals gånger. Det fanns ett Barca innan Pep och det kmr finnas ett Barba efter Pep. WHO the fuck is Pep? Den mannen är inte ens en fis i rymden. Han e bara en liten del av vår historia.
BlackPanther
2015-11-18 00:36
@Barcelona ViV:

Nej, det är Messi som är kung. Gör om, gör rätt.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-11-18 00:26
Litar mer på Borbalan än någon annan spansk domare trots att han emellanåt tror att kvällen till ära är hans sweet sixteen och allt cirkulerar runt hans skalliga huvud. "Spanska domarsjukan" helt enkelt.

Men väljer helt klart den med ett öga bland de blinda att döma helgens match.
Barcelona enkos
2015-11-18 00:04
Imorgon kommer säkerhetsansvariga i Madrid att mötas för att bedöma om El clasico kommer att spelas eller inte
Barcelona Kröjf
2015-11-18 00:04
@Gabriel:
Gabriel Du skriver angående Neymar att jag "har varit hårt kritiserande mot honom även som FOTBOLLSSPELAREN". Trots mitt "superminne"kan jag dock inte komma ihåg annat än att jag inte sett honom som världens bäste spelare och inte trott honom om att bli vald till det heller. Åtminstone inte inom den korta tidsrymd som vissa med 100 procents säkerhet slagit fast. Om det är "hårt kritiserande", så har du givetvis helt rätt. Annars är det falsk ryktesspridning som du faktiskt gör bäst i att bevisa med ett belysande exempel. Jag väntar. Men gör det inte så enkelt för dig som att hänvisa till neymar JR:s egen lilla lista, utan citationstecken. Den får stå för andra eller rentav honom själv, eftersom han så sent som igår hittar på saker som folk ska ha påstått härinne, för att skaffa sig själv skäl att gå till grundlösa personangrepp. Och från skillnad till honom kan jag återge ett citat istället för en samling sammanhangslösa omskrivningar: "Jisses att folk inte kan släppa Pep eran fortfarande, samma folk som intalar sig att Barcelona alltid har spelat sådär. Detsamma individer som påstår sig ha varit cule innan dom lärde sig gå....". Vem har påstått sig var culé innan han lärt sig gå? Mig veterligen är det bara neymar JR själv som påstår det. Att nån skulle påstått så alltså. Dålig "stil". Hoppas på bättre.
Barcelona Rambla~
2015-11-18 00:02
Förväntade mig aldrig något av denna utredning. Åtminstone inte några bestraffningar. Aldrig att förbundet skulle erkänna att oegentligheter har förekommit.
Barcelona DM1982
2015-11-17 23:57
[QUOTE=Rambla~]Borbalan utsedd till domare i el Clasico. Var det inte han som varnade Messi när han fick en flaska i huvudet? Hur gick det med den där utredningen om de hotade linjemännen som eventuellt skulle ingå i domarteamet? Rann väl ut i sanden som allt annat antar jag. [/QUOTE] As part of investigation of linesman pressured to favour Madrid in clasico, prosecutor contacted Referee Committee for information [publico] 10 referees who have been in charge of Barcelona games this Liga will be called to give evidence in case of pressured linesman. [publico] Vi får se vad som händer.
Barcelona neymar JR
2015-11-17 23:55
Rambla~ Läste igår att en utredning pågår... Med det sagt så kommer dokument försvinna och bevis förstöras
Barcelona Rambla~
2015-11-17 23:54
Borbalan utsedd till domare i el Clasico. Var det inte han som varnade Messi när han fick en flaska i huvudet? Hur gick det med den där utredningen om de hotade linjemännen som eventuellt skulle ingå i domarteamet? Rann väl ut i sanden som allt annat antar jag.
Barcelona neymar JR
2015-11-17 23:53
Eh orka ens sitta här inne När man kan njuta av spelaren om 60 min istället
Barcelona neymar JR
2015-11-17 23:52
Haha jisses Anledningen till att vi är där vi är ; ÄR VÅR INKOMPETENTA LEDNINGEN Dom ville ro hem neymar ett år tidigare än planerat. Dom sprang över santos och fifflade med siffrorna – Fansen kan slappna av. Neymar stannar i Barça. Vi behöver inte förhandla något med Barça för han har fortfarande tre år kvar på sitt kontrakt, säger Neymar Sr till Cuatro. Visst är det ett pengakåt beteende när man inte ens har bråttom att förhandla om en nytt kontrakt...
Barcelona Katalano
2015-11-17 23:49
Leo y Cesc

Bra poäng där faktiskt. Neymars pappa är anledningenb där vi befinner oss i problem idag i just den affären. Han borde faktiskt tänka på vad han säger.
Barcelona Rambla~
2015-11-17 23:40
Jag tycker ni ska lugna er lite nu. Neymar själv har ju inte ens sagt något. Vad hans farsa anses ha sagt skiter jag blanka fan i. Neymar kommer fortsätta i Barcelona under många år till. Bartomeu kommer att förnya med Qatar och Neynars kontrakt kommer då förnyas.
Barcelona Leo y Cesc
2015-11-17 23:34
@Erik Satie:

Hans pappa har sagt: löser man inte skatten så lämnar Neymar, dvs att man ska höja rätt så ordentligt.

Är man pengakåt då kan herr Neymar(pappan) ta sin son och åka till Qatar där han får sin drömlön utan att ens behöva betala skatt.

Man fuckade klubben riktigt ordentligt när dom begärde pengar under bordet.

Räcker det inte nu eller?
Barcelona Andresito
2015-11-17 23:34
@enkos:

För att folk känner större koppling till civila i ett konfliktfritt land från västvärlden.

Hur som helst så är det inget ämne att diskutera här inne.
Barcelona Vampíro
2015-11-17 23:33
Håller med, tycker vissa överdriver å det grövsta när det gäller Neymar. Det är ednast hans farsa som försöker pressa klubben på högre lön, visst är det inte snyggt men det har alltid sett ut så hos agenter och liknande. Får knappast intrycket att han skulle vara någon legoknekt som vissa försöker måla upp honom till. Han har gjort mycket för att komma över till Barcelona och anpassat sig exemplariskt. Han sa ju ganska nyligen också att folk inte ska vara oroliga över hans framtid i Barça. Nej, jag tror att vi kan lägga detta under kategorin "en höna av en fjäder".
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2015-11-17 23:32
@enkos:
Det är nog att global media chockas av händelserna i Paris då också attacker i östvärlden är mer av en "norm" folket får lida.
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2015-11-17 23:31
@neymar JR:

Jag tycker synd om Neymar jr för att det är ganska tydligt ett spel från farsan.
Detta har säkert pågått sedan killen slog igenom i Brazilien.
Nu är det mer pengar på spel som Senior förmodligen vill få sina händer på.
Barcelona enkos
2015-11-17 23:29
Varför är det en tyst minut för offer i Paris men inte för 100 döda i Ankara , 40 döda i Libanon eller 224 döda i rysk flygplan? Någon som kan förklara?
Barcelona neymar JR
2015-11-17 23:28
Låt mig lista ut detta nu, neymar får kritik för något hans far/agent/rådgivare har sagt och för något vår ledning fifflat med? Det enda neymar själv har sagt är att HAN VILL VARA KVAR I BARCELONA I MÅNGA ÅR. Dock att alla skatteåtal påverkar en mentalt Tvivlar på att det är hans ansvar det Men ja han signar ens sko under en uppvärmning, han är ett riktigt praktsvin och skall säljas Han dribblar för mycket, sälj youtube liraren Han lever i messis skugga, vilken amatör Han presterar och leder laget, men hans pappa sa det nu måste vi sälja honom... Det är väl just personligheten som gör spelaren neymar?! Lekfulla brassar som lever livet och bjuder på show är inget för Barcelona...
Barcelona koeman92
2015-11-17 23:23
Fast det där med att Neymar enbart spelar för pengar är väl ändå att ta i lite? Inte för att jag tror att han likt Stoichkov, Cruyff eller Eto'o brinner för klubben på samma sätt, men den dag vi köpte honom hade han alltså två kontraktsförslag på bordet: ett från oss med en årslön på €7 miljoner, och ett från Real Madrid med en årslön på €15 miljoner. Neymar har dessutom, om jag inte misstar mig själv under ett och annat uttalande sagt att han den dagen valde fotbollen före pengarna. Vad han menar exakt med detta kan vara ganska abstrakt, beroende på om man tolkar det som att han kom för titlarna eller för klubben. Dock tror jag verkligen inte att Neymar är en sk "mercenary" som vissa här beskriver. Jag kan missta mig, saker och ting kan ha förändrats. Men Neymar hade, liksom Rakitic, Suárez m.fl valet att gå till Real och tjäna mer pengar, men valde att spela i blårött istället. Med detta sagt vill jag gärna tro att Neymar Sr:s uttalande snarare handlade om Neymar-gate härvan som vi uppenbarligen inte har löst än.
Barcelona Gabriel
2015-11-17 23:15
Kröjf

Jag har alltid försvarat fotbollsspelaren Neymar och det gör jag fortfarande, du har varit hårt kritiserande mot honom som även FOTBOLLSSPELAREN och det är den diskussionen jag minns mig ha tagit. Om jag har tagit en diskussion gällande hur han är som person eller gällande hans kärlek för klubben så är det bortom mitt minne, och då jag vet att du sitter på ett super minne så får du gärna påminna mig om det (då det är ett fenomen du behärskar galant).

Jag ser helt enkelt inte hur ditt inlägg till mig ska vara relevant kring vad jag tidigare har sagt och reagerat på kring Neymars kritik här inne. Kritiken jag reagerat på har snarare varit att man underskattat hans fotbollskvalitéer, inget annat. Men som sagt, du vet bäst, rätta mig om jag har fel.
Annons: