/spanien/barcelona/forum/16713.aspx/spanien/barcelona/forum/16713.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona V.Valdes (MQUC3)
2009-10-31 23:51
Pilma.

Klart jag vet att Messi är en människa, men varför spela med en spelare som obvius är i en sjujäkla formsvacka, visst han kan göra bra saker även fast han har en dålig dag.
Har Zlatan och Messi nåt otalt förresten? Vi kunde gjort 2-0 och 3-0 och ännu mera istället för att åka på 1-1 om bara Messi slutar försöka leka hjälte själv och passar bollen.
Man spelar som ett LAG. L-A-G.
Barcelona Lionel Messi n10
2009-10-31 23:46
Idag spelar vi inte lika grund av nån (fast jag tycker att Marquez skulle göra det bättre där). Nu fokuserar vi på Champions League och Rubin Kazan, där måste vi ju nästan vinna men det kommer bli tufft för ryska lag spelar bra på hemmaplan men tror ändå barca grejar det på något sätt.
2009-10-31 23:45
Puyi_5..

Köpa korv, korv, korv...
Ja, jag är ett "fan" - ett fan som hejat på Barcelona i mer än 10 år och inte missat en livesänd match på drygt 2 år.
Gå bara och lägg dig, du fattar ändå inte..

+ att om du hade varit lite mer aktiv på forumet så hade du också INSETT att jag brukar vara den som försvarar spelarna, INTE att kritisera dom. Du är välkommen att skriva i mitt namn och scrolla tillbaka till vilket datum du vill.
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-10-31 23:45
V.Valdes (MQUC3)

En sak som du sannerligen behöver att förstå i detta läge är att även Messi är en människa. herregud. :S

Förstå att han även kan ha dåliga dagar på jobbet, och att Messi kan verka vara nere i vissa dagar, han har känslor precis som dig.

i båda gott och ont är vi bakom vår lilla Leo.

Och en sak till snälla sluta med dina förebråelser gentemot vissa spelare såsom om de var dina barn. :S
Osasuna lsk lars
2009-10-31 23:43
Ole Osasuna
2009-10-31 23:39
DressedInBlauGrana:

Vadå, var det för mycket ? ..
Ska det bli som med Dinho? Att vi får 200 miljoner ?
Klart som fan vi inte ska sälja Messi, du fattar ju inte min lilla kaka ironi i det hela.
Jag säger bara IDAG TAPPAR VI 2 poäng PÅ GRUND AV Messi i grund och botten. Han är ju fan iskallare än Aguero nästan, sumpar lägen som tillomed Elmander skulle sätta säkert.
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-10-31 23:38
HAHAHAHA! Det är jäääävligt skrattretande att "fans" här inne genast vill sälja självaste Messi till City för en dålig match, eller några dåliga matcher. Det är så pinsamt att de kallar sig själva för fans! Såååå jäkla pinsamt!

Stå upp och stötta istället för att snacka så mycket skit, ta på dig vita tröjan annars och lämna den rödblå till någon som håller huvudet högt. I medvind och motvind!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-10-31 23:38
V.Valdes (MQUC3)

Skakar på huvudet åt ditt inlägg, ta inte illa upp. Efter allt Messi har gjort så går du så långt...
Barcelona Suhel
2009-10-31 23:35
Vi förlorar inte matchen idag pga enstaka situationer. När Xavi inte får styra och ställa som han vill så funkar inte Barcas spel. Förra året hade vi en enastående Marques som kunde fördela bollar från sin mittbacksplats och på så sätt slapp vi gå igenom mittfälltet de gånger Xavi och Iniesta blev bortplockade. Chygrinski slog idag bort i stort sett varannan boll. Det håller inte i längden.

Det var ingen katastrof att vi förlorar idag.

Pinsam kommentar från V.Valdes....
Barcelona DressedInBlauGrana
2009-10-31 23:35
"Fortsätter Messi så här är det bara att hoppas att City slänger upp 1 Miljard och tacka o bocka"

Du borde skämmas..
Barcelona Lionel Messi n10
2009-10-31 23:34
V.Valdes vad är det du säger messi var kanske självisk idag men glöm inte hans magiska passning till puyol som bara kunde sätta in den till keita. Ja han missa också 2 bra lägen men det var inte hans fel att MARQUEZ inte kan rensa, så tycker du ska tänka till innan du snackar så om Messi
2009-10-31 23:30
Stängde av tvn direkt efter målet. Fyfan vilken besvikelse, inte pga just Osasuna. En sån fruktansvärd besvikelse på Messi!
Han har själv flera lägen att avgöra och har FLERA J.vla lägen att släppa bollen till Iniesta och Zlatan men diver själv. Så här går det.

Eftersom alla verkar ta ordagrant så säger jag då.
VI SKA INTE SÄLJA MESSI TILL CITY. F.t lär vi bara få 50 miljoner iaf. Granska vart hans problem ligger ?

Usch.
Barcelona tarrak
2009-10-31 23:19
Alle #8

No offence, men jag tycker att du verkar vara ett alldeles utmärkt exempel på en Zlatanist. Skulle tippa på att 80% av dina inlägg på det här forumet handlar om att hylla Ibra, de övriga om Milan...

Om du läste mitt inlägg, så skriver jag att Messi kan absolut kritiseras för den senaste tidens halvknackiga insatser, men det är sättet det sker på som irriterar mig. Dravlet om att Messi inte kan hantera Zlatans stjärnglans kan jag förvänta mig från Aftonbladet, men knappast från riktiga culés.
Barcelona Maestro-V
2009-10-31 23:14
Ämne: Jag tycker det är jä....
Hehe...
Inte bara här i forumet. Nu kommer även tidningarna antagligen att hävda att Messi har något emot Zlatan. Så pinsamt.
Alle #8
2009-10-31 23:07
Tarrak

Sluta inbilla dig en massa saker. Det finns inga jävla s.k "Zlatinister" här eller många som du försöker få det till. Det spelar ingen roll vem det är som spelar bredvid honom men Messi måste lära sig att ta beslut och ta dem på ett bättre sätt. Sedan om det är Keita, Ibra eller Xavi är en helt annan femma men i det här fallet är det Ibra som spelar bredvid honom och har varit många sekvenser där Ibra har varit fri medan Messi försökt något och misslyckats eller att Ibra väntade på bollen i någon sekvens men Messi försökte något annat men till ingen nytta.

Klart att man skulle ha gnällt om det var Eto'o med men det är en skillnad mellan Eto'o och Zlatan. Eto'o var lite egoistisk stundtals och är ingen passningsspelare som Ibra, var inte så osjälvisk som Zlatan och framför allt assistera inte så mycket. Det borde inte spela nå roll egentligen men Zlatan ger alltid vilket kanske Eto'o inte gjorde på plan då han oftast tog emot. Sluta inbilla dig saker.
Barcelona Trippeln
2009-10-31 23:06
Och för de kaksiga madristas så säger jag följande.

El kalkon-real madrid 4-0.
Barcelona Trippeln
2009-10-31 23:01
Det är bara att blicka framåt nu,vi har en svår match framför oss som vi förmodligen kommer ta efter peps..hur ska vi säga det ''Samtal''.

Och pique du är fortfarande bäst,inte ditt fel.
Vi leder ligan och förhoppningsvis vinner vi el clasico och drar ifrån :)

Ps.Alves är tillbaks!
Barcelona Mojito
2009-10-31 22:44
Tja, resultatet är väl helt okej i sig, det är på sättet vi tappar maatchen och att vi inte kommer upp till samma nivå som mot Zaragoza som svider mest - särskilt då en mycket viktig match mot tufft motstånd väntar om några dagar.

Det är svårt att peka på enskilda spelare eller faktor som påverkar spelet negativt, det är nivån på insatserna som är för ojämna överlag.
Både under enstaka matcher och över den senaste perioden.
Barcelona FCB =)
Ämne: Jag tycker det är jä....
tarrak

Sannare ord har inte blivit skrivna på detta forum
El_Capitano
Gud är störst! - Pep el rei!

jag hatar statistik :-)
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-10-31 22:40
"Alla som försöker fiffla med statistik vet att statistik är som en bikini, den brukar dölja det viktigaste."

El_Capitano

Haha! Mitt i all negativ energi så gjorde du så att leendet tvingade sig fram. :)
Barcelona BlueRed
2009-10-31 22:39
Äsch, sitt ner och titta på Athletic - Atlético. Amorebieta stoppar allt och alla samtidigt som Atléticos "försvar" är, ja... Atlético klass.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-10-31 22:38
Ryberg!

Man ska inte få spela hur dåligt som helst utan att få bli kritiserad för man var enastående tidigare. Isf ska eller får ingen säga något negativt om Dinhos sista säsong i klubben.
Sen kan du ju inte mena allvar med att du hellre ger bort 2 poäng för att Messi ska hitta formen?! Då ställer jag frågan: Hejar du på Messi eller Barcelona?
Det är ju f*n viktigare att vi vinner än att Messi är i form!? Dock är det en annan femma vad Messi kan bidra med när han är i form. Eller du kanske hellre vill ha en Leo i form och vi förlorar matcher??!! Pinsamt!

Visst älskar vi alla vår Messias för det han har gjort för vår klubb. Jag personligen tycker han kan vara ALLT för egoistisk i vissa lägen. Han ska passa bollen vare sig det är Z. Xavi, Marquez eller Puyol som står fri!
Barcelona tarriik#16
2009-10-31 22:35
Strunta i denna match vi fick en pinna med oss leder fortfarande ligan.

Nu fokuserar vi mot Kazan.
El_Capitano
2009-10-31 22:35
Khalil.I

Alla som försöker fiffla med statistik vet att statistik är som en bikini, den brukar dölja det viktigaste.
Barcelona BarcaBlood
2009-10-31 22:34
FC Barcelona: The Beautiful Game

Tack så mycket.

Hoppas på en trevlig diskussion med alla er i detta forum.
Barcelona tarrak
2009-10-31 22:32
Jag tycker det är jättekul att Zlata lyckats anpassa sig så bra och trots min ursprungliga skepsis tror jag att han kan bli ett lyft för laget. MEN jag orkar f-n inte med alla dessa Zlatanister som bara ser Barcelona och de andra spelarna som ett verktyg för nationalklenodens framgång. Om det hade varit Eto'o som inte fått bollar från Messi hade ingen brytt sig, men nu ska det skrivas konspirationsteorier till höger och vänster. Messi är ingen gud som står över all kritik, men man tycker nog att han förtjänat mer förtroende än det som speglas hos ett flertal kritkier på det här forumet.
Barcelona Ryberg!
2009-10-31 22:32
Visst han kunde passat hit och dit, jäjä.

Förstår ändå inte hur folk har mage att klaga på Messi, han är och förblir vår kung, utan honom förra säsongen så hade det inte gått som de gått.

Se det som att snubben försöker hitta form och VILL hela tiden komma i form istället för att hitta fel och skit hela tiden, Om de krävs sånt här för att få honom i form så får det fan kosta oss 2 poäng borta mot Osasuna!
Barcelona Visca_Barca
2009-10-31 22:30
Jag måste bara säga nåra ord.
Kalla mig dum,okunnig ell vad ni vill.

Hur fan kan man inte kontrollera matchen i sita minuten`?
Hur fan kan man lita på 1-0 ledning ?
O hur självisk kan man va Mr messi?
Hur kan chygyrinski el va fan han heter . va från start? hurkunnde vi betala så mkt för den här amatören?
svar på dessa frågor är gåtor för mig
Barcelona Ronaldinhoism
2009-10-31 22:27
Messi gör det inte medvetet att sabba just för Zlatan men att han är målkåt eller något annat är ganska självklart. Som Rambla säger han har skitit i att passa fler än Zlatan. För mig som håller en Barca vinst högre än ett Messi mål blir riktigt förbannat :P hoppas ni fattar ironin i det hela.

Men någonting är ju fel? Fast han har spelat x antal säsonger på proffs nivå gör han sådana orutinerade fel beslut.

Visst i vissa lägen är den typens ego väldigt bra för visst ska man skjuta i straffområdet! Det handlar bara om att hitta de rätta lägena.

Att han vill sabba för Zlatan medvetet är inte sant. Han sabbar ju minst lika mycket för sig själv, tror han hellre vill ha en vinst och en assist i bagaget hem än en förlust?

Som sagt Messi tar ofta orutinerade felbeslut vi får hoppas han lär sig snart.
Annons: