/spanien/barcelona/forum/16712.aspx/spanien/barcelona/forum/16712.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldinhoism
2009-10-31 22:27
Messi gör det inte medvetet att sabba just för Zlatan men att han är målkåt eller något annat är ganska självklart. Som Rambla säger han har skitit i att passa fler än Zlatan. För mig som håller en Barca vinst högre än ett Messi mål blir riktigt förbannat :P hoppas ni fattar ironin i det hela.

Men någonting är ju fel? Fast han har spelat x antal säsonger på proffs nivå gör han sådana orutinerade fel beslut.

Visst i vissa lägen är den typens ego väldigt bra för visst ska man skjuta i straffområdet! Det handlar bara om att hitta de rätta lägena.

Att han vill sabba för Zlatan medvetet är inte sant. Han sabbar ju minst lika mycket för sig själv, tror han hellre vill ha en vinst och en assist i bagaget hem än en förlust?

Som sagt Messi tar ofta orutinerade felbeslut vi får hoppas han lär sig snart.
Real Madrid Khalil.I
2009-10-31 22:27
bahaniho

Nej, inte jag i alla fall..
Dom har ju vunnit flera matcher mot oss senaste säsongerna.

Säsongen 07/08 vann de borta på Bernabéu med 1-0 och förra säsongen vann de 3-1 hemma. Så din teori stämmer tyvärr inte..
Moderator
2009-10-31 22:26
Otroligt låg nivå på alldeles för många inlägg. Höj nivån markant! /Mod
Barcelona bahaniho
2009-10-31 22:26
Ämne: bahaniho
bara en f....
för ni kan inte spela. statistik är en sak. men när er supporter klubb lägger sig. så lägger de sig.
Barcelona Mojito
2009-10-31 22:25
För att adda en dimension till diskussionen kring Messi.
La Pulga har själv sagt att han inte "tänker" när han kommer ut på planen, han bara "kör på" och låter allt komma av sig självt.
Det ärdärför klart att när han inte är i form blir vissa situationer inte lika självklara och det kan se konstigt ut.

Det där med Ibra och vem som är störst har kanske en viss poäng då Messi är van vid att få mest beröm. Detta i samband med landslagets inverkan får så klart vilken spelare som helst att ifrågasätta sig själv. Spänningar framkallas och allting är inte lika avslappnat och kravlöst som innan.

Precis som vi har, och inte har, haft tålamod med andra spelare skall Messi också kritiseras efter sina prestationer.

Det man kan säga är i alla fall att när Messi är ur form, ja då måste ju andra kliva fram. Nu är det bara Ibra och Keita som klivit fram, det krävs att ett par till bidrar mer än hittills för att avsaknaden av Messi i form inte ska bli alltför stor.
Barcelona bahaniho
2009-10-31 22:24
Ämne: bahaniho

Full ell....
neej man kunde se helt klart i dina matchen ingen intensitet alls. dröm du!
Barcelona FC Barcelona: The Beautiful Game
Ämne: Hej,jag är ny här ik....
Gör som som barcablood och glöm bort matchen och blicka framåt till nästa match.

Välkommen till barca forum Barcablood!!!
Real Madrid Sergio the machine
bahaniho
bara en fråga till dig hur kommer det sig att Getafe tagit mest poäng av oss efter sevilla de senaste åren?
Real Madrid Pierre13#
bahaniho

Full eller, Getafe är det laget efter deportivo som har tagit mest poäng mot oss sen 2005
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-10-31 22:23
Ämne: Spärrad givetvis.....
De sånt som får en att tappa tron på mänskligheten ibland.. Herregud människa ett livstidspärr är vad du förtjänar
Barcelona Cobain
2009-10-31 22:23
Ämne: Spärrad givetvis.....
Skärp dig! Du pratar om en spelare som varit klubben trogen i flera år, seriöst, du är inte ens värd att kyssa hans fötter efter du har skrivit något sådant idiotiskt!
El_Capitano
2009-10-31 22:22
Vi ska inte glömma nu vad Messi kan på plan, han burit Barca på sina axlar i många många matcher.
Maradona och Argentina förstörde vår lilla Messi men kommer att komma tillbaka starkare än nånsin snart, lita på det.
Marquez är inte i form, min mormor är bättre än honom just nu men han fina kvalitéer. :-)

Ed: skriver från iPhone, ursäkta mina stavfel och förkortningar.
Barcelona bahaniho
är det någon annan som tycker här att GETAFE VARJE GÅNG MADRID OCH GETAFE MÖTS SÅ LÄGGER SIG GETAFE MED MENINGEN MOT MADRID? de ställer om aldrig snabbt för att kontra madrid. de är passiva och låter madrid få all tid! är de någon annan som tycker det?
Barcelona Cobain
Ämne: Messi var precis lik....
Jag håller med dig! Messi vet om att han kan göra mål i de flesta lägen och att det faktiskt hjälper laget! Seriöst, Messi har snart varit i klubben i 10 år och med tanke på allt han sagt om hur klubben hjälpt honom så tror jag det sista är att han börjar spela för sig själv.
Barcelona Jr. Honken
2009-10-31 22:21
Ämne: Ni som tror att Mess....
TACK!! :D

Fan riktigt låg nivå just nu... :/
Barcelona Barcaholic
2009-10-31 22:21
Spärrad givetvis. /Mod
Barcelona bahaniho
2009-10-31 22:20
messi kanske känner sig nog kanske hotad av zlatan. men de helt rätt om han ska jobba upp sig måste han göra det genom laget inte sig själv. han har tappat den glansen,självförtroendet,farligheten innan maradona röva bort hans OSKULD:p hahahah.

men barca är alltid vinnare i mina ögon allt händer för en orsak. sen är jag helt säker på att vi kommer vinna alla resterande matcher!
Barcelona FC Barcelona: The Beautiful Game
2009-10-31 22:20
Det som är såå jävla irriterande är att ,marques kunde skjuta iväg bollen hur lätt som helst, men nej
försöker klacka bollen.

vad har hänt med atletico madrid??
Barcelona BarcaBlood
2009-10-31 22:18
Hej,jag är ny här ikväll. Happy Halloween!

Men herregud, vad gör Barca i en sån viktig match. Dem spela 50/50 i sista 3 minuterna. De där minuterna är t.o.m viktigare än hela matchen.

Men glöm den här matchen och blicka framåt istället.

Visca Barca!
Barcelona Rambla - K9
Messi var precis lika självisk och individuell förra säsongen. Då lyckades han med det mesta och gjorde 38 mål under säsongen. Det går bra att hylla då va när allt går ens väg. Så fort det går lite sämre ska man genast hitta konspirationsteorier.
Barcelona Fred Perry
Ämne: Puyolinho

Är du t....Har inte läst någon som skrivit att han vill sabba för Ibra. Han vill däremot, ganska uppenbart dessutom, spela för sig själv. Han är för ego och bollkär. Han tänker på sina prestationer framför lagets.
Barcelona Jugador
Ämne: Rambla - K9

Hejar....
Du må inbilla dig på något konstigt sätt, en annan spelare på Zlatans position och du hade säkert inte klagat. Jag är säker på att en spelare på denna nivå inte medvetet skulle 'avunda' en lagkamrat, löjligt va?
Barcelona westinho
2009-10-31 22:17
Márquez ligger bakom vartenda jävla insläppt mål..dags att skärpa sig ordentligt.
Barcelona Cobain
2009-10-31 22:16
Ämne: Cobain

Vi snacka....
Jag kan läsa, faktiskt =) Jag vet att Messi är ur form, men det kan bero på flera saker. Själv tror jag att han känner en viss press att fortsätta göra lika många mål under hösten eftersom han nog vet att han kommer att bli vald till världens bästa spelare i år.
Barcelona Rambla - K9
Puyolinho

Är du trög på någotvis? Jag försvara inte Messi. Jag anser det bara vara korkat att tro han gör det medvetet för att sabba för Zlatan som vissa har fått för sig.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
Puyolinho

När man är i en svacka så vill man komma ur den så snabbt som möjligt också, då gör man konstiga beslut ibland och tänker inte lika klart som när man är i form. Messi är mänsklig och sluta försöka hitta ursäkter för poängtappet, sånt som händer och när det händer så tar man det som lag i helhet. Visst det var ett individuellt misstag som gjorde så att vi släppte in målet, men alla gör misstag nån gång och det får man leva med. Bra så.
Barcelona kallesiete
2009-10-31 22:15

Asså målet i sig är inte speciellt sjukt. Ett bolltapp, ett misstag. Sen ska Pique rensa men når inte fram riktigt. Valdes kan inte göra mycket.

Dock så ska vi döda matchen innan situationen uppstår.
Barcelona Rambla - K9
2009-10-31 22:14
Jag hoppas att detta poängtapp blir en bra läxa för Messi i kommande matcher. Ja även för Marquez, det går inte att fumla med bollen på det viset.
Barcelona Garrincha.
2009-10-31 22:14
Äsch, vad är det för mening att försöka bortse från det som är uppenbart. Messi har spelat mer för sig själv än för laget den här säsongen, sen att det har med zlatans ankomst att göra är väl mer tveksamt. Jag tror att han försöker spela upp sig till sin vanliga nivå men väljer helt jävla fel sätt att göra det på och det är dags att Guardiola säger det åt honom.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-10-31 22:12
Sergio the machine

Bra skrivet. Men er puerta är ju spärrad för oss andra. Inte lätt att komma in och reta er då :P
Annons: