/spanien/barcelona/forum/16711.aspx/spanien/barcelona/forum/16711.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIex
2009-11-04 21:10
Tycker att många av er borde lugna sig och se lite framåt. Vi sitter inte direkt i samma sits som Liverpool, Bayern eller Inter. Barca kan inte ha lekstuga i varje match. Man stöter på lag som är väldigt svåra att möta eller göra mål på. Kazan är väldigt kompakt och fysiskt starkt lag som inte släpper så mycket ytor som många andra lag gör. Kanske är det därför dom vann den ryska ligan förra året och leder även ligan i år med 3 matcher kvar om jag inte har fel. Barca har inte lätt mot Kazan det har vi sett efter dessa 2 matcher. Barca har för övrigt inte så lätt mot fysiskt starka lag. Det såg vi mot Chelsea förra året. Messi har spelat 6 matcher och bara gjort ett mål på dessa. Det är knappast godkänt för världens bästa spelare, han har spelat fram också men vi ska kunna kräva mer av Messi men alla spelare har sina svackor och Messi har sin nu.

Messidinho_10

Jag kan inte förstå ditt resonemang här. Zlatan som i princip gjort mål i varje match och spelat fram mycket ska bänkas och Bojan komma in medans Messi med sina 1 mål på 6 matcher ska spela vidare? Hur lyder ditt resonemang eller missförstår jag dig helt och hållet. Försvarar ingen spelare nu men tycker att det är fruktansvärt lågt att visa missnöje mot en spelare när resten av laget inte är bättre. Ok Zlatan träffade stolpen i sitt friläge. Messi var ju också fri efter pass från Zlatan men höll bollen för länge. Iniesta hade också ett bra läge men missade även han. Att störa sig på ett misstag från e spelare i en hel match är väldigt lågt.
Barcelona Kung Yaya Touré
2009-11-04 21:09
Ämne: Jag kan fortfarande ....
Messidinho_10 //

Fan driver du eller? Zlatan har tsm med Keita varit vår isärklass bästa spelare hitills i år. Ett missat friläge ändrar inte på det. Isf är det mycket lättare att bänka Messi som inte alls kommit upp i standard hitills.

Men vill vi verkligen ha Bojan av alla männsikor från start? Alldeles för vek. Obrde lånas ut i januari för just nu håller han inte barca mått.

Sen förstår jag inte varför vi daltar så mycket med Pedro för. Henry borde få spela från start punkt slut. I formsvacka eller inte han är fortfarande klasser bättre en Pedro just nu.
Barcelona pokke
2009-11-04 21:07
1-0 Dynamo.
Canaletes
2009-11-04 21:07
1-0 Kiev
Barcelona H.Alavi - R.I.P -
2009-11-04 21:06
★Barca★

Absolut.
Canaletes
2009-11-04 21:05
Messidinho_10

Så du tycker att Bojan skulle spela istället för Zlatan den här matchen??
Barcelona ★Barca★
2009-11-04 21:03
Hoppas Inter spelar lika nu. Det är väl bra för oss då va?
2009-11-04 21:03
Den vise

Ingen sätter 10/10 på såna frilägen, någon gång så missar man och tyvärr så var det så nu för Zlatan.
Zlatan gjorde en bra insats i första halvlek, mot den andra så försvann han totalt.
Barcelona Den vise
2009-11-04 20:58
Det är många som förbiser att Zlatan borde ha gjort mål på sitt friläge. Det går inte att ursäkta sådant på den här nivån. Vill han bli världsbäst måste han göra mål där. Jag finner det sorgligt att han missar den målchansen.

Han får nog be om ursäkt till sina lagkamrater för den snopliga missen. Det kan ha kostat vidare avencemang i CL..

Det är tyvärr så små marginaler på den här nivån..
Barcelona Messidinho_10
2009-11-04 20:57
Jag kan fortfarande inte fatta varför Bojan inte får spela så mycket den här säsongen så jävla dålig är han inte. Våga bänka Zlatan!!!
Barcelona BlueRed
2009-11-04 20:56
H.Alavi - R.I.P -

Då tycker vi olika. Keita var långt ifrån godkänd. Han fanns där defensivt då och då, men offensivt så stod han på samma plats och deltog i sidled passningarna på mitten.

Självklart är det jobbigt och värma upp i -4 grader, men efter 20-30 min joggande och lite springande så är man tillräckligt redo för att spela 30 min.
AIex
2009-11-04 20:52
H.Alavi - R.I.P -

Kan bara istämma med dig, hade Pep gjort ett byte tidigare så hade det varit ett offensivt byte. Den som blir inbytt kommer genast att endast att tänka framåt vilket vi tittare vill men sådant kan förstöra balansen i den matchen där minsta misstag betyder vinst elelr förlust.
Barcelona BarcaBlood
2009-11-04 20:50
Det här kan ju inte vara sant. Okej hemma 2-1 förlust men att Barca skulle åka till Ryssland och vinna var i alla fall många säkra på, och 3 viktiga poäng hängde i luften.

Och nej vi ska inte vara nöjda med en pinne med oss från Ryssland och svårslagna Rubin Kazan borta(Ja och på Camp Nou). För Barca kan mycket bättre än så här. Men jag undrar vad är det som händer med Barca och vad håller dem på med seriöst?!
BlueRed

Nej, kylan är ingen ursäkt dock så är det inte så enkelt och komma upp i samma matchtempo som i 20 graders värme.
Dock så tycker jag att Pep gjorde rätt med att inte byta ut något då jag tycker att de bästa spelarna var på planen.

Med de lägen som Kazan hade så är jag tacksam för att det inte var Dominguez som hade avslutslägen, annars så hade det kunnat sluta väldigt olyckligt för Barca. Men nu har vi Inter på hemmaplan, gäller för spelarna att pumpa in bollar i helgen så får man får en god målform också.
Är inte ett dugg oroad, är övertygad om att vi löser det här mot Inter.
AIex
Gaucho!

Håller med dig, får han dessa inlägg och kan nicka/brösta dom vidare så har vi genast ett skitbra anfall men det ska ändå komma mer inlägg än vad det gjorde idag från både vänster och högerkanten.
Barcelona Messidinho_10
2009-11-04 20:48
Nej men det är sant alltså går vi inte vidare är det totalt fiasko katastrof.
AIex
F_C_B

Man borde spela bättre då man ersätter en spelare med fem.

FCB =)

När Ibra fick bollen flera gånger på inlägg hade han inte mycker att spela till. Hur som helst så hänger inte denna match på Zlatans prestationer utan på hela laget Barcelona.

Många av oss underskattar Kazan så otroligt mycket. Det är inte ett allvenskt lag vi möter. Kazan vann den ryska ligan förra året och är på väg att vinna i år igen. Tror ni att ryska ligan är ett skämt? Ryska ligan är en liga på uppgång i rekordfart och tro mig, snart har vi ett ryskt lag i semin eller i finalen. Ryssland komm ju trea i EM. Dom har pengar m.m Man ska aldrig underskatta dom ryska lagen. Själv är man besviken men jag ser framåt, vi klarar detta.
Messidinho_10

Woow, easy man, we are not Madrid.
Skärp dig för fan, sparka Pep är det sista vi ska göra. Det kommer bara sabba för spelarna. Lagandan kommer till och med bli sämre, vi är ingen klubb som byter tränare under säsongen.
Barcelona Pep.G-Z9
2009-11-04 20:47
Bernie

Sa vi inte samma sak när vi var inne på Riijkards sista säsong ? Det gör skitont att säga det, men det verkar som om historien upprepar sig igen...
Barcelona BlueRed
H.Alavi - R.I.P -

Jag säger det igen, kylan är ingen ursäkt. Han kunde ha sagt till Henry och värma upp innan andra halvlek startade och sedan slänga in honom i 60-70'. Ni får det och låta som om matchen spelades på Sydpolen.

Sen är det inte bara det som jag stör mig på, utan att spelet inte ändrades i andra halvlek. Ingenting förändrades i 90 min. Man kunde ha låtit Messi söka sig till högerkanten igen eller beordra Keita att löpa lite mer, men icke.
Barcelona Gaucho!
Rubin försvarar sig faktiskt bra idag men vi gör det lätt för dom när vi bara rullar kort utan löpningar i djupet som hotar. Sen det här med att mata inlägg på zlatan tror jag inte skulle fungera eftersom han är så ensam inne i boxen. Hade hellre sett långa passningar från mittfältet som han kan nicka ner till exempelvis Messi. Vi får ta nya tag nu o hitta en jämn bra nivå både i ligan och i cl så vi kan bevisa att vi är världens bästa fotbollslag för andra året irad :)
Barcelona Barca Barca
2009-11-04 20:46
Messidinho_10 for president!!
Barcelona Bernie
Vart är plan B Pep? Finns det en sån? Jag såg inte det ikväll iaf. Det vackra spelet funkade inte, då ska något annat komma fram. Det gjorde det inte ikväll. Ändra om i taktikpärmen kära coach!
Canaletes
Messidinho_10

Mycket bra sagt.. noot!!

Herregud...
El_Capitano
2009-11-04 20:45
Messidinho_10

hahaha..är du på riktigt?
Barcelona Messidinho_10
2009-11-04 20:45
Jag tycker Pep bör få sparken om vi inte går vidare i CL.
Barcelona Pep.G-Z9
2009-11-04 20:43
Det som verkligen är störande är inte att Rubin Kazan är bättre än oss, missförstå mig inte, jag tycker Rubin Kazan gör en bra match taktiskt, men fan vi ska ändå vinna över dem, och med den inställningen Barca spelarna hade så kan vi inte vinna, så enkelt är det. Hade vi mött IFK GBG med den inställningen så hade vi inte heller vunnit. Jag förstår mig inte, var är all passionen som fanns förra året ? Varför spelar vi sidleds fotboll a´la säsongen 07/08 för ? Varför går vi inte in helhjärtat för det ? Det gör skitont att se Barca spela på det viset, det svider verkligen.
Barcelona ★Barca★
2009-11-04 20:43
Matchens lirare Valdes tack! Inter väntar de kommer vi ta.
2009-11-04 20:42
BlueRed

Det kan ha varit så att Pep var rädd för att inhopparna (som frös ihjäl sig på bänken) inte skulle få värmen i benen så fort, och istället använda sig av de varma benen på planen.
Barca har en lång väg att vandra nu, Inter hemma och Kiev borta, inte alls så säkra poäng som de flesta här inne säger. Vissa har till och med redan tagit ut 3p mot Inter.
Det ska dessutom sägas att ifall Barca och Kazan hamnar på samma poäng så går Kazan vidare via inbördesmöten.

Och en annan sak, så jäkligt pinsamt av er att ta in Samuel Eto´o in i bilden.
Barcelona HugoBoss
2009-11-04 20:41
Ämne: Jag är långt ifrån n....
Instämmer till fullo.
Annons: