/spanien/barcelona/forum/16708.aspx/spanien/barcelona/forum/16708.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid ##adidas##
2009-10-30 14:42
C.Andrés

Pique hahahaha. Där kan man väl säga att den spelaren är katastrof, precis som alla andra försvarare i Barca. Dessa försvarare lever endast på den goda offensiven som Barca har för tillfället. Skulle dessa försvarare spela i tex ett mittenlag så skulle dom vara totalt värdelösa. Utan den höga press som Barca har så skulle dessa försvarare se ut som pojkar.
Barcelona C.Andrés
2009-10-30 14:30
Att kaka lever på gamla meriter är inget nytt,suck. Totalt värdelös om man jämför med Pique som var en av Europas bästa backar förra året.

Personerna bakom listorna är ett jäkla skämt.
Barcelona nemo
2009-10-30 14:24
Sentury; Tänkte precis likadant, Kaka!?!?!

Trippeln; Mjo, jag tycker att han var en av de bästa förra säsongen.

SLarsson: Klart det är lite irriterande, men det är bara att ta det med en nypa salt. Det var inte oväntat att Zlatanfebern skulle härja när han skrev på för Barca.
SLarsson
2009-10-30 14:21
Hey, detta är inget illa menat mot er barcasupporters.. Men är det inte jobbigt att dom sätter så mycket fokus på Zlatan och inte Barcelona i helhet här i Sverige?
Jag känner att det är inte lika roligt att se Barca nu när Zlatan är där, det är som Zlatan och Barcelona.. Inge illa menat bara.
Barcelona Trippeln
2009-10-30 14:15
Instämmer Pique har varit fenomenal och förtjänar och vara med alla listor till vilket pris som helst.Klart bästa backen i barca.
Barcelona Sentuary
2009-10-30 14:10
Ämne: Kolla länktips, List....
Haha, att man tar Kaka förrän Pique är ett skämt, vad gjorde Pique förra säsongen och vad gjorde Kaka? Väldigt stor skillnad.
Barcelona nemo
2009-10-30 14:04
Kolla länktips, Listan på de nominerade till FIFA World Player Of The Year.

Inte helt oväntat är en hel dos Barcaspelare med, men är det bara jag som tycker att Piqué saknas där?
Barcelona nemo
2009-10-30 13:40
The Reporter: 100-200kr kostar frakten för att beställa hem en tröja från Barcashopen.
Real Madrid Zizou_spars
2009-10-30 13:08
Maestro-V

Det där är felciterat. Har sett intervjun och han säger mer att han är övertygad om att Real Madrid kan vara med och konkurrera om alla tre större turneringar i år.
Sillyseason
2009-10-30 13:00
För att göra detta LÄTT:

Henke har större värde som FOTBOLLSPROFIL i Sverige.
Zlatan är den bättre fotbollsspelaren, inget snack om saken igentligen..

Har också ett par kompisar som säger just det att "zlatan suger", brukar lungt bara fråga -"Varför tycker du det?".
Gissa vad jag i iaf 90% av fallen får för svar:
-Han är så dryg..

Haha, patetiskt argument från en ickekunnig människa från ett mesigt lätt & lagom land i min mening..

Nä, alla som älskar FOTBOLL ser Zlatan storhet & VET att han är top 5, kanske även 3 i världen. Ha det gött!
Barcelona The Reporter
2009-10-30 12:59
Snälla svara, Hur mycket kostar frakten om man beställer en barca tröja på hemsidan?
Barcelona Kribba291
2009-10-30 12:02
Känns visserligen fel att prata för mycket Zlatan i barcas forum men men.
Ibrahimovic är en spelare som mer än någon annan splittrar svenska folket.
Hans kaxighet (framförallt förut) i kombination med hans ursprung är nog förklaringen.
Sverige är mellanmjölkens land så är det bara.
Du får gärna vara bra men du får inte säga det.
Ska du bli folkkär ska du vara söt som Susanna kallur,eller ödmjuk som Ingemar Stenmark och Peter forsberg.
Det andra mer tragiska skälet är ju då hans invandrarbakgrund.
Invandrare ska vara städare , vårdare eller bidragstagare.
Allt annat blir tydligen provokativt.
Jag har vänner som är enormt fotbollskunniga.
Till och med bland dem så finns det fortfarande dem som säger "Zlatan har mycket att bevisa ännu" eller "Svenska landslaget spelar bättre utan Ibra".
Svårt att förstå men så är det.
Nåja nu börjar det bli svårare och svårare för dem som inte gillar Zlatan att hävda sig.

Barcelona Maestro-V
2009-10-30 11:48
Tror ni att det kommer att bli tre på poäng imorgon eller poängtapp?

I Pamplona och i Reyno de Navarra har Barca alltid haft svårt att vinna på. Det är verkligen ingen lätt match. Det vet de flesta som har följt Barca genom åren.
Förra året var det Messi som avgjorde matchen i sista kvarten med ett makalöst mål med vänstern.

Imorgon kommer Zlatan att debutera i Reyno de Navarra. Jag förväntar mig att han avgör matchen.
Det kommer att öka hans aktier/förtroende kapital hos fansen rejält då.
Barcelona lameG^
2009-10-30 11:46
Att Marquez skriver på är viktigt för barcelona. Han tillför rutin och hoppas han snart är tillbaks till sin form. Han varit skadad ett tag och har precis börjat spela så ni får ha lite tålamod.
Barcelona Mojito
2009-10-30 11:27
Jaha, så får då Marques sätta bläcket på ett nytt kontrakt.
Hoppas detta kan få honom att fokusera bättre på planen.
I nuläget känns det som att Henrique eller Cacéres kunnat göra samma jobb lika bra eller bättre, men å andra sidan hoppas man ju att formsvackan är kortvarig.
För vem minns inte mexikanens superba glidtacklingar och härliga krossbollar då han var som bäst?
Med tanke på att Cacéres och Henrique inte verkar vara några favoriter hos Pep, så var det väl inte så svårt att förstå valet kring kontraktsförlängningen. Särskilt som Milito är ett osäkert kort och klubben just pyntat 250 miljoner för Chyg.

Lycka till Rafa, jag vill se dig som i "fornstora" dagar snart igen, tack!
Barcelona tano
2009-10-30 11:20
Ska man behöva bli förbannad på en fredag? Att säga att Zlatan inte är omtyckt i Sverige är som att säga att Stenmark inte är omtyckt. Hela argumentet är bara löjligt.

Zlatan är definitivt en av våra största idrottsikoner. Han är i dagens läge kanske den med bäst form i världens bästa klubb i världens största sport. Enough said...

Sedan finns det dem som hatar helt utan logik. Dem kommer med nya anledningar hela tiden, blir överbevisade gång på gång men ger aldrig upp. Det är verkligen konstigt att vissa människor ska bli så störda av andras framgång. Men öppnar du ögonen ser du att dessa människor är i minoritet.

Förvrigt jämför jag inte Zlatan med Henke. Henke har haft en fantastisk karriär och är självklart en av våra största. Vem som är mest gillad är enbart spekulationer.
Barcelona Maestro-V
2009-10-30 11:17
Inget fel att tro på sig själv och det laget man spelar för men ack så naivt av Ronaldo.
Han hävdar att han är övertygad om att Real Madrid vinner trippeln i denna säsong. Kan vara fel citerad men så naivt om han uttryckte sig så.

Barca vann trippeln i förra säsongen efter att han försökt att vinna den i 108 år. Real Madrid har försökt det i minst lika många år och ännu inte har lyckats med det.

Citet:
"The solution is not to throw the coach out. There is no need to change anything, the team will come out of this rut. I am convinced we will win the League and Cup and the Champions."

Observera uttrycket "will win" inte samma sak som "can win"
Barcelona The Reporter
2009-10-30 10:53
Castefa,

Verkar vara riktig intressant, finns den med engelsk text?
Barcelona Castefa
2009-10-30 09:56
del 2

Kul att se när gör en "best of Eto'o" i olika shopping center i Barcelona och filmar folket som går förbi.
Barcelona Castefa
2009-10-30 09:54
För de som kan spanska så talade Eto'o för första gången ut igår i TV. Överhuvudtaget mycket trevlig intervju där man dock ser att saknar Barcelona, samt uttrycker sin besvikelse över hur han lämnade.
Notera 2 delar, del 1 detta länktips
Barcelona ★Barca★
2009-10-30 09:41
Underbara nyheter.
Alle #8
2009-10-30 02:28
Ämne: "Granero y Higu....Jag gillar inte att jämföra Zlatan med Henrik. Det känns så respektlöst mot den ena eller den andra! Personligen gillar jag bägge två och det är två riktigt stora spelare vi talar om. Den ena är en riktig vinnare, världsklass spelare (top 5 i världen just nu), lyckas vart än han går, har lite attityd men är sig själv. Är väldigt uppskattad för den unika spelaren han är och för det han kan erbjuda dock kanske inte lika omtyckt i helhet som Henke men omtyckt och uppskattad är han oja.

Den andra är/var en klok anfallare som kunde känna lukten av mål precis som hajar känner lukten av blod. Ödmjuk, enormt respekterad, uppskattad av nästan ALLA världen runt om och har en s.k "legend" status i klubbarna han spelat för och alltid tillfört något. En spelare som också lyckats överallt och var en världsklass spelare tills han blev "gammal". I sina bästa dagar var det väldigt väldigt få som var bättre än Henke, synd att han inte drog lite tidigare från Celtic bara.

Så ser jag Zlatan och Henke. Jag gillar egentligen inte jämföra dem då de är speciella på sitt sätt men Henke har i alla fall själv erkänt att han var riktigt bra i sin topp tid men att Zlatan kommit ikapp hans "topp" och är bättre.

Gud vad trött jag är! Vet inte ens vad jag skrev ovanför jajaja.

@Adidas - Vad gaggar du om din p*jas? Vad är det du försöker säga ha ha? Du bor i Sverige själv (?) men du fattar inte hur jävla stor Zlatan är i Sverige? Ja Sverige precis hela Sverige. Från Norrland till Småland. Sverige har väl en befolkning på minst 9 miljoner och av dessa 9 miljoner finns det minst 8 miljoner "riktiga" svenskar (människor som är födda och uppvuxna klassas som svenskar enligt mig) och tro mig typ minst 5 miljoner av dessa 9 miljoner gillar och uppskattar Ibra och därav är dem flesta "riktiga" svenskar sedan ska vi inte börja prata om hur mycket fans han har internationellt ja ja. Bor 2/3 av Sveriges befolkning i Rosengård och Rinkeby eller? Snälla skärp dig.
Real Madrid "Granero y Higuain"
2009-10-30 00:54
##adidas##

Komiskt inlägg, varför tog du upp just Rosengård och Rinkeby?

Det finns också "riktiga" svenskar som också gillar Ibra..
2009-10-30 00:42
Jag står fast vid det jag sa, kan vara så att Henke är mer omtyckt som person men bättre spelare var han aldrig.. Det som berör mig så mycket så mycket med Ibra är hans starka personlighet han vågar verkligen vara sig själv.

Zlatan är en symbol för Svensk fotboll, och tro mig när han slutar spela kommer hela Sverige sörja..
Real Madrid ##adidas##
2009-10-30 00:38
"Granero y Higuain"

Lägg av. Zlatan är mer omtyckt i Rosengård och Rinkeby. Men du vet väl att Sverige är mycket större än så. Fan har Zlatan gjort för svensk fotboll som inte Henke har gjort?
Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-10-30 00:36
"Granero y Higuain"/

När jag skrev "omtyckt" så syftade jag på hur folk från de klubbarna som han har spelat i kommer minnas honom.

Kolla bara på Larssons avskedsmatch och se på vilka namn som visades upp på storbildsskärmen och som tackade Henke för den tiden han hade spelat hos de.

Henke Larsson lämnade enbart goda minnen ifrån sig vart han än gick. Det samma kan man inte riktigt säga om Zlatan.
Real Madrid ##adidas##
2009-10-30 00:35
Sentuary

Läs några inlägg högre upp. Där skrev jag att det var ett skämt.
2009-10-30 00:30
el Flaco - E.F.R.

Zlatan är redan mer omtyckt än Henke, Zlatan är det största som hänt svensk fotboll så stor är han..
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-10-30 00:29
tarriik#16

Ja den är tyvärr lite förvirrande, bäst och titta in spelschemat där till höger eller i vänster menyn istället. :)

Edit: Man bör följa Peps goda råd, var ödmjuk och underskatta aldrig.
Barcelona Sentuary
2009-10-30 00:28
Ämne: Även fast Zlatans ka....
Du måste nog vara knäpp, du sa ju precis att Henke är värdelös, känns som om du försöker provocera, så snälla lägg av med dina IQ-befriade inlägg. Och svar på din fråga, ja, jag anser att Zlatan är redan bättre än Henke.
Annons: