/spanien/barcelona/forum/16707.aspx/spanien/barcelona/forum/16707.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ° VISCA EL BARCA °
2009-11-02 22:05
Sånt får du ta nån annan stans, du är varnad. /moderator
Barcelona basaric
2009-11-02 22:00
Barca Barca

Dom flesta på Messis possition släpper inte bollen ofta under deras första år med klubben, det kan man förstå, och det kommer nog alltid vara så.
Men man mognar och efter en viss tid så släpper man bollen oftare än vad man gjorde under första året.
Det har Messi bevisat, han släpper bollen mycket oftare nu och försöker ofta slå den avgörande passningen.
Det är mänskligt att hammna i en formsvacka och det ska man acceptera, man ska inte börja anklaga Messi att han är rädd att Zlatan eller någon ska större än vad han är, på tal om det.. så tycker jag att Xavi och Puyol är större än Messi.
Efter en underbar säsong med Barcelona, där Messi var nog den största orsaken att Barcelona vann så många tittlar så blir det att man underpresterar i början av säsongen, det har jag märkt med många spelare.
Jag tror och hoppas att Messi hittar tillbaks till toppen igen snart, gör han inte det så kan vi få stora problem.
Sen så börjar folk kalla världens bästa spelare för en diva som bara bryr om sig själv och inte tänker på laget..
Är det bara jag som har sett Messi kyssa klubb-märket ett antal gånger? Är det bara jag som läst Messi utalande där han säger att han bryr sig mer om Barcelonas framgångar än vad han gör om sina enga?
Är det bara jag som ser den underbara talangen som La Masia har skapat visa kärlek för sina klubbkamrater och allt som har med Barcelona att göra?
Lägg av, killen är mänsklig.
Barcelona Makaveli
2009-11-02 21:34
bild på dräkten i länktips
Barcelona Klint
2009-11-02 21:30
Har inte hittat någon bild på dessa dräkter, men temperaturen i Kazan är i skrivande stund -5 grader. Inget optimalt fotbollsväder med andra ord.
AIex
2009-11-02 21:20
Nån som har bild på hur dessa special dräkter kan se ut?
Valencia rågi
2009-11-02 21:04
Varför diskuterar ni ens konspirationsteorin?

Killen är mänsklig...fast det ordet kanske inte finns hos "vissa" culés...
Barcelona Barca Barca
2009-11-02 20:56
Nej men helt ärligt nu grabbar. Vadå att Messi känner sig hotad? Killen har spelat tillsammans med spelare som Ronaldinho och Eto'o och båda två var under tiden dom dominerade i klubben större än Messi. Hade Messi velat vara nr ett hade han antagligen gjort ett klubb byte tidigt i åldern (Fabregas?) och varit nr ett någon annanstans. Messi älskar Barcelona och svettas för klubben, han vet själv att han är nr ett. Kolla på Messis första säsong med a laget, där ser man klart o tydligt hur hans spelstil är, han släppte inte bollen om inte han gjorde bort minst 2 spelare, han spelstil har alltid varit sånn men skillnaden är bara det att förut fanns det ingen punkt markering på honom nu finns det 2 spelare som stänger hans kant samt en som punktmarkerar han.
Barcelona Hetfield
2009-11-02 20:45
Rambla

Jag är fullt medveten om att det är en konspirationsteori, borde ha sagt det när jag skrev inlägget

Jag kan inte tro att Messi är småsint att han tjurar över en sån sak, och med tanke på att klubben har gått ut och sagt minst 100 gånger att Messi är nr.1 , så kan man nog skrota ryktena

Men samtidigt så blev jag lite förvånad, och började fundera på hur Messi känner sig nu när Zlatan är här. Jag tycker personligen inte att Messi är ohotad, han är fortfarande nr.1 men fortsätter Zlatan som han gör, samtidigt som Messi strular lite så kan mycket hända. Men Messi är fortfarande nr.1, men det gäller för lillen att hitta formen
AIex
2009-11-02 20:31
Messi är ett proffs som vill vinna varje match precis som resten av Barca spelarna. Tror knappast att man inte skulle passa en annan på grund av att man är rädd att den andre ska bli större än en själv.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-02 20:30
Messi hade 38 mål och 18 assists i alla tuneringar. Det är officiellt.
Alle #8
2009-11-02 20:29
Rambla - K9

Fattar inte var någonstans ni får 18 assist ifrån? Det är mer 11 assist i alla fall i La Liga?

Och ja källan är riktig.

Länk i länktips, tack! /Mod
Barcelona Rambla - K9
2009-11-02 20:02
Hetfield:

Om du lyssnade lite mer nogrannt så hade du hört att de tog upp det som en konspirationsteori som florerar, bla här på SF. Fjäll ställde frågan om de höll med, vilket ingen gjorde.

För övrigt, Messi var precis lika egoistisk förra säsongen. Då lyckades han med allt och självklart klagade ingen då. Trots det så hade han 18 assits den säsongen. Rätt så hyfsat för att vara egoistisk. Den här säsongen har han inte samma flyt förutom i början av säsongen. Han tar lite för många felbeslut där han går på egna avslut, dribblar för länge och fastnar på motståndare, för att kanske passa istället. Genast börjar folk få för sig att han bojkottar Zlatan (jag påstår nu inte att du hävdar det).

Varför kan folk inte ta det för vad det är? Han gör misstag, han tar många felbeslut och är inte i samma hysteriska form som tidigare.
Real Madrid Pierre13#
2009-11-02 19:55
Hetfield

Låter otroligt, skulle nog inte tro det är sant. Messi är nog mer proffsig som person än att snåla med passningar för han är rädd att tappa lite fokus. Tvivlar på att han sätter sig själv före laget hehe.
Barcelona Hetfield
2009-11-02 19:52
Kollade på Eurotalk nyss, där pratade de om Messi är hotad av Zlatan, och därför så snålar han med passningarna

Även om det låter otroligt långsökt, så började jag grubbla en aning
Barcelona nemo
2009-11-02 19:02
Sorry, har inte hunnit uppdatera spelarstatistiken ännu.

Brankt: Zlatan har 3 gula kort hittills.

V.Valdes (MQUC3): Kolla PM!
AIex
2009-11-02 18:52
Ämne: Brankt :

Eh, varf....
Tror inte att han har fått ihop 5 gula redan, 3 endast tror jag.
Barcelona V.Valdes (MQUC3)
2009-11-02 18:47
Brankt :

Eh, varför skulle han vara de :S
Barcelona Brankt
2009-11-02 18:46
Tjena! Någon som vet om Zlatan är avstängd mot Mallorca? Hittar inte det nånstans...
2009-11-02 18:31
Har fått förslag från folk att åka 13 april - 20 april, dvs bara 1 vecka. tis - tis

Då får man se Barca - Deportivo och Espanyol - Barcelona.

Kostnad för detta blir :

Flyg : Samma, 622 kr
Lägenhet: 5000 kr / 4,5 eller 6 pers
Matchbiljetter, cirka 2000 kr.

622 + 1200 + 2000 = 3822 kr.

Om detta låter bättre så skriv, svårt för folk att få ledigt längre än 1 vecka vad jag förstått.
Barcelona nemo
2009-11-02 18:20
Det funkar inte i mitt fall, tyvärr. Är inne på sista året av gymnasiet så jag har mycket att lämna in under terminen, lär därmed inte få någon längre ledighet när jag har påsklov veckan innan etc :)
2009-11-02 18:10
nemo:

Studera där borta? Finns ju gott om tid till det dvs, har själv rest förut och studerat där borta. Funkar ypperligt, bara komma överens med en lärare om vad som ska göras :)
Barcelona nemo
2009-11-02 18:04
V.Valdes (MQUC3); Skulle lätt hänga på, men har skola under den perioden, surt! Det ser skitbra ut, hoppas du har kul.
Barcelona Yaya24
2009-11-02 17:57
test
2009-11-02 17:34
Har nu suttit och snickrat ihop ett paket och undrar om det finns intresse av en resa till Barcelona i vår.
Följande info:
Avg Ryanair Apr 13 07.30
Hem Ryanair Apr 28 11.10

Lägenhet:
Fixas via Barcelona-home, billigare ju fler personer som är intresserade.
Gjorde ett exempel på en lägenhet baserat på 6 personer.
55 kv, 2 rum, 6 sängplatser, 1180 Euro.
Alltså 12 000kr / 6 = 2000 kr / Person.

Sen har vi matcherna under denna period:

FC Barcelona - Deportivo 14 april.
Pris 25 Euro - 80 Euro.

Espanyol - FC Barcelona 18 april.
Pris xx Euro - xx Euro.

FC Barcelona - Xerez CD 25 april.
Pris 33 Euro - 99 Euro.

Summa av det hela blir.

Flyg: 622 kr + busstransfer tur och retur från Girona (1-200 kr) = 800 kr

Lägenhet (beror som sagt på antal) men cirka 2-3000 kr / person.

Matchbiljetter beror ju på vart man vill sitta, Cirka 2000 kr (om man vill besöka alla matcher, tror Espanyol blir den dyraste).

Då hamnar vi på runt 5000 kr. (Nu har jag räknat ganska dyrt som ni kan se), det hela beror ju på vad man vill göra. Det är ju upp till en själv.
Det viktigaste är ju att man bor tillsammans.
Flyget är räknat från Skavsta /Nyköping.

EDIT: Har nu hittat priset till Espanyol - FC Barcelona. Priset är 130 Euro i Away area (Antar att det är i FCB klacken då)
EDIT 2: För er som inte vill vara kvar så länge finns ju säkert möjlighet att åka hem tidigare.
EDIT 3: Priset för lägenhet är 2-2500 kr / person oavsett om det blir 4,5 eller 6 pers.

Skicka ett PM ni som är intresserade av detta.

Mvh Andreas

Barcelona BarcaBlood
2009-11-02 17:22
V.Valdes (MQUC3)

Jo precis det tänkte jag på också. Men det ligger runt så mycket 380-400 miljoner.
2009-11-02 17:04
BarcaBlood:

Med tanke på att euron låg så högt i somras så är det över 400 000 000 kronor dom betalade för Benzema.
Barcelona BarcaBlood
2009-11-02 16:33
★Barca★

Benzema kostade 38 miljoner euro. dvs 380 miljoner.
Barcelona ★Barca★
2009-11-02 16:21
Någon här inne som vet hur mycket Benzema kostade? Han är juh riktigt kass!
Barcelona Mojito
2009-11-02 15:35
el Flaco

Jag håller med dig.

Min krönika var främst inriktad på hur man kände sig under matchen och hur frustrerande det kan vara. Jag försökte också belysa det här med att se saker på lite distans.

Sen är det ju så att vi oftast behöver ett par framgångar för att skapa ett momentum, därför var det en viktig macth mot Osasuna. Och det bittra slutet är ju det som hänger kvar i minnet. Precis som du själv skriver.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-11-02 15:07
Blir väldigt intressant att se hur det utvecklar sig med Cruijff som tränare för Katalonien, synd bara att dem inte deltar i officiella matcher. Jag tror dock han hade kunnat ta över nåt annat landslag om han ville det, men han vill nog inte satsa på allvar igen tror jag inte. Han gör nog det här för att Katalonien är som hans hem. :)
Annons: