/spanien/barcelona/forum/16706.aspx/spanien/barcelona/forum/16706.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona The Reporter
2009-11-01 12:15
Barca Barca,

Skyll inte bara på Marquez, vad gjorde Pique där då?
Barcelona Barca Barca
2009-11-01 12:13
Fan va besviken man blir. Nu är Real Madrid en ända poäng bakom oss och ska jag vara ärlig verkar det vara en sån typisk otur säsong för barca där vi förlorar titeln bara pga otur och tabbfel av våran Marquez. Minns säsongen 06/07 då Marquez var under all kritik och ofta tabbade sig och gjorde att vi tappade sånna enkla poäng. Missförstå mig inte , jag skyller inte titelförlusten på Marquez säsong 06/07 men sånna här matcher påminde mig och gav mig en liten flashback av de året. Vårat största hot är inställningen, hot nr 2 är för tillfället försvaret, vi gör mål men ibland släpper vi in onödiga bollar, Atl Madrid matchen, Rubin Kazan då marquez försökte ta emot bollen som Zidane brukade göra och boller studsar vidare(pga brist på zidane teknik) där dom får in en lyckoträff i andra matchminuten och idag ska vi inte ens nämna då jag fortfarande försöker lista ut vad Marquez försöker göra vid kvitteringsmålet. Chygrynskiy har av alla sina spelade matcher kanske brytit bollen 1 gång, hur ofta ser ni honom bryta en boll? jag gillar inte dömma ut spelare tidigt in på säsongen men det måste finnas lite ljusglimtar och jag ser inga när det gäller Chygrynskiy, visst är han duktig på att spela upp bollen men räcker det bara med en sånn egenskap för att platsa i barcas backlinje? aja han har inte förlorat en match med barca än...
Men men, nu till det ljusa sidan. Iniesta börjar hitta formen. Keita är...kanon helt enkelt, riktigt bra tillgång på plan då han är livsfarlig med sina löpningar in i straffområdet.
Och snälla ni som kritiserar Messi, vi får se hur det låter när han gör två mål i el classico.
Barcelona westinho
2009-11-01 12:12
För övrigt så har Touré denna säsongen startat 10 matcher och Busquets endast 7. Alla cuper inräknade..
Barcelona The Reporter
2009-11-01 12:09
Vad är det med er? Messi har alltid varit sig själv, och det är så han erövrat världen, han har alltid varit ego. Så fort han gör ngt bra så tycker ni han är bäst och etta i världen, men så fort han är dålig så är han sämren ronaldo.

Sen det med att han är rädd för att Ibra ska bli störst? Glöm det, han är och kommer alltid att vara störren Ibra för barca och fansen.

Messi till City? Paul scholes ; No comments

Om Toure försvinner då vet jag inte vad jag ska ta mig till, Han är en av lagets viktigaste spelare. Jag fattar inte vad Busquets gör på plan istället för honom.

Sen till sist, tillbaks med Caceres ! Han skulle hinna snabbare till boll än vad Marquez gjorde igår.

Aja vi måste se frammåt, Det blir svårt på Onsdag mot Rubin i kalla Ryssland.
Barcelona westinho
2009-11-01 12:06
Men herregud..

Touré spelade match i onsdags!! Pep kanske ville vila honom till Rubin Kazan matchen som är viktigare än gårdagens match.

Jag tror verkligen inte Barcelona planerar att sälja Touré. Inte en chans. Var glada över att Busquets får speltid istället så att han utvecklas. Det är inte många andra tränare som hade gjort så. Touré kommer att spela från start mot Rubin, så ta det lugnt med dessa transferrykten..
Barcelona Qanii
2009-11-01 11:44
Det va inte messis dag igår visst han borde ha passat ibra men han gjorde inte de så sak samma. Men ensak som jag inte förstår är varför i hela friden Toure inte spelar?Jag har inte läst eller hört någonstans att han är skadad eller har ont någonstans?! Killen va ju hur grym som helst förra året han va kung och gigant till och med som back va han grym. I år har han inte fått så värst mkt speltid fattar inte varför? Sergio är bra han med men håller toure några klasser större! Det kan finnas två förklaringar till de hela enligt mig då..

1. Man vill att sergio ska få mer speltid för att toure ska spela ANC snart

2. Man vill köpa in robinho och då ingår toure i affären för att få loss robinho. Varför skulle Mark Hughes va och kolla på vår match annars? För messi? nej för han kommer man aldrig sälja! Henry nej tror inte heller det!

Om de nu är så att man gör en ibra affär där man säljer toure + pengar för robingo så är ju barca ledningen och pep helt ute och cyklar det är ju rena idiotin!
Barcelona Lionel Messi n10
2009-11-01 11:28
NN vad är det du snackar om snälla ta inte upp det diskussionen igen. Messi är i formsvacka och det händer han är människa. Sen att du säger att vi kan tappa ligatitlen på grund av Messis ego visar din fotbollskunnighet.
Barcelona ★Barca★
2009-11-01 10:37
Hellre Caceres än Marquez. Tror ni han kommer tillbaka?
Real Madrid N(N)
2009-11-01 10:34
Bortskämd jävla skitunge med en gudabenådad talang är precis vad han är.
Real Madrid N(N)
2009-11-01 10:32
Det största hotet mot FC Barcelonas titeljakt är:

Lionel Messis ego

Ja, ni läste rätt! Jag kritiserar gud! Jag tror alltså inte att det är något annat lag som kommer sätta stopp för Barcelonas möjligheter till titlar i år, utan superdivan och egoisten Messi.

Om man inte slutar skämma bort honom så kan det gå riktigt åt helvete. Se bara på Ronaldinho. Messi lyckades med bedriften att sänka sitt eget lag helt på egen hand - utan att göra självmål.

Barcelona har en hel del att lära av Sir Alex sätt att hantera sina spelare..

(Nej, jag är inget unitedfan. Tvärt om!)
Barcelona Mojito
2009-11-01 08:52
Äh, vad f-n, nu när man fått sova några timmar och (mar)drömt om matchen så måste jag erkänna en sak,

Det är inte första gången som Messi är lite självisk, grejen är bara att han brukar stänka in en eller annan balja mellan de egoistiska initiativen. När han då "bara" levererar en assist är det klart att man har svårare att köpa det beteendet. Höga krav man har.. ;-)

Jag står på din sida Messi, och är övertygad om att du hittar tillbaka till den nivå som bara La Pulga kan prestera på - fast ju fortare det sker, desto bättre!

Grande Messi! Grande Barca!
El_Capitano
2009-11-01 08:45
I Zlatans fotspår - är ett program som går på SVT på måndagar kl 22:00 men det går att se på SVT Play också (gratis).
Programmet handlar om 8 talanger från Malmö (Rosengården) som ska träffa Zlatans gamla tränare och visa vad killarna går för. I slutet av programmet som är på 8 delar den talangen som är duktigast kommer att träffa Zlatan i Barcelona och provspela för Barcelona.
En riktigt bra program med många Zlatan intervjuer och duktiga talanger som sparkar boll, jag visste inte att det fanns så många duktiga talanger i Rosengården/Malmö.

*Länk
Barcelona tano
2009-11-01 03:15
Trodde det bara var tillfälligheter som gjort det, men känns mer och mer som Messi spelar oerhört egoistiskt. Tidigare trodde man (och andra här) att han bara var seg på att slå passningen, men nu undrar man ju om han ens tänkte passa i dem lägena...

Tråkigt att matchen slutade som det gjorde. Våra backar har varit lite darriga på sistone. Hursomhelst lite otur ska man ha, annars har man inte rätt att ha tur sedan. Får väl hoppas det jämnar ut sig mot Rubin och dem inte har samma flyt som i senaste matchen.
Barcelona V.Valdes (MQUC3)
2009-11-01 02:18
Ktoor^^

Som laget spelar just nu, nej du är inte ensam ;) Rubin är ett bra lag. Så jävla underskattade att det är sjukt. Bara för att lag som Milan etc är kända pga deras meriter så är lag från östeuropa dåliga? Bra av platini? att försöka få fram östeuropeisk fotboll mera.
Ktoor^,^
2009-11-01 02:00
Bara jag som är nervös inför Rubin ??
Barcelona Larsson1333
2009-11-01 01:57
Bara jag som saknar caceres lite? Känns som att vi behöver få fram en andra mittback bredvid pique, för mycket velande. Puyol i all ära, men han kan inte spela hela livet. 3 inköpa mittbackar senaste 2 åren, 2 utlånade och sista övertygar inte direkt. Marquez verkar helt ur slag och milito anser jag vi ska riva kontraktet med. Kanske dags att ge muniesa, fontas chansen lite?
Real Madrid ##adidas##
2009-11-01 01:37
V.Valdes (MQUC3)

Ja de sant. Taxichaffören sa åt oss att stoppa in halsduken innanför jackan. Men inne på arenan så var det inga problem. Vi jubla när casillas räddade straffen och viftade med halsdukarna, gubbarna bara skrattade.
2009-11-01 01:30
##adidas##

Real tröja utanför Camp Nou, då kan du räkna med en sjujäkla massa svordomar och glåpord ;)
Real Madrid ##adidas##
2009-11-01 01:27
MadridistaN,

Jag var på el clasico förra året i Barcelona. Du ska nog inte gå med Real tröja eller halsduk utanför arenan. Men inne på arenan är det inga problem, särskilt när dom ser att du inte är spanjor. Gubbarna i barca var rätt trevliga då dom märkte att vi inte var spanjorer men ändå Real fans.
Ungdomarna utanför arenan kan där i mot vara lite värre. Men inte så att du riskerar dit liv direkt.
Real Madrid Smolarek
2009-11-01 01:23
Messi dribblar fantastiskt som ingen annan, men han vill avgöra alltid själv oavsätt om han har tre killar på sig eller är helt ur vinkeln vid kortlinjen,
hur många assist har Messi?

i engelska ligan hade han inte fått spela så,
om han kunde lära sig värdera lägen bättre,
och släppa var tredje boll så skulle Barca vinna de flesta matcher med 3-4 mål,
Zlatan har rätt att han blir sur
Real Madrid MadridistaN,
2009-11-01 01:14
V.Valdes (MQUC3)

SKÄMTAR DU?! Herrejösses se där! Kan du adda mej på ronaldoarsen@hotmail.com så får vi nog prata mer där om du orkar. Tror nog att det börjar bli off topic här, vill inte bli spärrad:P
2009-11-01 01:12
MadridstaN

Driver du ? Jag jobbar som flygplatspersonal, haha.
Det enda som hindrar mig från att söka jobb i Spanien är min spanskakunskap som ligger på ungefär 1 av 10 :/
Har iof engelska B i bagaget som borde räcka långt. Får se om jag kanske söker nåt jobb eller om jag bara ska dega i 11 månader och leva lyxliv (det tråkiga är ju att pengarna är slut när man kommer hem sen om man inte jobbar haha.

Lite off-t. Fortsätter i PM / Msn.

Godnatt Cules
Real Madrid MadridistaN,
2009-11-01 01:10
V.Valdes (MQUC3)

Jag ska gå en utbildning och utbilda mej till flygvärd(länktips). Efteråt har jag planerat att jobba åt ett flygbolag i Spanien(Minns inte deras namn) som har sin bas i Madrid och Barcelona. Och min plan är att bo i Madrid då.

Vill därför njuta av min tid där nere:P

Visst är det kanske inte så hemskt att heja på Madrid när man är i Barcelona, men vill inte riskera något. Jag är ju ny där och kan inte så mycket om omgivning så ska hålla mej borta från problem:) Skulle nu Madrid vinna mötet den 29:e november så får jag jubla när jag kommer till min lägenhet på kvällen hehe.
2009-11-01 01:02
MadridstaN.

Nja, vi var inne på en sportbar på La Rambla när det var El Clasico i Madrid, Barca vann visserligen men det var 2-3 madridstas där inne och dom skämdes då inte och vad jag vet blev dom inte misshandlade utanför ;) men det kan nog vara en bra ide att hålla tyst =P ..

Svårt och veta vad dom pratar mest då alla kan spanska i stort sett. Men katalanska är väl vanligast i hemmen och spanska ute på turisstråken skulle jag tro.

Vad ska du gå för kurs ? - Verkar ju intressant till senare, länk ?
Canaletes
2009-11-01 01:01
MadridistaN

Lugnt! ;)
Vet verkligen inte. Längesen jag var där
Men dem pratar mest spanska pga av alla turister o de ;)
Real Madrid MadridistaN,
2009-11-01 00:55
Canaletes

Tack verkligen. Ska njuta av min tid i Barcelona. Förhoppningsvis träffar jag på En Barca spelare på stan under min vistelse. Hade inte varit hel fel, även om man inte är en Barca fan;) En sista fråga: Pratar folk mest katalanska eller spanska i Barcelona?
Canaletes
2009-11-01 00:52
MadridistaN

haha
Inga problem ;)
Om du kan spanska så kan du kolla "länktipset"
Spansk program som visar La Rambla. Det bra o de dåliga

Sen visar dem mer ställen av Bacelona.
Bara googla med ordet "Callejeros"
Barcelona Barca4eva
2009-11-01 00:50
Ämne: Barca4eva:
Men snäl....
jag syftade inte helt på dig ... sade bare det till de som ..tja..ja snacka om.. om du sen tar åt dig bryr ja mej ej om.
Real Madrid MadridistaN,
2009-11-01 00:49
Canaletes

Jag har blivit retad va många cule kompisar att jag ska bo i "fel stad", men jag hoppas och tror att Barcelona är fantastisk stad oavsett vilket lag man hejar på. Det är ju f*n bättre än inget och Sverige. Där är vädret bättre, alla snackar om fotboll - precis så som man som en fotbollsnörd vill ha det hehe.

Ska dock inte visa att ja hejar på "fel lag" för dom för då kan jag råka illa ut. Det är rådet som jag fått av folk som bott där ett tag.

Förhoppningvis stöter jag på någon Barca spelare på stan under min vistelse. Det vore inte helt fel:)

Ska dock försöka ta en bild på Cam Nou, känns som ett måste:P Men jag ser verkligen fram emot att bo i Barcelona. Och sen tack för din länktips!
2009-11-01 00:45
MadridstaN

Givetvis menar jag 3-2 matchen.
Annons: