/spanien/barcelona/forum/16702.aspx/spanien/barcelona/forum/16702.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona V.Valdes (MQUC3)
2009-11-03 00:15
Trodde matchen var imorgon jag också, till min besvikelse såg jag att den var på onsdag :/ attans ;)
Barcelona ¡Barça!
2009-11-03 00:09
Barca_4_lajjf

Imorgon? Du menar väl på Onsdag?
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-11-03 00:00
Vill bara påminna er att Rubin Kazan - Barcelona imorgon börjar klockan 18.30 och inte 20.45 pga att tidsskillnaden är en annan i Ryssland. Detta för er som inte visste. Bona nit.

Edit: Sorry (skrev detta igår), ja nu blir det imorgon iaf. Man vill så gärna se Barca, kan nog bero på det :D Barcaberoende.
Moderator
2009-11-02 23:57
° VISCA EL BARCA °, det här är inget tippningsforum så du får diskutera sånt nån annan stans, det gäller er andra med. Du får en varning för den här gången.
Barcelona basaric
2009-11-02 23:12
Ja, Pep kommer använda Henrys rutin men inte i 90 minuter, han har varit borta för länge för att spela hela matchen.
Barcelona Maestro-V
2009-11-02 23:11
Jag tror själv att Henry startar. Det är mest för hans rutin som kommer att göra att han startar. Men man vet aldrig hur Pep kommer att ställa upp dock. Det kan bli överraskningar. Vem vet.

Bona nit. Lägg dags
Barcelona basaric
2009-11-02 23:02
Ämne: Jag tror att vi komm....
Jag tror inte Pep väljer att starta med Henry.
Barcelona Maestro-V
2009-11-02 22:59
Ämne: V.Valdes (MQUC3)// V....
Barca kommer inte ta tre poäng utan problem. Det här blir ingen lätt match. Verkligen inte.
Barcelona basaric
2009-11-02 22:56
Barca Barca

Du ska bara veta att det alltid är svårt att göra mål mot ett lag som försvarar sig matchen ut och inte har några planer att anfalla, oavsett motståndet.
Sen så är inte Rubin lika dåliga som du verkar tro.
Barcelona Maestro-V
2009-11-02 22:52
Jag tror att vi kommer att se många långa bollar framåt och mot Zlatan och kanske en Messi och Henry som flytter runt från kanten till mittfält och hämtar boll då och då.
Eller mycket spel från kanterna.

Pep måste hitta på något extra som överraskar, som han brukar göra ibland.

Den här matchen kommer att bli en match med mycket taktik från Peps sida då han måste vinna matchen för att ta tre viktiga poäng.
2009-11-02 22:51
Canalates är du här ? ..

Basaric :

Vad jag vet är laget redan på plats ;)
Barcelona Barca Barca
2009-11-02 22:50
V.Valdes (MQUC3)// Vi slår Kazan om dom spelar defensivt eller offensivt. Bara dom inte får in någon turträff från 30 meter så lär vi ta 3 poäng utan problem.
Barcelona basaric
2009-11-02 22:50
Visste ni att Alves har återhämmtat sig helt och kommer att följa med till Ryssland?
Barcelona basaric
2009-11-02 22:46
Det tror jag nog att dom gör, Kazan är inte Real Madrid, Manchester eller Liverpool och det vet fansen om, jag tror att fansen inte har något emot att Kazan spelar defensivt mot världens bästa lag om det leder till att dom tar poäng och går vidare i turneringen.
2009-11-02 22:42
basaric:

Men kommer deras fans tillåta att dom spelar defensivt som på Camp Nou ? Om dom flyttar fram laget är jag övertygad att det öppnas ytor framåt.
Barcelona basaric
2009-11-02 22:40
V.Valdes

Kazan är Ryska mästare, och leder ligan.
Deras anfallare har gjort 15 mål var i ligan så det kommer inte bli lätt för Barcelona i Ryssland, klimaten kan också vara ett problem.
Barcelona Barca Barca
2009-11-02 22:39
basaric// Okej bra då är vi överens hehe:)
2009-11-02 22:38
Barca Barca.

Lyon är i en liten formsvacka, dom torska mot Nancy tror jag det var med 4-1 för ett tag sen och senast bara 1-0 mot st.etiene efter mål i 80 minuten, Liverpool måste vinna och har hyfsad form iaf, dock torsk senast mot Fulham.
At.Madrid mot Chelsea ?
Chelsea är väl det lag som är i bäst form i hela Europa just nu, vore insane att tippa emot dom.
Och patetico ? skulle jag aldrig våga iaf. 2 gånger pengarna på Chelsea blir det här.

För mycket off topic, hehe. Lätt hänt.

Ja vet faktiskt inget om Kazan förutom att dom vann sist mot oss men tror att Barca kommer skärpa sig, det är typ vinna eller försvinna nästan så Barca borde vinna.
Barcelona basaric
2009-11-02 22:37
Barca Barca

Ja, det var ju det jag menade med mitt inlägg.
Barcelona Barca Barca
2009-11-02 22:35
basaric// Sen är det ganska lätt att komma i formsvacka efter en succe säsong.

På tal om tippning
Lyon kör över Liverpool och säkrar avancemang helgardera Kiev-Inter matchen. Kazan har antagligen fått för sig att det blir lättare att ta emot barca planhemma än borta och åker på stryk. Sen alla som oddsar så kan jag råda er att tippa på Atl Madrid, typisk dom och ta en vinst mot storlag. På Unibet går det att tippa 1x om man oddsar den matchen, ta den.
2009-11-02 22:17
Visca...

Dinamo Kiev kommer spöa Inter.
Skulle sätta X på Kazan - Barca också.
Liverpool vinner över Lyon.
Olympiakos skulle jag haft med som vinst iaf.
Hamburg torskade hemma mot M.gladenbach i ligan senaste, skulle helgarderat den.
Skulle nog spela på Fulham också mot Roma.
Villarreal - Lazio ? Helgardering. Vet inte vart något av lagen står.
Fc Köpenhamn - Psv ... Hm, Är inte PSV rätt bra?

Hade 12 rätt på Europatipset i helgen, hade Halmstad vinst men Gais vann med 1-3....
13 rätt vann 483 600 kr...Jag är inte bitter dock...NOT
Barcelona basaric
2009-11-02 22:13
Ämne: rubin kazan - fcb 2 ....
Helgardera Kazan-Barcelona.. Kiev slår Inter och Lyon torskar mot Liverpool.
Barcelona Barcadinho.
2009-11-02 22:06
Inte bara kallt, utan också blåsigt.

Läktarna runt arenan är inte höga och bromsar inte kvällsvindarna. Dessutom ligger arenan vid en älv som gör att vindarna blir ännu kallare. Fuktigt, blåsigt och kallt – inte så kul upplevelse för en spanjor.

Men jag har just nu ett komiskt minne från Raul förra säsongen när de åkte till Vitryssland mot Bate. Alla spelare hade långa kalsonger med vantar, tom hemma spelarna. Men inte Raul. Han spelade med kort arm utan vantar eller andra skydd.

Barcelona ° VISCA EL BARCA °
2009-11-02 22:05
Sånt får du ta nån annan stans, du är varnad. /moderator
Barcelona basaric
2009-11-02 22:00
Barca Barca

Dom flesta på Messis possition släpper inte bollen ofta under deras första år med klubben, det kan man förstå, och det kommer nog alltid vara så.
Men man mognar och efter en viss tid så släpper man bollen oftare än vad man gjorde under första året.
Det har Messi bevisat, han släpper bollen mycket oftare nu och försöker ofta slå den avgörande passningen.
Det är mänskligt att hammna i en formsvacka och det ska man acceptera, man ska inte börja anklaga Messi att han är rädd att Zlatan eller någon ska större än vad han är, på tal om det.. så tycker jag att Xavi och Puyol är större än Messi.
Efter en underbar säsong med Barcelona, där Messi var nog den största orsaken att Barcelona vann så många tittlar så blir det att man underpresterar i början av säsongen, det har jag märkt med många spelare.
Jag tror och hoppas att Messi hittar tillbaks till toppen igen snart, gör han inte det så kan vi få stora problem.
Sen så börjar folk kalla världens bästa spelare för en diva som bara bryr om sig själv och inte tänker på laget..
Är det bara jag som har sett Messi kyssa klubb-märket ett antal gånger? Är det bara jag som läst Messi utalande där han säger att han bryr sig mer om Barcelonas framgångar än vad han gör om sina enga?
Är det bara jag som ser den underbara talangen som La Masia har skapat visa kärlek för sina klubbkamrater och allt som har med Barcelona att göra?
Lägg av, killen är mänsklig.
Barcelona Makaveli
2009-11-02 21:34
bild på dräkten i länktips
Barcelona Klint
2009-11-02 21:30
Har inte hittat någon bild på dessa dräkter, men temperaturen i Kazan är i skrivande stund -5 grader. Inget optimalt fotbollsväder med andra ord.
AIex
2009-11-02 21:20
Nån som har bild på hur dessa special dräkter kan se ut?
Valencia rågi
2009-11-02 21:04
Varför diskuterar ni ens konspirationsteorin?

Killen är mänsklig...fast det ordet kanske inte finns hos "vissa" culés...
Barcelona Barca Barca
2009-11-02 20:56
Nej men helt ärligt nu grabbar. Vadå att Messi känner sig hotad? Killen har spelat tillsammans med spelare som Ronaldinho och Eto'o och båda två var under tiden dom dominerade i klubben större än Messi. Hade Messi velat vara nr ett hade han antagligen gjort ett klubb byte tidigt i åldern (Fabregas?) och varit nr ett någon annanstans. Messi älskar Barcelona och svettas för klubben, han vet själv att han är nr ett. Kolla på Messis första säsong med a laget, där ser man klart o tydligt hur hans spelstil är, han släppte inte bollen om inte han gjorde bort minst 2 spelare, han spelstil har alltid varit sånn men skillnaden är bara det att förut fanns det ingen punkt markering på honom nu finns det 2 spelare som stänger hans kant samt en som punktmarkerar han.
Annons: