/spanien/barcelona/forum/16687.aspx/spanien/barcelona/forum/16687.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™ - Gracias por todo, Samuel Eto’o
2009-11-07 22:09
Rambla - K9

Jasså? Tyckte det var underligt att han inte var med att fira målet bara, letar inte efter negativa saker mellan dom två om du tror det. Var inte heller så svårt att upptäcka att han inte var med att fira målet, svårt att missa faktiskt. Sen så tror jag faktiskt att de flesta i laget var framme också.

EDIT: Blir nog ingen seger för Atl Madrid mot Real den här matchen.
Barcelona V.Valdes (MQUC3)
2009-11-07 22:08
Hoppas på en utvisning på Ricky, det är nog atletis chans nu =/
Barcelona Rambla - K9
2009-11-07 22:07
Aléti men herregud. Det gick inte att hålla tätt ens 5 minuter. :(
Barcelona Orho-
Backlinjen som vi spelade med idag håller inte alltså. Chyg och pique jävligt osäkra. Abidal bra def men dålig off. puyol-kung. skulle vilja se denna backlinje till nästa match
Maxwell-Puyol-Pique-Alves
Vill oxå att barca köper en rutinerad snabb mittback som cris i lyon men cris är lite för gammal.saknade oxå rörelsen på mittfältet idag, kortpassningar blev det inte pga dåliga rörelsen, dåligt understöd etc, men när xavi,iniesta o messi kom in så började likna ngt.
Barcelona Suñol
Fantastiskt Patetico!
2009-11-07 22:06
Gool kaka
Barcelona un crack
el Flaco, 4 minuter höll det för atleti.. =)
Barcelona FCB =)
hahahaha Atletico klarade inte 5 min
Barcelona Jugador
2009-11-07 22:05
Rambla - K9

Jo, du har rätt, fungerar anfallet och mittfältet som i sig rör på sig och håller bollen så har försvaret såklart mindre att göra, och inte se så stressat ut, idag hade försvaret bollen mest under andra halvlek.
Barcelona Barcadinho.
Dåligt spel som många här skriver, riktigt dåligt. Slarv efter slarv i precis alla positioner. Sista målet var toppen på det slarviga spelet.

Tre poäng hemma mot Mallorca lurar mig inte.
Spelet måsta höjas rejält i fortsättningen om man vill vinna något i år.

Håller med de flesta här om Chyg. Han ser riktigt "borta" eller hur ska man sammanfatta det. Hoppas att det är bara en tidsfråga med honom och att han höjer sitt spel snart.
Barcelona Maestro-V
Kom ihåg grabbar och tjeter, när vi kritiserar laget så jämför vi det spel som laget visade upp förra säsongen.
Det blir lite missvisande då Barca var från en annan planet i förra säsongen. Inte bara spelmässigt, utan även alla målklasen och de rekord laget bröt.
Vi kan bara bli sämre om vi jämför med förra säsongens. Kanske lika bra men inte bättre.

Är dock medveten om att man ska kräva prestation på åtminstone 80-90 % av förra säsongens.
2009-11-07 22:04
Suñol

Ja det såg ju ut som att han gick iväg mot mittlinjen med ryggen från målet när straffen slogs.

2009-11-07 22:03
El Flaco

Atleti klara första 60 Sek.

Check !
Barcelona Rambla - K9
2009-11-07 22:03
NoGo™

Ja, men du tycks vara en av dessa som verkar leta problem mellan Zlatan och Messi. Minsta lilla grej försöker du tolka till någonting negativt mellan de två. Jag förstår helt enkelt inte hur du lyckades upptäcka att Zlatan inte firade Messis mål, jag gjorde då inte det. Jag såg däremot flera andra spelare som inte var framme och firade hans mål.
Barcelona Suñol
2009-11-07 22:02
NoGo™: Hur ska någon av oss kunna veta det?
Barcelona Cobain
2009-11-07 22:02
Ämne: NoGo™

Därför att....
Hahaha, skönt svar du..
Barcelona Rambla - K9
2009-11-07 22:01
Jugador

Försvarspelet börjar redan från anfallarna och sen mittfältarna. Det var där det brast, vilket i sin tur gör att det ser ut som om försvaret är kasst. Keita dålig idag, tappar boll, slår felpassningar till mallorcaspelarna under hela matchen. Sen gör inte anfallarna och mittfältarna det precis lätt för mittbackarna heller när de ska spela upp bollen eftersom de står stilla och är markerade uppe i planen.
Barcelona Suñol
2009-11-07 22:00
Nu när Xavi är tvåa efter Migueli i spelade matcher så kom jag och tänka på att jag har inte sett alla men lugnt nittio % av alla Xavis matcher och det känns jäkligt stort! Kanske eller rättare sagt vårat största mittfälltsgeni genom tiderna har man fått den ynnesten att få följa. Någon mer som känner samma sak?
2009-11-07 21:59
Försvarsspelet är under all kritik !
Så nonchalant vid vissa tillfällen att jag kokar, hoppas nr pep pratar lite allvar med Försvaret.

Skönt med vinst, nu kör vi vidare med derby, heja atleti, vinner 500 spänn om real vinner så en win - win situation har jag iaf, dock ska jag be för atleti seger.
2009-11-07 21:59
Rambla - K9

OK! Då vet jag =/, frågade bara varför?
Barcelona Jugador
2009-11-07 21:58
Ämne: Helvete vad dåligt v....
Jag tror heller inte att det var bytenas effekt, hela försvaret har varit riktigt uselt de senaste ca 5 matcherna, Pique är inte i rätt slag och Chyg har inte kommit in i det hela ännu, Alves och Marquez kanske behövs? Valdes har varit tvärtom riktigt bra senast, ska tilläggas.
Barcelona Plaza_Catalunya
Detta var nog en av säsongens sämsta match. Bedrövligt passningsspel och försvarspel. Offensivt behövs det någon som Pedro som tar löpningar och inte bara går.

Sen får jag en skum känsla av att Leo och Ibra inte alltid drar åt samma håll. Jag ser flera lägen där de kunde spelat varandra och hjälpt laget. Men istället dribblar de hellre en gång själv och som oftast stannar av anfallen eller tappar bollen. Hoppas de bara är min personliga känsla och att de inte är något allvarligare!
Barcelona Rambla - K9
NoGo™

Därför att Zlatan hatar Messi. Har du inte förstått det ännu? De slåss tom på träningarna ryktas det om.
Barcelona el Flaco - E.F.R.
Ganska tråkig match ikväll. De tre poängen och Pedros insats är väl de ända ljuspunkterna.

Madrid-derbyt härnäst. Ska bli spännande att se om Atlético lyckas med bedriften att INTE släppa in ett mål inom de första 60 sekunderna.
Barcelona kallesiete
2009-11-07 21:57

Se det från den ljusa sidan. Vi tog 3 poäng utan att göra en speciellt bra match. Det måste vi också få göra nån gång ibland.

Rolig match nu. Hoppas Atletico har vaknat på rätt sida!

Visca!
Barcelona Rambla - K9
2009-11-07 21:57
FCB =)

Tyvärr men du har fel. Caceres ser ut att skita på sig när han får bollen framför fötterna och ska gå framåt med den. Han kommer aldrig att bli lugn med bollen vid fötterna, det är bara att inse.
2009-11-07 21:56
Sjukt dåligt spel tycker jag trots vinst. Släpper till alldeles för mycket i försvaret. Det går alldeles för sakta på mitten plus att passningsspelet är under all kritik, för mycket felpass som man inte sätt tidigare.

Varför firade inte Zlatan Messis mål för??
Barcelona un crack
2009-11-07 21:55
helt allvarligt, chyg har inte övertygat mig än. enligt mig hör han hemma på bänken, tills vidare..det är nästan som en samhällsfara att ha honom från start, och det bör han verkligen inte vara mot marängerna, om det är såhär han ska spela.
riktigt kul att henry gjorde mål, samma gällande messi. Saknar dock lite den offensiva dynamiken som finns när alves, messi, xavi och iniesta spelar från start.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-07 21:53
Helvete vad dåligt vi spelar i andra halvlek. Helt bedrövligt försvarsspel enligt mig. Det blev sämre när Pep gjorde sina byten när han tog ut Pedro och Busquets.
2009-11-07 21:53
Inte Piques dag.. Tunnlad nu ...
Annons: