/spanien/barcelona/forum/16686.aspx/spanien/barcelona/forum/16686.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2010-01-31 15:42
vad skulle ni tycka om en återkomst av Ronaldinho?..inte troliggt dock, men man vet aldrig.

henry ut ronaldinho in, pedro/bojan/ronnie på den positionen. En rolig tanke bara:p, men skönt att keirrison flyttar från benfica tillslut hoppas han får spela och utvecklas, om det nu ingår en köp-klausul så hoppas jag att den är relativt hög..
Barcelona Pedrito
2010-01-31 15:42
Ämne: Killar jag har tippa....
VALLADOLID!
Barcelona lameG^
2010-01-31 15:37
Tycker inte att K9 ska komma tillbaks. Vi har redan tillräckligt med anfallare i truppen och ynglingar som väntar på sin chans. Låt dem få chansen i stället.

Ibra som bland mina favorit spelare är jag jävligt sur på just nu. Han visar ingen vilja på plan just nu. Detta kände jag på mig innan han kom. Att han först skulle visa allt han kan men sen när han lärt sig språket och lärt känna alla så vill han vara större än klubben. När någon gör mål är han ändå sur.

Saknar Etoo. Jag tycker Villa skulle vara den perfekta ersättaren. Men Pep ville ha en Stark spelare och han fick den bästa. Hoppas Ibra visar att jag har fel.
Barcelona Lokmaninho ( Namnet säger allt )
2010-01-31 15:35
Killar jag har tippat idag vad tkr ni om mina matcher

Catania - Udinese 1
Stuttgart - dortmund 1
Tenerife - Zaragoza 1
Valladolid- Almeria 1:D

Va tkr ni ?
Barcelona Pedrito
2010-01-31 15:32
Usch nu är äckel Wenger och rycker i vår EGNA talanger igen. NU försöker han lura till sig Gai Assulin!
Barcelona Lokmaninho ( Namnet säger allt )
2010-01-31 15:32
Vi var gryma igår
Canaletes
2010-01-31 15:31
el Flaco

Då lär CAssano stanna i Sampdoria då eller?
För igår stod de att det var i princip klar.

Annars blir det tufft med Gilardino, Cassano, Mutu(?) o nån några mer dem har
Barcelona Saman.
2010-01-31 15:28
el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo

Det bästa som har hänt detta transferfönster. Hur ser chanserna ut för honom för speltid i Fiorentina? Vem är hans konkurrenter?
Barcelona El Capitán
2010-01-31 15:12
Ämne: Salcini:

Jag tror....

Dock ska väl även nämnas att fotboll i många fall är mer en lagsport än individuella prestationer. Visst kan man gå långt med individuella insatser som alla våra kuggspelare har givit, men jag menar bara att det kollektiva arbetet är i nästan alla våra matcher det som ger oss vinst efter vinst. Även att vi har lyckats gå hela säsongen hittills utan förlust är ett tecken på detta. Det tysta arbetet är ovärderligt.

Jag tycker Chelsea är ett perfekt exempel på utmärkt lagvilja och kollektiva insatser.
De saknar många "flashiga" spelare som vi har i Barca, men ändå visar de gång på gång att deras laganda är något utöver det vanliga när de i underläge oftast lyckas hämta segrar med ren vilja och envishet. De har ju trots allt tagit sig till CL finalen de två senaste åren, och visar en imponerande beslutsamhet varje säsong i PL.

Med detta vill jag inte tala ner på vår individuella kapacitet som vi har i laget, utan enbart understryka att med en god lagviljan och "kämpa in i det sista" attityd kan man gå riktigt långt.
Barcelona ★Barca★
2010-01-31 15:04
el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo

Underbara nyheter!!:)
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-01-31 14:59
Mirakel. Både Sport och EMD uppger att Fiorentina har skrivit på sin hemsida att man har kommit överens med Barça om att låna in Keirrison för de två kommande säsongerna och med en köpoption i slutet.

På Fiorentinas hemsida ska det stå att klubben kommer offentligöra dealen imorgon, efter att spelaren ha genomgått läkarundersökningen.

Hopas nu bara att K9 får lite speltid. Knappt 200 minuter under hela hösten och ett ynka litet mål får kategoriseras som ett Fail.
adil,
2010-01-31 14:30
Salcini:

Jag tror du måste se på saken från en annan synvinkel. Nämn då ett lag som har en lika stor forward som Zlatan, med samma teknik och snabbhet? En mittfältare med samma spelintelligens och bollkontroll som Xavi, eller samma bollteknik som Iniesta? Nämn ett lag som har en 190 cm stor defensiv mittfältare, med samma teknik och samarbetsförmåga som Yaya? Eller någon som kan matcha en blott över 20 årig Busquets som spelade en CL final, likt en rutinerad 30-årig Viera. Säg mig vilket lag som har en ytterback med Alves orubbliga kondition, snabbhet med boll och dödliga inlägg? Han är en enorm tillgång, och det är väl bara Inter som kommer i närheten med Maicon. Och slutligen, aningen sällsynt med mittbackstyper som besitter Marquez eller Piques crossbollar. Eller samma intensivitet, hjärta, arbets-och offervilja som Puyol hittar du knappt i något annat lag heller.

Nu glömde jag nämna Messi, men det är redan uppenbart han han inte härstammar från vår planet.

Som du ser, Barcas spelare är one of a kind. Barcelona kan matcha vilket lags spelare som helst. Men det finns inget lag med likadana spelartyper som slår Barcas på respektive positioner. Men menar inte att det inte finns lika starka lag som Barca, bara att många spelare i sig är unika.
Barcelona Saman.
2010-01-31 14:21
Lite reflektioner över eventuella värvningar åt vänsterpositionen i sommar.

Bojan, Pedro, Jeffren och Gai. Fyra talanger som alla vill spela i startelvan i Barca. Många förväntar sig en värvning på vänsterpositionen i anfallet i sommar men jag hoppas att det inte sker. Vi har som ni ser totalt fulltecknat på positionen. Pedro är den enda som har fått ordentligt med speltid denna säsong. Medans Bojan mestadels har vart bänkad, Jeffren har fått chansen ett par gånger men också vart skadad och Gai som jag antar inte än ses redo för A-laget (eller inte finns plats för honom än).

Henry som har vart ifrågasatt nästan hela säsongen är egentligen enligt mig en perfekt spelare att ha i truppen med så många talanger som slåss om speltid (åtminstone i nu läget). Han är rutinerad och har bidragit med blandade insatser på senaste tiden, detta har bidragit till speltid för en spelare som Pedro. Dock kommer han antagligen att säljas nu i sommar och en ersättare kanske köpas in(?), frågan är vem? Barcatotal.com har nyligen sammanställt en lista (ca 40 namn) med eventuella kandidater till positionen, jag har tittat på samtliga mer eller mindre. Det är en härlig blandning på unga talanger och cracks samt spelare som Barca aldrig skulle beakta att värva.

Att värva in en ung spelare ser jag som ett hån mot de canteros som för tillfället slåss om en plats i laget. Det jag anser att vi behöver är en spelare som Henry eller inget alls. En gammal, rutinerad spelare som besitter någon form av talang men samtidigt kan sättas på bänken utan att väcka tidningsrubriker världen över.

För att summera mina tankar anser jag och hoppas på följande:
* Henry säljs i sommar
* Ingen ersättare köpes in på positionen, pengarna satsas på att förstärka mittfältet istället.
* Gammal hederlig konkurrens mellan Pedro, Bojan, Gai, Jeffren (förutsatt att ingen av de lämnar/blir såld i sommar) löser problemet på vänsterkanten.

Dock med det fruktade presidentvalet i sommar hoppas jag inte att allt går åt helvete. Vilket det antagligen kommer att göra mer eller mindre.
Barcelona BOJAN...
2010-01-31 14:01
Ämne: Sitter och tittar på....
Det nog ganska mycket för att det är just Feyenord-Ajax
Barcelona Port Olímpic.
2010-01-31 13:53
Sitter och tittar på Feyenoord - Ajax, i vilken Oleguer lirar. Brukar inte se på holländsk fotboll men vilken intensitet det är! Brukar holländska ligan vara såhär? Det är ju nästan hysteriskt.
Barcelona Barcadinho.
2010-01-31 13:35
Jag håller med att Zlatan har nått igår en botten nivå vad det gäller prestation med Barca tröja.
Inte bara dåligt spel på alla sätt och viss, utan också en dålig inställning.

Det fattas bara en sak och då når han djupast – att också börja gnälla på sina kamrater så som han gjorde några gånger i t ex landslaget.

Men trots det att han har varit gnällig och dålig då och då i sin karriär så var det få tränare som ”vågade” att bänka honom.
Till och med den snubbige Fabio Capello ville inte bänka honom under hans andra säsong i Juve, då Zlatan fick mycket kritik.

Det är en balans sak med sådana väldigt unika spelare med så stort ego som Ibra.
Genom att ”bestraffa” dem på bänken kan de bli ännu surare.

Man kan dessutom förlora mer än vad man vinner. Att sätta en stor ego på bänken är som en bekräftelse att ”du är dålig nu”. Och det finns typer som inte blir super motiverade för sånt, utan snarare surar omkring som citroner.
Genom att låta honom spela ger Pep signaler att ”jag letar på dig”.

En svår fråga och jag kan lova er att el Mister har minst lika jobbiga huvudvärk på den här saken som vi. Han och Vilanova diskuterar nog flyktigt om vad som är bäst att göra med svensken.

Jag hoppas att Ghana vinner idag – jag tar den sen varför om jag hinner.
Barcelona Hetfield
2010-01-31 12:26
Pep är en väldigt begåvad man, men han måste lära sig att våga ta ut spelare som bidrar med ingenting, det finns en gräns för allting
Många säger att om han skulle ta ut Zlatan så skulle det göra situationen värre för laget och Zlatan, men jag är helt i den motsatta sidan när det gäller den frågan

Ta ut Zlatan och markera att han måste förbättra spelet, en spelare som kostade oss 70 miljoner euro ska inte lunka omkring som en liten tjurig unge , som sagt, jag kan förlåta det mesta, men arrogans och lathet..nej
Barcelona Maestro nr. uno
2010-01-31 12:19
Ämne: Imponerande att vi s....
...Och Bojan på bänken. Underbart.
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-01-31 12:16
Imponerande att vi ställde upp med hela 8 egna produkter igår mot Sporting. Zlatan, Marquez och Abidal var de enda tre som inte var "uppväxta" i La Masia. Ett nytt rekord för Pep Team.

Barcelona Allan14
2010-01-31 11:55
Maestro nr. uno//

Håller med dig. Messi hade som en liten svacka i mitten av halva säsongen. Och nu har Zlatan fått sin svacka. September Oktober och November var lungts Zlatans månader.

Zlatan börjar bara komma närmare att göra mål. Det kommer nästa match tror jag.

BlaugranaBarcelona//

Ska vi bänka en av världens bästa anfallare, och sedan Busi också? Busi är en av dom som har överaskat mig mest i Barcelona i år, han är ju bara 21 år. Zlatans svacka släpper snart ska du se ingen mening att sätta honom på bänken och tro att den ska gå över....

Barcelona Sempre Culé
2010-01-31 11:47
Länktpset leder till lte tankar...
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-01-31 11:41
Ämne: Kolla denna videon :....
Vi har tagit det gång på gång. Den enda som var straff var Piques. Men var det utvisning på Abidal? NEJ, Fick vi straff när Ballack tog bollen med handen i 4 minuten? NEJ, fick vi straff på camp nou när Henry blev nerdragen? NEJ
Så tyst bara
Real Madrid Real Bulldog KB11
2010-01-31 11:40
Ronaldo[The King]//

1. Man måste ha lite tur för att vinna Champions League.

2. Det är klart att man är stolt över att vinna CL, hur mycket tur man än har!

3. Du skämmer ut dig...

2010-01-31 11:37
Ämne: Fi fan vad jag ville....Barca har Zlatan. David Villa är en liten knatte och Barca har gott om sådana.
Jag är glad att Pep valde Zlatan. Man ska inte stirra sig blind på att han är ur form just nu. Det kan hända med alla spelare.

Zlatan hade den bästa debuten som någon spelare har haft i Barca någonsin. Han öser mål på de första sex-tio matcherna. Han avgör el Clasico efter att han kommit in en bit i andra halvleken.
Han kommer igen.
2010-01-31 11:30
Sporting Gijons tränare konstaterar efter matchen:

"– Det var väldigt svårt, det är som att jaga skuggor, men vi gjorde det bästa vi kunde."

Gijon gjorde det bästa de kunde men hade också lite tur med att Barca var lite oskarpa i avslutningarna. Matchen hade kunnat sluta med 0-3. Barca hade ett antal glasklara chanser att utöka ledningen.

Huvudsaken är dock att det blir tre pinnar. Jag bryr mig inte ett dugg om hur går för konkurrenterna så länge Barca tar sina poäng. Det ser bra ut "so far".
Underbart att det blev just Pedro som avgör matchen. Han satte in sin 15:e mål i säsongen, totalt.
Barcelona westinho
2010-01-31 11:25
Ronaldo [The King]

Så du menar att om samma sak hänt Real Madrid och ni sedan gått till final och vunnit. Då hade du inte varit stolt? Avundsjuka är jobbigt, jag förstår det.
Barcelona Pep the King
2010-01-31 11:24
Fi fan vad jag ville se David Villa i Barca:(

Synd Valencia inte släppte han.
Barcelona Sempre Culé
2010-01-31 11:17
Jr. Honken,

Någon gång i augusti. Vi har VM innan...
Barcelona Jr. Honken
2010-01-31 11:10
Någon som vet när spelschemat till nästa säsong släpps? :)
Barcelona kallesiete
2010-01-31 10:31
Ronaldo "the King"

Måste kännas jävligt tufft när vi vinner och har ett av tidernas bästa lag när ni inte kan ta er förbi åttondelen år efter år.
Annons: