/spanien/barcelona/forum/16685.aspx/spanien/barcelona/forum/16685.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Den vise
2009-11-09 18:44
Det är helt jäkla sorgligt för svensk landslagsfotboll att Zlatan slutar. Nu lär man inte se landslaget i några fler mästerskap förran min blivande son gör något åt den saken. Men skämt åsido så tror jag att han gör comeback till landslaget ifall de kämpar sig vidare till em 2012.

Han vill helt enkelt inte ta striden i de där våldsam jobbiga matcherna som står i vägen innan ett slutspel. Det är vad jag tror men det blir ofantligt mycket tråkigare att följa landslaget utan Z.

Kom även på att Hamren tar med spelare som Wernbloom och utelämnar bajrami. Ännu ett bevis på inkompetensen han sitter på den nye förbundskaptenen. Är inte ett dugg imponerad...
Canaletes
2009-11-09 18:31
Straffar mellan Spanien-Uruguay nu!!

Och fan va härligt att Chygrinskiy kan spanska redan :D
Barcelona Messidinho_10
2009-11-09 18:30
Jag är glad för vår och Barcas skull nu kan han koncentrera sig bara på oss och vinna titlar med oss.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-11-09 18:22
Ämne: Fyfan va pinsamt all....
Det var ju Zlatan som tacka nej. Lugna ner dig
Barcelona Pep - El Míster
2009-11-09 18:21
Jag vill inte påstå att jag anade detta ang. Zlatan men visst har man alltid känt på sig att Zlatan inte alltid gillat landslaget på något sätt. Har aldrig fått intrycket av att han brunnit och älskat att spela för landslaget, och de skall man självklart göra om man ska representera sitt hemland.
Spelstilen funkar inte för Zlatan egentligen och för att vara ärlig så är han "för bra" för detta lite smått patetiska landslaget. Lagerbäck har alltid haft en dålig filosofi och med en världsspelare som Zlatan så skulle han faktiskt byggt spelet mera runt Zlatan.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.C)- Super dagar dom vi jagar.
2009-11-09 18:18
Ännu bättre för oss, en utvilad Ibra är alltid bra att ha :)
Barcelona Messidinho_10
2009-11-09 18:17
Fyfan va pinsamt alltså Hamren verkar inte ha alla hästarna hemma.
danileson
2009-11-09 18:13
Hamrén:

”Jag hade snack med Zlatan igår, han är tveksam hur han ska göra med landslaget. Tveksam fortsätta spela med landslaget. Innan han tagit det beslutet så tar jag inte med honom i truppen”.
”Det hade inget med förbundskaptensskiftet att göra. Han har funderat på det en längre tid och nu ville han ta sig en rejäl funderare.”
Barcelona Messidinho_10
2009-11-09 18:12
Haha vilken idiot Hamren verkar vara han petar Zlatan
danileson
2009-11-09 18:06
Erik Hamrén säger att Zlatan funderar på att sluta spela i landslaget. Därför kommer han inte tas ut till matchen mot italien
Barcelona Rambla - K9
2009-11-09 17:10
Haha, och då stiger Atlétis talang Borja fram och stänker in två mål inom loppet av 1 minut. Det var på tiden att visade upp sig i den här turneringen. När det som bäst behövdes. 3-1 nu. :)
Barcelona Currison
2009-11-09 16:55
Spaniens U-17 Landslag spelar just nu det står 1-1, Det ser inte ljust ut för Barcelona spelarna Sergi Roberto har missat en straff och Marc Muniesa är utvissad (rött direkt)
Barcelonistas
2009-11-09 16:24
Heywood Jablome

Riktigt fin bild 2 legender Puyol o Raul.
Barcelona DaniAlves
2009-11-09 16:05
Iniesta4ever

Pato har spelat ytter flera gånger, som exempelvis mot Madrid i första mötet så spelade han på högerkanten.

Pato hade varit en dröm ersättare istället för Henry i kommande säsong, men har väldigt svårt o se att pato lämnar milan..
Barcelona C.Andrés
2009-11-09 16:05
Ämne: Bara jag som är intr....
Ja det är nog bara du som vill skola om Pato till ytter.

Angående City ryktena måste man ta dessa för vad dom är; inget mer än rykten. Att någon tidning hävdar sig ha pratat med någon av våra spelare och påstår sig känna arg,oönskad eller vad det nu kan vara är bara komiskt att läsa och bör tas med en REJÄL nypa salt.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-09 15:55
Hetfield:

Det hela är mycket enkelt. Hur ofta under en match ställs en mittback i en löpduell mot motståndarlagets snabbaste anfallare jämfört mot hur ofta en mittback ska vara en spelförande mittback? Nu menar jag hur Barça spelar, eller åtminstone hur Pep vill att de ska spela.

Vill man ha snabba och glidtacklande backar, då väljer man mittbackar som Caceres. Det lär dessvärre gå ut över speluppbyggnaden.
Barcelona Barca4eva
2009-11-09 15:52
Ämne: Denna kanske har var....
hahahaha den va sköön!
Barcelona Hetfield
2009-11-09 15:26
Mojito

Det må vara så att Pep valde Caceres, men Caceres kostade trots allt betydligt mindre än Chyg

Återigen, många tror att en mittback BEHÖVER vara snabb, men det är helt fel, ingen av de största mittbackarna är direkt snabba (ja förutom Puyol), det gäller bara att positionera sig

Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2009-11-09 15:26
nån som vet ifall Zlatan är med på fotbollsgalan idag?
Barcelona Rambla - K9
2009-11-09 15:20
Usch vilka jävla lögner. City ger sig tydligen inte för nu försöker de få broder Kolo till att övertala Yaya. Tydligen så får Yaya knappt spela, är olycklig och Pep föredrar Busquets. Vem fan vill till City? Helt allvarligt.
Barcelona Mojito
2009-11-09 14:56
Hetfield

Var inte Caceres Peps val han också?

Men oavsett tror jag du har rätt, Pep kommer inte skicka bort en sån dyr spelare.
Sen har ju trots allt Chyg bättre passningar hittills än Caceres hade över huvud taget.
Resten av spelet lämnar däremot lite att önska, minst sagt.
Real Madrid Zizou_spars
2009-11-09 14:16
Heywood Jablome

Hahaha, en utav de bättre :-D. Är inte Guti lik vanheden i Jönssonligan? Till sättet åtminstone

Dessutom underbar bild, när en bild säger mer än tusen ord.
Barcelona Hetfield
2009-11-09 14:07
Det kommer att bli intressant att få se hur Pep reagerar/agerar när/om Chyg blir värre och värre, han kan ju inte heller göra en "Caceres" , dvs. skicka bort honom med tanke på att Chyg blev handplockad
Barcelona Rambla - K9
2009-11-09 12:42
Ämne: På tal om Chygrynski....
Jämför det med Hleb som på sin höjd lärde sig Visca Barça och hola på en hel säsong.

På tal om tålamod för Chygro. En gång i tiden fick Koeman väldigt mycket kritik under sin debutsäsong i Barcelona. Hur det gick sen vet vi alla.
Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-11-09 12:35
På tal om Chygrynskiy så måste man säga att det är imponerande att han redan har lärt sig en hel del spanska, något som han visade upp efter matchen mot Mallorca på Barça TV(länktips).

Det är kanske inte någon flytande spanska, men han sa att han tänker även lära sig katalanska i framtiden.
Barcelona Heywood Jablome
2009-11-09 11:39
En fantastisk bild på två fantastiska fotbollsspelare.
M-A Fleury
2009-11-09 11:10
Chygrynskiy är bättre än Marquez i alla fall. Tror att man måste honom tid, precis som Henry.
Barcelona Heywood Jablome
2009-11-09 11:06
Denna kanske har varit uppe tidigare, men tål att ses igen. Crackovia has done it again! Ett mästerverk, svårt att hålla borta skrattet.

Pato som ytter? Nja...
Barcelona Iniesta4ever
2009-11-09 02:19
Bara jag som är intresserad av att köpa Pato och skola om honom till en ytter?
Barcelona nemo
2009-11-09 00:11
Jag o några polare tänkte åka ner till Barca under mars/april. Jag har kollat på biljetter för hemmamatcherna under den perioden men hittar inte flera platser bredvid varandra.

Vet ni om det är något man kan fixa nere i Barcelona eller är vi för sent ute för att hitta platser tillsammans?
Annons: