/spanien/barcelona/forum/16683.aspx/spanien/barcelona/forum/16683.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Maestro-V
2009-11-04 17:29
Ämne: Fan ikväll måste vi ...."Fan ikväll måste vi vinna grabbar annars kan CL vara över för våran del om Rubin vinner."

Vid förlust har Barca fortfarande chans att gå vidare men det blir väldigt svårt. Då ska Barca vinna de två återstående matcherna i så fall.
Barcelona Messidinho_10
2009-11-04 17:28
Ämne: Valdes, Alves, Pique....
Är Alves redan tillbaka?
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-11-04 17:26
En av de viktigaste matcherna hittils den här säsongen idag, nu hoppas jag spelarna är fokuserade till 100% då det är tydligt nu att Rubin inte bara är ett lag man kör över.

Om vi får stopp på deras kontringsspel så är mycket vunnet, lättare sagt än gjort dock. Jag hoppas också att den här matchen blir vändpunkten för Messi. Känns som att det är dags nu. Pep känner till förväntningarna och betydelsen av den här matchen så jag tror att vi vinner. :)
Barcelona HugoBoss
2009-11-04 17:25
Valdes, Alves, Pique, Puyol, Abidal, Toure, Xavi, Keita, Iniesta, Ibra och Messi.

*Länktips
Barcelona Messidinho_10
2009-11-04 17:25
Fan ikväll måste vi vinna grabbar annars kan CL vara över för våran del om Rubin vinner.

Hoppas vi startar med Messi Ibra Henry.
Real Madrid Sherminator
2009-11-04 17:24
Skulle behöva snabbt svar!

Finns det nån radiokanal man kan lyssna på barca matchen? Har tyvärr fotbollsavslutning samma tid.

Tack på förhand!
Barcelona Maestro-V
2009-11-04 17:11
Ämne: Maestro-V:

Här ha....
Tack. Jag ska läsa den.
Barcelona Maestro-V
2009-11-04 17:09
Caceres gjorde tydligen bra från sig igårkväll som högerback i Juventus.

Citat från matchrapporten:
"När alla trodde det var slut på halvleken levererar Diego en av många perfekta passningar till Caceres på kanten. En Caceres som lugnt och stilla slår in bollen snett inåt bakåt i straffområdet till en ensam Camoranesi som trycker dit bollen. 0-1".

Ser man på!
Barcelona ★Barca★
2009-11-04 17:00
kallesiete

Ja 18.30
Barcelona kallesiete
2009-11-04 16:56

Hur dags är den officiella avsparkstiden egentligen? 18.30?
Barcelona Barca4eva
2009-11-04 16:51
asså ni som frågar efter länktips , det e över 1 timme kvar...vänta lite och fråga eller hitta själva.. (om det e matchlänk ni vill ha asså)
Barcelona Barcadinho.
2009-11-04 16:43
Maestro-V:

Här har du en länk med extra information från tidningen Time. Kräver dock ganska bra engelska.

Förslaget om att höja skatterna från 40 till 50 % ska gällas tidigare i april nästa år.
Men det är bara ett förslag, så som jag vet.
Jag följer inte alltid precis alla nyheter inom fotboll. Det kan hända att regeringen har klubbat genom förslaget, men jag har svårt att tro det. Det skulle i så fall få större rubriker och vi skulle nog inte missa det.

Konstigt med en cl match så tidigt. Jag behöver skicka alla mina barns kompisar hem snart. Jag vill ha fotboll freaks runt omkring mig när Barca spelar och inte massa med hungriga ungar:)

Mission possible – three points today.
Barcelona The Reporter
2009-11-04 16:16
Några bra länktips?
Andreasl
2009-11-04 16:00
@Ktoor; Nej om det inte har snöat extremt idag så ska det inte finnas någon snö på planen.
Barcelona The Reporter
2009-11-04 15:55
lokmanoooo,

kolla PM :)
Barcelona lokmanoooo
2009-11-04 15:51
Jalla barca vissa vad ni kan.
Ktoor^,^
2009-11-04 15:49
Jag har hört/sett att snö kommer täcka hela planen stämmer det ?
Ktoor^,^
2009-11-04 15:48
kev

Matchen börjar 18:30 men sändningen börjar redan 18:15
Barcelona The Reporter
2009-11-04 15:46
Har någon en bra länktill matchen som inte avbryts som Justin, snälla om ni har så länka det sen. Det kan vara Justin med men bara de inte avbryts efter 30 sek .

KEV

nej halv 7
Barcelona kev
2009-11-04 15:43
Visst börjar matchen 2045 svensk-tid?
Barcelona Mojito
2009-11-04 15:37
Äsch, det är väl ingenting, det var ju - 12 i Madrid förra året... ;-)
Barcelona habla espanjol
2009-11-04 15:34
blir svin kallt idag -7 säger raporterna.
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-11-04 15:20
Negativt för spanska fotbollen men kanske positivt för spanska folket...? Go for it! Människor före fotboll alla dagar i veckan!!
Barcelona ★Barca★
2009-11-04 14:47
Höj nivån på dina inlägg, du skriver alldeles för många one-liners. Se detta som en varning! /Mod
Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-11-04 14:17
Rambla - K9/

Naturligtvis har du en bra poäng i det du tar upp om hur en vanlig arbetare har det jämfört med en fotbollsspelare. Jag tänker snarare mer på det här som Astiazarán sade om att ligaförbundet tänker gå i strejk om förslaget går igenom. Menar han allvar med detta hotet eller bluffar han?

Nu läser jag också att den spanska finansministern har sagt att detta förslaget inte kommer påverka de spelarna som redan har kontrakt med sina klubbar, utan att det bara kommer gälla de spelarna som värvas efter den 1:e januari nästa år (sista stycket i länktips).

Maestro-V/

Jag har tyvärr ingen aning om hur situationen ser ut i England när det gäller skattelagar.
Barcelona Maestro-V
2009-11-04 14:15
Ämne: Maestro-V/

Att d....
Okej. Så pass.
Var det inte så att man kommer att höja skatterna även i England? Har fått för mig att man har klubbat igenom i England och att det ska träda i kraft i nästa år.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-04 14:04
el Flaco

En liten rättelse bara. Beckhamlagen gällde de 5 första åren och inte 10.

Om man nu bortser från att man är fotbollsfreak. Varför ska Juan, som är född i Spanien och kanske jobbar som byggnadsarbetare, betala 43% i skatt jämfört med Beckhams/Ronaldinhos 24% på inkomsten? När man sen tänker efter vad dessa superstjärnor har i inkomst jämfört med Juan på gatan så ter det sig än mer ofattbart.

Nu kan inte Serie A-anhängare längre skylla på orättvisa skattregler. Det blir på lika villkor.

Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-11-04 13:58
Maestro-V/

Att döma av det jag har läst i Sport, Mundo Deportivo och Marca så ser det mörkt ut. Den spanska regeringen verkar verkligen mena allvar om at få igenom det här förslaget och ordförandet för LFP har kontrat med att man kanske eventuellt tänker avbryta ligaspelet i protest.
Barcelona Maestro-V
2009-11-04 13:48
el Flaco - E.F.R.//
Låt oss hoppas att det är bara ett förslag och att det inte går igenom. Det vore förödande för den spanska ligan. Det är en av de få fördelarna man har mot de köpstarka Premier League lagen.
Barcelona Maestro-V
2009-11-04 13:42
Från och med matcherna ikväll blir Barcas och Inters matcher i Champions League, rena ”rysaren”.

Vilket lag som går vidare kommer att avgöras in i det sista. Varje match kommer att handla om "liv och död". Alla de fyra lagen har möjlighet att gå vidare.

Trodde man annat vid dragningen kan man nu förstå att det handlar om fyra mästarlag.

Spännande tycker jag själv eftersom jag tycker att man ska förtjäna avancemanget till åttondelen. Det ska vara tårar och inga "walk over" matcher där de stora lagen kör över de "på pappret" små lagen.
Annons: