/spanien/barcelona/forum/16680.aspx/spanien/barcelona/forum/16680.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2009-11-07 15:49
Synd att 99,9 % av alla som går till Camp Nou är antingen feta gubbar som röker i 90 minuter, eller så är det turister...

Bara en liten del är där föratt heja och lyfta laget
Barcelona Meni
2009-11-07 15:28
Vet ej om någon har länkat tidigare, men Peps "pep"-talk inför förlängningen mot Shakhtar Donetsk är redan klassisk. Med engelska subtitles=)
Barcelona Maestro-V
2009-11-07 15:27
Marca skriver en intressant redovisning av publiksiffror i Europas stora arenor. I säsongen 07/08 lång Camp Nou i femte platsen. Nu har Camp Nou avancerat till tre platsen. Santiago Bernabéu ligger strax efter och ligger på fjärde plats. Siffrorna är ett genomsnitt.

The 'Top 10' – Publiksiffror på hemmamatcher
1. Manchester United 75,304
2. Borussia Dortmund 74,748
3. Barcelona 71,045
4. Real Madrid 70,816
5. Bayern Munich 69,000
6. Schalke 61,442
7. Arsenal 60,040
8. Milan 59,757
9. Celtic 57,366
10. Hamburg 54,811
Barcelona HenryIbraMessi (Barcainfluensan)
2009-11-07 15:26
3-0

Zlatan
Henry
Puyol
Barcelona tarriik#16
2009-11-07 15:25
Vart är Iniesta ?
Är han med i truppen ?
Barcelonistas
2009-11-07 15:21
5-0 vinst idag. Målskyttar:

Messi
Ibra
Henry
Alves
Iniesta
Barcelona Mano
2009-11-07 15:11
Tror ändå att Robinho skulle vara en helt hyfsad värvning trots sin mörka bakgrund i Madrid.
Barcelona C.Andrés
2009-11-07 14:47
Fan vad piss med att Robinho länkas mer och mer i laget. Känns inte alls bra, men kanske blir en glad överraskning till slut...
Barcelona DaniAlves
2009-11-07 14:01
4-1 vinst idag. målskyttar:
Henry
Ibra x 2
Messi
Barcelona iGGi
2009-11-07 13:41
Är det 100% bekräftat att el classico spelas den 29 november, kan den flyttas till dagen innan eller.
Barcelona Mano
2009-11-07 13:11
Intressant match ikväll, hoppas vi får se Henry från start!
Barcelona Rambla - K9
2009-11-07 12:57
Maestro-V:

Absolut, han ser redan nu att vara längre och mer fysisk än både Xavi och Iniesta. Han är också mer direkt i sitt spel, kommer i djupledslöpningar i en andravåg. Han verkar även vara en spelare som sliter en hel del i det defensiva. På något sätt känns han som en blandning mellan Cesc och Lampard. Kolla videon.
Barcelona Maestro-V
2009-11-07 12:47
Jag såg också han är mer lik Cesc i hur han rör sig men är dessutom längre och fysisk.
Han har faktisk tränat med A-truppen någon gång under säsongen. Det var kanske under landslagsuppehållet.

Med alla dessa lovande offensiva mittfältare.
dos Santos, Thiago, Sergi och säker några till. Det är synd att alla inte kommer att kunna få plats i A-laget.
Räkna med att någon blir som Cesc och söker sig någon annanstans i brist på möjlighet i Barca.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-07 12:36
Oj, glömde visst målen. Även Adria Carmonas straffmål finns med.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-07 12:35
Hyder:

Japp, den där Sergi Roberto ser riktigt intressant ut. En blandning mellan Xavi och Iniesta och liknar faktiskt mest Cesc i sin spelstil. Han är inte så liten som Xavi och Iniesta utan mer fysisk i sin spelstil. Dessutom så gör han mycket mer mål än de båda.

Förra säsongen var han Juvenil B's klart bästa spelare och gjorde 16 mål på 28 matcher. Det är riktigt bra för en offensiv mittfältare. I år har han flyttats upp till Barça Atlètic och Luís Enrique låter han spela varje match.

Här är hans hat-trick i senaste U17-matchen. Fortsätter han spela så här bra i U17-Vm får vi allt se upp med gubbar som Wenger och liknande.
Barcelona Maestro-V
2009-11-07 12:21
Krönikören:
Aduriz är väl inte med i Mallorcas truppen. Han målade förra året på Camp Nou, kommer jag ihåg.
Tycker att det står att han inte är med i Mallorcas inför-rapport.

Det är trist att alla lag som kommer till Camp Nou ställer upp med formationen 1-8-2.
Det händer även allt som ofta när Barca spelar på Bortaplan, tyvärr.

Tacka vet jag att det finns ett och annat lag som aldrig ger upp sin spelfilosofi, och som spelar alltid offensiv. Atletico de Madrid är ett sådant lag. Det är därför matcherna mellan lagen ofta blir målrika och intressanta att titta på.

Är säker på att Mallorca ställer med 1-8-2(Kazans formation). Det gäller att luckra upp försvarsmuren och få in en och annan boll bakom målvakten.
Barcelona Hyder
2009-11-07 12:13
Robinho är ingen spelare som bär upp ett lag på sina egan axlar. Han är inte en Messi eller Xavi ur den aspekten. Men får han spela med toppklassiga spelare likt våra egna tror jag mycket väl att han kan blomma ut som en välbehövlig tillgång på vänsterkanten.

Sedan har vi ju även Pep som, enligt vad jag befarar, aldrig skulle låta saker och ting gå över styr med Robinho likt i Real Madrid eller City. Jag tror att en utlåning till en början ändå hade varit bäst endast av den orsaken att 30milj euro är väldigt mycket pengar.

Sedan kan man ju resonera hur vida våra unga talanger stängs ute eller inte. Precis som någon tidigare skrivare menade på behöver man prestera för att slå sig in i startelvan. Kan man inte göra det som ungtupp får man tålmodigt vänta tills man utvecklats klart och sedan ta chanserna när dem ges. Med andra ord så ska man göra precis och exakt vad Andrés Iniesta gjorde; han är ett föredöme för hela akademin. Därmed även sagt att man absolut inte ska göra precis och exakt vad Giovani dos Santos gjorde; han är motsatsen till ett föredöme för La Masía-produkter som vill spela i a-laget.

Giovani är dock en spelare jag alltid har gillat och tror att han skulle vara en nyttig tillgång i det lagbygge vi har idag. Han kan/kunde spela på alla offensiva positioner samt mittfältet. Självklart var han, precis som alla unga spelrare, ojämn i sina prestationer men jag tror att om han skulle haft tålamod och lära av Pep samt resten av spelarna skulle det ha ordnat sig väl för den unge mexikanen. Men nu vet jag inte om jag någonsin vill ha tillbaka en sådan pengakåt spelare. Satsa på lillebrorsan Jonathan isätllet och låt honom visa vart skåpet ska stå.

Intressant läsning om våra u17-spelare för landslaget. Ser riktgit bra ut! Dessutom att vi har en bra (!) högerback på uppgång vilket känns riktigt bra för att inte tala om unikt. Vårt mittfältspar som representeras i u17-Vm liknas Iniesta och Xavi i ett storslaget samarbete.

Barcelona Saman.
2009-11-07 12:09
Räkna med att du antagligen kommer bli försenad pga flyget.
Mallorca Realmallis
2009-11-07 11:58
Ämne: Synd bara att de fly....
20 minuter från El Prat till stadion i taxi men då får du inte flyga med ryanair...
MF Doom
2009-11-07 11:03
Idag vill jag se bättre prestationer från Messi, Iniesta och att Henry får komma tillbaka till startelvan och få speltid.
Barcelona Played
2009-11-07 10:57
Synd bara att de flyttade matchen till lördag. Kommer ner till Barcelona kl 19.15. Nån som vet hur lång tid det tar att åka till Camp Nou från flygplatsen? :-P
Barcelona Para Siempre
2009-11-07 10:51
Played

fem gula gäller i Spanska ligan
Barcelona Played
2009-11-07 10:22
Är Zlatan avstängd i kvällens match mot Mallorca. Han har ju 3 gula kort nu. Eller vad gäller i Spanska ligan?
Barcelona Barcadinho.
2009-11-07 08:57
Piquénbauer/

Nej, jag tror inte. 29:nde är en söndag och jag tror att jag har läst att matchen kommer att spelas på den bästa sändningstiden, lördag kl 20:00. Det betyder 28/nov.

H.Alavi - R.I.P/
Aftonbladet ligger ofta en vecka efter med sina nyheter. Den senaste nyheten om detta är att LFP kommer att förhandla och diskutera med regeringen. Representater från Barca har nästan uteslutat möjligheten om strejk. Man ska förhandla och inte strejka.
Barcelona NoGo™ - Gracias por todo, Samuel Eto’o
2009-11-07 01:47
Angående tröjan från Expekt så ska den komma senare den här månaden.
Barcelona nemo
2009-11-07 01:43
Canaletes: Kolla länktips, ser fräschare ut i verkligheten.
Canaletes
2009-11-07 01:41
nemo

Har du nån bild på tröjan? :)
Barcelona nemo
2009-11-07 00:09
Gonzalez_Barca & C.Andrés; Jag väntade också länge, men bytte ut min tröja mot deras erbjudande (hoody & halsduk). Är sjukt nöjd med hoodtröjan (snygg och bekväm), men det är enbart för att jag redan har årets hemma- och bortatröja. Jag orkade inte vänta längre helt enkelt.
Barcelona H.Alavi - R.I.P -
2009-11-07 00:03
Aj, det här låter inte bra.
Den spanska staten har lagt fram ett förslag om att höja skatten för utländska spelare, skulle det ske så betyder det att liga omgång 11 kommer att resultera sig i en strejk. Har man tur så är det bara den omgången, annars så kan det fortsätta.
Tråkigt för spansk fotboll, det här låter inte alls roligt.
Barcelona Played
2009-11-06 23:29
nästa match för barcelona är ju trots allt ändå 21 november så det blir ett långt uppehåll...
Annons: