/spanien/barcelona/forum/16677.aspx/spanien/barcelona/forum/16677.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Maestro-V
2009-11-10 19:41
Hehe, roligt att Real Madrid ställer upp med en startelva bestående av bästa spelarna mot Alcarcòn. Pelle vilar endast Xabi, Casilla och Benzema.
Tänk om det inte går vägen ändå. Vilken fiasko det kommer att bli.

Idag hejar jag på Real Madrid ändå av den anledningen att jag vill att de också ska ha flera matcher när det är värst i andra halvan av säsongen. Under de senaste åren har det varit så att Real Madrid har haft en match i veckan under våren. Ändå har det inte alltid räckt till att de vinner ligan men det har gjort att de har haft flera vilodagar jämfört med Barca. Jag ser gärna att Real Madrid går vidare ikväll.
MF Doom [Listen on Diamond D]
2009-11-10 19:38
Om Robinho nu inte kommer så hoppas jag på Suarez från Ajax som många av er har pratat om. Har sett honom spela ett par gånger och han skulle göra bra ifrån sig på Henrys kant.

Btw hoppas någon har en länk till en bra och hackfri stream :)
Barcelona Smogen
2009-11-10 19:36
verkar vara rätt dåligt med streams ikväll, varken rojadirecta eller myp2p har särskilt mycket att visa....illa...
Barcelona Smogen
2009-11-10 19:35
Jag tror verkligen inte på Robinho ryktet, jag kanske får äta upp mina ord sen, men känns knappast troligt. Pep har ansträngt sig enormt för att ha disciplin och harmoni i truppen, varför då värva en spelare som Robinho? Dessutom finns det ingen anledning för Man C att sälja honom, framför allt inte mitt under pågående säsong.
Handlar antingen om nyehetstorka hos fotbollstidningarna eller om att Barcelona vill lägga ut ett falskt rykte för att kunna få jobba ifred på någon annan värvning. Troligen då Suarez i Ajax, för tror inte heller att Silva, Mata eller Ribery går att värva i vinter.

Däremot känns det ju som att det är närmast tvång att en mittfältare ansluter i vinter, undras vem det blir, troligen inget stort namn eller en lovande spelare, utan snarare en erfaren kille som vet vad som gäller, att täcka upp och köra gärnet under två månader.
Barcelona Barca Barca
2009-11-10 19:21
Ska jag vara ärlig, så tror ja inte Mark Hughes har så mycket o säga till om, av det jag har fattar i Robinho affären så ska barca träffa Citys ägare i Mellanöstern och förhandla.
Barcelona ★Barca★
2009-11-10 19:09
Då kan vi avskriva Robinho?
Barcelona mbarca
2009-11-10 18:59
Ämne: Tjena, undrar vad ni....
Tror inte att vi släpper Yaya. Han kan spela som mittback också o gör det mycket bra. Tror inte på det. Men hoppas att mascherano kommer så klart.
Sevilla LFC/ Kaya 9
2009-11-10 18:47
Tjena, undrar vad ni tror om ryktet? jag vet att det bara är ett rykte, men tror ni att de skulle kunna bli ett rakt byte mellan vår Mascherano mot Yaya toure? Ni verkar ju vara sugen på Masken och han verkar vara lite sugen på er även om de svider att säga det.

ynwa
Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-11-10 18:41
Gud är störst!/

De sjunger om deras anfallare Jito, som de kallar för Ibra-Jitovic. Han spelade för Barcelonas ungdomsakademi en gång i tiden, tillsammans med bl.a. Xavi.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-11-10 18:37
el flaco

Vad säger dem om Ibra? De sjunger om honom...
Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-11-10 17:51
Kul att se hur Cultural Leonesa-spelarna laddar upp inför matchen ikväll på Camp Nou; med att spela Bingo på lagbussen (länktips).
Alle #8 / Forza Milan!
2009-11-10 17:29
Zizou_spars

Det här med Zlatan har förstorats upp så jävla mycket. Han är besviken för att han (en av världens absolut bästa spelare - top 5 nu) missar VM. Jag kan inte tänka mig en enda top 15 spelare som missar ett VM det är klart att han är besviken och det tar nog ett tag för honom att smälta det. Sedan så är det kul att Sverige har fått in en ny förbundskapten och det är något nytt på gång men Zlatan har mycket annat att oroa sig för än en träningsmatch där de andra svenska spelarna ska visa upp sig eller introducera sig. Zlatan behöver ingen jävla introduktion så varför skulle spela mot Italien (nu är han ändå skadad så) när han har mycket annat att tänka på med Barca? Nu när Sverige har missat VM så är det enbart Barca som gäller för honom fram tills säsongen tar slut i alla fall.

Han är småskadad rätt så ofta och han måste komma tillbaks och upp i toppform sedan så har Barca viktiga matcher som kommer upp El Clasico t.e.x sedan två viktiga avgörande Champions League matcher. Han matchas redan hårt och hans kropp slits betydligt lättare pga hans längd, vikt och hans arbetskapacitet. Henkes kropp blev inte lika sliten.

En annan sak du borde komma ihåg var att när Henrik var ung och började sin karriär samt 10 år sedan då Henrik var 28 då kunde Sverige i alla fall spela fotboll och hade klass spelare inte sant? Han var med i ett landslag som KUNDE lira fotboll, hade bra spelare och tog VM-brons till exempel. Vilka har Z lirat med och vad har Sverige åstadkommit sen ja fan 2000? EM 2004 spelade vi bra men sedan?! Så snälla. Plus klass skillnad på att spela i Skottland och Italien t.e.x. Mycket svårare att spela i Italien än Skottland vilket också har en stor påverkan på spelaren. Nog om det ville bara få skriva..

Tidningarna och alla Z-hatare förstorar bara upp det här. Pytteliten eld men de förstorar branden bara ännu mer. Han har bara tackat nej till Italien matchen (han är skadad) annars hade han också kunnat tacka nej och sen är han bara lite tveksam. Är säker på att det är för att han ska kunna fokusera på Barca, vila och se hur och vad nya landslaget gör. När han känner sig sugen så kommer han back that's it.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-10 16:55
Ämne: Zero Pulse: Sedan h....
Ja det har han, men han blev heller aldrig speciellt omtyckt just för sin attityd. Inte omtyckt som Archibald, Lineker och tränare Robson/Venables.
Barcelona Suñol
2009-11-10 16:05
Zero Pulse: Sedan har ju Hughes spelat i Barca så inget ont om honom...
Barcelona Suñol
2009-11-10 15:49
Barcadinho.¨att kalla flygrädsla för konstiga fobier tycker jag är felaktigt.
Barcelona Mojito
2009-11-10 15:22
Zero Pulse

Mark Hughes var enligt uppgift på matchen för att kolla in en Osasunaspelare - inget annat.

Angående Zlatan;

Det är tidningarna som skriver upp det Hamrén sagt eller intee sagt. Det är bara ett sätt att sätta press på honom för att få ännu fler komentarer och ännu mer att skriva om. Lägg till att det handlar om Zlatan och det finns spaltmeter att fylla för vilken murvel som helst.

Oavsett vad han hade sagt till Zlatan hade tidingarna gjort hönor av fjädrar, precis som vanligt.

Varför ska Hamrén lägga fokus på en spelare som, helt klart, inte är motiverad att spela i landslaget. Han säger precis rätt grej. Han sänder en signal till de spelare som faktiskt vill vara med, och som ör motiverade - Ni är de jag kommer lägga fokus på, det är ni som har möjligheten att spela/påverka.
Varför ska han slicka Zlatans r-v och lägga fokus på att jobba in honom när han precis åtagit sig ett jobb som börjar på allvar redan nu.

Alla vet att Zlatan alltid gått sin egen väg och det är bara han, inte en helt ny förbundskapten, som kan ta beslutet om landslagsspel. Hamrén vet detta och väljer därför att lägga fokus där han kan påverka.
Barcelona Barcadinho.
2009-11-10 15:11
Det stämmer att den skotiska ligan innehåller 12 lag, men den innehåller många matcher ändå. Varje lag spelar 38 matcher per säsong..
Serien är indelad till tre rundor och inte den vanliga hemma/borta två rundor. Det innebär 33 matcher. Och efteråt är det playoff på extra 5 matcher. Totalt 38 matcher,.
Celtic och Rangers är nästan alltid med antigen CL eller UL (f,d uefacupen) samt den inhemska cupen.

Jag tror att det saknas motivation.
Zlatan har tappat lite lusten efter bråket med Lagerbäck med den här historian om sen fest med Mellberg och Chippen. De tre herrarna skickades hem med svansen mellan benen och sånt gillar inte starka personer som vår Ibra.
Motivationen har sjunkit ytterliggare efter misslyckandet med avancemanget till VM.

Zlatan avstår nog inte bara pga av slitage som Totti eller konstiga fobier som Bergkamp.
Han kommer förmodligen tillbaka när alvaret är igång igen.

Trist med stream ikväll, men vad kan man göra.
Zero Pulse
2009-11-10 14:52
@Kribba291

- Kul då att alla dagens så kallade experter kör samma teori som jag och i tvättäkta se & hör anda. Hamrén visade sig för att vara en extrem dålig människokännare och pajas. Ordet diplomati tycks inte ens finnas med i hans vokabulär. Period!

@Zizou_spars

- Skotska ligan kan enbart jämföras med den holländska. Vad jag vet sen så spelade Zlatan samtliga matcher under sin tid i både Juventus och Inter. Henke fick det lite tuffare först i Barcelona (och även då som avbytare) ... Barcelona och i sina hela 3 månader i Manchester United. Resten av hans karriären har varit smurffotboll i en skitliga.

Så släpp det nu.

@Rambla - K9

- Jag hoppas det du säger stämmer och att Yaya stannar. Men det som får mig att återigen vara stensäker på att någon från vår startelva ryker är Mark Hughes. Vad fan gjorde han i Pamplona i vår bortamatch mot Osasuna? Hade det varit så att Robinho skall lånas ut utan någon som helst strings attached, så hade han väl knappast behövt stirra en 90-minuters Barcelona -match... Och detta dagen innan han hade själv match med City.
Ktoor^,^
2009-11-10 14:18
Om Yaya går till Man C då ska jag fan åka ner till laporta och .....
ponta p
2009-11-10 14:13
sen väger väl Zlatte 20 kg mer också och får därför mycket mer belastning på knän/vrister/bål osv, vilket gör att man blir mer sliten än Henke som skulle kunna spela tills han va 45 eftersom han har en lätt och smidig vältränad kropp.
Real Madrid Zizou_spars
2009-11-10 13:19
Zero Pulse & Cobain

Ledsen att dra upp diskussionen som vi skulle lägga ner, men..

De år runt Henriks 28år spelade han upp emot 50 matcher varje säsong. Den sista säsongen i Celtic när han sedan lämnade för er spelade han 57 matcher. Utöver det ligger de flesta över 45matcher per säsong, närmre 50 på nästan alla.
Zlatan har under sina 5 år i italien haft två säsonger under 40 matcher, under. Resterande 3 låg han runt 45, något Henrik var över under hela sin tid i Skottland (undantaget en säsong då han var skadad).
Så jo, Henrik matchades ganska saftigt... Så att Henke skulle orka längre för att han spelade mindre är fel.

Men vad spelar det för roll, det är motivationen man ska ha. Hur man dock inte kan ha den är för mig oförståeligt för en 28åring, som är eller precis vart på toppen av sin karriär.
Barcelona ★Barca★
2009-11-10 11:40
Lite nytt om Robinho.
Barcelona Kribba291
2009-11-10 09:25
Till Zero pulse!!
Ska jag ens kommentera det där?
I bästa se och hör stil hittar du på en möjlig dialog på telefon och sedan använder du den som argument.
Zlatan har all rätt att tacka nej till enstaka landskamper och det kan man väl inte ha några åsikter om.
fast likafullt, väljer han att över tid svika sitt land så står jag för vartenda ord jag skrev.
Nåja nog skrivet det här är ju Barcaforum.
Vore nyttigt o trevligt med en breddning av truppen så visst är Robinho välkommen.
Men absolut inte till priset av den underbara Toure.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-09 23:50
Zero Pulse

Yaya Godzilla ska ingenstans. City kan ta och flyga. De kan behålla sin Robinho. En sak som gör mig tveksam till en värvning är den nya skattelagen som börjar gälla 1 jan 2010. En Robinho som lär kräva minst samma lön som i City (ca €7m) lär ju bli bra mycket dyrare för klubben att avlöna när skatten höjs från 24% till 43%.

Keirrison får åtmintone träna med vår trupp. Går vi sen vidare i CdR så lär det finnas speltid för honom också. Bättre än den situationen han nu befinner sig anser jag även om det självklart inte är det optimala att vara i Barcelona heller när han inte ingår i Peps planer den här säsongen.
Barcelona ★Barca★
2009-11-09 23:49
Zero Pulse

Var inte orolig Barca kommer aldrig sälja Toure till City. Ingen ska röra våran Toure:)

Marquez kan dom fan få:D

Det sägs att Robinho affären kan bli klar nu på onsdag eller torsdag. Äntligen får Robinho ha på sig rött och blått. Spännande!

Bona Nit
Zero Pulse
2009-11-09 23:45
@Rambla - K9

- Det var väl det som var tanken med utlåningen från allra början. För lär inte Keirrison få någon speltid i Benfica, så kan han ju bara drömma om speltid i barca. Ända gången Keirrison hade fått entra Camp Nou i dagsläget är då han ska se barcelona spela med resten av publiken högt upp på läktaren.

En annan grej som oroar mig är Robinho-ryktet. Jag är sen inte alls sugen på en Robinho från allra början och den anledningen stavas inget annat än Real Madrid. Men är det så att han nu bara måste komma till barca för att ledningen tycker det then so be it.

Men går man och offrar någon (och någon ska ju offras (Yaya?)) så kan ledningen fara och flyga. Man City lär dock garanterad vilja ha något i utbyte.

Edit:

Mitt sunda bondförnuft säger mig dock att man betalade tok för mycket pengar för Robinho för att sedan bara låta honom bli utlånad utan att få något tillbaka i gengäld. Så visst fan kommer dem vilja ha någon från vår nuvarande startelva (återigen Yaya).
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-11-09 23:43
Det jag inte förstår är att Weldon får mer speltid än Keirrison i Benfica. Weldon var inte ens hälften så bra som K9 i den brasilianska ligan. Det är något skumt som försigår där.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-09 23:31
Förresten, ta hem Keirrison. En fox in the box är alltid bra att ha i truppen att kunna slänga in. Det är bättre att han får träna med Messi och grabbarna under Peps ledning. Han lär ju knappast utvecklas utan speltid i Benfica och enbart träna med spelare som Saviola och träben som Javi Garcia.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-09 23:29
Glöm di Maria. Han har en hög utköpesklausul, minst €30m, och Benfica säljer inte under den. De har knytit upp alla sina stjärnor med långa kontrakt. Är det något klubbarna i Portugal är bra på så är det att ta betalt för sina spelare.
Zero Pulse
2009-11-09 23:28
@Cobain

- Faktiskt inte. Se själv (länk). Jag menar, förutom att ligan består av endast 12 lag, så är det sen alltid lika tufft att möta lag som Aberdeen, Falkirk och Kilmarnock. :P
Annons: