/spanien/barcelona/forum/16675.aspx/spanien/barcelona/forum/16675.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-02-01 17:50
Hetfield

Reglerna för doping är att spelaren själv ansvarar för vad han har i sin kropp. Spelar ingen roll om det är viktmedicin eller om det inte står någonting på förpackningen. Har man något förbjudet i kroppen så har man ansvar för det och inget annat hjälper.

Med tanke på att han redan har åkt fast för doping en gång innan så lär han få mycket hårdare straff, ganska svårt att lita på den före detta knarkaren.
Barcelona Rambla~
2010-02-01 17:44
Det är en vinn-vinn situation för Barcelona. Blir det jättesuccé och om Barca verkligen vill ha tillbaka honom så kommer de att locka honom med ett ännu bättre kontrakt än vad han har nu och då kommer han självklart tillbaka. Kom ihåg att han har ett kontrakt på 5 år. Vill inte Barca ha tillbaka honom och Fiorentina nyttjar sin option så får klubben åtminstone tillbaka summan de lade ut för honom.
Barcelona Rambla~
2010-02-01 17:42
Keirrison är nog tänkt som Gilardinos backup som prima punta. Han har samma egenskaper, en avslutare som står på rätt plats i boxen. Jovetic och Mutu är helt annorlunda spelartyper än K9. Det är spelare som är väldigt kreativa och jobbar fram chanserna åt målskyttarna eller så avslutar de själva. Vilas Gilardino eller om han är skadad så kommer K9 få sina chanser. Det gäller för honom att ta vara på dem bara. Fiorentina är kvar i tre turneringar än så länge, cup, liga och CL, så nog finns det stora chanser till spel för honom.
Barcelona Hetfield
2010-02-01 17:42
Barcelonito

Det sista jag hörde var att Mutu och Fiorentina ska visa att Mutu inte visste att det han tog innehöll just det ämnet. Det var inte direkt dopning på det sättet, han är tydligen viktkänslig, så han tog något för att inte gå ner/upp i vikt

Jag skulle gissa på att han får runt 3 månaders avstängning om han döms, annars blir det 4 år om domstolen viftar bort det
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-02-01 17:40
Om K9 ska få speltid så måste han ju också spela bra. Han kommer säkert få några chanser. Och på dem gäller det att han visar vad han går för. Spelar han bra får han spela oftare, vilket leder till fler mål, vilket leder till ökat självförtroende vilket sedan leder till ännu bättre spel och således änu fler mål.

Jag tror ni fattar, han måste helt enkelt ta vara på sina chanser.
Barcelona BOJAN...
2010-02-01 17:39
Nån som vet vad straffet är för dopning?
elbraco
2010-02-01 17:38
Vad jag har hört så var "dopningen" att han tog bantningspiller som innehåll något som egentligen inte skulle vara där eller som fanns på innehållsförteckningen, så det lär ju inte vara orsak att stänga av honom?
2010-02-01 17:35
Hetfield

Mutu är ju dopad. Han kommer få mycket mer speltid i Viola.
Barcelona Hetfield
2010-02-01 17:30
Barcelonito

Jag tror inte att Fiorentina har pengarna för att köpa Cassano, jag tror att Inter kommer att få galningen till slut, både Mourinho och Moratti hånglar med honom så fort de ses, så jag antar att de skulle punga ut pengarna

Som sagt, K9 kommer att vara bakom Mutu, Gilardino och Jovetic, så det är ju bra

Canaletes

Jag kommer tyvärr inte ihåg matchen, kommer bara ihåg just den sekvensen, annars håller jag med om att hans bästa match var mot Milan, Giuly gjorde kanske den bästa matchen i Barcelona tröjan när han gjorde målet, tack vare Gaucho
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-02-01 17:26
Jag tror tyvärr det är kört för Caceres att ta en plats i Barca.

Vi har Pique, Puyol, Abidal, Alves och Chygrynskiy som kommer stanna minst 3 säsonger till. Sen har vi Botía, Henrique på lån. Fontas och Muniesa kommer från Barca Atletic.

Vi har för mycket backar, det är helt klart. Och då har jag inte ens nämnt de gamla M:en.
2010-02-01 17:25
Delarocha

Han har mindre anfallare att slåss med i Fiorentina hur dumt det än låter. Cassanos deal har skitit sig sålänge och han byter nog till Viola under sommaren istället. Men K9 kommer att få mer chanser att visa sig i Fiorentina än vad han fick i Portugal.
Canaletes
2010-02-01 17:24
Hetfield

Vilken match var det?
Hans bästa match tror jag var mot Milan i semin i CL. Där han raderade Kaká totalt!
Canaletes
2010-02-01 17:23
Som nån skrev här efter matchen mot Sporting.
Guardiola borde prata ensam med Ibrahimovic.
Sagt o gjort. Det blev middag tillsammans

Det här funkade ju med Henry.
Matchen därefter, hat-trick mot Valencia! :D

Och Edmilson till Zaragoza
Barcelona Hetfield
Skönt med Edmilson i La Liga igen!
När han var som bäst i Barcelona så var han magisk, glömmer aldrig bort när han rensade bollen i straffområdet genom att göra en "Maradona" grej, svårt att förklara med C.Ronaldo brukar också göra liknande
En gammal favorit helt enkelt!

Pedrito

Du har redan skrivit det, du behöver inte upprepa dig
Barcelona ★Barca★
Guti i Vm? NEJ TACK!
Barcelona Messidinho_10
2010-02-01 17:21
okej det är en bra deal jag skulle bli jävligt glad om man sålde honom för det.
Barcelona ★Barca★
2010-02-01 17:20
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Hahahaha
2010-02-01 17:20
Messidinho_10

Det priset ingick i förhandlingarna mellan Juve och Barca. Hans köpsoption efter att lånetiden är slut är 100 miljoner.
Delarocha
2010-02-01 17:19
Hur vet du att Keirrson kommer prestera tillräckligt bra för att bli såld? han har ju inte fått spela alls i Benfica så att anta att han kommer prestera på en hög nivå i en bättre klubb är ju direkt korkat. Vi kan ju hoppas men kan ju bli svårt.
2010-02-01 17:18
Guti till VM? joo, om han byter nationalitet till Nya Zeeland eller Nordkorea, så har han iaf en plats på bänken.
Barcelonistas
2010-02-01 17:18
Messidinho_10

man ehhm CITY? eller juve..
Barcelona Messidinho_10
2010-02-01 17:16
Vem skulle vilja köpa Caceres för så mycket pengar?
2010-02-01 17:15
Nu när Keirrison går till Fiorentina så har Barca inte förlorat någonting alls på affären. Han spelar där 2 år, antingen är han tillräckligt bra för att vara med Barcas trupp eller så säljs han för de pengarna han köptes in för.

Vissa som kritiserar värvningarna tänker inte på att Barca också säljer de spelarna. Man kanske köper Caceres för 170 miljoner men han kan ju säljas för 100 miljoner om han nu misslyckas.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-02-01 17:14
adil,

Äh, den "planen" om att få Spaniens förbundskapten att ta med sig Guti till VM försvinner lika snabbt som A.Madrids backlinje.
När han gör en dålig match, så är det Alcorcon som väntar för honom. Så funkar det, inget jag hittar på.
Barcelona Messidinho_10
2010-02-01 17:13
Alvi

Vi gör det nu ;(
Delarocha
2010-02-01 17:13
Ser ingen större anledning att helt plötsligt ta med Guti. Man vann EM förra året och ingen av de mittfältare han konkurrerar med har väl presterat sämre än honom i år? Fabregas gör väl sin bästa säsong hittils i karriären och Xavi och Iniesta håller ju en löjligt mycket högre nivå än Guti oavsett om han har en formtopp eller inte.
Barcelona Pep the King
2010-02-01 17:10
Messidinho_10

Lugna ner dig. Du åker snart på en spärr.
adil,
2010-02-01 17:09
Ämne: Rambla~//

Haha hå....
Guti till VM? Jo men visst, jag tror inte landslaget vill ha med en säkerhetsrisk, både på och utanför plan, i världens största turnering.

Det är Barcelona spelarna som ska diktera Spanien mot guldet och ingen annan. Spaniens öde ligger i mångt och mycket i Xavis och Iniestas fötter, och Puyols offervilja. Casillas också? Inte i lika stor skala, då Spaniens spelsätt knappast påminner om Real Madrids. Enligt mig skulle Valdés kunna göra ett minst lika bra jobb som Casillas, men det är en annan femma. Dock tycker jag det vore väldigt kul om Valdes fick åka med, inte minst för honom själv. Underskattade rackare.

Sen har vi Pedro som lär ha goda chanser att bokas in på planet. Han växer och växer i allas ögon.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-02-01 17:08
Barcelonistas & Messidinho_10

Ta era relationsproblem via PM istället, har för mig att ni redan blivit spärrade flera gånger tidigare. Det känns som om ni strävar efter en spärr, skärp er.
Barcelonistas
2010-02-01 17:06
exakt!
Annons: