/spanien/barcelona/forum/16656.aspx/spanien/barcelona/forum/16656.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona De Goda-Zlatko
2009-11-26 16:53
har för mig att den symboliserar stadens skyddshelgon Sant Jordi.
Barcelona Pedrito
2009-11-26 16:52
Kn nån berätta för mig vad den vitröda flaggan i barcas klubbmärke står för...? Den andra flaggan är ju katalonien så ska den första föreställa spanien eller nåt..? spanien hade väl den flaggan förut.
Real Madrid Hassan
2009-11-26 16:50
el Flaco

Haha, seriöst Aragones tog nog priset där ;D
Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-11-26 16:42
På tal om dans och Barça/Madrid så bör ni ta en titt i länktips. Där kan ni se Casillas visa upp sina moves under sin resa till Mali i sommras. Även Sanz och Laporta visar upp sin repertoarer . I slutet av klippet kan ni se Guardiolas show på dansgolvet till Billie Jean.
Barcelona ★Barca★
2009-11-26 16:39
Pedrito

Guardiola dansar bort Real:) Det är seger dansen haha.

Söndag sätter vi Real på plats!
Barcelona De Goda-Zlatko
2009-11-26 16:38
Har jag fått en deja-vu feeling eller har inte Hassans senaste artikel om Italienpanelen varit uppe sen tidigare?

---------------------------------------------

För övrigt anser jag att Baloo är en tragisk figur.
adil,
2009-11-26 16:38
Varför ska man förklara krig mot Hassan för den artikeln? Det är bara bra att det har börjat skrivas artiklar och krönikor rörande El Clasico. Det piffar upp stämningen än mer, och man får ständigt nya saker att läsa.

Tycker för övrigt Guardiola är grym på att dansa!!
Barcelona Pedrito
2009-11-26 16:36
Kan nån länka till den dansande pep..? Så man kan se vad ni bråkar om..
Barcelona Rambla - K9
2009-11-26 16:25
Jag är inne på el Flacos linje. Den dansande Pep är faktiskt en riktigt rolig grej. Han ser faktiskt töntig ut där han dansar. :) Jag förstår inte er som tar illa upp över den artikeln? Det är knappast något Hassan behöver be om ursäkt för.
Barcelona Unicef
2009-11-26 16:24
Hej på er! Länge sedan jag skrev något här på forumet! Jag som många andra har ju tankarna kring söndagens match, Mest tänker jag faktiskt på Reals taktik? Då jag tycker att vår är den samma oavssett på vilken gräsmatta bollen sparkas av. Så vad tror vi om Miljardbygget? Möter dom oss med vårt spel? Kontringar? Köttmur? Maränger får tycka-till!!!
sebbaa
2009-11-26 16:22
Ämne: brukar inte skriva h....
Jävligt bra länk! Stort tack för den. Bra grej detta med panelerna inför El Clasico också av Marängredaktionen! Henrik hade ju ord och inga visor även i det sista svaret, hehe ;)
Barcelona Pedrito
2009-11-26 16:17
Ämne: brukar inte skriva h....
Tycker barca gjorde en mycket bättre match i madrid även om man släppte in 2 onödiga mål.
Barcelona ★Barca★
2009-11-26 16:16
Hassan

Jag själv gillar när det blir paj kastning. Det är så det ska vara. Det är juh El Clasico om 3 dagar!

Jag tycket det är bara roligt. Det kommer aldrig vara kärlek mellan Barca Vs Real.

Det är alltid hat.
Barcelona ocbgb
2009-11-26 16:15
hassan, missuppfatta mig fel. jag läser sjukt gärna pajkastningsartiklar men då kan de gärna handla om nåt skoj el nåt spektakulärt som har hänt.. snarare än att bygga en artikel på guardiola som dansar i 10 sekunder, troligen i samma anda som de flesta av oss.. skriv gärna många artiklar inför matchen, jag kommer läsa de andra, men med lite mer förankring tack

det var nån go frågesport ni hade förra året som jag vill minnas var jävligt kul.
Real Madrid Hassan
2009-11-26 16:08
Ocbgb

Som sagt, artikeln var inget mer än "skoj" och lite gammal dags pajkastning mellan redaktörerna här på SF. Det är ju lite så det ska vara inför en klassiker med lite skitsnack från bägge håll. Men om du och de som inte kan läsa den med glimten i ögat och tar den på blodigt allvar så kan jag väl inget göra än att respektera er åsikt.

Väljer er redaktion att publicera något med Pellegrini som är fantastiskt roligt skulle även jag garva åt det, man ska inte ta detta på blodigt allvar.

För övrigt så ser ni att italienarna tycker om er också ;)
Barcelona ocbgb
2009-11-26 15:55
brukar inte skriva här så mkt, mest läsa.. men hassans artikel om guardiolas dans var det löjligaste jag läst på länge.. finns ju ingen röd tråd, ingenting som ligger till grund för artikeln. lite som småstadstidningarna som skriver om att ulla har skaffat katt. det måste väl finnas så mkt mer intressant runt en megaklubb som real el om barcelona?

kan inte nån från vår redaktion skriva en artikel om reals matrialförvaltares senaste utekväll, eller målvaktstränarens fru's tupperwareparty? Ungefär så intressant (oavsett om man gillar fotboll eller inte) var din artikel hassan, journalistisk lekskolenivå.

jag tycker du har skrivit en del läsvärda artiklar, och jag läser gärna era artiklar från madridredaktionen, men denna var helt grundlös och patetisk.

Se länktips för el clasico sist i december, 10min i HD. 2-0 till blaugrana om nån missade det.
Barcelona ★Barca★
2009-11-26 15:52
Låt chrisespaña snacka. Vi visar dom istället på planen på Söndag!

Barcelona tarrak
2009-11-26 15:44
Rambla

Bara att skriva under på varje ord. Det är märkligt att se hur samma personer som säger sig avsky TV 4/Fotbollskanalen/Aftonbladet är samma människor som verkar sitta och uppdatera deras hemsidor dygnet runt, för att länka vidare i Puertan. Det är inte svårt att första vad de tjänar pengar på.

Jag tycker också att svensk medias fotbollsbevakning suger (Bank och Niva undantagna), just därför läser jag inte skiten. Denna revolutionerande tanke verkar dock inte ha slagit Kviborg & co som hade varit ett stort icke-problem mindre.
Barcelona Barca-nist
2009-11-26 15:43
Rambla - K9

Kviborgs kommentarer kring kritiken är så obefogad!

han påstår att folk/media har för höga förväntningar p.g.a Reals dyra inköp.
Daaa.. vad hade de förväntat sig när de köper spelare för flera miljarder???
Reals dyra lagbygge gör det svårare för de själva för att det är inte byggt på svett och hårt arbete utan köpta färdiga stjärnor.

Barca förtjänar all fokus från media men det kan straffa sig också måste jag säga tyvärr. för det räcker med en dålig match så kommer det hagla kritik om "formsvacka"!

Barcelona Sentuary
2009-11-26 15:21
Hassan, din artikel handlar bara om att du ville vara rolig, och ingen skrattade, så sluta ljuga, vi fattar att du ville vara ironisk men att du misslyckades totalt.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-26 15:20
Efter att ha ägnat flera minuter i senaste Eurotalk till att beklaga sig över "kritiken" Madrid får i media och efter att ägna nästan en hel artikel åt samma sak så avslutar han med följande:

"Men jag klagar inte, tvärtom - jag älskar att störa mig på detta"

Cry me a river. Sluta lipa för fan. Ja, Madrid råkade gå om Barcelona i ligan i senaste omgången så sluta dra upp det där med "trots att man leder ligan" som något argument. Även Barcelona har fått kritik denna höst. Både här på SF och i spansk media. Så mycket kritik får väl ändå inte Madrid? Är det så förbannat viktigt för madridistas att bli hyllade av svensk press? Samma svenska press som ni ändå alltid idiotförklarar för att vara inkompetent. Hur fan går det ihop?

Hur kan man störa sig så mycket över att Barcelona och Pep hyllas efter en sådan makalös säsong? Är inte hyllningarna befogade kanske? Hur ofta vinner en klubb i Spanien el Triplete? Hur ofta har en klubb i Spanien chans på 6 titlar under ett år?

Något som verkligen gör mig spyfärdig är just dessa "vi-mot-alla" och "alla-hatar-oss" gnällandet. Vilka martyrer ni är. Det är verkligen synd om er.
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2009-11-26 15:18
Ämne: Som en del varit inn....
Hassan, känns som att du är riktigt rastlös alltså. Att skriva om Guardilas dans när de finns mycket annat att skriva om. Snacka om brist på fantasi hos realredaktionen.
Real Madrid Hassan
2009-11-26 15:10
Som en del varit inne på så är ju artikeln om Guardiola inget annat än en lätt läsning och ingenting som ni ska ta åt er.

Som jag även skriver i artikeln är ju Guardiola berömd och hyllad för sin första säsong av princip alla även oss som älskar Madrid, ingenting kan ta det ifrån inte ens den dansen ;).

Tack vill jag även säga till Rambla - K9 och RimuZ angående Panel-artikeln. Den italienska dyker upp vid fyra för er som är intresserade.

Ha en bra dag!
Barcelona Rambla - K9
2009-11-26 15:00
petersays

Cruijff har även tagit ut Fabregas. Dock så tvivlar jag på att Wenger släpper iväg honom till en icke officiell landskamp i värsta spelschemat för Arsenal. Dessutom så är även Oleguer uttagen, även där är det tveksamt om Ajax släpper iväg honom.
Barcelona H.Alavi - R.I.P -
2009-11-26 14:59
Trippeln

Förstår inte vad du menar, kritiserar du min krönika?
En grej till, ser att du skriver en hel del i forumet, dessutom så skriver du 2 inlägg på samma minut flera gånger om.
Varför sätter du inte bara ihop de istället?
Istället för att det ska stå "Trippeln" överallt.
Dessutom så kritiserar/flippar du på någon varje dag, varje timme.
Skärpning.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-26 14:56
Jag gillar också artiklarna från Hassan med panelen från andra ligors skribenter får tycka till. De har jag berömt honom för tidigare och kan göra det igen. Kudos.

Den där påhittade interjvun av Pep var nog det sämsta mög jag någonsin läst här. Inte ens en neutral kan se någon humor i den.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.C)- Super dagar dom vi jagar.
2009-11-26 14:51
Någon som hört låten om Zlatan?

Länktips!
Barcelona RimuZ
2009-11-26 14:45
Alavis smutskastning eller om man ens kan kalla det en sån var ju ganska lam (älskade Pep vidoen :D)

Däremot så ska han ha en eloge för panelen med de andra ligornas skribenter. Intressant och veta hur de ser på vårat spanska krig.
Barcelona petersays
2009-11-26 14:38
Milito är förresten med i truppen till klubb-VM! Liksom Mino och Jonathan Dos Santos.

Dessutom så har matchen mot Xerez, som skulle spelats strax innan jul, flyttats till nu på onssdag eftersom det gamla datumet låg för tätt inpå Kataloniens match där bl.a. Xavi, Valdes, Bojan m.fl. deltar.
Barcelona DM1982
2009-11-26 14:31
Ämne: Om det nu var Guardi....
Det är Pep men en väldigt ung sådan. Krönikan i sig är inte bra, iofs inte så ovanligt när det gäller Puertan.
Annons: