/spanien/barcelona/forum/16655.aspx/spanien/barcelona/forum/16655.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinho
2009-11-14 23:28
Undra om de delar upp biograferna, eller om de blandar madridistas med culés...kan bli kaos :). Hade varit grymt o se matchen på bio med salongen full av culés...
Real Madrid MadridistaN,
2009-11-14 23:24
Ämne: ey vet ni vad, I spa....
De sände Sveriges matcher i EM på bio:P

Sveriges matcher är inte i likhet med El Clasico, men menar att det inte är konstigt att fotboll sänds på bio(Om det är det du menade).
Barcelona lokmanoooo
2009-11-14 23:19
ey vet ni vad, I spanien kommer de sända El Clasico på bio.

shiiit vad tung egentligen:D
Real Madrid MadridistaN,
2009-11-14 23:19
Ska tilläggas att även ni hejar på mitt lags antagonister s hatar jag inte er/era spelar för det. Jag har massa cule kompisar som jag är jättebra vän med och att vi kan disskutera om varandras lag utan och hoppa på andra. Vissa(okunniga) människor tror rivaliteten mellan Real och Barca gäller livet också. Visst man ka vara rivaler, men det är fotbollsnivå. Tror inte att t.ex. i Spanien cules mördar madridistas eller vice versa bara för att man hejar på antagonisterna.

Det är nog mer i Italien och England folk skadas pga. att de hejar på ett speciellt lag.
Real Madrid MadridistaN,
2009-11-14 23:15
adil,

Alla madridistas hatar inte allt som har med er klubb o göra. Inte jag iaf. Tycker ni spelar fin fotboll, men jag hade velat se mitt Real spela, som du skrev, en mer rak och snabb fotboll - för det är just den fotbollen Madrid alltid spelat. Och den passar vår klubb och spelstil. Anfallasfotboll har alltid förknippats med oss.

Det är bara hönan Perez som infört det här med att "Madrid ska spela vackert" sen hans intåg i klubben. Men det är en annan femma.
adil,
2009-11-14 23:13
Barcadinho

Håller med om Iniesta. Vilka positiva vibbar han sände ut idag. Inte sett honom så bra i Barca hittils denna säsong, som idag i landslagströjan. Han verkar ha fått tillbaka magin i fötterna. :)
adil,
2009-11-14 23:08
Zizou_spars

Inte meningen alls och provocera. Men jag tycker mig många gånger ha hört er klanka ner på Barcas eviga rullande och s.k. "sega sidledsspel"..
Real Madrid Zizou_spars
2009-11-14 23:05
adil,

Är ledsen för att jag lade en kommentar med en annan tröja i ditt forum, somliga klarar tydligen inte av det.
adil,
2009-11-14 23:00
Zizou_spars

Hur kommer det sig att du som Madrid supporter tycker det är så fruktansvärt roligt att titta på Spanska landslaget? Var det inte ni maränger som föredrog rak, snabb anfall/kontringsfotboll framför sidledspassningar och bollinnehav?
Barcelona Hetfield
2009-11-14 22:59
Madristan

Xabi är en defensiv balansspelare , som t.ex: Senna, Cambiasso , De Rossi osv.

Xavi är däremot en playmaker som gillar att bestämma tempot , så nej, det är inte samma spelartyp
Barcelona Barcadinho.
2009-11-14 22:59
Riktigt bra match, bra tempo i stora delar, tuffa dueller, bra publik. Det såg inte alls som en vänskapsmatch.

Det mest positiva med Barcas ögon var Iniesta.
En strålande första halvlek.
Vi culés väntar ju bara på att vampiren kommer tillbaka till sin högsta nivå.
Han gav riktigt positiva singanler de första 45 min.
Hoppas att han fortsätter och växa.
Real Madrid MadridistaN,
2009-11-14 22:56
adil,

Vill inte framstå som en idiot, men tycker du inte Xabi hade kunnat ersätta Xavi? Inte fullt ut/helt ut men Xabiär inte så mycket hemsk:S

Iniesta kan ersättas, men du såg hur mycket Iniesta saknades i Confederations Cup eller hur?
adil,
2009-11-14 22:53
Shit, vilken match. Allt annat än vänskaplig. Camp Nou kan inte ens få fram en sån stämning i El Clasico..

MadridistaN

Nja, det tycker jag inte. Det finns många spelare som kan ersätta Iniesta. Silva och Mata t ex. Men det går inte att ersätta Xavi. Om inte ens Fabregas kan det, vem ska då kunna det? Även om Fabbe skulle klara av den rollen galant så är Xavi numero uno. Han är vår tids bästa centrala mittfältare.
Real Madrid Zizou_spars
2009-11-14 22:52
Gud är störst!

Håller med. Är fruktansvärt kul att se på spanska landslaget, att se dessa otroliga fotbollsspelare från Real, Barca, Sevilla, Valencia osv arbeta tillsammans.. Helt sjukt vilket material.

Real Madrid MadridistaN,
2009-11-14 22:51
Gud är störst!

Håller HELT och hållet med. Jag erkänner att Messi i år har varit bättre än Ronaldo och om någon ska få Guldbollen den här gången är det han.

Men hade jag fått välja själv hade jag valt INIESTA! Min favorit i Barca:)
Barcelona Hetfield
Madristan

Tänker inte börja diskutera med dig om hurvida Gago är nästa "Redondo" , men enligt MIG så är han kass, det är nästan lustigt att du försvara honom när han är rena rama katastrofen i Real, nåja

Förövrigt så var det en spännande match, nu gäller det bara för Maradona att ringa Riquelme, sen är det bra
Barcelona Trippeln
MadridistaN

Målvakten glömde jag men de får vänta och se inom 1 år om de får fram någon stabil målvakt i dess inhemska liga.
Inte optimalt med andra ord.
Barcelona Maestro-V
2009-11-14 22:50
Ämne: Madristan

Jag men....
Man såg genast skillnaden när Cambiasso kom in. Jag förstår inte heller vad Gago ska ha att göra med i den argentiniska landslaget!
Han är för dålig.
Real Madrid MadridistaN,
2009-11-14 22:49
Ämne: Maradona ska spela s....
Målvakt?
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-11-14 22:49
MadridistaN,

Jo absolut, längre upp i banan. Men lite längre ner i banan där anfallen startas där är Xavi mästerlig!

Sen förstår jag inte varför Cúles och madridistas ska klanka ner på spelare bara för att dem spelar i rival laget, otroligt barnsligt. Kritisera inte bara efter klubblaget, nu är alla spelarna oavsett klubblag enade i ett landslag. Den som förtjänar beröm bör också få beröm och den som förtjänar kritik bör också få kritik, spelar ingen roll om denne tillhör ditt hat lag eller ditt favorit lag.
Real Madrid MadridistaN,
2009-11-14 22:48
Hetfield

Kan hålla med om att Gago var vilsen idag, men sen att han hade en dålig på jobbet betyder väl inte att han är en sopa(Om det är det du menar)? Vill påpeka att hela(!) Argentina var dåliga idag även Messi som alla har sagt. Felet ligger inte i spelarna utan hus Argentinas fotbollsförbund och främst hos Maradona som är en mycket dålig tränare/förbundskapten.
Barcelona Trippeln
2009-11-14 22:46
Maradona ska spela såhär!

Zanetti-Samuel-demichelis-heinze(vem annars)
macherano-cambiasso-gago(vem annars)
Messi-milito\higuain(grym!)-aguero
Barcelona Hetfield
2009-11-14 22:43
Madristan

Jag menade inte att just Higuain (som gjorde en bra match) och Gago var vilsna, utan hela laget var vilsna

Man såg hur bra det var för Argentina att Cambiasso kom in, äntligen såg man lite balans, jag förstår verkligen inte vad sopan Gago gör där
Real Madrid MadridistaN,
2009-11-14 22:43
Jag tycker Iniesta är minst lika viktig som Xavi för Spanien.
Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-11-14 22:41
Ämne: Xavi är viktigare än....
Co-sign, jag märkte det också. Xavi spelar på en hel annan nivå just nu. MVP.
Real Madrid MadridistaN,
2009-11-14 22:40
El Flaco

Först när ja läste så lät det som han menade Messi var bra men inte de andra. Men tydligen har ja missuppfattat det hela och ber om ursäkt.

EDIT: Ni har rätt om att Maradona bör dra, men i Argentina ser de honom som Gud därför blir det svårt. Förstår inte hur han kan misslyckas med en trupp beståene av spelare som Higuain, Kun och Messi. Det är nog därbak det läcker i Argentina. Vad gör Coloccini och Heinze på planen?
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-11-14 22:39
Xavi är viktigare än vad man tror för Spanien, även om man har flera klassmittfältare så märkte man av hur spelet förändrades när Xavi byttes ut.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-11-14 22:36
"Alla springer runt som vilsna kycklingar, det är nästan sorgligt att få se Messi såhär "

själv tolkar jag det som att även Messi springer runt helt vilsen pga Maradonas inkompetens.
Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-11-14 22:36
MadridistaN/

Jag förstår inte varför du kände dig tvungen att ta på dig din mantel och komma in här och försvara Gago och Higuain. Hetfield pekade inte ut de i sitt inlägg, utan menade att alla spelarna sprang runt som vilsna kycklingar.
Real Madrid MadridistaN,
2009-11-14 22:34
BluRed

Han skrev att skrev att alla springer runt som vilsna kycklingar, det är synd om Messi som försöker kämpa. Han menar väl Alla är vilsna kycklingar förutom Messi?
Annons: