/spanien/barcelona/forum/16652.aspx/spanien/barcelona/forum/16652.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-11-16 16:25
Mojito

En liten rättning bara, Puyol spelade som högerback i finalen, Sylvinho var ju vänsterback. Annars var det helt rätt då han hade Cristiano på sin kant och således i sin ficka. ;)

Nu när jag tänkte efter lite så kanske du inte menade att han spelade som vänsterback i finalen och bara syftade på att han KAN spela där?
Barcelona Hetfield
2009-11-16 16:25
Äh, ta tillbaka Sylvinho och Gio så blir det som the old days :)

Men skämtåsido , så är jag inte ett dugg rädd för C.Ronaldo, den som skrämmer mig är Higuain som är sjukt underskattad
Barcelona Mojito
2009-11-16 16:04
I värsta fall får väl Puyol gå ut som vänsterback mot Real, han gjorde ju ett hyfsat jobb i CL-finalen. Nästan så att C9 börjae gråta så uppgiven han var till slut stackarn.
Barcelona Mojito
2009-11-16 16:02
Don Pelayo

OK, ingen big deal, förstår hur du resonerar.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-11-16 16:02
Synd att Abidal missar matchen mot Inter men framför allt kanske matchen mot Real Madrid. Framför allt eftersom att Real har en viss Cristiano... på högerkanten.

Tänk er : Ronaldo mot Maxwell. Ojoj
Barcelona Mojito
2009-11-16 16:01
el Flaco

Offensivt bjuder Maxwell och Abidal på ungefär liknande spel. Följer med upp när chansen ges, men har väldigt svårt att komma förbi motståndarna.
Defensivt bjuder Maxwell på lite fler hörnor/inkast och känns lite klen emellanåt.

Rambla K9

Visst känns det lite surt att Txiki inte kunde få loss Filipe med tanke på överpriserna på Zlatan och Chryg. Nu har väl inte Filipe börjat lika övertygande som förra säsongen, men helt klart hade jag hellre sett honom i st för Maxwell, även om jag inte har något emot Exinteristan.
Barcelona Barca Barca
2009-11-16 15:50
Rambla - K9// Du är inte ensam. Jag irriterar mig oerhört till just att vi inte pungade ut dom extra miljonerna som Depor begärde för Filipe. Vi går o panik värvar Maxwell som jag satt helt förvirrad hemma och undrade vad man såg i en spelare som honom. Det är inte många passningar som går rätt från vänsterbacksplatsen när Maxwell spelar har jag börjat märka. Vi kunde lika gärna ha förlängt med Silvinho som bidrar mer än Maxwell både på plan och utanför.
Spanien Don Pelayo
2009-11-16 15:46
Trippeln,

Bra inlägg! Det värmer alltid mitt hjärta varje gång jag ser Barca-ikonen Puyol vara den förste att gratulera Casillas när denne plockades ut efter sin 100:e landskamp. Att se den normalt så starka rivaliteten vara frånkopplad landskamperna precis som det skall vara.

Det finns för mycket hat i världen men sådana bilder inger hopp.
Spanien Don Pelayo
2009-11-16 15:41
Mojito,

Något sent men jag skall försöka förklara mig. Du misstolkade hela meningen. Jag har väldigt höga tankar om Barcelona det är därför jag blir så besviken när jag får läsa sådant. Det var naturligtvis aldrig meningen att generalisera eftersom jag inte trodde att klubben som sådan stod bakom det - vilket Rambla redde ut till fullo.

Hade någon annan gjort ett liknande uttalande hade jag varit likgiltig till det och då hade jag inte brytt mig. Det man älskar agar man.

Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-11-16 15:18
Mojito/

Jag tror att Abi har noterat pressen från värvningen av Maxwell denna sommaren och det är nog därför som han har höjt sig ett par snäpp den här hösten. Fransmannen har presterat på en hög nivå än så länge och det är verkligen synd om han tvingas sitta på läktaren just när vi ska möta lag som Inter och Madrid. Abidal hade behövts i de matcherna.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-16 15:11
Jag tycker Abidals skadebenägenhet i början av säsongerna oroar allt mer. Stör mig fortfarande att vi inte värvade Filipe i somras, speciellt om Madrid värvar honom. Pep verkar ju inte ha något vidare förtroende för Maxwell heller då han fått väldigt lite speltid.
Barcelona Mojito
2009-11-16 15:05
el Flaco

Ajajaj, även om Maxwell absolut inte gjort bort sig, så hade jag föredragit Abidal som varit jämn och stabil så här långt - alltså precis som vanligt.
Barcelona Pedrolito
2009-11-16 14:59
Barca skulle aldrig släppa bojan.
Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-11-16 14:56
Abidal kommer vara borta i tre veckor och missar därmed toppmatcherna mot Inter och Real Madrid. Klubbens läkare kommer försöka få honom till spel mot Madrid ifall man har tur med rehabiliteringen.

Tråkig nyhet. Det är nu bäst för Maxwell att hitta storformen i lagom tid inför de mötena.
Barcelona C.Andrés
2009-11-16 13:34
Roligt rykten angående att vi köper Fabregas för pengar+ bojan+ toure eller balotelli för toure. Folk verkar inte fatta att Toure lär vara kvar ett bra tag och att han är mer än nöjd.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-16 13:32
Fabregas utan tvekan, och det mot brögäng.
Barcelona BlueRed
2009-11-16 13:31
Läsvärd artikel, Pep i fokus. Se länk.

"The players are very good, but Guardiola made them into a magnificent team. That is the point about Barcelona: they may have the world's most talented individual in Leo Messi, and three or four more of the top 10, but the game they play is the one it was supposed to be when it was invented: not just football; association football."
Barcelona Mojito
2009-11-16 13:16
Fabregas utan tvekan.
Barcelona Mojito
2009-11-16 13:15
Pierre #13

Allt handlar om att Messi är 1,5 decimeter kortare än Ronaldo. De har olika fysiska förutsättnigar, och med tanke på detta kan (och är) Ronaldo vara mer komplett än Messi.

Svårt att vara nickstark då man är 1,70 liksom.

Sett till detta så är det ju än mer fantastiskt att Messi är bättre när det kommer till vem som är den bästa fotbollsspelaren!

Hur komplett man är som fotbollsspelare spelar mindre roll då det är en lagsport. Däremot kan det vara en fördel när man delar ut individuella utmärkelser.
Fast å andra sidan har aldrig Essien fått något pris trots att kanske vinner kategorin mest komplett.
Men det är bara min åsikt...
Valencia Arsenal_7
2009-11-16 13:14
En liten rolig omröstning:
Numerara från 1-4 vilka ni tycker har varit bäst den här säsongen (favorisera helst inga spelare bara för att dem spelar i barca eller hata inga för att dem spelar i real)

Xavi
Fabregas
Lampard
Xabi

jag tycker:
1. fabregas
2. xavi
3. xabi
4. lampard
Barcelona Pedrolito
2009-11-16 12:58
David silva skulle passa i barca
Barcelona westinho
2009-11-16 12:33
Håller med Pierre13#

Ronaldo är mer komplett än Messi, dock inte lika bra som Messi. Jag rankar Xavi, Messi och Iniesta högre än Ronaldo..
Real Madrid Pierre13#
2009-11-16 12:25
HUR kan vissa säga att messi är mer komplett en Ronaldo. Hade Ronaldo spelat för er och messi för Madrid skulle jag fortfarande säga att Ronaldo är mer komplett. Men på småytor är Messi bäst i värden går inte att ta bollen av honom. Men viss av er släpp snacket om att messi är mer komplett. Som att säga Higuain är mer komplett en Zlatan vilket är helt fel. Zlatan är vell mest kompletta anfallare med Drogba
Barcelona Baltasar00
2009-11-16 12:08
Såg precis att man kunde se El Classico matchen hos Bet365 livestreaming. Kanon om man inte har Tv4Sport. Nån som testat kvalitén hos Bet365?
Länktips: www.betsmart.se
Barcelona ★Barca★
2009-11-16 12:08
Yaya Toure ska ingenstans. Finns ingen bättre. Mashernano är jävligt grym men tror inte Rafael Benitez är så dum och släpper han när han förlorade Alonso till Real så dum är han inte.

Det talas om Suarez, Robinho. Ser ingen av dom 2 i Barca. Spelaren jag vill se i Barca är David Silva. Hade passat perfekt i Barca. Lägg upp ett högt bud för det är han värd. Vad tycker ni?
Barcelona kallesiete
2009-11-16 09:37

Xavi har trots allt fått en del uppmärksamhet.
EM's bästa spelare, CL finalens bästa spelare.

Inte nån officiell prisutdelning direkt men uppmärksammad har han blivit. :)
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-11-16 09:10
Ämne: Ämne: Ämne....
Håller med, det är nästan alltid målgörare som blir utsedda till världens bästa. Iniesta och Xavi är två spelare som borde få mer beröm.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-16 09:07
Pep.G-Z9

Inte för att vara sån, men att skjuta med båda fötterna, nicka, fysisk stark och balans är ju egenskaper som Ronaldo har som sin styrka. Där är han ju lika bra och i vissa hänseenden tom bättre än Messi. Däremot så håller jag med om när det gäller passningsskicklighet, spelförståelse, djävulskt rapp på små ytor, där är Messi klart bättre.
Atlético Otuga
2009-11-16 09:01
Ämne: Ämne: Måste b....låter som en trolig teori det hehe

ser att ni diskuterar Ronaldo kontra Messi, är ju lite partisk där då jag är Portugis. Sen är frågan....är det inte nästan alltid att anfallare & målgörare blir utsedda till dom bästa ?
Sällan det pratas om backar & mittfältare om dom bästa. Ta spelare som Xavi...vad vore både Barca & Spanien utan hans geniala passningar ?
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-11-16 08:42
Jag tycker att Messi är bättre än Ronaldo men han är ändå inte den bästa spelaren i världen. Den bästa är Iniesta! Om bara Iniesta skulle göra mer mål skulle flera ranka honom som världens bästa spelare. Tvåa är Messi sen Xavi:D.
Annons: