/spanien/barcelona/forum/16647.aspx/spanien/barcelona/forum/16647.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-11-16 22:34
K9 kan inte lånas ut till ett annat lag den här säsongen och han kan inte heller spela för Barca den här säsongen. För man får inte spela för 3 olika lag på en säsong och han har redan spelat för Palmeiras och Benfica. Så det är iaf säkert att han stannar säsongen ut i Benfica.
Barcelona petersays
2009-11-16 22:12
Tack till Klint för artikeln om K9. Vi får verkligen hoppas att den här soppan får sin lösning snarast. Skulle mycket hellre se att han får spela resten av säsongen i ett spanskt lag. Måste ju finnas lag som har problem mad skador och som skulle gå på knå för att få in en spelare som Keirrison under januarifönstret. I värsta fall blir han kvar i Benfica. Men hur som helst så komemr han ju inleda försäsongen med Barca nästa år, och oberoende av vem som coachar laget då så hoppas jag att allt löser sig.

Det här kan i värsta fall bli en riktigt ful historia. Minns väl att man utnyttjade en klausul i Keirrisons kontrakt som innebar att Barcelona fick honom billigare. Den vanliga utköpsklausulen på 30M(?) gällde alla andra lag, men eftersom K9 alltid velat spela i Barca så fanns en särskild klausul just för detta. Skulle det sedan bli så illa att man har honom på lån 1-2 säsonger, säljer honom utan att ge honom en riktig chans så kan Laporta och Txiki fara och flyga. Då har man gjort en RIKTIG fuling och jag skulle bli förvånad om det inte innebar något rättsligt efterspel. I samma klausul måste det ju finnas några garantier på att han får en fair chans i Barcelona.

Och återigen...Benfica. Det är ett vansinnigt under av idioti från styrelsen. Porto var vansinnigt intresserade av Keirrison och bjöd själva 13M för honom, 1M under Barcelonas bud. Självklart visste Txiki & Laporta om detta, och att man inte försöker låna ut honom till Porto utan istället vänder sig till Benfica är ju så urbota dumt att jag inte vet om jag kommer kunna somna inatt.
Barcelona BOJAN...
2009-11-16 20:57
VArför snackar ingen om suarez till barca längre? ;D
Han är min drömvärvining just nu.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-11-16 20:41
Ämne: Robinho spelar barca....
Jag tycker inte att Robinho behövs i Barca. Egentligen så behövs en mittfältare.
Men efter att jag tänkt efter så behövs det nog inte.

Det räcker med fem mittfältare. Dessutom kan man ju slänga in både talanger(Jonathan, Thiago) och Marques. Så egentligen tycker jag inte att det behövs en värvning i januari.

Ibland kan det vara bra med en liten trupp.
Barcelona Bojan11
2009-11-16 20:10
Robinho spelar barcaspel och allt det, tror nog han skulle passa mkt bra i barca meeeeen vill se Silva istället..För att Silva är "hungrig" som f*n och det ser man inte hos Robinho direkt:D..

Sen en fråga till alla er!!!

OKEJ Jag älskar Rooney och han är en av de bästa, men vart f*n skall han spela i barca om dom lyckas värva honom, nåt jag inte tror särskilt mkt på men men??....Peta Zlatan?? njaaaa

VISCA EL BARCA
Barcelona The Reporter
2009-11-16 19:25
Är det sant att om man beställer en barcatröja från hemsidan så får man den efter 1 månad?
Barcelona Pedrolito
2009-11-16 18:57
Ämne: Någon som håller med....
Jag håller med det behövs inte, Vi har henry och pedro, bojan och iniesta som backup på den positionen.
Barcelona Pedrolito
2009-11-16 18:55
Haha crackovia gör en så jävla skön imitation av Ibra... haha
Barcelona ★Barca★
2009-11-16 18:53
Någon som håller med våran kapten?
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-11-16 18:28
Vad tror ni om startelvan nästa vecka. Jag tror att det blir mycket rotation.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-11-16 17:55
Om K9 kommer tillbaks tror jag inte han kommer att spela på kanten. Han är så mycket striker man kan bli och jag skulle nästan säga att vore idiotiskt o sätta honom på kanten. Om han kommer så blir han back-up på centerforward positionen.
Barcelona H.Alavi - R.I.P -
2009-11-16 17:46
Måste bara dela med mig av de här klippet, underbart! =)
Barcelona H.Alavi - R.I.P -
2009-11-16 17:40
C.Andrés

Får nog hålla med dig, få Keirrison tillbaks eller så köper vi Robinho.
Ang. Suarez så tror jag inte att han skulle göra stor succe i Barca på en gång, och visst har han pumpat in bollar i Eredevise, men jag tycker att försvarsspelet i Holländska ligan är bedrövlig, man ska inte ha allt för bråttom med att köpa en spelare.
Så Keirrison ser jag som det bästa valet nu, han är ingen startspelare i Benfica.
Henry brottas med sina skadeproblem, ett gyllene läge för K att slå till på den kanten, enligt mig.

En sak till också rörande vänsterbacks positionen, hur ni än tänker så tror jag inte att Pep väljer att sätta Puyol på den vänstra kanten då det låter väldigt oklokt.
Ronaldo (om han är tillbaks) kan vrida och vända med Puyol på vänsterkanten, och vänsterbenet är inte Puyols bästa sida.
Barcelona C.Andrés
2009-11-16 17:30
Ta tillbaks K9 nu under vintern,grabben gör inte särskilt mycket hos Benfica. Inte för att han skulle dyka upp som start elva material,men tror han vinner mer på att träna med resten av gänget än att sitta utfryst hos Benfica.
Barcelona Barcadinho.
2009-11-16 17:25
Det var inte bra nyhet med Abidal. Jag trodde inte att det skulle handla om en så lång skada, efetrom han fullföljde hela matchen mot Irland.

Jag tror knappt att Maxwell ersätter honom mot Real. Kanske mot Inter, men inte på el clasico.
Det kommer att bli nån variant med den allsidige Puyol.

Ang Felipi - den där kaxige Lendoiro ville ha 20 milj. Barca ville inte betala så mycket för en back up. Men surt, tycker jag med. Det skulle sitta fint med honom i truppen, men knappt för den här summan. Maxwell gick nog ihop med Ibras affär på något sätt.

Och ang kompletta spelare och framgång.
Var maradona komplett?
Högerfoten var dålig, huvudspel existerade inte, humöret upp o ner, men titlarna är desto imponerade.
Men visst, att vara komplett hjälper till för det mesta, men det är inte absolut nödvändigt.
Barcelona The Reporter
2009-11-16 17:24
Maxell är mycket bra man mot man, det e svårt att pasera honom.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-11-16 17:14
Ämne: Njaa, jag vet inte n....
Men i två så stora matcher är det bra att ha Abidal som vänsterback då Maxwell är lite av en säkerhetsrisk bakåt.Samtidigt är det Abidals styrka.

Det är bra att ha en defensiv back i svåra matcher mot offensivt skickliga lag.
Speciellt när vi har Dani Alves på andra kanten.

Jag känner mig i alla fall mycket tryggare med Abidal där bak
Barcelona Pep.G-Z9
2009-11-16 16:36
Njaa, jag vet inte när det gäller Maxwell/Abidal grejen. Senast det var El Classico så blev Abidal uppsnurrad ett par gånger grovt av både Ramos & Robben. Dessutom underskatta inte Maxwell, en sådan match kan verkligen sporra honom.
Barcelona petersays
2009-11-16 16:29
Tja när det gäller vänsterbacken så vet ni ju mina fem cent. Jag tror att Sylvinho hade stannat även om han var tredjevalet bakom Maxwell och Abidal. Glöm heller inte bort vilken prestation han gjorde i slutet på förra säsongen. Ett år till i klubben och sedan hade han kunnat sluta sig till tränarstabe, i de yngre leden. Istället säger man upp honom, han landar i City, där han inte heller får spela, och nu börjar det spridas rykten om att Hughes kommer erbjuda honom någon form av tränarroll.

"We do our homework on players and obviously his ability is not in question but we also knew that he is not only a good footballer but a fantastic individual.

We knew that he would help the dynamic in the dressing room. His manner is fantastic.

I can see him as a coach when he stops playing.

He spends quite a bit of time speaking to guys during training sessions, passing on his experience.

He has the personality that lends itself to a coaching role."

Vi får väl hoppas att om så blir fallet, så erbjuds Sylvinho istället en roll inom Barcas stab. Det har väl inte undgått någon hur viktig han har varit för t.ex. Messi, Bojan m.fl. under deras första år i a-truppen?
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-11-16 16:25
Mojito

En liten rättning bara, Puyol spelade som högerback i finalen, Sylvinho var ju vänsterback. Annars var det helt rätt då han hade Cristiano på sin kant och således i sin ficka. ;)

Nu när jag tänkte efter lite så kanske du inte menade att han spelade som vänsterback i finalen och bara syftade på att han KAN spela där?
Barcelona Hetfield
2009-11-16 16:25
Äh, ta tillbaka Sylvinho och Gio så blir det som the old days :)

Men skämtåsido , så är jag inte ett dugg rädd för C.Ronaldo, den som skrämmer mig är Higuain som är sjukt underskattad
Barcelona Mojito
2009-11-16 16:04
I värsta fall får väl Puyol gå ut som vänsterback mot Real, han gjorde ju ett hyfsat jobb i CL-finalen. Nästan så att C9 börjae gråta så uppgiven han var till slut stackarn.
Barcelona Mojito
2009-11-16 16:02
Don Pelayo

OK, ingen big deal, förstår hur du resonerar.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-11-16 16:02
Synd att Abidal missar matchen mot Inter men framför allt kanske matchen mot Real Madrid. Framför allt eftersom att Real har en viss Cristiano... på högerkanten.

Tänk er : Ronaldo mot Maxwell. Ojoj
Barcelona Mojito
2009-11-16 16:01
el Flaco

Offensivt bjuder Maxwell och Abidal på ungefär liknande spel. Följer med upp när chansen ges, men har väldigt svårt att komma förbi motståndarna.
Defensivt bjuder Maxwell på lite fler hörnor/inkast och känns lite klen emellanåt.

Rambla K9

Visst känns det lite surt att Txiki inte kunde få loss Filipe med tanke på överpriserna på Zlatan och Chryg. Nu har väl inte Filipe börjat lika övertygande som förra säsongen, men helt klart hade jag hellre sett honom i st för Maxwell, även om jag inte har något emot Exinteristan.
Barcelona Barca Barca
2009-11-16 15:50
Rambla - K9// Du är inte ensam. Jag irriterar mig oerhört till just att vi inte pungade ut dom extra miljonerna som Depor begärde för Filipe. Vi går o panik värvar Maxwell som jag satt helt förvirrad hemma och undrade vad man såg i en spelare som honom. Det är inte många passningar som går rätt från vänsterbacksplatsen när Maxwell spelar har jag börjat märka. Vi kunde lika gärna ha förlängt med Silvinho som bidrar mer än Maxwell både på plan och utanför.
Spanien Don Pelayo
2009-11-16 15:46
Trippeln,

Bra inlägg! Det värmer alltid mitt hjärta varje gång jag ser Barca-ikonen Puyol vara den förste att gratulera Casillas när denne plockades ut efter sin 100:e landskamp. Att se den normalt så starka rivaliteten vara frånkopplad landskamperna precis som det skall vara.

Det finns för mycket hat i världen men sådana bilder inger hopp.
Spanien Don Pelayo
2009-11-16 15:41
Mojito,

Något sent men jag skall försöka förklara mig. Du misstolkade hela meningen. Jag har väldigt höga tankar om Barcelona det är därför jag blir så besviken när jag får läsa sådant. Det var naturligtvis aldrig meningen att generalisera eftersom jag inte trodde att klubben som sådan stod bakom det - vilket Rambla redde ut till fullo.

Hade någon annan gjort ett liknande uttalande hade jag varit likgiltig till det och då hade jag inte brytt mig. Det man älskar agar man.

Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-11-16 15:18
Mojito/

Jag tror att Abi har noterat pressen från värvningen av Maxwell denna sommaren och det är nog därför som han har höjt sig ett par snäpp den här hösten. Fransmannen har presterat på en hög nivå än så länge och det är verkligen synd om han tvingas sitta på läktaren just när vi ska möta lag som Inter och Madrid. Abidal hade behövts i de matcherna.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-16 15:11
Jag tycker Abidals skadebenägenhet i början av säsongerna oroar allt mer. Stör mig fortfarande att vi inte värvade Filipe i somras, speciellt om Madrid värvar honom. Pep verkar ju inte ha något vidare förtroende för Maxwell heller då han fått väldigt lite speltid.
Annons: