/spanien/barcelona/forum/16640.aspx/spanien/barcelona/forum/16640.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Hassan
2009-11-19 16:40
Till "Kung Yaya Toure"

Tack för att du visade precis det jag menade angående problemet som jag pratade om. Inte någonstans i mitt inlägg hoppade jag på ditt Barcelona om att Henrys fusk hade någonting med er att göra.

Jag pratade om fotbollen som helhet och du börjar dra upp Ronaldo i det hela? Visst, Ronaldo är ingen ängel men mitt inlägg hade inget om en enskild spelare att göra.

Det jag menade var att UEFA måste agera nu och sätta in tekniken på plats istället för att humsa runt med 5 domare på plan eller vad det nu än kan vara.

Om Ronaldo hade gjort så mot Bosnien om vi leker med tanken att han inte var skadad, så klart att han också skulle straffas för det. Ingen spelare, INGEN ska lyckas med det och vems fel är det att vi fortfarande har sådana situationer? Jo, UEFA.

Och jag undrar verkligen hur du får det till att jag hycklar när jag vill det bästa åt fotbollen? Vare sig det är en Barcelona-spelare eller en Madrid-spelare som ställer till med trubbel.

Men visst om det gör mig till en hycklare så visst..
Barcelona tarrak
2009-11-19 16:39
Ämne: Terrak

ska lägga ....
Man kan likt du och många andra madridistas vara hycklare och leka moralens väktare genom att förkasta allt som görs av rivalerna, samtidigt som man blundar för när egna spelare beter sig lika illa. Eller så kan man likt mig vara konsekvent och säga att både Messi och Raul är sportsliga spelare som vid enstaka tillfällen har felat och att spelare som Alves, Busquets, Pepe och Guti ofta filmar och spelar fult. Detta är enda sättet att starta en seriös konstruktiv diskussion, det du håller på med är bara barnslig pajkastning och jag har svårt att ta dig på allvar även om du verkar försöka nu.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-19 16:38
Ok, då kan vi konstatera att Ronaldo har mognat och Piquenbauer är äcklig bara för några kaxiga kommentarer (har ni läst Marcelos, Hiquains kommentarer bara för att nämna några?).

Vrider mig av skratt.
Barcelona Pedrolito
2009-11-19 16:37
Ämne: Konstigt att atonbla....
El mundo deportivo är den tidning i världen som har bäst koll på barca så att säga, Skriver de det så ligger det nåt i det.
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2009-11-19 16:26
Terrak

ska lägga mig i :)

Tror inte att det handlar om Raúl, Messi ,Rudd osv ,utan settet att se fusk(domarmiss) kallar det vad du vill, detta handlar om personliga "tycket" om vad man tycker själv, därför går åsikterna isär!

Att Henry använder handen och han spelar för Barca gör att fusk(domarmiss) för en bredare åsikt planka-jag får tycka vad jag vill om saken!

Detta handlar inte om Real vs Barca vem som fuskar bäst, för det är inte relevant.
fast även jag utnyttjar detta för att smutskasta er så fort jag får en chans, men det är egentligen ej relevant, det som är relevant är -fusk eller ej, var går gränsen? det är relevant..

hade detta gjorts av någon annan så hade inte detta fått för mycket luft, men nu var det en av eran, så jag förstår att det har blåsas upp.

ja. även jag passade på att känga er, men tänker man djupare än så, så handlar inte detta om er, utan om fusket.
Fuskare eller hjälte?

vem vet...
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-11-19 16:24
Ämne: Ämne: tarrak ....
Haha! :)
Real Madrid Real Bulldog KB11
2009-11-19 16:19
Ämne: Real Bulldog

Kan ....
Jag tycker att han är äcklig för hans kaxiga uttalanden efter El Clasico.

Men man kan diskutera det där hur länge som helst utan att komma någonstans, själv tycker jag att Ronaldo har mognat och han filmar mycket mindre.
Barcelona tarrak
2009-11-19 16:18
Ämne: tarrak

Han har ut....
Ok, då förstår jag varför Madridistas älskar den eviga talangen Guti.
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2009-11-19 16:17
Någon som vet nåt om Zlatans skada?
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-11-19 16:15
tarrak

Han har utvecklats för fort och blivit för bra.
Barcelona ★Barca★
2009-11-19 16:10
Nu lägger vi ner all snack om Henry och handbollsmål.

Barcelona tarrak
2009-11-19 16:06
Ämne: Ämne: Låt mar....
Nu tycker jag att det här våldsamma stigmatiserandet för enstaka regelöverträdelser är överdrivet, men om man ska följa den bedömningslinje de flesta inne på Puertan förespråkar, så bör Rauls upprepade handbollsspel göra honom till en av de mest förkastliga spelarna.

Av ren nyfikenhet, vad har Pique gjort för ont?
Barcelona Saman.
2009-11-19 16:05
Ämne: Längtar till El Clas....
Kan vi slippa sådana idiotiska kommentarer och diskutera på ett ordentligt sätt. Man blir så jävla trött på nivån på SF...
Barcelona ★Barca★
2009-11-19 16:03
Längtar till El Clasico.

Hoppas Henry gör 2 mål med handen och Messi 1.

Pique äcklig? Haha kolla för fan in Guti. Pinsamt!
Barcelona westinho
2009-11-19 16:02
Real Bulldog

Kan hålla med om att Raul inte är äcklig. Men på vilket sätt är Piqué äcklig?
Real Madrid Real Bulldog KB11
2009-11-19 15:57
Ämne: Låt marängerna tycka....
Att nämna Van Nistelrooy och Raul där är bara pinsamt.

Inget lag är perfekt. Vi har väl några "äckliga spelare", t ex CR, Guti och Marcelo. Men har inte ni också det? Zlatan, Alves, Pique?

Nej, ni är inte ett perfekt lag som bara gör goda gärningar och som alla älskar, inte heller Real, Chelsea, Man Utd, Liverpool eller Inter.
Barcelona tarrak
2009-11-19 15:53
Ämne: Konstigt att atonbla....
Här har du ursprungsartikeln.
Barcelona AzizWaysi
2009-11-19 15:50
Konstigt att atonblaskan och fotbollskanalen påstår att Zlatan är "skadad" och El Clasico är i fara för honom , när det inte står något om de överhuvudtaget på sport.es eller Barcelonas officela hemsida. LOL :)
Barcelona ★Barca★
2009-11-19 15:40
Mojito

Hahaha den var bra! Han är ett stort Skämt!
Barcelona HugoBoss
2009-11-19 15:38
Ämne: Någon mer än jag som....
Kan inget annat än att instämma.
Barcelona Mojito
2009-11-19 15:32
Någon mer än jag som tror att Kviborg sitter med chips och cola varje vecka framför Bonde söker fru?

Har en känsla av att Kviborg skriver nedsättande om saker för att verka coolare än vad han i själva verket är.

Ta sen det faktum att mycket av innehållet i hans artiklar handlar mer om Barcelona (negativa saker så klart) än något annat.
Kanske mindervärdeskomplex, eller är det bara ett sätt att vinkla bort den egna klubbens debackel och sätt att agera?

Han skulle kanske nominera sig själv till veckans Oleguer, fast i det sällskapet är han på tok för vit och spröd för att få äran hamna.

Snarare borde han få plats som Veckans Anna Anka, någon som vi alla stör oss enormt mycket på, men som vi aldrig slipper undan.
Barcelona Saman.
2009-11-19 15:30
Det är för mycket ilska över internet.
Barcelona Kung Yaya Touré
2009-11-19 15:21
Hassan//

Hahah driver du med oss eller? Vadå blöder? Frankrike var det piggare laget och skulle förmodligen vunnit matchen ändå.

Vill du ha omspel för att det begicks ett misstag av domarn? Isf får var och varannnan match spelas om.

Varje gång en spelare filmar ett mål blir fealktigt dömt/bortdömt. Eller någon på något sätt begår en orätt för atyt dra fördel vid ett godkänt mål.

Lägg ner för helvete. Henrys hands var ingen stor företeelse. Specielt inte med tanke på att det finns spelare som C.Ronaldo som i varannan match lyckas lura domarn till fördelar.

Hade vi svenska fans verkligen varit i sådant uppror och chocktillstånd om t:ex Henke gjorde något liknande? Knappast va? Och jag kan lova er att om Henke fick en sådan gyllene chans att spela sitt sista vm och föra sverie vidare så hade han tagit den utan att blinka. Fusk eller ej!

Hur hade då vi reagerat? Jo vi hade hyllat honom till skyarna som någon slags semi gud. Till alla luffare här inne som försöker få det till något slags svek mot fotbollen.

Sluta hyckla!!!!!!!!!!!!!
Barcelona westinho
2009-11-19 15:10
Barcadinho

Håller med dig, Touré var strålande mot Tyskland igår. Ena delen av mig ville att han skulle spela hela matchen så att man kunde se hans magiska passningsspel och lugn med bollen, den andra delen av mig ville ha honom utbytt så han är utvilad till helgen. Nu blev han ju utbytt efter 90 minuter..

Hoppas bara han är tillräckligt utvilad till Lördag. Jag vet inte om Busquets fick 90 minuter, vet någon?

Synd att Tyskland lyckades kvittera på övertid..
Barcelona BlueRed
2009-11-19 15:06
Blatter kunde väl inte motstå Platinis franska accent.

Ska bli otroligt intressant och se vad detta leder till, om ens något. Dem högsta hönsen är ju i alla fall lyckliga, i synnerhet UEFA's.
----------------
Veckans femma, love it!
Barcelona Rambla - K9
2009-11-19 14:54
Allvarligt, Kviborg den rättrådiga med sina artiklar där han ska leka moralens trotjänare nr 1, är ju rena kräkmedlet. Fy faaan.

Det fanns tydligen inte plats för den skenhelige Raul på Veckans femma för några veckor sen.
Real Madrid Hassan
2009-11-19 14:32
Det var någon lite längre ner som snackade om "de äckliga spelarna från marängerna"

Tycker att detta är ett stort problem just nu här på SvenskaFans. Det här handlar varken om Barcelona eller Real Madrid, problemet är mycket större än så.

Fotbollen lider idag och blöder efter det som hände igår men inte kommer UEFA göra något vettigt inte. Tyvärr är fotbollens 2009 inte mycket bättre än den som fanns under 50-talet.

Det mest simpla är att införa målkameror och teknisk hjälp istället för att hålla på med fem domare på plan med mera. Men tror tyvärr inte att fotbollen kommer att ta det steget.
Barcelona Barcadinho.
2009-11-19 14:27
Om Henrys fall - jag kan inte säga så mycket, eftersom jag såg inte målet (min stream var så dålig).

Men överhuvudtaget - vad marängerna brevid oss tycker om spelare från Barca bryr jag inte om.
Deras klubb och spelare kan knappt vara ett gott exempel.

Annars - jag såg andra halvleken mellan Elfenbenkusten och Tyskland och jag måste säga att Yaya var strålande.
Han var så jäkla bra. Han rensade nere som en kung och var väldigt aktiv i anfallsspelet.
Hoppas att han gör en likadan insats mot Bilbao.

Kung Yaya.
Barcelona Barcadinho.
2009-11-19 14:20
Uefa testar just nu för första gången med 5 domare i Europe league.

Jag vet inte om ni har sett en del EUL matcher i år. Det finns två domare vid kortlinjerna.
I början tyckte jag att det var lite konstigt, men man vänjer sig med det snabbt.

Uefa kommer att utvärdera hela iden í slutet på säsongen genom att bl a intervjua straffdomarna och huvuddomarna som är med i försöket.

En del huvuddomare har redan kommenterat att alla vinklar som de brukar bilda med de vanliga linjedomarna rubbas.
En vanlig huvuddomare springer inte som huller och buller. Det finns en taktik eller ett tanke med allt. Huvuddomaren bör springa på ett sådant sätt som bildar trianglar med de andra två. Detta för att kunna få så bra ögonkontakt som möjligt. Idag används också mikrofoner mellan domarna som stöd.
Så igen, vissa huvuddomare säger att det är mer komplicerad för dem att tänka på två extra. Det blir för mycket att hålla koll på.

Men jag tror att det är bara en van sak. Särskilt lätt för nya domare som inte blivit så inlåsta i sitt gamla sätt att springa på plan och samarbeta med de andra..

Jag hoppas att utvärderingen ger ett positivt besked som också Fifa kan utnyttja.
Låt alla viktiga turneringar drivas med 5 domare. Man måste försöka minska fusk och fel dömda situationer osv.
Man förlorar inte den mänskliga faktorn med 5 domare, eftersom man inte ta hjälp av elektroniska apparater. Många befarar annars det.

DM1980/

Jag respekterar din åsikt med jag håller inte med.
Sport ska helst förknippas med Sportligt.

Barcelona ★Barca★
2009-11-19 13:54
Kan vi alla lägga ner Henry snacket? Ingen här inne skulle säga domarn jag tog bollen med handen döm inte mål.

Ingen här inne skulle göra det. Bara pinsamt till och med Raul har gjort mål med handen och han sa inget. Tycker vi lägger ner Henry snacket.

Och tänker på våran match nu på Lördag. Tycker det är viktigare. Var glada att ni får se 2 Barca spelare i Vm i stället.

Så jävla töntigt att hoppa på Henry. Real fansen är väl arg på Henry för att han sänker dom hela tiden:)
Annons: