/spanien/barcelona/forum/16638.aspx/spanien/barcelona/forum/16638.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Gabriieldo
2009-11-21 17:27
.
Barcelona Barcadinho.
2009-11-21 17:15
Rubin Kazan är klara mästarna. Nu kan de koncentrera sig helt i de återstående två matcher i CL.
Jag hoppas att deras match mot Kiev slutar oavgjort, men jag tror inte det. De verkar vara väldigt organiserade.
Shevo från Kiev kommer kanske att ta chansen och ändra humöret genom att skrälla i Kazan. Såg ni hur han grät efter förlusten mot Grekland? Han fick applåder för sitt hjärta av de få ukrainska fans som var kvar på arenan efter slutsignalen. Ukraina spelade föresten uselt.

Sorry för att inte skriva om Bilbao matchen…
Jag vill avvakta först och se startelvan.

Smogen/
Det är ett problem att hitta ”Barca ledighet” lördag efter lördag, som du skrev.
Man vet inte till slut vad man ska hitta för ursäkter.
Jag har samma problem ikväll, men jag ska hem kl 21:30, oavsett hur trevligt kvällen kommer att bli. Jag kommer nog att möta sura ansikten för det. Jobbigt faktiskt.
Barcelonistas
2009-11-21 16:55
Det som är soft är att vi spelar på camp nou mot inter och Madrid.
adil,
2009-11-21 15:57
Som många befarade, att vi inte kommer ha samma tur med skador denna glödheta säsong som fjolårets, så kan vi väl minst sagt konstatera att dessa farhågor har blivit faktum.
Första halvan av säsongen börjar nå sitt klimax och lägligt knackar svininfluensan på dörren..

Men inget kan ännu betecknas som krisartat (förutom möjligheten att hela laget kan bära på ett dödligt virus ;P). Yaya Toure och Abidal ersätts av så pass kvalitativa spelare som Busquets och Maxwell så nog ska det gå vägen. Möjligt är det också att Puyol går in som vikarie på vänsterkanten.
Mest intressant blir väl och se hur backlinjen formeras, i den fysiska kamp som väntar. Viktigast och hålla igen bakåt då denna match på förhand mer känns som en 1 poängsmatch än 3 poängsmatch.
*Tänker på om Chygrinskiy får starta och känner mig, tyvärr, inte riktigt tillfreds med den tanken*

Sen hoppas man alltid på ett mindre tufft matchscenario där Barca tar taktpinnen direkt, bryter förväntningarna och spänningarna, spelar drömfotboll och avgör matchen redan i första halvlek, vilket laget har tendens till och göra ibland..^^
Barcelona Smogen
2009-11-21 15:47
Lite olika skribenter hos Goal får säga sitt om vem dom tycker ska ta hem Ballon d'Or i år. Det snackas om tre spelare, Messi, Iniesta och Xavi. Har läst Goal i några år och har aldrig varit med om att man snackar om tre olika spelare som alla spelar för samma lag, framförallt inte utan att ta med någon från åtminstone ett annat lag. sjukt.
Barcelona Smogen
2009-11-21 15:36
Rambla - K9

Nu var det ju ett tag sedan du skrev, men angående tv tiderna.
Visst, denna helgen är det inget konstigt i att Barcelona spelar på en lördag, men det är ju knappast bara de gånger som Barcelona har CL match på en tisdag som laget spelar på lördagar. För två säsonger sedan spelades nästan alla Barcelonas matcher på söndagskvällar, nu spelar dom nästan alla matcher på lördagar. Jag har ingen aning om det är någon skillnad i tv-publik dessa dagar, men jag vet att det inte bara har att göra med vilka dagar, i mitten av veckan, som Barcelona spelar match.
Barcelona Saman.
2009-11-21 15:25
JDS följer med truppen till Bilbao. Tveksamt dock att han kommer få spelade minuter om inte någon utgår skadad.

Edit: Offtopic: Vilken vändning av Man C mot liverpool, detta är verkligen inte deras säsong.

Edit2: Offtopic: Haha 2-2 nu, galet.
Barcelona Messidinho_10
2009-11-21 15:24
Haha real ska byta till 4-3-3, Barca kommer äta upp dem nästa vecka.
Barcelona NoGo™ - Gracias por todo, Samuel Eto’o
2009-11-21 14:58
MadridistaN

Jo man kan ju tycka att klubbarna borde få ta det med tanke på att de reser mycket och kommer i kontakt med mycket människor hela tiden med matcher mm.
Barcelona kallesiete
2009-11-21 14:36

För jävla tråkigt det som håller på att hända.
Tar vi 3 poäng ikväll så blir jag nästan överraskad...
Barcelona Hetfield
2009-11-21 14:17
Atl. Bilbao är nog det laget som springer mest i hela La liga (möjligen tillsammans med Sevilla), så ni kan räkna med att spelarna får springa ordentligt idag föratt stå pall med Bilbao

Håller med Pique, matchen mot Inter är betydligt viktigare än El Clasico, förlorar vi mot Inter så är det helt öppet när vi har 1 match, och vi vet hur det är med nerver osv. allt kan hända
Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-11-21 14:10
Surt att man tappar tre fysiska spelare som Zlatan, Touré och Abidal just när man ska ställas mot det kanske mest fysiska laget i spanska ligan; Bilbao.

Och ännu surare blir det när man ska spela livsviktiga matcher mot Inter och Madrid om bara några dagar. Timingen är av episka proportioner.
Real Madrid MadridistaN,
2009-11-21 13:53
NoGo™ - Gracias por todo, Samuel Eto’o

Jag har lärt mig att inte ta risker när det gäller ens hälsa. Det kanske borde även de proffesionella klubbarna göra? Man ser ju vilken kris det blir när det kommer oväntat.
Barcelona Maestro-V
2009-11-21 13:31
Ämne: Hittade lite fakta o....Hehe, lika bra att vi går och vaccinerar oss allihopa. Det går inte att ta risker längre. Karensdagar har man inte råd med!
Barcelona NoGo™ - Gracias por todo, Samuel Eto’o
2009-11-21 13:19
MadridistaN//

De tillhör inte riksgruppen och får därför inte gå före i kön som vissa andra svenska klubbar gjort.
Real Madrid MadridistaN,
2009-11-21 13:13
Ämne: Hittade lite fakta o....Måste ställa den roliga frågan: Varför vaccinerar inte klubbarna sina spelare i tid?:S
Barcelona Rambla - K9
2009-11-21 12:58
Hittade lite fakta om influensan H1N1:

Inkubation ca 3 dagar influensan slår till snabbt med typiska influensasymptom muskelvärk och feber men i detta fall så precis att man nästan på timmen kommer ihåg när det börjar.

Normal fallet är feber 40 grader i 4-5 dagar och tilltagande svår hosta sen går det över för de flesta men tar upp till en vecka att återhämta sig. Lindrigare former uppträder också.

Förhoppningsvis så är det en lindrig variant det handlar om och då hinner kanske Yaya tillfriskna till nästa söndag och el Clásico?

Lite mer fakta:

Man tror att den stora toppen kommer efter nyår under vintern och kulminerar på en månad.

Spelarna i Barcelona, Osasuna och Quichue Florés lär nog inte bli de enda som drabbas av influensan i la liga. Efter nyår lär fler lag ha drabbats kan jag tänka mig. Det kanske är lika bra att få det överstökat redan nu?
Barcelona Trippeln
2009-11-21 12:47
Rambla - K9

Tack :)

Ps.Bekräftat att Marquez missar.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-21 12:44
Trippeln

Bra och sunda tankar inför matchen. Kudos!
Nu blev jag lite lugnare, men bara lite. ;)
Barcelona Trippeln
2009-11-21 12:39
Än så länge är det inte panik hos mig.

Vi startar med följande laguppställning:

Valdes
Alves-Puyol-Pique-Maxwell
Xavi-busquets(suverän mot Argentina)-Keita(kraft)
Messi-Bojan-Pedro

Möjligen att Messi går centralt samtidigt som pedro tar en kant och detsamma gör Bojan.Mycket platsbyten mellan dessa 3 anfallare och om spelet låser sig kommer Henry in.

Positiva tankar:
Abidal var redan skadad.
Pep kunde lika gärna ha kört med busquets om Toure hade varit frisk.Busqets match mot Argentina var så fantastisk.SÅ LUGN MED BOLL!
Marquez kan vi ersätta med chyg som f.ö är bättre.
Zlatan-
Real Madrid MadridistaN,
2009-11-21 12:27
Rambla

Det är faktiskt sant det med De la Red. Vet inte varför en full frisk man ska svimma. Herrejösses, sånt är så himla sjukt så det inte är sant. Lika sjukt att Puerta ska falla och dö från ingenstans.

Maestro

Då ber jag om ursäkt, för tredje gång btw, att mitt inlägg inte var skriven på det sättet du ville att den skulle vara. Måste ändå bara fråga varför Rambla och Moijto inte gjorde som du gjorde utan kunde svara på mitt fråga utan att hetsa?

Fast som du skriver, onödig diskussion. *Skakar hand*
Barcelona Saman.
2009-11-21 12:27
Rambla - K9

Jo håller med dig, dock kan det ha med Messis formkurva att göra de gånger det inte har gått så bra eller någon annan faktor, vad vet jag. Allt jag hoppas på ikväll är att Bojan får minst en halvlek på plan. Får han inte det idag blir jag väldigt besviken (med tanke på omständigheterna).
Barcelona Rambla - K9
2009-11-21 12:23
Saman

Messi centralt i CL-finalen? Mot Madrid på Bernabeau? Genidrag av Pep då enligt många. Trots det så håller jag med dig att det finns lika många tillfällen då det inte alls har fungerat. Jag tror precis som du att Pep kommer att starta med Messi centralt. Henry lär inte starta matchen med tanke på dubbla matcher under veckan. Även om han kommer in så lär han spela på en kant.
Barcelona Criff
2009-11-21 12:20
Kul att det fortfarande finns folk som tvivlar på Busquets. Vem minns inte Busquets WHO?
En perfekt CL final mot United senare av samma person, och ett antal landskamper med världens bästa landslag för tillfället så är han fortfarande överskattad.
Finns alltid för många fotbollsexperter som tror dem vet bättre än tränarna som ser dem varje dag i träning.
Barcelona Saman.
Vad tror ni om Henry ikväll? Får han starta eller ej? Om han nu får starta så tror jag han tar centerpositionen i anfallet tillsammans med Pedro samt Messi på kanterna. Men jag tror tyvärr Pep kommer köra med Messi centralt, tycker inte det har riktigt klickat de gånger han har spelat där.
Barcelona Rambla - K9
Äh kom igen nu Maestro-V och MadridistaN. Erkänn bara att ni kom in lite snett redan från början. Kiss and make up. ;) Ni är vanligtvis båda kapabala att föra vettiga diskussioner här på forumet. Glöm den där olyckliga inledningen och gå vidare nu.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-21 12:17
MadridistaN

Då är ändå del la Red en mycket mer kreativ spelare än Busquets även om han kan kallas två-vägsspelare. Det är riktigt tragiskt det som har hänt honom. Jag hoppas att han tillfrisknar för det är en intressant spelare. Jag ser honom mer som en Xabi Alonso typ av spelare.
Barcelona Maestro-V
2009-11-21 12:17
Ämne: Maestro

Jag kalla....
Att diskutera med dig leder ingenstans, i alla inte för min del. Detta är nu mitt sista inlägg.

Jag har inte kallat dig dum. Det är du som nämner det ordet.
Jag har kritiserat hur du har ställt frågan och nivån på frågan. Jag menar att det inte kommer att leda till en vettig diskussion när man jämför spelare - underskattad/överskattad i relation till varandra.
Sen att du inte tål kritik och vrider kritiken till att man menar att du är dum. Det är en annan diskussion som jag inte tänkar ge mig på.

Räkna alltid med att alla inte kommer att hålla med dig eller att du ställer rätt frågor. Precis som i verkligheten.
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2009-11-21 12:16
Vafan är de här för nåt, nu har även Marquez fått i sig den här jävla influensan! Vart har spelarnas immunförsvar tagit vägen kan man tänka sig!
Real Madrid MadridistaN,
2009-11-21 12:15
Rambla

Jag åller med om det du skrev. Jag skrev det för en stund sedan. Det är nog därför ni har mer fördel att få in fler mittfältare från er trupp till landslaget än vi(Jo jag vet att Xabi spelar hos oss, men det är inte vi som har uppfostrat honom).

Den enda spelaren vi har kunnat uppfostra på senare år som var en så lovande två-vägsspelare samt pivote och som hade en ljus framtid och som gjorde det bra i landslag och i klubblag var De la Red(länktips). Men han får tydligen inte spela:/
Annons: