/spanien/barcelona/forum/16637.aspx/spanien/barcelona/forum/16637.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-12-28 18:19
min startelva mot villareal:
VV
puyol pique chryg abidal
Sergio
xavi Thiago
pedro bojan
Zlatan

väljer thiago före jds då jag vill se mer av honom..spektakulär spelare. Sedan var jag osäker på bojan eller henry, henry kanske skulel passa bättre i en sådan haar match/uppställning men bojan kan vara på vä upp..

Barcelona Gonzalez_Barca
2009-12-28 18:07
dubbelpost..
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-12-28 18:07
Team of the decade enligt Goal.com

-----------Buffon--------------
Cafu - Hyypia - Nesta - R Carlos
----- Makelele - Xavi ---------
-- Messi - Zidane - Ronaldinho-
------------Ronaldo------------

Vad tycker ni? rättvist eller borde någon annan ta plats där. Själv tycker jag att den inte kunde vara mer klockren. Kanske borde Cannavaro ta plats istället för Hyypiä eftersom hans Liverpool inte vann en enda ligatitel detta decennium. Men då Goal.com är för det mesta engelskbaserad kan man förstå att Liverpool fansen röstade på Hyypiä.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2009-12-28 17:37
Och nu så leder Chelsea med 2-1.

Gonzalez_Barca

Haha, hur kunde jag missa den? Den var grym :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-12-28 17:29
Ämne: Trots att det är "ap....
Finns ju en som redan länkats till här på forumet, fast den är ju väldigt otrovärdig :P
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2009-12-28 17:24
Vilken formsvacka för Chelsea!

Det är någon som gynnar Inter :).
2009-12-28 16:50
Trots att det är "april skämt" som pågår runt om i Spanien så hittar jag inga skoj-artiklar på Sport etc.
Någon som hittat? Vore intressant och se vilka spelare det handlar om. :)

Det verkar som om Chelsea har halkat ner i en djup formsvacka, just nu ligger de under med 0-1 hemma mot Fulham.
Barcelona Jay-z
2009-12-28 16:41
Hoppas verkligen Bojan får starta han såg bra ut senaste matchen, och även när han spela mot Argentina va han väldigt bra.

Finns de något man kan klaga på när de gäller Pep. Så är de väl att Bojan inte ar utvecklas rätt under Pep. Bojan såg väldigt lovande ut under Rejkard, kändes som Rejkard hade mer tillit till Bojan.

Men men vi ska inte glömma att Bojan har vart skadad en del senaste tiden.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-12-28 16:17
lameG^//
Jag håller med dig att Thiago är mycket mer spektakulär än vad Jonathan är. Thiago liknar mer Ronaldinho i det avseendet att han alltdi vill ha boll och göra något avgörande medan Jonathan påminner mer om Xavi och i viss mån Iniesta skulle man kunna säga. Vilket sen Pep föredrar kan man ju diskutera även om jag tror att om valet står mellan dessa två så blir det nog Jonathan som får chansen.

Även i valet mellan Bojan och Henry så håller jag med dig. Är det någon gång Bojan verkligen ha presterat och har lite matchtempo i kroppen så är det fan nu. Dessutom har knappst Henry glänst på sistone.
Barcelona lameG^
2009-12-28 15:40
Jeffren är också skadad.

Det kommer bli en intressant match och jag tror vi kommer starta så här.

Valdes
Puyol Chyg Pique Abidal
Xavi Busquets JDS/Thiago/Vasquez
Pedro Ibra Henry/Bojan

Jag hoppas på att thiago startar eftersom han tar för sig varje match jag sätt han spela. Får han chansen att dribbla tar han den istället för JDS som är mer rädd och spelar bara enkelt. JDS skulle nog vara ett säkrare kort och han är mer mogen i spelet men jag skulle nog välja Thiago.

Jag vill hellre se Bojan starta än Henry. Ni som såg matchen mot Argentina såg hur bra Bojan spelade. Så låt Bojan starta för en gång skull!!
Barcelona ★Barca★
2009-12-28 15:35
Kommer bli hur tufft som helst på Lördag. Många spelare borta.

Pedro avgör:D
Barcelona HugoBoss
2009-12-28 15:34
Ämne: Maestro - L. M. 87
....
Marquez kommer inte heller att vara tillgänglig.
Barcelona Mojito
2009-12-28 15:23
Maestro - L. M. 87

Jaha, så många som missar matchen?

Startelva?

Valdes

Puyol - Piqué - Chryg - Abidal

Xavi - Marqués - Busi

Pedro - Z - Henry

Eller kommer ungdomarna + Jeffren/Bojan få chansen?
Canaletes
2009-12-28 15:11
DM1982

Nej! Du har fel
Det är idag
Canaletes
2009-12-28 15:08
Pedrito

Åhh fyfan vilken lättnad!! OUUFF!!!
Barcelona Maestro - L. M. 87
2009-12-28 15:07
Alves, Milito, Maxwell, Messi och Marquez.

Spelare som inte kommer att kunna delta i matchen mot Villarreal, då de kommer hem till Barcelona den 2 januari. Alltså samma dag som matchen ska spelas.

De har fått en extra ledighet att fira nya året med sina familjer i hemlandet.

Men det går väl att ersätta Messi med den talangfulle Pedro och Alves med Puyol. Där är det lungt.
Chyg får speltid då som mittback och kan ersätta Puyol.

Värre blir det då Toure, Kaita och Iniesta är också borta.

Det blir inte lättmatch med andra ord.
Barcelona Pedrito
2009-12-28 14:36
Pique skriver på till 2014 skriver Fotbollskanalen. Inte för att vi behövt vara oroliga men ändå skönt.
Barcelona AlexC
2009-12-28 14:35
@ L.A.M. Nr 10

Chygrynskiy är född 1986.
Barcelona el Flaco
2009-12-28 14:16
Abbe/

"Hoppas "Årets: Artikel" är en kategori med, för där behöver man inte tveka om vilken som tar hem priset ;-)."

Lol. Det lär bli en jordskredsseger för "Akta er för el madridismo".
Barcelona Abbe.
2009-12-28 14:04
Hoppas "Årets: Artikel" är en kategori med, för där behöver man inte tveka om vilken som tar hem priset ;-).

Det är i alla fall roligt att läsa redaktionen tankar om 2009, well done.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-28 13:49
lameG

Jag tycker att vi har en bra bredd i backlinjen. Puyol, Pique och Alves är givna. Abidal har varit riktigt bra den här säsongen och håller troligtvis i några år till.

Maxwell har väl inte gjort så många culés jätteglada men han är ändå en hyfsad backup. Chyg har inte varit så jättebra men han är som sagt 87:a! Marquez är nog slut, men han kan stanna som fjärde alternativ.

Dessutom har vi Milito som är riktigt bra när han är i form. Tyvärr så tror jag också han har sett sina bästa dagar i karriären. Tänk på att vi har Muniesa, Fontas, Botia, Henrique och Caceres som väntar på chansen.

För att summera så tror jag att vi inom några år får se följande backuppsättning:
Puyol, Pique, Alves, Abidal, Chygrynskiy, Maxwell, och två eller tre av de fem jag räknade upp innan.

Dom tycker jag ska vara Muniesa, Fontas och kanske Botia. Alltså egna produkter. Jag har inte sett så mycket av de tre men av vad jag har hört härinne så är dom ju grymma talanger.

Henrique och Caceres kan vi sälja och få pengar till att köpa mittfältare.
Barcelona BOJAN...
2009-12-28 13:17
nån här som vet en sida där man kan ladda ner alla barcas mål var för sig?
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-12-28 13:17
Jag håller med Wilshire#19 här. Cesc är inte speciellt skadebenägen. På min länk kan man se hans offeciella siffror från Premier League. Sedan han debuterade i Arsenal har han spelat över 30 matcher i PL varje säsong utom förra säsongen då han var skadad. Förutom denna skadan finns där alltså inte mycket att anmärka på.
Barcelona ★Barca★
2009-12-28 12:57
nemo

Ni kommer säkert hitta någon där ute som säljer biljetter. Utan för Camp Nou:)
Atlético Wilshere#19
2009-12-28 12:49
DM1982 //

"[...]senast igår var han inne 20 minuter innan han blev skadad."

Du var minsann inte särskilt påläst. Fabregas var 50:50 inför matchen igår pga sin lårskada, men trots det så valde Wenger att sätta honom på bänken för att ha med hans närvaro och möjligtvis byta in honom om det absolut skulle behövas. Det var alltså ingen ny skada som han drabbades av utan det var samma lårskada som tidigare som han drog upp.

Angående att Fabregas skulle vara skadebenägen så skulle jag gärna vilja att du nämnde ett par skador (förutom den här lårskadan och knäskadan som han hade ifjol) som han ådragit sig under sin 7-åriga karriär hos Arsenal?
Barcelona nemo
2009-12-28 12:34
Tja!

Jag har bokat flyg + boende till Barcelona för att se matchen mot Valencia med 4 polare i mars. Nu är det så att biljetterna på barcas hemsida är slutsålda. Finns det någon möjlighet att vi får tag på 5 biljetter när vi är där nere?
Barcelona DM1982
2009-12-28 10:25
Deion (red)

Nej, jag skojar inte. Jag har fått uppfattningen att Fabregas är skadad ofta, senast igår var han inne i 20 minuter innan han blev skadad. Det är enligt mig en kille som blir skadad ofta och som därför inte bör köpas in till laget. Det är lite Robben-varning på honom, duktig men ofta skadad. Även om han har spelat de flesta matcherna under denna höst så är det trots allt inte så många matcher vi talar om och så är han skadad igen. Det är ett tydligt mönster. Självklart skulle han kunna bli skadad i Spanien med, att säga något annat är bara konstigt.

Maestro - L. M. 87

Tror du på fullaste allvar att Fabregas skulle komma till Barca för att hamna långt ner i hierarkin? Inte en chans. Han är hela Arsenals älskning just nu, deras Xavi. Att gå från det till att vara tredjevalet i Barca finns inte. Han har blivit van vid att vara den viktiga spelaren som alla ser upp till, han vill nog inte konka vattenflaskor i Barca.

Canaletes

Du har fel, det är imorgon.
Canaletes
2009-12-28 03:10
Idag är de i Spanien "El Día de los Inocentes" Sverige motsvarighet på 1 april.

Varnar er bara för allt som skrivs idag...
2009-12-28 02:41
Även Sport och El Mundo Deportivo tar upp 2-6 vinsten från förra säsongen och jämför den med gårdagens basket resultat :)
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-28 02:35
Pedrito

Är de inte han i Celtic ? vart ska vi ha honom när Pedro är bättre än honom (McGeady). Den ända Barcelona behöver är Agüero som jag har sagt tidigare.
Annons: