/spanien/barcelona/forum/16634.aspx/spanien/barcelona/forum/16634.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito
2009-11-19 12:36
Fotboll är en bedömningssport - helt klart.
Men när spelarna tar allt mindre och mindre ansvar själv för att följa reglerna och tänjer på gränserna så att de bryts, då är fotbollen som sport ute på djupt vatten.
Tyvärr är det ungefär som med fred på jorden, många måste sluta med regelbrott samtidigt för att det ska få någon effekt överhuvudtaget. Och precis som i krig så är det i fotboll en fråga om att vinna, om det så är prestige, pengar eller delar av andra länder.

Henry tog tillfället i akt, kanske inte beräknande, men trots allt medvetet. Han gjorde det för att andra gjort det tidigare och för att det är en bedömningssport där domarna är de som avgör om det är korrekt eller inte. Det de inte ser, det kan de inte heller döma för.
Detta utnyttjas i varje match, och en del menar att det är en del av spelet och till och med charmigt. För min del har det också varit så, men när det kommer till helt avgörande situationer som igår - ja då är måttet rågat.

Min slutsats är att det behövs fler domare i matcherna och att fusk måste beivras, även i efterhand, när det handlar om så mycket mer än "bara en vinst". Tänk på alla miljoner som Irland går miste om, bara för att nämna en sak.

Jag lastar varken Henry, domarna eller någon annan för vad som hände igår, det är en produkt av hur fotbollen utvecklats. Tyvärr konstaterar jag också att det är en sak vi får leva med så länge det inte tillkommer nya regeländringar eller införs ett nytt domarsystem.
Sen om det är på gott eller ont, det får framtiden utvisa.

Själv lider jag med Irland idag.
Barcelona lokmanoooo
2009-11-19 12:30
Älska Älska Älskkkkkkkkkkkka Henry. Man ska kunna göra såna skitt mål:D i såna vikitga matcher:D
Real Madrid Pierre13#
2009-11-19 12:27
Jisses, ´hur moralen funkar på vissa här inne är skrämmande. Är de för han spelar i barcleona eller?

Yaya24
"Låt Henry göra om de här 10 gånger till, jag älskar honom ändå"
Du har inget inom sport och göra. Eller har fotobllen blivit så falsk och smuttig som du får de att låta. Usch. Bra moral

Hetfield

Gör du en solklar hands så är de upp till dig själv att gå till dommarn och säga till. OM du blir lycklig av att FUSKA till dig vidare till VM så har du inge med Fair play att göra.

westinho

Som att säga "jo jag va otrogen" till din tjej när hon redan vet om de. Hjälper inte ett smack, skulle sagt de där under matchen.

Skoj att se hur ni stöttar fusk. Medans resten av värden föraktar de han gjorde. Bra där! haha
Barcelona Yaya24
2009-11-19 11:56
Låt Henry göra om de här 10 gånger till, jag älskar honom ändå.
Barcelona westinho
2009-11-19 11:19
SÅ....är alla som kokade på Henry igår nöjda nu? Länktips..
Barcelona Saman.
2009-11-19 10:47
Zlatan möjligtvis skadad och kan missa Inter samt Real Madrid matchen. Cover up eller inte?
Barcelona Hetfield
2009-11-19 10:37
Hur resonerar folk egentligen?

Det är DOMARENS jobb att blåsa, inte Henrys JOBB att gå fram och förklara att det var hands...

Det är samma sak som gäller i domstolen, det är personen som anklagar den andra som måste bevisa att den anklagade är skyldig, meningen blev aningen krånglig, men ni förstår säkert

Så lägg ner, onödig diskussion
Barcelona pokke
2009-11-19 10:06
Behnam

Det säger du? Du hade nog inte en aning om att din egen kapten och Van Nistelrooy har gjort mål med handen?
Real Madrid Behnam
2009-11-19 09:57
fan vad bra era spelare är på att ta bollen med handen.
ma man titty
2009-11-19 08:44
och så får han göra det i paris hans hemstad, aja han har erkäntt att de var hands men han sa också att han inte är domaren, är alla som ville att han skulle erkänna glada hehe?,
ma man titty
2009-11-19 08:37
henry behöver inte gå ut och erkänna som vissa här vill, henry är 32 år de är kommer bli hans sista vm, han kommer gå in till vm som lagkapten för sin nation. hade inte henry tagit den med handen om de var medvetet kanske irland skulle vinna och då skulle det bli henrys sista landskamp för frankrike. som sagt vem som helst hade gjort som henry om dem var i samma situation tänk dig du är kapten de blir ditt sista vm, i en förläggning tar du ditt land till vm om de var me handen eller inte skulle ingen bry sig om. hade henry gjort detta mål i en final i cl mot ex juve så skulle ingen här tror jag klaga på henry. adebayor har gjort de mot man.u ingen brydde sig, maradona gjorde de ingen brydde sig, messi gjorde och kolla på killen idag han har verkligen inte kastat sitt rykte, det känns som att några här hatar henry förstår inte det, han sliter han springer varje match, aja bara längta till helgen nu när vi möter bilbao kanske vi får ett handsmål med oss hehe
Barcelona Kraków
2009-11-19 07:05
Det här var väl inte så farligt. Om det är något som ska tas upp är det ju filmningen mot Puyol i åttondelsfinalen VM-2006, där var det riktigt fult.
Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-11-19 01:18
Co-signar alla här inne som säger att det är skitsnack att Henry ska behöva erkänna och be om ursäkt att han tog bollen med handen. Lägg ner det pojkscout-tänkandet!
Barcelona ★Barca★
2009-11-19 00:46
Orka hoppa på Henry kom igen det var hur viktig match som helst. Tror ingen skulle här inne erkänna att han tog bollen med handen. Kom igen nu!

När Messi gjorde det jämförde ni han direkt med Maradonna. Och ni sa direkt det var guds hand. Var glada att ni får se 2 Barca spelare i Vm i stället!

Bona Nit

Barcelona MSL#666 !2-6!
2009-11-19 00:16
BS att han ska fram o erkänna att den tog på handen? :S hur tänker folk, i så fall skulle vi har diskussioner varje dag om att någon från Sydkorea ska fram o erkänna att han filmade till sig en frispark osv.. visserligen inte rätt men vart Messi kritiserad av oss barca fans när han gjorde sitt hands mål ?
Barcelona ★Barca★
2009-11-19 00:09
Visca Henry!!
Barcelona Qanii
2009-11-19 00:07
Ämne: Qanii

Ta det lugn....Jag är jätte lugnt så lugn man kan va! Ville bara på peka det för dig! Sen tycker jag också de är lite kul precis som du säger att de är just Italienare som gör de haha!

Någon som har någon favorit till president posten nu till sommaren? Tycker att Laporta och co ska ha stort tack för att de har verkligen lyckats vända klubbens ekonomi och framgångar..Sen när jag tänker efter så har vi bara haft 2 tränare under laportas tid den andra alltså är den nuvarande tränaren, undra hur många real har haft! vågar man räkna ens?!
Barcelona Messidinho_10
2009-11-19 00:06
Äh kom igen nu det var domarens fel och inte Henrys, finns ingen männsika i världen som inte skulle göra som Henry i det där läget när det gällde som mest.
Barcelona BlueRed
2009-11-19 00:03
Om någon missade målet. Länk.

Thierry...
Barcelona Rambla - K9
2009-11-19 00:00
Hela världens ögon på sig i en sådan här viktig match. Tyvärr Henry, du kommer inte att kunna gömma dig undan det här. Han lär får höra det här ett tag framöver.
Real Madrid Armin [El Pirata]
2009-11-18 23:56
Qanii

Ta det lugnt, jag är medveten om det, men det är fortfarande en fin tanke. Pazzini gjorde samma sak mot Holland, oviktig match dock, men som sagt, fin tanke. Kul att det är just Italienare också, ;-).

Ramlba - K9
Mjo, det var lite rigg känsla när de helt plötsligt kom ut med att det skulle seedas efter ranking, då förstod man att de ville ha lag som Portugal och Frankrike vidare.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-18 23:55
Ämne: Ämne: Ramlba ....Heh, de Rossi hade hållt munnen stängd i en sådan här match. Det är jag ganska så övertygad om. :D
Barcelona Rambla - K9
2009-11-18 23:53
Armin

Jag håller med. Känner verkligen för Irland. Trots att Henry och Abidal är barcaspelare så ville jag i slutändan ha Irland vidare till Vm. De stred tappert och hade en hel del oflyt.

Seedning och lottningen kändes lite uppgjord. Lag som Bosnien, Slovenien och Irland var uträknade på förhand med tanke på vilket motstånd de fick. Ukraina mot Grekland var hugget som stucket. Hade gärna sett en match mellan Frankrike och Portugal tex.
Barcelona Qanii
2009-11-18 23:53
Ämne: Ramlba - K9

Preci....
Den matchen hade ju verkligen samma betydelse som denna match?!
Real Madrid Armin [El Pirata]
2009-11-18 23:51
Ramlba - K9

Precis, alla kan inte vara De Rossi.

Dock är det riktigt tråkigt att Irland, som stod upp så bra åker ut. Frankrike förtjänar inte sin VM plats, hela playoff match-up regeln var ett skämt. Gå efter ranking? Oh please, rankingen i sig är nog det största skämtet inom fotbollen.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-18 23:50
Yaya spelade 90 min. Henry 90 + förlängning. Det lär ju inte vara två fräscha spelare på lördag. Frågan är om Henry ens blir uttagen?
Barcelona Rambla - K9
2009-11-18 23:49
Ämne: Ämne: Ser att....Lol! Uvisad på kuppen också. :D
Barcelona Trippeln
2009-11-18 23:48
Rambla - K9

Förmodligen.

För att byta ämne så kommer jag med lite GLÄDJE angående intermatcherna.

Chivu-avstängd missar matchen
Santon-borta 5 veckor
Sneijder-skadad 10 dagar 17 november osäkert.
Barcelona westinho
2009-11-18 23:47
Känns ändå lite typiskt att detta skulle hända just när Hansson dömer. Han råkar alltid ut för sådana skumma händelser och blir ofta syndabock.
Det är nog lättare för den assisterande domaren att se handsen än det är för Hansson, som är en bra bit därifrån och dessutom i fel vinkel.
Barcelona Qanii
2009-11-18 23:47
Ämne: Ser att Henry fortfa....Synd att scholes hand var för uppenbar min vän!

Alla har vi skit under naglarna! Finns nästan ingen spelare som är fläck fri vet ni varför?håll i er jo för att de är alla människor precis som oss!
Annons: