/spanien/barcelona/forum/16632.aspx/spanien/barcelona/forum/16632.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pedrolito
2009-11-18 19:02
Ämne: Kul att Milito är på....
Oj var det grova kränkningar... Kräkningar menar du nog..hehe
Tycker maxwell borde ligga bra till att starta. Bör ju vara rätt utvilad och vill visa varför han ska ha en ordinarie ytterback plats, Just nu är ju abidal ganska långt före känns det som..
Om henry inte känner sig 100% Så är ju både bojan och pedro spelklara. Bara välja o vraka, Tycker pedro borde få starta i och med resultaten från tidigare matcher denna säsong.
Barcelona Barcadinho.
2009-11-18 18:57
Alves?
Inga problem. Han spelade ju igår för Brasilien.
Han är nog i Barcelona nu.

Edit: igår mot Oman.
Barcelona Jax12
2009-11-18 18:57
Kom på att Alves spela drygt en halvtimma mot England så han är nog tillbaka. Vet inte om Pep vågar chansa med han dock då det väntar viktiga matcher inom kort.

Hoppas att han är i så gott skick att han både kan spela mot Inter och i klassikern. Han behövs!
Barcelona Barcadinho.
2009-11-18 18:53
Kul att Milito är på väg tillbaka. Han har mycket jobb kvar, men han kan kanske räkna med några inhopp efter uppehållet. Ingen är överflöd, utan alla behövs. Vem vet vad som kan hända med de övriga backarna.

Viktigt nu till helgen att vinna matchen för att behålla första placeringen. Det är nog bäst att komma till mötet i el Clasico som ettan.
Alla matcher är viktiga och vinna i o för sig.

Ang Bilbao - Llorente är små skadad och tränar vid sidan om. Men han tror själv att han är spelklar tills på lördag. Oavsett, är han lite match otränad.
Värre än det är med målvakten Gorka Iraizoz som hamnade på sjukhus med feber och kränkningar igår. Frågan är om han återhämtar sig eller om Bilbao tvingas och spela med reservmålisen.

Ang startelvan:
Svårt som vanligt att gissa, men man måste ta hänsyn till två saker.
Chyg kan inte spela mot Inter mitt i veckan. Henry har en viktig match idag och frågan är om han orkar med 90 min igen på en så kort tid.
Barcelona Pedrolito
2009-11-18 18:46
Nån som vet hur läget med Dani alves är?
Barcelona Jax12
2009-11-18 18:45
Vilka kandidater förutom Sandro Rosell är det som har gått ut med att dom ska ställa upp i valet?
Barcelona Pedrolito
2009-11-18 18:44
Omotiverat? Jag förklarade ju just? Xavi har vart mitt defensiv innan.
Barcelona BlueRed
2009-11-18 18:43
Fortfarande så är omotiverade startelvor inte tillåtet, i synnerhet när man inte tar med Touré eller Busquets i startelvan mot Bilbao, borta. Suicide mission.
---------------

Vet inte om detta har varit uppe. Sala i Martín tror att den nuvarande styrelsen kommer att ställa upp med 1 kandidat och han tror att det blir Alfons Godall. Jag hoppas det blir så, som el Flaco har skrivit förr så ökar deras chanser till vinst då. Rosell kan väl räknas lite som en favorit just nu med tanke på att han redan har börjat lite smått. Jag hoppas att alla som röstar tänker sig för innan valsedeln kastas in i valurnan.
Barcelona Pedrolito
2009-11-18 18:38
Ämne: Ämne: Ser gär....
Kommer såklart spela som defensiv mitt men tänker mig lite längre upp i banan men ändå defensiv, Skulle vilja se Xavi i mitt def som spelfördelare.. Ha xavi ännu mer delaktig i spelet. Det är han som ska styra såna här svåra matcher. Kanske lite oprövat men ändå..
Barcelona Pedrolito
2009-11-18 18:36
Ämne: Är inte Dani Alves s....
Tror dani alves är spelklar.. Annars är det väl dags för chygrynskij att börja imponera, Kommer behövas i en sådan match.
Barcelona Jax12
2009-11-18 18:27
Är inte Dani Alves skadad?

Tror nog att dom spelar med Chygrynskyj tillsammans med Pique i mitten och Puyol på kanten.

Sen förstår jag inte dom som vill se Xavi som pivote. Jag tycker att han har visat att hans plats är högre upp i banan.

Barcelona Barcaholic
2009-11-18 18:24
Ämne: Ser gärna Xavi eller....
Tack gud att du inte är tränare då. Hur kan man tro att man inte behöver någon som defensiv mittfältare borta mot Atheltic Bilbao?
Barcelona Pedrolito
2009-11-18 18:22
Ser gärna Xavi eller möjligtvis Keita i mitten ja. keita kanske är lite för offensiv för den rollen men jag tror vi behöver ha en väldigt offensiv elva för att kunna knäcka dem.
Barcelona petersays
2009-11-18 18:13
Pedrolito
Varken Yaya eller Busquets finns med i din startelva. Ska vi starta utan defensiv mittfältare eller menar du att vi ska ha Xavi som defensiv mitt?
Barcelona Pedrolito
2009-11-18 18:07
Ämne: Hur tror ni laguppst....
Valdes
alves Pique Puyol maxwell
Keita Xavi Iniesta
messi Ibra Henry

Tror vi får se första elvan mot ett så pass bra och hemmastarkt lag som athletic
Barcelona tarriik#16
2009-11-18 17:59
Gött med Milito tillbaka.
Quique Sánchez Flores få bort svininfluensan!
Du är en bra tränare!
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-11-18 17:58
Hur tror ni laguppställningen kommer att se ut på lördag?
Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-11-18 17:51
I länktipset finns en intervju med Gabi Milito som Barça TV höll idag efter matchen mot Bolívar.
Barcelona Pedrolito
2009-11-18 17:43
Har aldrig sett en bättre ibra imitation haha. Crackovia lyckades med den. Kolla 2 min in i klippet..
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-11-18 17:28
Skönt att Milito äntligen är tillbaka! Dock så finns det mycket jobb kvar, det är inte lätt och få tillbaka matchtempot igen, mer än 1.5 års frånvaro från fotbollen är inte lätt att ta igen. Men men ett steg i taget, vi får nu glädjas åt att han fick 45 min.

Hans motivation lär vara på topp, efter att ha sett laget vinna trippeln från läktaren så har han mycket och ta igen. Milito är en kämpe på och utanför plan, det är bara att fortsätta på den inslagna vägen Gaby så kommer det säkert gå bra. :)
adil,
2009-11-18 17:21
Underbart och läsa att Milito äntligen är tillgänglig för spel. Det kom som en överraskning!
Nu ere bara och hoppas att han snabbt jobbar sig upp i speldugligt skick för att snarast börja delta i lite tävlingsmatcher. Han är grymt stabil i form, även om han inte är någor geni i uppspelsfasen. Minns att man inte var glad när han fick ta uppspelen. Och ett annat problem är ju att han och Puyol inte är särskilt bra synkade, så dem två lär väl inte bilda mittbackspar iallafall.
Barcelona Pedrolito
2009-11-18 17:20
Nån som vet nånstans där man kan se se hela crackovia avsnitt, gärna översatta till engelska.. Har kollat runt på youtube men hittar inga översatta. har inte lärt mig katalanska haha Chumba!
Barcelona ★Barca★
2009-11-18 17:20
Lite Robinho nytt.
Barcelona Pedrolito
2009-11-18 17:18
Känns som vi behöver milito, Marquez har varit väldigt skakig som backup.
Barcelona lokmanoooo
2009-11-18 16:59
Yes Milito e tillbacks . Fan vad jag längtaratt se han spela igen!
Barcelona Saman.
2009-11-18 16:32
Härligt att Milito är tillbaka. Hoppas han kan komma igång nu också. Han borde åtminstone kunna få speltid i Copa del Rey och kanske lite i ligan. Ska bli intressant att se hur skadan har påverkat honom.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-18 16:17
Yaya talar ut. Han ser en fortsatt ljus framtid i Barcelona så medelmåttiga klubbar i PL kan drömma vidare.

Det var likadant förra gången hans agent gnällde lite över speltid. Yaya gick ut och var hur cool som helst. Speltiden ökade också ju längre in på säsongen vi kom och i slutet spelade han ju alla viktiga matcher.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-11-18 16:13
Riktigt skönt att Milito är tillbaka.

Men vet någon när han kan börja spela 90 minuter i tävlingsmatcer?
Barcelona Rambla - K9
2009-11-18 16:05
Arman Samandi: En liten detalj. Barcelona vann träningsmatchen med 4-1, inte Bolivár.
Barcelona Akiljo
2009-11-18 15:38
Tidigare år har man flera gånger flyttat matchen (El Clasico) från söndag till lördag ca: 1 vecka innan pga. mer attraktiv sändningstid etc. förra året var det samma visa. Är det någon som har info om detta dvs. kommer den troligtvis att sändas på lördag? Jag har kollat officiella dvs. www.lfp.es men där står det söndag. När kan man vara säker?
Annons: