/spanien/barcelona/forum/16627.aspx/spanien/barcelona/forum/16627.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona V.Valdes (MQUC3)
2009-11-21 22:07
Tror hela tiden att maxwell är Messi, haha
Barcelona Trippeln
2009-11-21 22:05
Herregud vad jag hatar sådana matcher,man får ont i hjärtat alltså.
Barcelona Hetfield
2009-11-21 22:01
Rambla

Två matcher rättfärdigar inte allt...du vet att Messi optimala position är ute till höger

Sen så var han inte så VÄRST bra mot Man U, det var mittfältet som vann den matchen (enligt mig)
Barcelona Rambla - K9
2009-11-21 21:58
Hetfield:

Glömt CL-finalen och slakten på Bernabeau? Vad spelade Messi då?
Barcelona Saman.
Vi får helt enkelt hoppas på att Barca avgör matchen i första halvlek så att Bojan kan få fler minuter på plan.
Barcelona tarrak
Ämne: Är de fan bara jag s....
Jag antar att du reagerade likadant när Messi spelade centralt i (ut)clásicon eller i CL-finalen? Men visst, lite förvånad är jag att Puyol inte startar, även om jag för länge sedan slutat att ifrågasätta Peps beslut.
Barcelona Rambla - K9
Pontus "ett fel rättfärdigar ett annat fel" Kåmark har talat. Herregud!
adil,
2009-11-21 21:57
MSL#666 !2-6!

Lugn, detta är trots allt inte den ideliska matchen för Bojan att starta precis. Även om det skulel vara bra för honom med en rejäl prövning, tror jag inte det skulle gynna laget mer än de som ska starta. Det är en hård fysisk, otroligt viktig match. Visst kunde man kanske spelat Iniesta på Pedros plats och Bojan på Henrys position. Men nu är det ju uppenbart att Guardiola har större förtroende för Pedro, i nuläget då. Med tanke på senaste tidens prestationer.
Barcelona Hetfield
2009-11-21 21:56
Visca

Han vilar nog Puyol, vi har ju trots allt en match mot Inter

Förövrigt så ogillar jag verkligen när Messi spelar centralt, det är nästan som att cykla när man har en Ferrari...
Barcelona Rambla - K9
Ingen spelare i Barca riskerar avstängning.

Puyol har nog lite känningar sen landskamperna. Det kan vara förnuftigt att spara honom med tanke på vilka matcher som stundar.
Barcelona tarrak
Ämne: Lite frågor angående....
Nej, ingen har mer än tre varningar.
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2009-11-21 21:55
Är de fan bara jag som reagerar på att Pep bänkar Puyol för Chyg, är de här ett skämt? Och Messi centralt? Herregud, ibland förstår jag inte vad mister håller på med.
Barcelona Trippeln
2009-11-21 21:54
Lite frågor angående avstängningar,är någon i real avstängd nu och är någon i riskzonen för barca?
Barcelona kallesiete
2009-11-21 21:54

Skön kommentator. Han får klart och tydligt se att Benzemas klackmål är offside. Sedan när man får se en repris från KORTSIDAN börjar han tveka. "Nae var det verkligen offside?"

Den matchen slutade 1-1. :)
Barcelona Rambla - K9
2009-11-21 21:52
Nu blir det svårt för Racing att få med sig poäng här ifrån, säger Kristensson.

Ja det tror fan det när korrekta mål döms bort. :P
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-11-21 21:51
Ämne: Ämne: Tycker ....
Ja verkligen, sjukdomar/skador har drabbat både fans och spelare. Men som sagt en stark insats av laget hade fått mig att glömma allt negativt i alla fall. :)
Barcelona Trippeln
2009-11-21 21:51
Rambla - K9

Det har länge varit så,inte mycket att göra åt saken tyvär.
Barcelona MSL#666 !2-6!
2009-11-21 21:44
tycker att de är otroligt jobbigt att pep inte ger Bojan chansen, vill verkligen se honom där framme.. hoppas på ett tidigt byte då så att han får lite tid på plan iaf..
Barcelona Salcini
Smogen:

Om du kommer ihåg förra säsongen så är mycket sig likt under hösten. Busquets fick starta oftare än Touré och ofta var det också som Xavi hade antingen Keita eller Gudjohnsen bredvid sig istället för Iniesta. Det kan ligga en tanke bakom detta för att kunna överraska mer med att spela Iniesta där till våren. Det som är bra med Keita är att han fyller på i boxen och bidrar med huvudspel, något som är ännu viktigare nu när Zlatan är borta. Messi får vi ju idag se i en central roll kan jag tänka mig, där han spelade mot några gånger förra säsongen, lite tillbakadragen.

Detta är en match och Pep har insett att man inte kan spela med exakt samma startelva under en hel säsong, man måste variera lite, så att spelet varierar och man inte blir lika lättläst.
Barcelona Rambla - K9
Ser ni frisparken Marcelo får? Munitis rör honom inte ens utan Marcelo trampar på bollen och bara lägger sig ner. Så har det varit hela matchen för både Drenthe och Marcelo. Domaren ger de frispark så fort de lägger sig ner. Jävligt irriterande.
Barcelona tarrak
2009-11-21 21:43
Ämne: Tycker att det är he....Det är hårda tider för oss culés. Själv sitter jag med högerarmen i förband efter att min axel hoppat ur led en gång för mycket. Förhoppningsvis får jag ta bort det på fredag, men jag tror att jag behåller det över El Clásico. ;)

Vad det gäller grova domarmissar i Madrids match så står det 1-1. Ofattbart att Benzema inte fick straffen med sig.
adil,
2009-11-21 21:42
Om man tittar på form och skadeläget i truppen tycker jag det är helt rätt att starta med Pedro-Messi-Iniesta.

Messi är given. Pedro kan mer än gärna få starta och Iniesta imponerade i landskampen.
2009-11-21 21:42
Rambla:

började kolla ganska nyligen, allt jag vet är att det inte var offside iaf, inte ens i närheten.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-21 21:40
V.Valdes (MQUC3)

Domaren släppte också en ganska så solklar straff för Madrid i första halvlek. Domaren både ger och tar.

Fast det är horribelt hur linjemannen kan flagga av för offside där. Det var ju inte ens nära när Canales gick i djupet. En intressant spelare den här Canales. Har läst att Barca är intresserade av honom.
adil,
2009-11-21 21:40
Hur fan kan han döma offside för det där? Jävla jubelidiot. Det är fanimej sjukt.
2009-11-21 21:37
Och där ryckte Perez domarkår in igen. Fyfan så tråkigt, inte ens nära offside.
Deportivo Creus
2009-11-21 21:37
Varför i hela friden får inte Bojan starta?!
Barcelona Rambla - K9
2009-11-21 21:36
Och där fick Racing ett mål bortdömt för offside trots att Canales var onside.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-21 21:33
Drenthe får tom frispark när han själv halkar, för femtioelfte gången.
Barcelona Smogen
2009-11-21 21:32
tycker det är helt fel att starta utan en normal centeranfallare. Går sällan bra, dessutom förstår jag inte Peps förtjusning över Keita.

Visst, han har gjort en hel del mål och har varit riktigt bra i några matcher, men oftast tycker jag han är rätt dålig. Varför inte fortsätta med den upställning som vi hade förra säsongen när vi spelade som bäst? dvs. med både Xavi och Iniesta på mittfältet, samt Messi som söker sig inåt banan och låter Alves ta hand om hela högerkanten. Fanns ju inget försvar i hela världen som stod emot det. synd, och är rädd för att det kommer göra vi tappar onödiga poäng i år.

och ja, jag vet att Barcelona förlorade hemma mot Rubin med Iniesta och Xavi på mittfältet.
Annons: