/spanien/barcelona/forum/16626.aspx/spanien/barcelona/forum/16626.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2009-11-19 16:55
Ämne: Ämne: Ämne....
Problemet är att du inte diskuterar efter om det är fusk eller ej. Raul har tagit med hands flera gånger och även gjort mål, men du skulle aldrig skriva en massa upprörda inlägg och kalla honom eller Madrid för fuskare. Men när en Barca-spelare gjort fel går du över alla gränser och häver ur dig vad som helst i indignation.

Så varför ens åtsas som att det är fusk som gör dig upprörd, när det klart och tydligt är Barca du ogillar. Varför inte stå för det, istället för att gömma dig bakom ädlare syften?
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2009-11-19 16:52
tarrak

Du kan ej använda ett inlägg där "första känsla tog över" om du förstår vad jag menar.
Det finns det alltid en första känsla och en efterkänsla..även en tre v senare känsla.

jag lyssnade på låten-El Orgullo del Cule es aser gol con la mano" men...en eftertanken gör att saken är värd en efter disk utan för den saken skull, hamna i RM.Vs Barca disk
Barcelona Pedrolito
2009-11-19 16:52
Barcelona har redan ett handbollslag... Det har funnits i över 50 år..
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2009-11-19 16:51
Hassan

Då får du skoja vidare på Puerta forumet : P.
2009-11-19 16:49
Rambla - K9

förstår vad du menar, jag ser mycket på div 2-3 lag som spelar och just handen förekommer oftare än man tror.
Detta har fått mer luft just för att Titi spelar för er och det var en Off/on match.
Barcelona ★Barca★
2009-11-19 16:48
Mr Baloo-Gonzalez.
Real Madrid Hassan
2009-11-19 16:47
Tarrak

Det var ironi och ingenting annat. Det är något jag sagt till skoj till alla mina Barca-vänner på face och mobilen.

Ta inte det meddelandet på allvar.
Barcelona tarrak
2009-11-19 16:46
Hassan

Kanske han läste det här inlägget på Puertan?

Namn: Hassan » Svara på inlägg
Sänt: 2009-11-19 12:47:27
Efter gårdagens mål och firande från Henry kan jag bara instämma med Barcelona om en sak:

"Més que un club" (mer än en klubb)

Snackas om att det första handbollslaget i Katalonien ska startas med Messi och Henry som anfallare.

Vem är tränaren undrar du?

- Diego Armando Maradona, handbollens grundare och Barcelonas gamla gosse så klart.
2009-11-19 16:46
Ämne: Ämne: Terrak ....
an kan kalla pajkastning för många saker, detta handlar inte om moral utan om fusk eller ej!

Jag erkänner att även jag passar på klanka er perfekta lag eller klubb, men jag respekterar andras åsikter, det är er klubb som jag har nåt emot, inte andras åsikter

men om vi ska hålla oss till ämne, så tycker jag att fusk/hjälte, skillnaden är hårfin och det hade jag tyck även om det hade varit Benzema som gjort det.
Real Madrid Real Bulldog KB11
2009-11-19 16:45
Ämne: Ok, då kan vi konsta....
Real är sämst, Ronaldo är en diva som Messi äger och Pique är världens bästa back. Barca kommer att vinna med 3-0, 2 handsmål av Henry och ett av Messi.

Vrider mig av skratt.

Svårt att få några inlägg att se idiotska ut, jag vill inte provocera. Jag vill bara föra en mogen diskution. Som jag skrev innan så är det bara onödigt att diskutera vilka spelare som är äckliga och vilka som inte är det. Jag tycker att Ronaldo är en fantastisk spelare som kämpar som ett djur för att han älskar Real, har du något emot det?
Barcelona Rambla - K9
2009-11-19 16:42
Mr Baloo-Gonzalez

Tänk då på det här. Varje vecka i något av världens hörn så fuskar en eller flera spelare. Kanske försöker skaffa sig fördel med att ta bollen med handen. I 99% av fallen så ser domaren det och blåser frispark och spelaren blir troligtvis varnad.

Samma fusk, samma "omoraliska" beteende. Det finns dock en stor skillnad. Domaren kom på spelaren och bestraffade honom. Det hela glöms bort efter 5 minuter och ingen hoppar på spelaren efter matchen.

Varför fungerar det så? Bara för att man blir ertappad så är det inte lika "farligt" som om när man kommer undan med fusket?

Det här stör mig något oerhört.
Real Madrid Hassan
2009-11-19 16:40
Till "Kung Yaya Toure"

Tack för att du visade precis det jag menade angående problemet som jag pratade om. Inte någonstans i mitt inlägg hoppade jag på ditt Barcelona om att Henrys fusk hade någonting med er att göra.

Jag pratade om fotbollen som helhet och du börjar dra upp Ronaldo i det hela? Visst, Ronaldo är ingen ängel men mitt inlägg hade inget om en enskild spelare att göra.

Det jag menade var att UEFA måste agera nu och sätta in tekniken på plats istället för att humsa runt med 5 domare på plan eller vad det nu än kan vara.

Om Ronaldo hade gjort så mot Bosnien om vi leker med tanken att han inte var skadad, så klart att han också skulle straffas för det. Ingen spelare, INGEN ska lyckas med det och vems fel är det att vi fortfarande har sådana situationer? Jo, UEFA.

Och jag undrar verkligen hur du får det till att jag hycklar när jag vill det bästa åt fotbollen? Vare sig det är en Barcelona-spelare eller en Madrid-spelare som ställer till med trubbel.

Men visst om det gör mig till en hycklare så visst..
Barcelona tarrak
2009-11-19 16:39
Ämne: Terrak

ska lägga ....
Man kan likt du och många andra madridistas vara hycklare och leka moralens väktare genom att förkasta allt som görs av rivalerna, samtidigt som man blundar för när egna spelare beter sig lika illa. Eller så kan man likt mig vara konsekvent och säga att både Messi och Raul är sportsliga spelare som vid enstaka tillfällen har felat och att spelare som Alves, Busquets, Pepe och Guti ofta filmar och spelar fult. Detta är enda sättet att starta en seriös konstruktiv diskussion, det du håller på med är bara barnslig pajkastning och jag har svårt att ta dig på allvar även om du verkar försöka nu.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-19 16:38
Ok, då kan vi konstatera att Ronaldo har mognat och Piquenbauer är äcklig bara för några kaxiga kommentarer (har ni läst Marcelos, Hiquains kommentarer bara för att nämna några?).

Vrider mig av skratt.
Barcelona Pedrolito
2009-11-19 16:37
Ämne: Konstigt att atonbla....
El mundo deportivo är den tidning i världen som har bäst koll på barca så att säga, Skriver de det så ligger det nåt i det.
2009-11-19 16:26
Terrak

ska lägga mig i :)

Tror inte att det handlar om Raúl, Messi ,Rudd osv ,utan settet att se fusk(domarmiss) kallar det vad du vill, detta handlar om personliga "tycket" om vad man tycker själv, därför går åsikterna isär!

Att Henry använder handen och han spelar för Barca gör att fusk(domarmiss) för en bredare åsikt planka-jag får tycka vad jag vill om saken!

Detta handlar inte om Real vs Barca vem som fuskar bäst, för det är inte relevant.
fast även jag utnyttjar detta för att smutskasta er så fort jag får en chans, men det är egentligen ej relevant, det som är relevant är -fusk eller ej, var går gränsen? det är relevant..

hade detta gjorts av någon annan så hade inte detta fått för mycket luft, men nu var det en av eran, så jag förstår att det har blåsas upp.

ja. även jag passade på att känga er, men tänker man djupare än så, så handlar inte detta om er, utan om fusket.
Fuskare eller hjälte?

vem vet...
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-11-19 16:24
Ämne: Ämne: tarrak ....
Haha! :)
2009-11-19 16:19
Ämne: Real Bulldog

Kan ....
Jag tycker att han är äcklig för hans kaxiga uttalanden efter El Clasico.

Men man kan diskutera det där hur länge som helst utan att komma någonstans, själv tycker jag att Ronaldo har mognat och han filmar mycket mindre.
Barcelona tarrak
2009-11-19 16:18
Ämne: tarrak

Han har ut....
Ok, då förstår jag varför Madridistas älskar den eviga talangen Guti.
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2009-11-19 16:17
Någon som vet nåt om Zlatans skada?
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-11-19 16:15
tarrak

Han har utvecklats för fort och blivit för bra.
Barcelona ★Barca★
2009-11-19 16:10
Nu lägger vi ner all snack om Henry och handbollsmål.

Barcelona tarrak
2009-11-19 16:06
Ämne: Ämne: Låt mar....
Nu tycker jag att det här våldsamma stigmatiserandet för enstaka regelöverträdelser är överdrivet, men om man ska följa den bedömningslinje de flesta inne på Puertan förespråkar, så bör Rauls upprepade handbollsspel göra honom till en av de mest förkastliga spelarna.

Av ren nyfikenhet, vad har Pique gjort för ont?
Barcelona Saman.
2009-11-19 16:05
Ämne: Längtar till El Clas....
Kan vi slippa sådana idiotiska kommentarer och diskutera på ett ordentligt sätt. Man blir så jävla trött på nivån på SF...
Barcelona ★Barca★
2009-11-19 16:03
Längtar till El Clasico.

Hoppas Henry gör 2 mål med handen och Messi 1.

Pique äcklig? Haha kolla för fan in Guti. Pinsamt!
Barcelona westinho
2009-11-19 16:02
Real Bulldog

Kan hålla med om att Raul inte är äcklig. Men på vilket sätt är Piqué äcklig?
2009-11-19 15:57
Ämne: Låt marängerna tycka....
Att nämna Van Nistelrooy och Raul där är bara pinsamt.

Inget lag är perfekt. Vi har väl några "äckliga spelare", t ex CR, Guti och Marcelo. Men har inte ni också det? Zlatan, Alves, Pique?

Nej, ni är inte ett perfekt lag som bara gör goda gärningar och som alla älskar, inte heller Real, Chelsea, Man Utd, Liverpool eller Inter.
Barcelona tarrak
2009-11-19 15:53
Ämne: Konstigt att atonbla....
Här har du ursprungsartikeln.
Barcelona AzizWaysi
2009-11-19 15:50
Konstigt att atonblaskan och fotbollskanalen påstår att Zlatan är "skadad" och El Clasico är i fara för honom , när det inte står något om de överhuvudtaget på sport.es eller Barcelonas officela hemsida. LOL :)
Barcelona ★Barca★
2009-11-19 15:40
Mojito

Hahaha den var bra! Han är ett stort Skämt!
Annons: