/spanien/barcelona/forum/16624.aspx/spanien/barcelona/forum/16624.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed
2009-11-16 13:31
Läsvärd artikel, Pep i fokus. Se länk.

"The players are very good, but Guardiola made them into a magnificent team. That is the point about Barcelona: they may have the world's most talented individual in Leo Messi, and three or four more of the top 10, but the game they play is the one it was supposed to be when it was invented: not just football; association football."
Barcelona Mojito
2009-11-16 13:16
Fabregas utan tvekan.
Barcelona Mojito
2009-11-16 13:15
Pierre #13

Allt handlar om att Messi är 1,5 decimeter kortare än Ronaldo. De har olika fysiska förutsättnigar, och med tanke på detta kan (och är) Ronaldo vara mer komplett än Messi.

Svårt att vara nickstark då man är 1,70 liksom.

Sett till detta så är det ju än mer fantastiskt att Messi är bättre när det kommer till vem som är den bästa fotbollsspelaren!

Hur komplett man är som fotbollsspelare spelar mindre roll då det är en lagsport. Däremot kan det vara en fördel när man delar ut individuella utmärkelser.
Fast å andra sidan har aldrig Essien fått något pris trots att kanske vinner kategorin mest komplett.
Men det är bara min åsikt...
Valencia Arsenal_7
2009-11-16 13:14
En liten rolig omröstning:
Numerara från 1-4 vilka ni tycker har varit bäst den här säsongen (favorisera helst inga spelare bara för att dem spelar i barca eller hata inga för att dem spelar i real)

Xavi
Fabregas
Lampard
Xabi

jag tycker:
1. fabregas
2. xavi
3. xabi
4. lampard
Barcelona Pedrolito
2009-11-16 12:58
David silva skulle passa i barca
Barcelona westinho
2009-11-16 12:33
Håller med Pierre13#

Ronaldo är mer komplett än Messi, dock inte lika bra som Messi. Jag rankar Xavi, Messi och Iniesta högre än Ronaldo..
Real Madrid Pierre13#
2009-11-16 12:25
HUR kan vissa säga att messi är mer komplett en Ronaldo. Hade Ronaldo spelat för er och messi för Madrid skulle jag fortfarande säga att Ronaldo är mer komplett. Men på småytor är Messi bäst i värden går inte att ta bollen av honom. Men viss av er släpp snacket om att messi är mer komplett. Som att säga Higuain är mer komplett en Zlatan vilket är helt fel. Zlatan är vell mest kompletta anfallare med Drogba
Barcelona Baltasar00
2009-11-16 12:08
Såg precis att man kunde se El Classico matchen hos Bet365 livestreaming. Kanon om man inte har Tv4Sport. Nån som testat kvalitén hos Bet365?
Länktips: www.betsmart.se
Barcelona ★Barca★
2009-11-16 12:08
Yaya Toure ska ingenstans. Finns ingen bättre. Mashernano är jävligt grym men tror inte Rafael Benitez är så dum och släpper han när han förlorade Alonso till Real så dum är han inte.

Det talas om Suarez, Robinho. Ser ingen av dom 2 i Barca. Spelaren jag vill se i Barca är David Silva. Hade passat perfekt i Barca. Lägg upp ett högt bud för det är han värd. Vad tycker ni?
Barcelona kallesiete
2009-11-16 09:37

Xavi har trots allt fått en del uppmärksamhet.
EM's bästa spelare, CL finalens bästa spelare.

Inte nån officiell prisutdelning direkt men uppmärksammad har han blivit. :)
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-11-16 09:10
Ämne: Ämne: Ämne....
Håller med, det är nästan alltid målgörare som blir utsedda till världens bästa. Iniesta och Xavi är två spelare som borde få mer beröm.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-16 09:07
Pep.G-Z9

Inte för att vara sån, men att skjuta med båda fötterna, nicka, fysisk stark och balans är ju egenskaper som Ronaldo har som sin styrka. Där är han ju lika bra och i vissa hänseenden tom bättre än Messi. Däremot så håller jag med om när det gäller passningsskicklighet, spelförståelse, djävulskt rapp på små ytor, där är Messi klart bättre.
Atlético Otuga
2009-11-16 09:01
Ämne: Ämne: Måste b....låter som en trolig teori det hehe

ser att ni diskuterar Ronaldo kontra Messi, är ju lite partisk där då jag är Portugis. Sen är frågan....är det inte nästan alltid att anfallare & målgörare blir utsedda till dom bästa ?
Sällan det pratas om backar & mittfältare om dom bästa. Ta spelare som Xavi...vad vore både Barca & Spanien utan hans geniala passningar ?
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-11-16 08:42
Jag tycker att Messi är bättre än Ronaldo men han är ändå inte den bästa spelaren i världen. Den bästa är Iniesta! Om bara Iniesta skulle göra mer mål skulle flera ranka honom som världens bästa spelare. Tvåa är Messi sen Xavi:D.
Barcelona Pep.G-Z9
2009-11-16 07:00
tarrak

Messi har under 3 möten mot Ronaldo bokstavligen kört över honom, trots att han har förlorat ett av dem mötena. Messi enligt mig är mycket mer komplett än Ronaldo. Messi kan skjuta med båda fötterna, det bevisade han förra säsongen, Messa kan nicka, det fick vi också se förra säsongen, Messi enligt mig är fysiskt starkare och har en mycket bättre balans. Lägg därtill dem grejerna Messi har som inte C.R har, d.v.s passningsspelet, spelförståelse, spelsinnet etc etc. Och godmorgon på alla er !:)
Barcelona tarrak
2009-11-16 02:00
Vad som är lite roligt är hur madridistas i sin iver att förminska Messi, försöker framhålla hans svårigheter mot brittiskt motstånd, samtidigt som man förtiger Cronaldos misslyckanden mot spanska lag. På ett tvåsiffrigt antal matcher matcher har han fortfarande inte lyckats göra ett enda mål i CL och då har han under sin tid i United ändå haft förmånen att till största delen möta lägre rankade lag, samt haft ansvaret för samtliga fasta situationer. Vem kan exempelvis glömma den välplacerade straffen på Camp Nous läktare i semin 07/08?
Barcelona Hetfield
2009-11-16 01:49
Måste bara säga att årets Clasico kommer att bli magisk, nu har vi äntligen två lag som är otroligt jämna så blir spännande!
Barcelona Hetfield
2009-11-16 01:34
Vore det inte aningen konstigt om Pellegrini får sparken, och återvänder till Villarreal samtidigt som Benitez tar över?
Barcelona tarrak
2009-11-16 01:00
Ämne: Måste bara fråga...v....
Den främsta anledningen är väl den historiska skillnaden mellan de båda klubbarna. Att likt Madrids forum begränsa yttrandefrihet och alternativa tankegångar på ett sådant sätt, skulle vara att gå rakt emot allt FC Barcelona står för.
Atlético Otuga
2009-11-16 00:47
Måste bara fråga...varför låter ni Real Madrids fans skriva i ert forum medans deras eget är stängt för Alla.
Kommer hålla stenhårt på er den 29'e :)
Barcelona Hetfield
2009-11-16 00:39
Hugoboss

Tack! Jävlar, det känns som att Mascherano är runt 30

Barcelona Qanii
2009-11-16 00:37
Att sälja Toure som är en utav de viktigaste spelarna i laget vore tjänstefel på hög nivå. Han får inte lika mkt uppmärksamhet som de andra stjärna men han är minst lika viktig som de är för laget. Sen att ens tänka tanken att ersätta Yaya med mascherano de är ju sjukt! Herregud förstår inte vad man ser hos den spelaren tycker faktiskt att sergio B är bättre än honom!Nej yaya kommer aldrig säljas de hoppas jag verkligen inte i alla fall.

Sen ville jag bara säga att real har en spelare som verkligen håller klass och sticker ut för mig det är Lassana diarra gillar han verkligen utan honom så hade de sett kaos ut på reals mittfält. De punga ut pengar för spelare som ronaldo,kaka,benzema,alonso osv men för mig är de lassana som håller klass, han va ju inte heller så billig men ändå han va värd det till skillnad ifrån andra spelare.

Barcelona MSL#666 !2-6!
2009-11-15 23:41
att byta Mascherano mot Touré?

vore som att byta Eto'o mot Zlatan! *tabbe*

oops! my bad
Barcelona BarcaBlood
2009-11-15 23:14
Ojdå dålig stämmning här inne det var då.

Komigen nu. man har inte blivit medlem här inne för och läsa om såna saker som vissa skriver här inne. Det är ju bara slöseri. Vad får ni av det här? Ingenting.

Visa eran bästa sida istället. Då ni slipper och bli spärrade. Det finns en anledning att vissa blir och det är bara dumt.
Barcelona Barca4eva
2009-11-15 21:56
Och du hjälper ju knappast till. Ditt ovårdade språk och låga nivå gav dig 1 veckas spärr! Nu har du tid och fundera över hur man beter sig här inne. /Mod
Real Madrid F7 Zizou~™ Raúl - El capitán nunca falla
2009-11-15 21:02
Med "sådana" typer menar jag självklart den dryga typen. Att tro annat är galenskap.

MVH:
Barcelona pokke
2009-11-15 20:50
F7 Zizou~™ Raúl - El capitán nunca falla

Nu är du lika fånig.

lägg ner all verksamhet

Förstår inte hur du menar med: ''mascherano e bättre en tjockisen toure han e en fetis toure''. Hur skulle ett lag tillåta en tjockis eller fetis som du kallar det spela i ett fotbollslag som Barcelona?
Real Madrid F7 Zizou~™ Raúl - El capitán nunca falla
2009-11-15 20:49
@ H.Alavi - R.I.P -

Synd att det inte finns en ignorera-knapp;) Det är beklagligt att sådana typer existerar....
Barcelona H.Alavi - R.I.P -
2009-11-15 20:44
F7 Zizou~™ Raúl - El capitán nunca falla

Strunta i honom, han är tydligen bara ute efter tjafs.
Barcelona Mojito
2009-11-15 20:44
lägg ner all verksamhet

Please gör som ditt nick heter.
Annons: