/spanien/barcelona/forum/16622.aspx/spanien/barcelona/forum/16622.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™ - Gracias por todo, Samuel Eto’o
2009-11-30 15:34
Alltså kåmark och den där hussfelt, vilka jävla pajaser! Går ut med sånt här jävla bs och nu tror hela Sverige att Messi är nån bortskämd snorunge liksom. Pinsamt av dom helt enkelt!

Skulle gärna vilja veta vad de har för källa?! Menar inga spanska lr andra tidningar har inte ens nämt det här och så kommer två pajas "experter" och häver ut sig sånt här, lackar fan!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
2009-11-30 15:33
A.Gaudi

På onsdag så kommer Toure nog få spela från start då Sergio är avstängd.
Får en känsla av att Toure spelar de stora matcherna då Sergio tar hand om små matcherna.
Igår var ju Toure precis tillbaks från sin sjukdom (svininfluensa), kan ha varit en anledning till varför han satt på bänken.

Men Sergio är ju inte så pjåkig, jag tycker att han gör bra ifrån sig (bortsett från utvisningen igår).
Barcelona A.Gaudi
2009-11-30 15:23
det är lite oroande med sånt här och jag tycker yaya har helt rätt att vara konfunderad. jag fattar inte alls varför han fått spela så lite den här säsongen. Jag gillar busquets och det är coolt att låta en talang från de egna leden spela stora matcher men att toure ska bänkas så ofta känns bara obefogat.

Dessutom så är ju afrikanska mästerskapen snart, så varför inte använda toure så mycket som möjligt innan dess?
Barcelona Barca4eva
2009-11-30 15:18
Ämne: Någon som minns när ....
du behöver inte ens snacka om det...Puyol va verkligen kungen.. men det e han alltid så vi ger nykomlingen ibra lite uppmärksamhet ;P
adil,
2009-11-30 15:16
Då kan vi konstatera följande;

* Zlatan gjorde el Clasico till El Clazico.
* Pique och Puyol bokstavligen käkade upp C Ronaldo och Kaka. Stor eloge till Puyol framförallt, hur kan man vara så bra?
* Guardiola bevisade att han är smartare än Pellegrini, när han sparade Zlatan till andra halvlek. Pellegrini borde gjort samma sak med Ronaldo. Taktiskt misstag av Real enligt mig.
* Guardiola har en otrolig förmåga att höja laget. Om det gått dåligt i första halvlek, går det bättre i andra.
* Valdes höjer sig något enormt i stora matcher, vilken unik egenskap.
* Madrid, med världens dyraste offensiv, hade två farliga lägen matchen igenom, som vårat gudomliga försvar avvärjde med perfektion.
* Zlatan tystade alla som tvivlar på hans kapacitet att avgöra stora matcher. Älskar att Zlatan är svensk, vilket knyter oss svenska supportrar till klubben än mer, precis som Larsson.
* Madrid fick jaga boll trots att vi var en man mindre.
* Dani Alves överglänser Ramos i allt.
* Ronaldo sätts återigen på plats av Barcas backar, han kan inte måla mot oss.
* Vi vann matchen trots att vi missade frilägen.
* Messi var inte särskilt bra, men klacken i början som gjorde bort halva Real Madrids försvar, samt att han snurrade upp Madrid-backarna ett antal gånger räcker för mig.
* Denhär säsongen har börjat bättre än trippelsäsongen.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-11-30 15:15
Någon som minns när Raul hade sprungit långt ner på kanten i Madrids planhalva och tog bollen från Messi? Närbild från sidan och från ingenstans dyker Capten Puyol upp och bryter. Fy fan vilken kung han är.
Barcelona Barca4eva
2009-11-30 15:06
Ibra va wonderful igår :D ..blev också chockad att han var bänk...tur att han ens kom in :O men iafall

såg ni inte hur han hela tiden villa löpa in, hans ställning va såhär REAL FÖRSVARET l l / (---ibra beredd) l l

det var grymt att se att han va aktiv hela tiden :D
men tyvärr fick han ingen passning .

visca barca, visca catalunya y visca ibra!
Barcelona Port Olímpic.
2009-11-30 14:59
Creus.
Jag håller med till fullo. Yaya ska vara given i startelvan. Han spelar alltid med ett sådant lugn och pondus. Säker i passningsspelet och ett djur på mitten. En av världens bästa defensiva, helt klart.
2009-11-30 14:44
På den sidan står det lite om alla kandidater.

Jag personligen hoppas att Ferran Soriano, Barcelonas före detta ekonomiska vicepresident, ställer upp. Han lyckades väldigt bra så länge han var i klubben och lyfte klubbens ekonomi.

Dessutom skulle Laporta, Txiki och de andra i styrelsen fortfarande sitta kvar på mäktiga positioner.

Han är chef för Spanair nu men jag tror faktiskt att han ställer upp. Han får stöd av Cruyff, Laporta, Txiki och ev. Pep.
Deportivo Creus
2009-11-30 14:43
SaM__-

Skitsnack i dess allra renaste form. Som du säger, hur kommer det sig att det bara är de svenska medierna som vet om det där?
2009-11-30 14:42
el Flaco - E.F.R.

Tråkigt då att Laporta inte kan fortsätta, han har gjort ett grymt arbete med Barca, på och utanför planen.
Men klubben behöver en ny era.
Vi får väl hoppas på att ingen sparkar Laportas arbete åt sidan, det han har gjort hittils är fantastiskt, även fast sista året med spelarförsäljningarna har varit dåliga.

Creus

Goal är den sista sidan du ska lita på, tror att det är skitsnack rakt av.
Just nu så hittar jag ingenting av det här i de andra tidningarna/sidorna.
Så avvakta tills ett av de större tidningarna fångar upp det här.
Deportivo Creus
2009-11-30 14:41
Jag kommer aldrig förlåta Pep om han slarvar bort en av världens bästa defensiva mittfältare. Jag kan inte för mitt liv förstå varför han inte får spela mer.
Barcelona SaM__-
2009-11-30 14:41
Det här med Zlatan och Messi dispyten är bara löjlig. Jag bor här nere i Barcelona och så vitt jag vet har jag inte läst en enda tidning där man tar upp detta. Och om Messi t.o.m. skulle ha slutat prata med Zlatan så skulle väl de katalanska/spanska tidningarna ha bättre koll på det än en viss Kåmark. Han visar ännu en gång varför han inte håller som s.k. expert.
Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-11-30 14:36
H.Alavi/

Just nu skulle jag tippa på att Rosell ligger bäst till, ja. Han har frotterat sig med supportrarna och gjort sig till ett känt namn bland medlemskaran. Han har dessutom kommit långt med sin valkampanj.

Kan i dagslägret inte se hur någon ska snuva honom på valsegern nästa sommar, ifall inte styrelsen lyckas ena sig och komma fram med endast en kandidat.
Barcelona Port Olímpic.
2009-11-30 14:32
Att vissa i Puertan inbillar sig att de spelade ut oss igår är ju bara patetiskt. Visst var de det bättre laget i första men i andra var det tvärtom. Man bli fascinerad över hur enögda och insnöade vissa maränger kan vara.
Real Madrid Kautsky
2009-11-30 14:31
Zlatan, ännu en gång har du bevisat din storhet!
2009-11-30 14:31
Det är kanske lite Perez varning på Rosell. Tycker att det är fel att bara byta riktning helt plötsligt och inte följa Laportas. Det går så fruktansvärt bra nu, ekonomisk och sportsligt. Förhoppningsvis så ställer någon av vicepresidenterna upp och det hela går bra.
2009-11-30 14:30
el Flaco - E.F.R.

Vet att det är en bit kvar tills vallokalerna öppnar, men är det inte Sandro Rosell som ligger bäst till?
2009-11-30 14:26
Sandro Rosell ska hålla en presskonferens nu på torsdag kl. 11.15 och det ryktas om att han ska då offentligöra sin kandidatur till medierna.

Även Jaume Guixà, en medlem och professor, ska annonsera nu på onsdag kl. 11.15 att han också tänker ställa upp i valet den kommande sommaren.

Sedan tidigare har även Agustí Benedito, en av grundarna till Elefant Blau, proklamerat att han kommer vara en av kandidaterna i presidentvalet.
Barcelona Barca-nist
2009-11-30 14:26
ihefsu

ja hahaha
konstigt att han är accepterad bland alla pretty boys ;) ödlan
2009-11-30 14:24
ihefsu

Hahaha, den va bra ;)

Messi var väldigt bra igår och eftersom både han och Zlatan har gått skadade eller varit på landskamper så har de inte fått stabilitet i spelet riktigt än. Men vi leder, Zlatan har gjort 8 mål, Messi 6 så länge och vi har inte förlorat någon match än. Kan det bli bättre kanske?
2009-11-30 14:20
Ämne: Kommer ni ihåg inna ....
Lol. San Iker lost.
Barcelona ihefsu
2009-11-30 14:17
Ämne: Kommer ni ihåg inna ....
Varför är inte Pepe karikatyriserad?
Barcelona Barca-nist
2009-11-30 14:17
Jag tycker real fansen ska ägna sig mer åt att köpa tröjor än tänka på fotboll så klubben inte går omkull. Alla bortförklaringar om "laser" mot real spelare, Filmningar , domare hjälper inte!
Barca vann igår deal with it!

Pepe var inte mindre filmare om ni snackar om Iniesta, lass passar bättre i en rugby match än fotboll!
Canaletes
2009-11-30 14:15
Kommer ni ihåg inna matchen när Casillas sa:

Jag ser Barcelona från bilspegeln
Nu är det tvärtom (länk) hahaha!
Barcelona Barca-nist
2009-11-30 13:59
Det är ingen konflikt mellan Zlatan och Messi .det är en sketen svensk journalist wana be som skapar rubriker för han har inget annat att komma med!

Gör inte hans skvaller till en stor grej!.

Juste Guti är kär i Cristina .. hoppas Kåmark läser detta!
Barcelona Hetfield
2009-11-30 13:52
Förstår inte hur Kåmark resonerar när det gäller "bråket" mellan Zlatan och Messi

Så som jag ser/tolkar det hela, så verkar Messi vara sur på sig själv, han är bara frustrerad på hans måltorka, det har absolut ingenting med Zlatan "grejen" att göra med
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-11-30 13:51
Det mest komiska med hela Iniesta-situationen är att jag har följt Iniesta under hela hans A-lags karriär och jag har aldrig sett honom reagera på något liknade sätt mot någon utan han är alltid jävligt low-key. Men nu när Ronaldo kommer och ska läxa upp honom är det liksom som Iniesta tänker "nä någon jävla måtta för det fan vara!". Och om man kollar länken kan man knappast klandra Iniesta. =)
Barcelona Barca-nist
2009-11-30 13:49
Här är genomsnittsbetygen i El Mundo, Gazzetta dello Sport, El Mundo Deportivo och Goal.com:
*hämtat från sportal*
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-11-30 13:42
Hetfield//

Haha, du hann först! =)
Annons: