/spanien/barcelona/forum/16618.aspx/spanien/barcelona/forum/16618.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla - K9
2009-11-18 22:36
Ämne: Skulle inte förvåna ....
Petige Rossetti. Vaför skulle han tvunget visa ut honom? Lite gnäll från frustrerade spelare i en sådan viktig match får han väl tåla domaren?

Fy fan, ryssarna ser ut att missa Vm. Vilke skräll trots allt. Lilla Slovenien till Vm, vem hade trott det?
Barcelona petersays
2009-11-18 22:28
Skulle inte förvåna mig om matchen i Bosnien blåses av snart. Supportrarna har börjat kasta in saker på planen efter att en Bosnisk spelare fått rött kort. Linjedomaren fick nyss stå med isblåsa efter att ha blivit träffat i huvudet.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-18 22:12
Kershakov, den fd sevillaspelaren, utvisad. Kört för Ryssland nu? Måste göra minst ett mål.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-18 22:08
Frankrike ligger under med 0-1. Helt lika i det mötet nu. Nervöst för Henry nu.

Ryssland är ute just nu, Slovenien har 1-0.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-18 22:06
Hej då Bosnien? Jag hade väntat mig mycket mer av Bosnien på hemmaplan. De skulle ju ge Portugal ett helvete. Istället har de sett riktigt bleka ut och inte är det något speciellt drag på publiken heller.
Barcelona petersays
2009-11-18 22:06
Nån som kollar på Bosnien - Portugal? Missade första halvan och undrar lite hur laguppställningen ser ut. Ser varken till Deco, Moutinho eller Veloso på mittfältet. Däremot ser det nästan ut som Pepe har en mittfältsroll. Och han är totalt genomusel och har slagit bort varenda boll han rört och kommit in fel i varje situation.
Barcelona Hetfield
2009-11-18 21:58
El Flaco

Rätta mig om jag har fel, men har inte Xavi blivit otroligt mer offensiv nu?
När Deco spelade så hamnade Xavi oftast långt nere, men nu har han nästan tagit över "Deco" rollen
Barcelona BlueRed
2009-11-18 21:49
Xavi med sina knappa 170cm ska gå in i närkamper och spela tufft? Jag ser nog hellre en Touré på ungefär 190cm som helt och hållet slukar allt som kommer i närheten av honom. Xavi ska inte spela pivote, vore slöseri.

Xavi går ner och hjälper till om det behövs, han ska annars hålla sig där uppe.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-11-18 21:02
Ämne: Genidraget som Pep h....
Men man ser ju när vi spelar runt bollen i backlinjen att både Toure och Xavi går väldigt långt ner. Därför tror jag det inte skulle bli så stor skillnad om Xavi spelade som pivote.
Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-11-18 21:00
Hyder/

"Genidraget som Pep har gjort är att sätta Xavi 10-15 meter högre upp i plan"

Det var väl Frank Rijkaard som var den förste tränaren som tog beslutet att flytta fram Xavi till den positionen han har idag. Så det ska han ha cred för.
Barcelona Hyder
2009-11-18 20:56
Genidraget som Pep har gjort är att sätta Xavi 10-15 meter högre upp i plan och det bör han inte ändra på eftersom att det gav ganska bra resultat förra året. Med ganska bra menar jag förstås utomjordiskt bra :-)

Iniesta på andra sidan mitten och Yaya som deffensiv är helt enkelt ett komplett mittfällt där alla är kapabla att gå framåt (och det med råge) samt jobba hem som djur. Längtar tills dessa tre spelare får starta tillsammans igen.
Barcelona tarrak
2009-11-18 20:54
Ämne: tarrak: tack för inf....
Ungefär så ja. Camp Nou snittar trots allt 30 000 lediga platser per match, så någon biljettbrist är det sällan i slutändan.
2009-11-18 20:54
Länk till Spaniens match mot Österrike. Startelvan är följande: Casillas - Sergio Ramos, Albiol, Marchena, Arbeloa - Busquets, Xavi, Iniesta, Silva, Fabregas & Villa.

Piqué sitter på bänken. Puyol verkar dock inte vara uttagen till matchen på grund av sin känning i knäet.

Österrike gjorde nyss 1-0.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-11-18 20:53
Tror ni inte att Xavi skulle passa i en tillbakadragen roll på mittfältet?
Han spelar ju vanligtvis som offensiv mittfältare men han gillar ju att sjunka ner i banan och möta boll från mittbackarna.

Så jag tror trots allt att han skulle passa ganska bra på den positionen.
Barcelona Akiljo
2009-11-18 20:50
Ämne: Ämne: Tidigar....
Kanon. Tack för svaret. Är det på LFP man hittar info om när de flyttat matchen?
Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-11-18 20:45
Ska ni se på Sverigematchen?
Barcelona nemo
2009-11-18 20:42
tarrak: tack för infon, de säljs alltså tillbaka till barcasidan som i sin tur har flera lediga platser?
Barcelona petersays
2009-11-18 20:39
"Xavi har vart mitt defensiv innan. "

Senast säsongen 2006-2007 om jag inte minns fel, och med ganska uselt resultat. Pep har ALDRIG spelat honom där men du tror han kommer kovända hela steken i helgen och tänka att "Jäklar..jag tror jag sätter vår spelfördelare lite längre ner i banan där han kan kriga och tacklas lite. Keita på fel kant borde förvirra Bilbao lite också."?
Barcelona Jax12
2009-11-18 20:30
Ok, Tack för infon!
Får kolla upp mer om han sen.

Nu ska jag bort till en kompis och se Sverigematchen.

Ha de gott cules!
Barcelona tarrak
2009-11-18 20:28
Ämne: Som ni kanske märkt ....Ja det stämmer! Försäljningen av säsongskortsinnehavarnas platser brukar inte komma igång förrän veckorna innan match.
2009-11-18 20:21
Ämne: Vilka kandidater för....
Jax12/

Agustí Benedito, en av grundarna till Elefant Blau, har bekräftat att han kommer ställa upp i valet nästa år. Han är dock ganska okänt för den bredda supporterskaran och lär inte vinna valet. Se länktips för mer info.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-11-18 20:19
Ämne: Tidigare har man fly....Det står ALLTID att matcherna spelas på söndag. Veckan innan omgången ska spelas avgörs det den slutgiltiga tiden oavsett om det är el clasico eller Xeres mot Zaragoza..

Med andra ord kan man inte vara säker, bara att vänta till helgen.
Barcelona Akiljo
2009-11-18 20:07
Tidigare har man flyttat El Clasico matchen från söndag till lördag ca: 1 vecka innan pga. mer attraktiv sändningstid etc. förra året var det samma visa. Är det någon som har info om detta dvs. kommer den troligtvis att sändas på lördag? Jag har kollat officiella dvs. www.lfp.es men där står det söndag. När kan man vara säker?
Barcelona nemo
2009-11-18 19:50
Som ni kanske märkt är majoriteten av biljetterna för vårens matcher slutsålda. Jag hade hört här förut att de börjar säljas tillbaka genom hemsidan senare under våren, någon som kan bekräfta detta?
Barcelona Jax12
2009-11-18 19:20
Tror nog att Henry försvinner efter sommaren och att dom köper in någon då om inte marknaden erbjuder något bra alternativ redan i januari.

Henry har ju bara kontrakt til 2011. Så om dom inte vill släppa han som free transfer försvinner han nog då. Oavsett behöver dom nog förstärka vänsterkanten till nästa säsong. Hoppas personligen på Kun! Möjligtvis någon äldre så att man kan slussa i dom yngre utan att stressa.
Barcelona Pedrolito
2009-11-18 19:15
Känns som att barca håller på att slussa in pedro i startelvan mer och mer, Henry är ju självklart nummer 1 fortfarande men känns som att nåt är på gång.. Viktigt att henry prickar formen snart, vill inte se robinho i barca, Hanry ska ha den platsen och bojan och pedro som backup.
Barcelona Jax12
2009-11-18 19:13
hehe den va skön!
Barcelona Pedrolito
2009-11-18 19:08
Duracellkanin ja! Men crackovia beskriver det bäst haha Katalansk humor är skön...
Barcelona Jax12
2009-11-18 19:03
Hehe fint o höra! Duracellkaninen Alves återhämtar sig snabbt. Fick för mej att han skulle va borta i 3 veckor. men men man blir ju inte förvånad direkt.
Barcelona Pedrolito
2009-11-18 19:02
Ämne: Kul att Milito är på....
Oj var det grova kränkningar... Kräkningar menar du nog..hehe
Tycker maxwell borde ligga bra till att starta. Bör ju vara rätt utvilad och vill visa varför han ska ha en ordinarie ytterback plats, Just nu är ju abidal ganska långt före känns det som..
Om henry inte känner sig 100% Så är ju både bojan och pedro spelklara. Bara välja o vraka, Tycker pedro borde få starta i och med resultaten från tidigare matcher denna säsong.
Annons: