/spanien/barcelona/forum/16616.aspx/spanien/barcelona/forum/16616.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ★Barca★
2009-12-10 19:43
Nej tack till Aguero. David Silva i Barca underbart. Hoppas vi inte får se han i den vita tröjan. Då han kommer förstöra sin karriär.

Visca Barca!
Barcelona el Flaco
2009-12-10 19:41
Det har nu bekräftats från klubbens hemsida att Messi missar derbyt mot Espanyol på lördag.
Barcelonistas
2009-12-10 19:41
Pedrito

Ja fast silva är skadad hela tiden..
Real Madrid Alfredo di Zidano
2009-12-10 19:40
Det Barca har vart bättre än Madrid på dem senaste 10 åren är att barca utvecklar talanger bättre än Real madrid, men Real madrid hittar bättre Talanger än barca utrikes och utvecklar dem, synd om reals egna talanger men många har fått chansen man dem har inte tagit vara på de, de la red och Granero undantaget men annars Negredo, Portillo och Soldado tar inte vara på sina chansen medans Marcelo har utvecklats enormt som vänsterytter, jag tycker även att Marcelo är en bättre spelare än Pedro som kommer från Barcas egen akademi och även yngre. Jag menar barcas kap på talanger från utrikes har inte vart nån succe alls, förutom messi, men påminn mig om det finns någon annan gärna.

Barca har dem redan (talangerna) medans real hittar dem utomlands, där har ni skillnaden.
Barcelonistas
2009-12-10 19:39
Alfredo di Zidano

nu när jag tänker efter så har du faktiskt rätt! den som man e mest imponerad av i real är higuain. han har utvecklats fort dom senaste 2 årens.
Barcelona Pedrito
2009-12-10 19:37
Ämne: Barcelonistas

Oro....
Sergio ramos fostrades och utvecklades av sevilla, robinho hade ni inte ens tålamod att ha kvar. De enda som ni kan ta åt er äran helt och hållet för är raul och casilla. Enligt mig det bästa spanien fått fram på respektive positioner.
Barcelona Pedrito
2009-12-10 19:33
Bättre att koncentrera sig på Silva ifall man ska värva. Agüero blir för dyr pga av intresset från andra klubbar. Silva är redan ordinarie i världens bästa landslag så HAN är bästa valet.
Själv anser jag att bojan och pedro är redo..
Men jag
2009-12-10 19:32
Barcelonistas

Oroa dig inte vännen, tar inte åt mig i fotbollssnack ;)

Lite orättvist och säga att man inte utvecklas i real, finns fler lag som ger bättre tillgångar att utvecklas än både Real och Barca, men man kan utvecklas i Real också. Se på higuain till exempel. Klart än världsspelare, och det gjorde vi honom till. Sen har du Ramos, som även va redan grym i sevilla men utvecklades mer i real även om han inte har visat sitt forna jag dem senaste 2 åren men som nu ser ljuset i mörkret. Förutom Casillas så finns även Raul men det var många år sen även Robinho utvecklades ett par nivåer i Real Madrid, Higuain är väl den senaste. Men det finns tillgångar att utvecklas i real också jag lovar dig, vi behöver inte vara bäst på det men dem finns där, jag lovar dig ;)
Barcelona Pedrito
2009-12-10 19:30
Hur mycket speltid skulle Agüero få i madrid egentligen?? Vems plats skulle han ta? man har benzema och higuain som ska vara framtiden...
MF Doom
2009-12-10 19:27
Aguero är drömmen just nu. Kun, Ibra, Messi hade varit klockrent och livsfarliga. Viktigt att vänsterkanten fungerar klockrent, annars kan Messi & Ibra lätt bli isolerade/ensamma på topp.

Kun och Messi utmanar från kanterna och Ibra överlistar backarna med styrkan och tekniken.
Barcelonistas
2009-12-10 19:25
Alfredo di Zidano

ta inte ila upp mannen men real är ingen klubb som man utvecklas i. real har inte de tålamodet o vänta tills en spelare ska utvecklas som barca. istället köper man färdiga världstjärnor..
Barcelona Pedrito
2009-12-10 19:24
Espanyol är i kass form.. Men sånt brukar inte spela så stor roll i derbyn.
2009-12-10 19:16
Joan Gamper 1899

Under perez förra era så var Real Madrid det första laget som la märke till Aguero, även Barca men som backade undan då man koncentrerade sig att utveckla messi under den tiden. Real Madrid var ett stenkast ifrån att signa Aguero men man drog sig undan i sista minuten, Aguero uttryckte sig via argentinskt media att det är en Dröm och spela för en storklubb som Real Madrid och det var en ära att Real visade sitt intresse. Men saker och ting förändras och det kan det oftast göra, mer än engång. Aguero kan ha utryckt sig att han aldrig skulle vilja spela för Madrid, men det kan också förändras. Inte för jag hoppas på aguero men jag pratar inom principen.

Jag tror Aguero skulle passa Barca mer än Real, spelmässigt men jag tror han skulle utvecklas mer i Real än barca.
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-10 19:06
Alfredo di Zidano

Han har sagt flera gånger att han ALDRIG går till Real....

....men han har varit nära Barca, vem minns inte förra året då man skrev Agüero va klar för Barca ? Argentinska tidningar påstod att han va klar för säsongen 2009-10.
2009-12-10 19:00
Jag har svår och se Kun hamna i barca utan kamp med Real Madrid, Inter, Man city och framför allt Chelsea. Atl Madrid släpper han inte billigt och helst inte till nån La primera klubb utan helst utanför spanien som betalar dyrt. Jag tror barca kommer få nöja sig med Robinho, Suarez eller Pedro som ersättare till Henry, blir det Pedro så kommer man säkerligen vilja köpa en backup, men jag tror det blir ännu en uppflyttningg från någon egen talang, som madridista hoppas jag ingen av era talanger lyckas, men jag säger vad jag tror och hoppas bara.

Väl Mött!

Hala Madrid.
Barcelona DM1982
2009-12-10 18:54
Ämne:
barca kid /

Ser....
Killen är elva år, hetsa inte upp dig så mycket.
Dani Alves.
2009-12-10 18:48

barca kid /

Seriöst lär dig skriva. Herregud som vissa människor skriver här på forumet.
Barcelona barca kid
2009-12-10 18:28
skönt att sluta som grupp 1

ang. värvning av kun

såklart jag vill ha kun i laget
men om man skulle sälja henry.tycker jag faktiskt att man ska låta bojan o pedro turas om på den kanten. men då måste vi ändå värva en annan anfalare.det blir ett litet problem då. men om man ska sälja henry tycker jag man ska sälja honom till somaren!

ang: valdes tabbe

tycker det är synd att han tabbar sig sådär
men skule ändå inte byta bort honom mot någon målvakt. kanske j.cesar

ang: yaya

som barcadinho har jag också yaya som en av mina favos. tycker dom kunde turas om mera en vad dom gör.

men om det fortsätter tror ni yaya kommer lämna oss i januari eller

jag hoppas verkligen inte det
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
2009-12-10 18:23
Joan Gamper 1899

Jag förstår dig, har själv sagt flera gånger åt de att inte ska underskatta motståndet, speciellt inte Espanyol då det är derby.
Kameni i storform och "Barca-dödaren" De La Peña i storform är inte bra.
Speciellt Kameni då han storspelare varje jäkla match mot Barca.
Tråkigt men sant!
Barcelona Cruyfffff
2009-12-10 18:18
Ämne: barcarobin

Jag tr....
Amen to that...
Barcelona Sentuary
2009-12-10 18:18
Ämne: hoppas vi vinner tri....
Hoppas du fortsätter skriva dina trevliga treordsmeningar.
Barcelona foooball master
2009-12-10 18:07
hoppas vi vinner trippeln igen!:D
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-10 18:02
Canaletes

Underskatta inte motståndet. Jag blir sur när folk ser motståndarna som nollor. Minns att mina vänner sa till mig Barca kommer vinna med 5-0 mot Rubin Kazan! vad hände mot dom ? joo 1-2 på CAMP NOU.
Barcelona foooball master
2009-12-10 17:59
tror vi vinner ganska lätt. även utan messi. fast vi får inte underskatta espanyol. de är ju trots allt storebror i stan : /
Canaletes
2009-12-10 17:55
Vi kommer vinna utan Messi.
Komigen liksom, Espanyol??

Vi bara SKA vinna. Ja eller Ja
Barcelona FCB(R.I.P PUERTA)
2009-12-10 17:49
Messi kommer troligtvis inte spela mot Espanyol enligt Pep. Bra det så slipper vi en onödig skada. Dags för Henry igen isåfall och då hoppas jag verkligen att han "gör en abidal" och rycker upp sig nu när konkurrensen ökar
Barcelona Lionel Messi n10
2009-12-10 17:05
NoGo Tackar!
Barcelona Pedrito
2009-12-10 17:03
Vi behöver inte riskera messi mot espanyol. Visst en prestigematch men vi ska vara överlägsna med bojan eller pedro också..
***BOJAN***
2009-12-10 16:33
Joan Gamper 1899//

tackar
Barcelona NoGo™
2009-12-10 16:28
Lionel Messi n10

Mycket tveksamt som det ser ut nu men det är bara att vänta och se.
Annons: