/spanien/barcelona/forum/16610.aspx/spanien/barcelona/forum/16610.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona D.Z.G
2009-11-22 18:21
Plus att Valdes är duktig med fötterna och bidrar med mycket mer än de flesta målvakterna ute på plan.
adil,
2009-11-22 18:15
Valdes är stora matchernas man och det har han bevisat många gånger. Utan Valdes hade vi inte haft Trippeln i skåpet. Hur många målisar kan rädda två frilägen av självaste Drogba? Jo, Victor Valdes.
Real Madrid | IKER | CASILLAS |
2009-11-22 18:14
Alle #8 / Forza Milan! //

Om vi är så enögda, hur kommer det sig att han aldrig får vara med i det spanska landslaget?

Det är ju inte vi Real Madrid supportrar som tar ut laget.
adil,
2009-11-22 18:13
Alle #8 / Forza Milan!

Håller med om att sätta Casillas ensam på tronen som världens bästa målvakt är lite taskigt mot så pass stora målvaktsnamn som Buffon och Julio Cesar. Det är väl dem tre det handlar om, sen är det inte alls lätt och veta vem som är absolut bäst.

Valdes är även han en världsmålvakt. Fattar inte vad mer man ska begära av honom? Han släppte in minst mål av alla förra säsongen och stod för en drös av jätteräddningar. Bla. i El Clasico, Drenthes friläge. I CL gjorde han avgörande räddningar i de flesta matcher. Tänker främst på Chelsea matchen.

Förra året var Valdes en av världens bästa målvakter helt klart. Att påstå annat är naivt.
Real Madrid Pierre13#
2009-11-22 18:08
Alle #8 / Forza Milan!

Buffon är inte värdens bästa. Räkna in försvarspelet och hur ofta de räddar laget i klubb/Landslag så borde du själv kunna förstå vem som är bäst och det är Iker. Och han fick titeln igen värdens bästa. Sen måste jag själv säga att Valdes har blivit bättre. Gör inte grodorna som han bruka alltid göra. Ser han som spaniens 2-3 målis utan tvekan. Om han håller sin nivå uppe. Riktigt duktig 1vs1 och reflex.
Barcelona Barcadinho.
2009-11-22 18:08
DM1982/

Jag tror knappt att Pep resonerar så som du skrev.
CL har en hög prioritering, eftersom man är då historisk.
Men det är så klart väldigt svårt, svårt för alla lag.
Och det är en stor risk att avvakta och räkna med vinst sista matchen i Kiev på borta plan.
Nej, man måste försöka avgöra tidigare än så.

Går vi inte vidare så är vi historiska men i negativ bemärkelse (första mästarna som inte går vidare från gruppspel)

Däremot har man typ 20 matchar kvar för att rätta till ett dåligt resultat i klassikern.

Barcelona D.Z.G
2009-11-22 18:05
Casillas är förvisso reals bästa spelare... Världens bästa målvakt. Men Valdes är bättre än frey, almunia, och asenjo men asenjo är en framtids målvakt. Om du kollar på framtids målvakter så tror jag nog att Igor Akinfeev kommer bli den bästa om några år.. Men sen så får inte Valdes så mycket skott på sig p.g.a Barcas stora boll innehav, men han påverkar väldigt mycket i spelet med sin mentalitet och sättet att pusha spelarna. Vilket det inte är så många som gör jag kan bara komma på casillas, många andra skriker bara lite efter en hörna eller ett mål sen så bidrar dom inte med mycket mer utanför själva målet...
Alle #8 / Forza Milan!
2009-11-22 18:05
Iker Casillas

Ja ja vad ska man förvänta sig från Real Madrid fans? Enögda allihop.

I ordning

Buffon (VÄRLDENS BÄSTA MÅLVAKT! - INTE CASILLAS!) Casillas, Cesar. Dessa är världens top 3 målvakter sen kommer Valdes, Reina, Cech, VDS osv.

Valdes är bättre än Reina. Fattar inte varför Valdes får så mycket skit seriöst? Han tar VDS, Asenjo (som suger btw), Frey, Almunia, Lopez blablala....
Real Madrid | IKER | CASILLAS |
2009-11-22 17:56
Ej i ordning.

ponta p//

Casillas, Buffon, Van der Sar, Cech, Asensjo (stavning), Frey, Julio Cesar, Reina, Diego Lopez och Almunia.

Dessa är enligt mig bättre än Valdes.
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-11-22 17:53
DM1982

Om pep hade lyssnat på dig så..
Barcelona DM1982
2009-11-22 17:50
Tycker inte att vi ska gambla om Messi och Zlatan. Är de inte helt ok till matchen mot Inter ska de inte vara med, det är mycket viktigare att de är friska mot Real Madrid. Jag tror att vi nog kan kryssa mot Inter utan dem, sedan kan vi nog vinna borta.

Förra säsongen var otrolig, en trippel kan man bara drömma om. Jag tror inte att vi kan vinna CL igen i år, Chelsea kommer garanterat ta hem det i år. Cupen är även den att bara lägga ner för i år, låt ungdomar och bänkvärmare spela och se hur långt det går.

Däremot är ligan viktig, den måste vi vinna känns det som. Det går inte att vinna allt hela tiden, ibland måste man helt enkelt bestämma sig för en titel och köra på den.

Så, spara alla spelare till ligaspelet.
Barcelona D.Z.G
2009-11-22 17:37
http://www.youtube.com/watch?v=Kf6y3mJT0h0

Grabbar vad säger ni? Vill vi se honom i Barca nästa år? Han är aktuell. Han och Messi lika gamla på varsin sida. Kommer bli vakert om det blir verklighet...
Barcelona CuléAK (F.d Robin.C)- Super dagar dom vi jagar.
2009-11-22 17:31
Trippeln

Vi kommer göra de bara vi spelar som vi ska InshAllah!
Barcelona Trippeln
2009-11-22 17:31
CuléAK (F.d Robin.C)- Super dagar dom vi jagar.

Jag är ölvertygad att vi kommer köra över de,vi showa av de i milano.
2009-11-22 17:29
Trippeln

Jag ska be till Gud att vi vinner mot Inter, på ett sätt som vi gjorde förra året mot Lyon, Bayern, Man-U :)!

Barcelona Trippeln
2009-11-22 17:28
Från och med idag ska jag be till gud dagligen för att få Zlatan och Messi till Inter matchen.

ps.Jag är troende inte så att jag börja nu.
adil,
2009-11-22 17:14
Vet inte om det tagits upp, men det verkar som att Zlatan och Messi återhämtar sig snabbare än väntat från skadorna. I länktipset sägs att Messi kanske kan vara med redan mot Inter på tisdagen.
ponta p
2009-11-22 16:55
sjukt ändå att Bojan har gjort 100 matcher, grabben är 19.

Kviborg skriver i veckans femma att han kan nämna 10 bättre målvakter än Victor, rusktigt intresserad av den listan.
Barcelona Bernie
2009-11-22 16:29
Hade ju varit underbart att få möta det andra Milano laget senare i Champions Leauge om båda lagen går vidare det vill säga. Ronaldinho hade möts av stående ovationer, helt klart. :)
Barcelona Maestro-V
2009-11-22 16:27
Ja, Ronaldinho är lekfull idag. Kul att se att han har fått tillbaka lite av sitt gamla Ronnie.
Underbart att se hans "smile" och se honom fira.
Tror att Milan har chans att ta första platsen i sin grupp i Champions League.
Barcelona Bernie
2009-11-22 16:25
Man gläds fortfarande mycket åt när det går bra för Ronaldinho och Eto'o som var en stor del av vår gamla era. Vi får hoppas att den sistnämnde har en väldigt dålig dag och resten av hans lagkamrater när de kommer på besök hos oss. :)
Barcelona Jay-z
2009-11-22 16:22
Faaaan vad man saknar dhinho nostalgi
2009-11-22 16:20
Goaal Ronaldinho!
Barcelona Den vise
Nu får han väl göra på straffen den gamle dinho..
STRAFF!
Barcelona Messidinho_10
Ronaldinho är GALEN idag ojojoj straff
Barcelona DaniAlves
2009-11-22 16:19
Håller med Bernie

Sätt på kanal 9 ni som har den kanalen, show på hög nivå.
Barcelona Barca-nist
2009-11-22 16:18
Bernie

ja det va det jag menade också.. otroligt kul o se honom vara på spelhumör :)

milan är på G vet ni

herre gud milaaan hehehe
Barcelona Barca-nist
2009-11-22 16:16
el Flaco

jag uttalade mig fel ,ber om ursäkt.
menade egentligen det du menade men skrev annat ..
men min poäng va bara att Milan och Inter inte har lika många egen produkt som Barca har samt att de spelarna inte har samma konkurrans !
Barcelona Bernie
2009-11-22 16:13
Vill ni se på lite fotbollsgodis, spana in Milan-Cagliari på Kanal 9. Ronaldinho är på spelhumör och levererar galna passar gång på gång. Kul o se. :)
Annons: