/spanien/barcelona/forum/16609.aspx/spanien/barcelona/forum/16609.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Trippeln
2009-11-23 15:16
Fantastisk video.
Real Madrid Paco Buyo
2009-11-23 15:16
Rambla - K9,
Jag förstår dig, fast jag uplever inte att det är samma optimistiska känsla kring laget nu som då. Laget är idag betydligt mer kritiserat än det var då. Under våren var det bara resultat som räknades, oavsett vad. Varje match var en måstematch där Real bara spelade på fysik och vilja. Det höll tills det höll.
Nu existerar inte den optimism eller det hopp om heroism som fanns då.
Barcelona Trippeln
2009-11-23 15:12
FAAAN vad äcklig känsla man har,förlorar man samtidigt som Kazan vinner är vi ute ur cl!!!

Mår bokstavligt talat illa just nu!
Barcelona Rambla - K9
2009-11-23 15:12
Nja, jag tycker Ronaldo är ganska så lätt att plocka bort. Låt Dani Alves sätta ett bara dobbar i hans vader så är det klart. :)

Det är ofta han blir utraderad i stormatcher. Han brukar sen gå omkring och grina på planen i istället. Det gjorde han i Rom tex.
Barcelona Pedrolito
2009-11-23 15:06
Hoppas att real startar med benzema. Känns som ligans mest överskattade spelare.. Det är raul och ronaldo som är de största hoten håller ni med?
Barcelona Rambla - K9
2009-11-23 15:01
Paco:

Nja, jag menade bara att det är samma optimistiska känsla från Madrid-håll som i våras eftersom de inför matchen var obsegrade i 13-14 (?) matcher i följd. De skulle sno åt sig ligatiteln var det tänkt. De gick all in och var hopfulla. Det slutade med förnedring.

Precis som du är inne på, en förlust är ingen katastrof för något av lagen även om Barca visserligen hamnar 4p efter i tabellen. Det är fortfarande mycket kvar av ligan. Jag tror att Barca-spelarna i första hand har full fokus på Inter-matchen då man verkligen har kniven på strupen. Det kan mycket väl bli så att man tar ut sig fullständigt, får både Messi och Zlatan skadade igen, att det till slut inte blir mycket stridsvilja kvar till på söndag. Vi får väl se.
Barcelona Pedrolito
2009-11-23 15:00
Nee men seriöst. 3-1 är ett troligt resultat. Ibra ett messi ett xavi ett och ronaldo ett.
Real Madrid La madridista
2009-11-23 14:59
basaric

Du har fel. Xabi har inte fått något gult kort mot Tenerife.

Pedrolito
Marca har inte fel, inte i detta fallet iallafall.
Barcelona Pedrolito
2009-11-23 14:58
Xabi skulle vara ett stort avbräck likit guti...
Barcelona ★Barca★
2009-11-23 14:56
Messi 4 mål den här gången på Casillias:D
Barcelona Pedrolito
2009-11-23 14:55
Marca som är en madrid tidning borde ju ha rätt? Pinsamt annars
Real Madrid Paco Buyo
2009-11-23 14:55
Hej Rambla :)
Det är väl ändå två skilda saker. Faktum är ju att på skadefronten ser det bra ut för Real Madrid.
Oavsett resultat så är det inte samma ödeskänsla för något av lagen inför den här matchen som det ofta varit de senaste årens möten (trots Marcas försök att avsätta Pellegrini). Det fokuseras mer på spektaklet i sig. Ligan kommer att leva oavsett hur det går.
Möjligen med undantag för ett liknande resultat som det du relaterade till.

EDIT:
Pedrolito: Guti var förlåten och skulle spelat i helgen om han inte skadat sig på täning innan matchen.
Barcelona basaric
2009-11-23 14:52
Xabi Alonso har dragit på sig gula kort mot dessa lag - Espanyol, Tenerife, Valladoid, Getafe & Racing.

Tror du inte mig så titta länktips.

Marca brukar ofta ha fel...
Barcelona Trippeln
2009-11-23 14:50
Alltså jag är säker att vi kommer vinna matchen och på dessa grunder:

Vi spela ut Inter i milano,vi har redan mött svin som spelar med 10 försvarare på camp nou i form av Chelsea där vi skapade 4 chanser som det bara ska vara mål på!!!

Eto'os nick på mållinjen och sekvenser efter där Marquez missar öppet mål.

Bojan missar att nicka en perfekt boll 2 meter utanför målet,han var klockren.

Eto'os friläge,grämer mig fortfarande.

Hlebs FATALA miss på friläget.

Sen finns också några andra försök som Henrys strut.Men vi får se vi har inte bra form för tilfället.
Barcelona Pedrolito
2009-11-23 14:48
Ämne: Pedrolito:
Guti tve....
Guti skulle vara ett ganska stort avbräck. Men pellegrini har väl satt han i frysboxen?
Barcelona Rambla - K9
2009-11-23 14:45
Ämne: Pedrolito:
Guti tve....
Härligt. Samma optimism från Madrid-håll som inför mötet på Bernabeu i våras. ;)
Real Madrid Paco Buyo
2009-11-23 14:38
Pedrolito:
Guti tveksam, Ronaldo knappast hundra efter frånvaro. Inga avstängningar. Ganska bra med andra ord.
Barcelona Pedrolito
2009-11-23 14:35
Hur ser skadeläget ut i ral då? Ingen borta eller?
Real Madrid Pierre13#
2009-11-23 14:32
Hoppas samma med barcleona.

Synd att Ronaldo inte vart hel och inte spelat på 1 månad. Innan näta han i princip varje match.
Barcelona HenryIbraMessi (Barcainfluensan)
2009-11-23 14:30
Låt dem ha med alla sina bästa, så har dem inget att skylla på när dem förlorar ;)
Real Madrid Pierre13#
2009-11-23 14:29
inte
Barcelona Pedrolito
2009-11-23 14:28
Avstängd eller inte?
Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-11-23 14:18
basaric/

Enligt Marcas hemsida står det att Xabi Alonso endast har dragit på sig fyra gula kort så därmed kommer han kunna delta i el Clásico (se länk).
2009-11-23 14:18
basaric

Han har bara 4 gula.
Barcelona basaric
2009-11-23 14:16
Nej, det får han inte... han har 5 gula och det innebär avstängning.
Barcelona Messidinho_10
2009-11-23 14:13
Jag är ganska säker på att Zlatan kommer spela imorgon han får inte missa en sån här viktig avgörande match.

Imorgon är det bara seger räknas jag tror och
hoppas spelarna är jävligt taggade.

2009-11-23 14:11
basaric

Jo Xabi Alonso får spela på söndag!
Barcelona basaric
2009-11-23 14:04
Xavi Alonso spelar inte mot Barcelona.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-11-23 14:00
Thiago är tillbaka från sin skada nu och inledde med att passa fram till matchens enda mål för B-laget. Bra att Jonathan har visat framfötterna och att Thiago är tillbaka eftersom ANC snart börjar och vi tappar Yaya och Keita. Det centrala offensiva mittfältet blir tunt så det kännns bra med att ha Thiago och Jonathan som back-up.

Sen för övrigt så vill jag inte se Messi som center fler gånger så länge inte Henry är vänster-anfallare. Det har funkat två gånger (mot Real Madrid och Man United) MEN bägge dessa gångerna så har Henry spelat till vänster och Eto'o spelat till höger. Detta gör att både Eto'o och Henry löper i djupled bakom backlinjen vilket gör att anfallspelet funkar riktigt bra (typ Eto'os mål i CL-finalen). Men när Messi flankeras av Iniesta och Pedro kommer det knappt några djupledslöpningar (möjligtvis några från Pedro men det räcker inte) utan alla tre vill bara ta emot bollen och dribblar eller passa.

petersays//
Haha, du har det fan inte lätt. Måste typ vara din inlägg nr 100 där du försöker få folk att förstå att Keita INTE är en DM. =)
Barcelona Saman.
2009-11-23 13:54
petersays

Håller med dig. Busquets kommer antagligen starta. Men skulle det visa sig att Inter inte vill spela fotboll på Camp Nou så kommer nog Pedro bli inbyt mot Busquets för att satsa allt på offensiven de sista 15 minuter eller så (detta om vi ligger under eller det fortfarande står X, skulle jag tro).
Annons: