/spanien/barcelona/forum/16608.aspx/spanien/barcelona/forum/16608.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2009-11-22 00:42
"Det är snarare Dani Alves som ska kritiseras för sitt obefintliga positionsspel vid målet."

Nu är jag osäker, men hade Alves ens blivit invinkad på planen vid målet? Det uppstod ju ganska omgående efter att han fåt ledas av planen.
Barcelona Mojito
2009-11-22 00:41
...kan ju också vara så att många spelare hade nästa veckas macther i huvudet...

Dags att redan nu glömma denna match och be till gudarna att uppladdningen inför Inter går bra, och att spelarna knyter näven och visar vem som bestämmer på Camp Nou!

Tyckte annars att domaren höll en riktigt bra nivå idag med Spanienmått sett.
Barcelona Rambla - K9
Nu påstår madrid-tidningarna att Messi är skadad och missar både Inter och Madrid. Jag hatar de jävla tidningar.
Barcelona H.Alavi - R.I.P -
petersays

Nja, skulle inte jämföra Chyg med Deco då han festade en hel del, Chyg gjorde en helt okej insats.
Hans bästa match utan tvekan.
Ska också noteras att utan Pique kunde siffrorna vara annorlunda.
Barcelona Barcaholic
2009-11-22 00:40
Mer orolig för Inter än Real madrid. Real imponera inte idag precis, dom har ju tur att domaren var hög och att det var dåligt motstånd.
Real Madrid Sherko
Vet ni vad grabbar?

Slå på kanal 4, dem sänder Night at the Roxbury nu :)

Sevilla bateni
H.Alavi - R.I.P -

Barnsliga? Nej du, jag tappade pasta igen.
Barcelona Klint
2009-11-22 00:39
Jag begriper inte kritiken mot Chygrynskiy. Idag måste han ha gjort sin bästa match i Barcelona. Fina passningar och i övrigt säkert. Att han förlorar en nickduell mot den bästa huvudspelaren i ligan är absolut inget konstigt. Det är snarare Dani Alves som ska kritiseras för sitt obefintliga positionsspel vid målet.

I övrigt är 1-1 borta mot Bilbao ett fullt dugligt resultat. Visst borde vi ha avgjort matchen i första halvlek, men ur ett någorlunda större perspektiv får det oavgjorda resultatet anses rättvist.

Några som alltid får kritik är domarna. Dagens rättsskipare gjorde en bra match och det ska han ha beröm för.
Barcelona petersays
2009-11-22 00:39
"Känns som om han är mannen som kommer få all skit när det går dåligt för laget just nu, iaf vad jag ser i forumet och i matchrapporten."

Vissa måste ju ha en hackkyckling, det är tyvärr inget ovanligt. Se t.ex. Deco under 07/08, Gudjohnsen under hela vistelsen i Barcelona mm.

Tycker precis som många andra att Chyg var klart godkänd idag. Förmodligen hans bästa match i Barcatröjan och mitt förtroende för honom växte.
2009-11-22 00:38
bateni

Din barnsliga attityd säger väl allt.
Sevilla bateni
2009-11-22 00:37
Rambla - K9

Haha, jo sant, han var lite off, men fortfarande grym i när han blixtrade till. Precis som Iniesta och Messi. Som sagt, dessa landslagsveckor bara brukar förstöra det mesta. I Sevilla fick man flera spelare tillbaka - fast formen var kvar i landslaget. Barca tog nog största smällen med tanke på influensan...
Barcelona Pep.G-Z9
2009-11-22 00:36
Jag får viss reflektioner här ifrån förra säsongen. Vi hade också precis kryssat, men då var det mot Valencia. Vi låg under med 2-1 och sedan kvitterar Henry till 2-2, sedan efter får jag nog den bästa "Barca-veckan" i hela mitt liv, först igenom att dominera mot Chelsea stort, sedan genom ett 6-2 El Classico och sedan genom det bästa och mest glädjande ögonblick i hela mitt liv, Iniestas mål mot Chelsea.

Jag vet att det har gått tungt på sistone, och jag vet att många har börjat dra paralleler från säsongen 07/08 men jag tror nog vi har en tränare som kan hantera det och tro det eller ej, vi vinner mot Real Madrid ;)
Barcelona Bernie
2009-11-22 00:36
Vad slutade antalet hörnor i denna match? Såg någon statistiken? Tacksam för svar.
adil,
2009-11-22 00:35
Xavi såg mycket blek ut ja. Men det handlar om en enstaka match så jag tycker knappt att det är värt och sätta upp några frågetecken angående Xavi, då han i 99 gånger av 100 gör magnifika matcher.

Tror att en anledning till hans lite oskärpta attityd var just det som det pratades om innan matchen, att det kommer bli en fysiskt hård match. Xavi kom i kontakt rätt mycket med motståndarna som var på honom gång efter gång. Han gillar inte närkontakt med spelarna precis, och försöker allt som oftast undvika närkamper.
2009-11-22 00:34
tarrak

Känns som om han är mannen som kommer få all skit när det går dåligt för laget just nu, iaf vad jag ser i forumet och i matchrapporten.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-22 00:34
tarrak:

Co-signar det. Jag begriper helt ärligt inte den kritiken. Snarare är det matchrapporten som är kalkon.
Barcelona Barcaholic
2009-11-22 00:33
Jag har en fråga. Eftersom en match i franska ligan skjöts upp mellan Monaco och PSG tror jag det var pga att TVÅ spelare hade svininfluensan. Varför gör dom då inte samma sak idag när TRE st barcelona spelare har det och dessutom inte säkert att ingen annan blivit smittade ju?
Sevilla bateni
H.Alavi - R.I.P -

Hahah, ok. Människa, vad har du för förväntningar. av en spelare som spelat non-stop, (lägg till dennes landslagsvecka), och som ändå är hjärnan bakom barcas ända mål. Men visst, han borde fan dribblat av alla, och serverat öppet mål till sina lagkamrater. Det är också hans alla 'missade passningar' som ledde fram till 1-1, i guess.
Barcelona Rambla - K9
Håller med om Messi. Hans första halvlek var underbar, synd bara på det missade friläget eller snarare bra räddning av Gorka. Hans form är helt klart på uppgång. Då sätter han de lägena garanterat.
Barcelona tarrak
2009-11-22 00:32
Väldigt dåligt "förarbete" till matchrapport måste jag säga. Har svårt att se hur den sågningen av Chyg motiveras.
Barcelona Jax12
2009-11-22 00:31
Det stämmer att han sökte upp Chyg i luften. Men att chyg skulle vara så dålig i huvudspelet som många vill få det till håller jag inte alls med om.

Under hela matchen förlorade han två nickdueller vad jag kan minnas. Den ena förorsakade olyckligtvis reduceringen medan den andra resulterade i att barca vann bollen, då Llorente inte kunde kontrollera bollen.

Varför denna pajkastning?
Barcelona petersays
2009-11-22 00:30
Nåja, vidare mot nästa match.

Känns tungt att på förhand veta att vi saknar alternativ på det defensiva mittfältet och vänsterbacken. Många av spelarna kommer att göra tre matcher på en vecka för att det saknas vettiga alternativ, och det är en hel del.

Alves var inte på topp idag, men han brukar ju klara av matchtempo som ingen annan. På mittbackspositionerna har vi iaf tre spelare att varva mellan. Hur Maxwell kommer att hantera tre raka matcher återstår att se, samma sak med Busquets.

Men vi får verkligen hoppas att Zlatan kommer kunna spela någon av matcherna där fram. Även om Messi var stundtals briljant idag så behöver vi någon med tyngd mot lag som Inter och Real. Och Bojan är tyvärr fortfarande för lätt för att kunna armbåga sig fram mellan starka mittbackspar. Men jag ser gärna att han motbevisar mig nästa vecka.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-22 00:29
bateni

Haha, jag tänkte också på den framspelningen av Xavi när jag läste om Xavi. Fast ska man vara ärlig så blandade Xavi väldigt mycket i kväll. En hel del svaga insatser också, speciellt när det gäller att ta defensiv position, närkamper osv. Nåja, även "Humphrey Bogart" får ibland ha en lite off-kväll.
Barcelona Lionel Messi n10
2009-11-22 00:27
Vi kommer studsa upp igen bara vänta. Sen tror jag att Iniesta och Messi kommer visa vem dom är Nästa söndag. Messi är stora matchernas man. Chyg imponerande!
Barcelona Larsson1333
2009-11-22 00:27
Eh va fan, en tappad poäng, vinst nästa vecka och vi är i topp istället ! Spelet går lite knackigt då och då, men sätter vi sånna lägen som vi hade i första så gör vi 2-0 och vinner matchen förmodligen. Nu med de skador och sjukdomar som kommit så saknar man lite bredd i truppen, men tyckte att maxwell steg fram mycket bra idag och de andra visade också uppåtform. Är inget orolig för att ha busqets som toures ersättare han funkar perfekt. Skulle dock se en värvning i januari, SILVA ! FÖr att få lite större trupp och spets+ att han kan lira på de flesta positioner.

2009-11-22 00:26
bateni

Du låter som en italienare som precis har tappat pastan rakt ner i köksgolvet, XAVI?!
En passning räcker inte för att få godkänt.
adil,
petersays

Ja men absolut. Visst, de få gånger de filmade Guardiola idag satt han på bänken som ett frågetecken. Men jag såg honom uppe rätt så många gånger idag med, under matchens gång. Inte så lätt att uppmärksamma då man helst håller ögonen på matchen och inte på sidlinjen. Sen kanske det inte finns så mycket att säga i en kokande gryta som San Mames.
Barcelona Sersari
Lugna ner er culés, hoppades på vinst ända till 93.e minuten jag med, men ibland kan man inte vinna varje gång. Med tanke på skadorna och influensan som drabbat truppen så är det ett godkänt resultat. Barcelona har det ofta svårt efter dessa förbannade landslagsuppehåll. Vi är ändå bara 1p bakom Madrid, det hade varit skönt att behålla serieledningen men allt kan ändras när som helst. Det laget ska fokusera på nu är Inter-matchen, det tycker jag vi också ska göra. Vinst där och allt kommer flyta på, laget kommer få rejält med självförtroende och därmed också lätta på pressen i CL, vilket kan båda mycket gott inför Clásicon.

Chygrinskiy har inte direkt rosat marknaden, men ge honom mer tid! Han behöver få upp självförtroendet och kunna anpassa sig till spelet. Han är inte snabb som det sagts tidigare, men jag tror att han blir bättre ju mer tid han får. Från spel i Ukraina till spel i Spanien är det väldigt stor skillnad på och det kommer som sagt ta längre tid för honom. Försök ha mer tålamod.
Barcelona basaric
2009-11-22 00:24
Iniesta - Henry - Messi...
Spelar vi inte så på tisdag och söndag så kommer vi förlora båda matchern, om nu inte Zlatan hinner komma tillbaka.
Barcelona Sürer
2009-11-22 00:23
det verkar som att vi håller på att åka ur ligan när man kommer in på forumet efter matchen

puyol saknades oerhört mycket idag, tycker han har varit välidgt bra den senaste månaden, pique var bra idag men lorente gjorde det bra som sökte upp chyg i luften varje anfall, vi tappar spelet totalt efter ledningsmålet tyvärr

just när matcherna står och väger som ikväll känns det som att vi har svårt att avgöra, just dessa matcher känns real väldigt starka
Annons: